GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

بخش های مهم سخنان رهبر انقلاب و پوتین مدت زمان دیدار به نقل از فارس دوساعت بوده

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای  مواضع رئیس‌جمهور روسیه به‌ویژه در یکسال و نیم اخیر را در مسائل مختلف، خیلی خوب و مبتکرانه خواندند

تصمیمات و اقدامات مسکو در موضوع سوریه را موجب افزایش اعتبار منطقه‌ای و جهانی روسیه و شخص آقای پوتین برشمردند

امریکایی‌ها و دنباله‌های آنها در مسئله سوریه درصددند اهداف تحقق نیافته خود از راه نظامی را در عرصه سیاسی و پای میز مذاکره محقق کنند که باید با هوشمندی و از موضع فعال، جلوی این کار را گرفت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای اصرار امریکایی‌ها بر رفتن بشار اسد یعنی رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم سوریه را از جمله نقاط ضعف سیاستهای اعلامی واشنگتن دانستند

رهبر انقلاب تأکید کردند: درباره سوریه هر راه حلی باید با اطلاع و موافقت مردم و مسئولان این کشور دنبال شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: به همین علت ما به‌جز مسئله هسته‌ای (که البته آن هم دلایل خاص خود را دارد) نه درباره سوریه و نه در هیچ موضوع دیگری مذاکره دوجانبه با امریکایی‌ها نداریم و نخواهیم داشت.

اگر تروریستهایی که این جنایات را در سوریه مرتکب می‌شوند سرکوب نشوند، دامنه فعالیتهای مخرّب آنها به آسیای میانه و مناطق دیگر گسترش خواهد یافت.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهوری روسیه:
آمریکا به‌ دنبال تحقق اهداف ناکامش در سوریه از راه سیاسی است/باید جلوی این کار را گرفت/ پوتین: ایران، متحدی مطمئن و قابل تکیه است
رهبر معظم انقلاب فرمودند: نقشه بلندمدت آمریکا برای منطقه به زیان همه ملت‌ها و کشورها به‌ویژه ایران و روسیه است و باید با هوشمندی و تعامل نزدیکتر، آن را خنثی کرد.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940902001387

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصاویری از ورود پوتین به ایران و دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای

 

tSwyry_z_wrwd_pwtyn_bh_yrn_w_dydr_b_HDrt

 

باورتون میشه پوتین 63  سالش باشه؟!

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مهارت در تعویض خشاب (نیروی حزب الله در سوریه)

http://www.aparat.com/v/3Un7D

 

ینی تو کال آف دیوتی هم اینقدر سریع نمیتونن عوض کنن.

ایول icon_cheesygrin

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحلیل های مسعود اسداللهی بد نیست. چون مدت زیادی در لبنان خصوصا زندگی کرده و کمی واقع بین تر هست میشه لااقل نگاهی انداخت بهشون. در مورد دیدار سردار سلیمانی با پوتین هم به نظر میرسه اون تکان خبری! زیادی هم بیراه نبوده و شاید واقعا این دیدار انجام شده.

 

 

اشاره کردید ممکن است سوریه نتیجه احتمالی مذاکرات وین را نپذیرد. مگر سوریه بدون کمک ایران و روسیه قدرت ایستادگی در برابر ائتلاف غربی را دارد؟
 
در ایران باید یک مقدار دیدگاههایمان را تغییر بدهیم. اینطور نیست که دولت سوریه یک موجود دست و پا بستهای باشد که بتوانیم دیدگاههایمان را به او دیکته کنیم و به او بگوییم این کار را بکن و سوریه انجام بدهد یا حتی روسها به او بگویند فلان کار را بکن و انجام بدهد. آنها حتی اگر ضعف داشته باشند که در جبهههای نبرد ضعفهای زیادی هم دارند، اما به این نحو نیست که بشود راه حلی را به آنها تحمیل کرد، چون معتقدند اولاً توافق با گروههایی که تأثیری در میدان ندارند هیچ فایدهای ندارد و ثانیاً این را برای شخصیت ملی و استقلال خودشان یک توهین بزرگ میدانند که راه حلهایی به آنها ارائه شود که صد درصد با دیدگاههایشان متفاوت است و بشار اسد هم نشان داده در مواردی که حتی با جمهوری اسلامی هماهنگ هم بوده، در صحنههای نبرد، خیلی وقتها نظرات مستشاران نظامی ما را نپذیرفته است. این نوع مسائل را خیلی نمیشود تشریح کرد ولی در مقاطع مختلف مواردی بود که مستشاران ما در میدان نظراتی میدادند و اینها نمیپذیرفتند و عکس آن را عمل میکردند. بنابراین در صحنه سیاست هم اینطور نیست که تصور کنیم برای نظام سوریه هیچ چیزی باقی نمانده و هر دستوری از ایران یا روسیه برسد، به آن عمل خواهند کرد. اینطور نیست.

 

چهار سال گذشت و روسیه هیچ واکنشی نشان نداد. حالا چه شده که وارد این بحران شده است؟ دستکم از آنچه که رسانهها نقل میکردند، اتفاق جدیدی هم نیفتاده بود. چه شد که روسیه تمام قد و به صورت نظامی وارد این بحران شد؟
 
اولاً اتفاق خاصی افتاده است. در اردیبهشت ماه امسال وقتی که ادلب و بعد از آن جسرالشغور سقوط کرد، اگر به نقشه سوریه نگاه کنید، وقتی به سهلالغاب میرسید، به منطقه ساحلی سوریه میرسید که منطقهای علوینشین است و روسها در منطقه طرطوس در این منطقه مستقر هستند، یعنی خطر به بیخ گوش روسها در منطقهای که مستقر بودند، رسید و اگر تحرکی نمیکردند، این احتمال وجود داشت که مسلحان نفوذ کرده و آن منطقه را هم بگیرند و روسها مجبور شوند سوریه را ترک کنند. روسها پس از اینکه لیبی را از دست دادند، تنها پایگاهی که در مدیترانه دارند، شهر بندری طرطوس است. اگر روسها این را هم از دست بدهند، دیگر در مدیترانه حضور نخواهند داشت و حضورشان به دریای سیاه محدود میشود و اگر هم بخواهند از دریای سیاه به مدیترانه بیایند، باید از تنگههای بسفر و داردانل عبور کنند که تحت کنترل ترکیه هستند و این یعنی اینکه روسها در دریای سیاه محاصره خواهند شد. بنابراین اتفاقی افتاده است. 
 
علت دیگر این بود که سردار سلیمانی در اقناع آقای پوتین برای اینکه به صورت عملیاتی وارد شوند، نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا کرد. روسها از ابتدای بحران سوریه حتی یک روز هم حمایتشان را از نظام سوریه قطع نکردند و از نظر لجستیکی، مهمات، قطعات یدکی و حتی در مواقعی از نظر آذوقه، آرد و... خیلی کمک کردند و این کمکها حتی یک روز هم قطع نشد. اتفاقی که الان افتاده، این است که روسیه به صورت عملیاتی و مستقیم وارد جنگ شده است. نقشی که سردار سلیمانی در اینجا ایفا کرد، این بود که درباره روسها نسبت به خطری که داعش برای آنها دارد، هشداردهی عمیقی انجام داد که با اطلاعاتی که از داعش به دست آمده است و با برنامههایی که برای نفوذ در روسیه دارد اجرا میکند و همچنین تعداد زیادی از شهروندان روسی و مسلمانانی که در جمهوریهای مسلمان اتحادیه روسیه هستند و از چچن، داغستان و... آمده‌اند و دارند در سوریه میجنگند. همچنین شهروندانی که از جمهوریهای آسیای میانه، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و... آمدهاند، برای روسیه تبدیل به خطر بزرگی شده‌اند، چون اگر حتی نیمی از اینها هم کشته شوند و نیم باقیمانده به کشورهای خود برگردند، براحتی میتوانند به روسیه نفوذ کرده و عملیات انتحاری و ضد امنیتی انجام بدهند. در اینجا روسها متوجه خطر داعش شده و تصمیم گرفتند بهجای اینکه منتظر بمانند که این تروریستها به روسیه برگردند، در خاک سوریه با آنها بجنگند و آنها را در آنجا از بین ببرند.

 

یک «همکاری مشترک» برای مقابله با یک «تهدید مشترک» است. حالا ما این تهدید را یک جور میبینیم و روسها جور دیگری میبینند ولی هر دو، آن را تهدید میبینیم. یک همکاری مشترک است و به همین دلیل وقتی نیروهای روسیه به سوریه آمدند، با اسرائیلیها مذاکره کردند که به تفاهم برسند تا هواپیماهایشان با هم درگیر نشوند. از دید ما چنین چیزی اصلاً قابل قبول نیست، ولی روسها با اسرائیل رابطه دیپلماتیک داشته و سفارت دارند. بنابراین یک تهدید مشترک (تکفیریها) و یک هدف مشترک (حفظ نظام سوریه) وجود دارد، اما در بقیه زمینهها الزاماً دیدگاههای ۱+۴ یکسان نیست، بنابراین نباید از واژه ائتلاف یا اتحاد که مفاهیم بسیار گستردهتری دارد، استفاده کرد.
 
 
در حقیقت اتحاد استراتژیک ما در قبال سوریه صرفاً با حزب‌الله است.
 
مسلم است. ما حتی با خود دولت سوریه هم در بعضی مسائل اختلاف دیدگاه داریم. این ما هستیم که میگوییم اسرائیل در تشکیل و تقویت گروههای تکفیری نقش دارد اما خود سوریه خیلی این حرفها را نمیزند. سوریه معتقد است خطر بزرگ، اخوانالمسلمین است. آن گروهی که دیدگاههایش صد درصد منطبق بر دیدگاههای ماست، حزبالله است. حتی دیدگاه دولت فعلی عراق هم با ما متفاوت است و الان دارد از دید خودش در بحث داعش با امریکا همکاری میکند. بنابراین ائتلافی شکل نگرفته و فقط باید نام آن را همکاری ۱+۴ گذاشت.
 
بعضی از کارشناسان معتقدند داعش دست ساخت ترکیه و عربستان است و امریکا در شکلگیری داعش نقشی نداشته است. شما هم چنین نظری دارید؟
 
امریکاییها و جهان غرب ایجاد داعش را تسهیل کردند. داعشی ها از دل القاعده بیرون آمده و چون روش بنلادن و ایمن الظواهری را قبول نداشتند و آن شیوه را به اندازه کافی خشن نمیدانستند، گروه بسیار خشنتر، وحشیتر و تکفیریتری به نام داعش را درست کردند. نقش امریکاییها این بود که این فرآیند را تسهیل کردند، یعنی کاری کردند که داعش زودتر و راحتتر به وجود بیاید زیرا دیدند گروهی بشدت ضد شیعه است، در حالی که القاعده گرایش ضد شیعی بارزی نداشت. تا وقتی القاعده محور بود، ما شاهد فتنه شیعه و سنی نبودیم اما داعش که به وجود آمد، شاهد اتفاقات بسیار ناگواری بودیم. از انفجار حرم امامین عسکريین(ع) در سامرا شروع شد و کار به کشتار شیعیان در عراق، سوریه، بحرین، لبنان، داخل عربستان و الان در یمن کشیده شده است. این وضعیت بسیار مطلوبی برای امریکا و اسرائیل است، بنابراین نقش امریکاییها این بود که این فرآیند را تسهیل کردند، اطلاعات در اختیار داعش گذاشتند و حتی سلاح و آذوقه از آسمان برای اینها فرستادند.
 
برخیها میگویند امریکا داشت اوضاع منطقه را نظاره میکرد و وقتی ترکیه و عربستان داعش را ایجاد کردند، آمد و صحبت از تروریسم خوب و بد و تشویق تروریسم خوب کرد.

دو دیدگاه افراطی در این زمینه وجود دارد؛ یک عده میگویند امریکاییها از صفر تا صد داعش را درست کردهاند که دیدگاه درستی نیست. یک دیدگاه هم درست خلاف آن است و میگوید امریکا هیچ نقشی نداشته است که این هم درست نیست. اشاره کردم، تسهیل کردند. یعنی در جاهایی میدانستند افرادی هستند که گرایشهای شدید ضد شیعی دارند.

 

 

 

به نظر شما چشمانداز این بحران چیست و در نهایت چه اتفاقی میافتد؟
 
تا زمانی که مرزهای ترکیه و اردن باز هستند و افراد مسلح و تکفیریها در حجم زیاد وارد سوریه میشوند، این بحران به این زودیها خاتمه نخواهد یافت مگر اینکه در یک راه حل سیاسی، ترکیه و اردن مجبور شوند مرزهای خود را ببندند و عربستان و قطر هم تحت فشار قرار بگیرند که حمایتهای خود را قطع کنند. اگر چنین حالتی اتفاق بیفتد، آن وقت عناصر تکفیری موجود در سوریه را میشود در یک فاصله زمانی مشخصی از بین برد اما تا آن موقع هنوز فاصله داریم، چون متأسفانه این دولتها هیچ راه حل سیاسی را نمیپذیرند.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به زودی تصویر تانک تی 90 رو با اشتورا روشن(قرمز) ازدوربین مخالفین خواهیم دید.
فقط در صورتی ک برجک شصت تا هشتاد درجه بچرخه اسیب پذیری از روبرو بالا میره
البته تانک از جناحین آسیب پذیره
روسیه باید سیستم های دفاع فعالش رو بیاره تو سوریه امتحان کنه
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باورتون میشه پوتین 63 سالش باشه؟!

واقعا؟؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باورتون میشه پوتین 63  سالش باشه؟!

قدرتمند ترین مرد جهان که باشی چرا که نه؟!

  • Upvote 3
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
 
 
 

کنترل ارتش سوریه بر کوه راهبردی لاذقیه + فیلم

 

گروههای تروریستی در مناطق سلمی و ربیعه مستقیما هدف حملات ارتش سوریه و هم پیمانانش قرار دارند و مسدود کردن خطوط پشتیبانی افراد مسلح در حومه لاذقیه قطعی است.

یک نظامی سوری دیگر  گفت: روحیه افسران و نظامیان بالا است و آنان به موفقیت بزرگ آزادسازی کوه الزویک دست یافته اند.

حملات و دستاوردهای ارتش سوریه و هم پیمانانش عرصه را بر تروریست ها تنگ و آنان را با شکست های سنگین مواجه کرده است.

 گروههای تروریستی در این منطقه سنگر گرفته بودند و شهروندان را در لاذقیه هدف قرار می دادند اما نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش این نبرد را یکسره کردند و آن ها را از این منطقه بیرون راندند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین کنترل مناطق کوهستانی مهین بزرگ و کوچک مشرف بر منطقه مهین در حومه حمص را به طور کامل در اختیار گرفتند

 

دانلود فیلم:

http://v.alalam.ir/news/2015/11/23/alalam_635838700899684772_25f_4x3.mp4

 

پی نوشت:

http://fa.alalam.ir/news/1762408

ویرایش شده در توسط vhsjdvsjd
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ی مشت احمق رو اسکول کردن میگه نترسین بمیرین میرین بهش خدا بهتون حوری میده.خدا یا اگه جای این وحشی ها تو بهشت من نمیخوامش!دقیق 2:33 سمند رو داشته باشین داعش سمند هم داره این است خودروی ملی!نخخخخخ

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باورتون میشه پوتین 63  سالش باشه؟!

طلاق بهش ساخته

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر می کنیم این بندگان خدایی که فرستادیم مشاور هستن. تفکرات همون تفکرات قدیمی هست فقط اسمشون عوض شده. کاریشم نمیشه کرد، سخت نگیر!

خدا خیرشون بده که دارن می رن میجنگن...

ویرایش شده در توسط vahidg
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.