GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

دوستان یه جوری در مورد ترکیه میگن انگار دارن در مورد مالدیو صحبت میکنن!  بابا ترکیه ششمین قدرت نظامی دنیاست . این که ما از اردوغان بدمون میاد دلیل نمیشه ضعیف باشه . ترکیه هم سطح کشورایی مثل فرانسه و المان و انگلیس و ... هست .  دیدید که چطور پ ک ک رو تو عراق شتک کرد؟

 

عضو ناتو هم هست .  روسیه شاید ارسال گاز رو قطع کنه و توریست نفرسته ولی هیچوقت جرات حمله به ترکیه رو نخواهد داشت چون با کل ناتو طرفه .

  • Upvote 6
  • Downvote 54

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت emp عزیز ...

 

میخواستم به شما یاداور بشم ، حکومت عثمانی از گروهی از اغزها ( ترکمن ها) ، در ابتدا بصورت یک عمارت محلی (حکومت منطقه ای ) توسط عثمان (سر سلسله این حکومت بوده برای قرار دادن اسم حکومتشان به مانند حکومت سلجوقیان که اسم سر سلسله شان سلجوق بود نه به خاطر خلیفه سوم رض ) پدیدار شد که این اغز ها مردمی بودن که بر علیه یورش مغول های خونخوار به ایران در غالب حکومت خوارزمشاهیان به دفاع پرداختند ( صرف نظر ازبی لیاقتی محمد خوارزمشاه) که با رشادت های پسر این حاکم بی لیاقت یعنی سلطان جلال الدین در چند نبرد کوتاه که لشکری متحد از گروه های مختلف مردم ایران ایجاد کرده بودن شکست هایی به نیروهای پیشرو چنگیز وارد کردند . 

 

چنگیز پس از دریافت این گزارشات ، اقدام به حیله ای کرد که موثر واقع شد یعنی چند دسته گی بین این سپاه جلال الدین ایجاد کرد ، که از همین چند دستگی عاقبت شکست جلال الدین در کنار رود سند رخ داد ( البته جلال الدین تا چند سال دیگر به مقاومت پرداخت ولی بدون نیروی موثر ، از نظر تعداد اصلا موفق نشد و سرانجام در مناطق غربی ایران کشته شد) ...


پی نوشت : البته دوستان تصور نکنند بنده یک پان ترک هستم ، من به کشور علاقه زیادی دارم ، و ایران وطن و پاره تنه منه ، همون طوری که اجدادم در این مرز بوم زندگی کردن و همین عقیده را داشتن .... :winking:  :rose:  :rose: 

 

این داستان تاثیر ترکمن ها روی تشکیل عثمانی را من هیچ جا ندیده بودم.

 

علت اصلی شکست سپاه خوارزم شاه هم حیله مذهبی چنگیز و استفاده چنگیز از جنگ روانی گسترده و تسلیحات میکروبی (اجساد مردگان با طاعون را به داخل شهرها پرتاب می کردند) بوده نه چیز دیگر. بر خلاف رسم اعراب چنگیز متحد خلیفه بغداد بعد از 6 ماه محاصره وارد بلخ شد . او که تلفات زیادی داده بود تدبیری اندیشید و اسرای بلخ را به کنیزی نگرفت بلکه آنها را پوست کنده و سرخ کرد و بسیار فجایع بی سابقه تا آن زمان مرتکب شد تا صحنه هایی از جهنم را برای مسلمانان سنی بسیار قشری آن روزگار که خلیفه را به جای خدا می پرستیدند ایجاد کند. مسلمانان از دست خوارزم شاه عصبانی بودند که سال گذشته به خلیفه حمله کرده بوده است و یخ زدن سپاه خوارزم شاه را در همدان عذاب الهی می دانستند و عدم پیروزی او بر خلیفه بغداد را ناشی از اراده خدا!!!! و حمایت خدا از آن موجود انسان نما.

این اعتقاد تا آنجا بود که حتی سالها بعد در دوره هولاکو خان مغول، مغولها می ترسیدند خلیفه بغداد را بکشند از ترس اینکه دنیا به پایان برسد که خواجه نصیر الدین طوسی به آنها می گوید که ریز ریز قطعه قطعه اش کنید اگر که دیدید دنیا در حال واژگونی است ادامه ندهید که با این تدبیر آن فرومایه به جهنم ارسال شد.

 

بعد از ایجاد صحنه های جهنم در شهر بلخ چنگیز بالای منبر مسجد جامع بلخ می رود و برای مردمی که عمدا زنده نگاه داشته بودند خطبه می خواند که من مامور عذاب و از طرف خدا هستم تا شما نافرمانان و یاقیان بر علیه خلیفه را عذاب بکنم. هر کس توسط من و ماموران من عذاب بشود گناهش بخشیده می گردد و به بهشت می رود و هر کس که خود بمیرد به جهنم می رود. از این روی بوده که مردم صف می کشیدند تا مفولها آنها را عذاب بکنند و وقتی مغولها می خوابیدند مردم منتظر می شدند تا آنها بیدار شوند و کشتار و عذاب را از سر بگیرند. دروازه های نیشاپور را بدون مقاومت روی چنگیز باز کردند و یکی از بزرگترین شهر های شرق دنیا با دژی بسیار مقاوم نابود شد. سپاه دو میلیون نفری خوارزم شاه هم پراکنده گردید و از ارسلان با سپاه کوچکش کاری بر نمی آمد. در کتاب جهان گشای جوینی آمده که جاسوسی به اردوی ارسلان نفوذ کرده بود و نمی توانستند او را بگیرند چون بسیار ورزیده بود و سپاهیان به دلیل نجس بودن او از تماس دست با وی کراهت داشتند!!! تا اینکه با کمند و از راه دور او را اسیر کردند.

تفکرات انحرافی مذهبی وعدم بصیرت مردم در آن روزگاران و هوش چنگیز و مشاورانش باعث اصلی این فاجعه بشری بود که هنوز دارد از مردم دنیا و مسلمانان تلفات می گیرد نه چیز دیگر.

  • Upvote 15
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 6 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 6 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است
خیلی دوست دارم بدونم چطوری نرکیه ششمین قدرت نظامی دنیاست؟
هرچور حساب میکنم چین روسیه امریکا فرانسه انگلیس و بعد یعنی میشه ترکیه عایا؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

دوستان یه جوری در مورد ترکیه میگن انگار دارن در مورد مالدیو صحبت میکنن!  بابا ترکیه ششمین قدرت نظامی دنیاست . این که ما از اردوغان بدمون میاد دلیل نمیشه ضعیف باشه . ترکیه هم سطح کشورایی مثل فرانسه و المان و انگلیس و ... هست .  دیدید که چطور پ ک ک رو تو عراق شتک کرد؟

 

عضو ناتو هم هست .  روسیه شاید ارسال گاز رو قطع کنه و توریست نفرسته ولی هیچوقت جرات حمله به ترکیه رو نخواهد داشت چون با کل ناتو طرفه .

بیشتر نظر ها در باریه ترکیه متوحم و غیر واقعی و حاصل خود باختگی دوستان هست

ترکیه در بهترین حالت مونتاز کار تولیدات غرب هست اون هم با تزریق پیاپی تکنولوزی دست دوم از غرب (نه زیر تحریم)

مقایسه کردن ترکیه با کشورایی مثل فرانسه و المان و انگلیس و ...  یک جورهایی سرکار گداشتن مردم وتوهین به شعور مخاطب هست

تولید تانک ونفربر با موتر وگیربکس اکبند المانی و امریکای و سیستم الکترونیک اسراعیلی وفرانسه با طرح توجیهی که تو دفتر مهندسی لندن طرح ریزی شده ................................

rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor rolling_on_the_floor


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد طبق اطلاعات حاصله در جریان شناسایی ماهواره ای، تروریست های داعشی مقدار زیادی از نفت سوریه را به ترکیه منتقل می کنند.

رئیس جمهور روسیه گفت:" سخن بر سر ابعاد صنعتی صادرات نفت از اراضی تحت تصرف تروریست ها در سوریه است. منظور درست همین اراضی و نه اراضی دیگر است. ما از هوا میبینیم که این ماشین ها روز و شب به ترکیه می روند".
پوتین این ادعا را که نفت تصرف شده توسط شبه نظامیان در خاک ترکیه نابود می شود " رد کرده و گفت "ما دود ناشی از سوزاندن و نابود سازی نفت را نمی بینیم".
رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز تردید کرد که داد وستد غیر قانونی نفت با تروریست های داعشی بدون اطلاع مقامات رسمی در آنکارا انجام می شود.
پوتین افزود:"اما  اگر مقامات سیاسی عالی رتبه ترکیه هیچ چیزی در اینباره نمی دانند، بگذار بدانند. احتمال می دهم که در آنجا برخی از عناصر فساد مالی و رشوه خواری و تبانی وجود داشته باشد که باید مورد تحقیق قرار بگیرد".
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد وجوه دریافتی توسط تروریست ها از طریق فروش نفت غصب شده در سوریه صرف تامین مخارج اجرای عملیات تروریستی می شود و کشتار در پاریس و اقدام تروریستی در هواپیمای ایرباس روسی در مصر را یادآور شد. 
پوتین در پایان گفت:"قطعنامه ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در اینباره وجود دارد که خریداری مستقیم نفت از تروریست ها را ممنوع می کند چون در این بشکه هایی که منتقل می کنند، نه فقط نفت بلکه خون شهروندان ما وجود دارد و تروریست ها با این وجوه اسلحه و مهمات خریده و سپس عملیات خونین ترتیب می دهند".
 
2
ویرایش شده در توسط nimasoltan
  • Upvote 15
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود به دوستان گرامی

یک بحثی می شود در مورد عثمانی اردوغانی وصنعت و دانش فنی اینها  ثروت و قدرت ارتش اینها که باید یک روشنگری بکنم برای آنها که از درون عثمانی خبر ندارند.

ببینید برای رشد اقتصادی وعلمی به فرهنگ متناسب نیاز است. جغرافیایی که فاقد فرهنگ است محکوم به فنا است حتی اگر آمریکا با این سطح دانش فنی باشد. شما ببینید آن طراحان بزرگی که موشک فینیکس را طراحی کردند امروز کجا هستند؟ آن فیزیکدان های بزرگ اوایل قرن بیستم امروز کجا هستند؟ چرا ضریب جینی آمریکا به این خرابی است؟ چرا اروپا و آمریکا رشد علمی خود را وامدار واردات دانشمند از شرق شده اند؟ دلیلش در فرهنگ نهفته است.

 

این چیزی که امروز ترکیه نامیده می شود در واقع قسمتی از خاک ایران و قسمتی از خاک یونان است که به دست بی کفایت اعراب افتاده بود و هنگام حمله مغول توسط پسران چنگیز فتح شد تا خودشان را برای غارت به اروپا برسانند که مرگ زود هنگام چنگیز تا حدودی اروپا را نجات داد و اینها در همان محل استقرار یافتند و کل قاره سبز را نابود نکردند.

کماکان هم اسم قانون اساسی اینها "یاسا" هست که همان قانون معروف چنگیز خونخوارترین و ضد علم و فرهنگ ترین سردار تاریخ بشر است.

جنایات مغول و عثمانی در اروپا آنقدر شدید بوده که هنوز هم بعد از این همه التماس عثمانی را به اتحادیه اروپا راه ندادند.

به ویژه توجه شما را جلب می کنم به شباهت بی بدیل سپاه معروف ینی چری که از افتخارات عثمانی است به گروه تکفیری-عبری داعش. سپاه ینی چری عموما از سربازانی ساخته شده بود که در پی تجاوزات عثمانی به شهر های اروپا و اجرای حکم بلاد مفتوحه بدست آمده بودند. به این ترتیب که عثمانی ها هر شهری را که بلاد مفتوحه اعلام می کردند، غارت کرده، مردان و زنان پیر را کشته و زنان و دختران جوان را به عنوان کنیز و برده جنسی فروخته و سپس پسر بچه های کوچک را گرفته و به اردوگاه آموزش نظامی می بردند تا از آنها سربازانی مطیع و بی رحم بسازند. دقیقا کاری که داعش با کردها و ایرانی های شنگال و مردم حامی سوریه انجام داده و می دهد.

 

از نظر فنی دانشگاههای عثمانی اردوغانی از نظر تعداد کمتر ولی از نظر کیفیت بسیار بالاتر از دانشگاه های ما هستند. عثمانی اردوغانی دارای فرار مغز محدود است و مردمی پرکار باهوش و سخت کوش دارد که ثروت اندوزی را خوب می دانند و اندکی خشونت چاشنی اکثر برخوردهایشان است. شما ممکن است یک خانم مهندس باشید و از طرف رئیس بخشتان کتک هم بخورید!!! که خیلی عادی است در شرکتهای خصوصی.  از نظر صنعتی به دلیل کارگر ارزان قیمت و سیاست برده داری در اداره کارخانه ها و فرامانبری ذاتی کارگرهایشان مورد جذابی برای سرمایه گذاران آلمانی و ایتالیایی است و ثبات نسبی 40 سال گذشته و پولی که کارگران مقیم آلمان برایشان می فرستند هم باعث پیشرفت در این جغرافیا شده است.

اما از نظر شخصیت یک امپراطوری یا قدرت منطقه ای یا جهانی اینها خیلی دچار مشکل هستند. اینها در سطحی از تفکر نژادی و عدم تحمل دیگران قرار دارند که تا همین اواخر برگزاری جشن نوروز در این کشور جرم محسوب می شد تا اینکه نوروز را هم مصادره کردند و اعلام کردند که یک جشن مغولی است!!!! و برگزاری آن آزاد شد.

این کشور دارای گسست بسیار شدید فرهنگی است. مردم منطقه ازمیر شباهت کمتری به مغولها دارند مسلمان هستند ولی گوشت خوک هم می خورند و رفتار و اخلاق متفاوتی هم دارند. کردها ، علوی ها ، آذربایجانی ها و بقیه اقلیت ها هم که کلا یک منش دیگر دارند.

 

در فرهنگ اینها گرگ موجودی شریف است و اگر به کسی بگویند گرگ یعنی از او تعریف کرده اند. هر چقدر هم که شما بر تن یک گرگ لباس ابریشم و ترمه بپوشانید و به کامپیوتر و لیزر مجهزش بکنید باز تفکر این گرگ تغییری نمی کند. در سال 2015 که این همه رسانه جنایات اینها را بازتاب می دهد باز هم می بینید که در پوشش داعش و با پول اعراب و چراغ سبز امریکا مشغول به انجام همان کارهایی هستند که سلطان سلیم و دارو دسته انجام می دادند. بنابراین هر چقدر هم که این کشور صنعتی بشود به جای 70 درصد امروز 100 درصد لوازم صوتی تصویری اروپا را هم تامین بکند، باز همان است که بود زیرا فرهنگ اینها تغییر نکرده است. در مرکز آنکارا شما ممکن است به دلیل اینکه به پارک غیر مجاز یک خودرو در پارکینگ داخلی ساختمانتان اعتراض بکنید، کتک مفصلی بخورید. ممکن است که یک کامیون با راننده مست ورود ممنوع بیاید، ماشین شما را له بکند و بعد راننده پیاده بشود یک کتک اساسی هم به شما بزند و پلیس هم بیاید و شما را مقصر اعلام بکند. تا فرهنگ اینها تصحیح نشود اینها تنها موفقیت های مقطعی خواهند داشت هر چقدر هم که دانش فنی آنها بالا باشد.

آنهایی که با cognitive radio آشنایی دارند می دانند که یکی از قطبهای این رشته در عثمانی امروز است اما آیا رفتار استادی که این قطب علمی است شبیه به رفتار یک دانشمند است؟

 

با وجود همه نا مردمی ها، خاوری ها و دار دسته دزدان مدیر دارای تابعیت دوگانه و مشکلات معیشتی و فرار مغز شدید و ضعف مالی و علمی دانشگاهها و مشکلات ناشی از نبرد با همه دنیا و تحریمها در ایران ولی مردم ریشه دار ما هنوز علم دوست هستند و این ریشه در فرهنگ بسیار کهن این سرزمین دارد که یک شبه و از زیر بته عمل نیامده است. بنابراین هرگونه مقایسه ایران با عثمانی نا بجا است.

عثمانی را فقط می توانید با پدیده های هم ردیف و موقتی در حد خودش مثل حکومتهای بر پایه نژاد پرستی مقایسه بفرمایید که هر روز یک نقشه جدید از جهان را چاپ می کردند و دنیا را برای خودشان قسمت می کردند نه وارثان امپراطوری هخامنشی که حتی زبان خود را کنار گذاشته با زبان آرامی سخن می گفتند تا در تمام امپراطوری قابل درک باش

احتمالا شما تو روزنامه کیهان قلم نمی زنی ؟ خیلی داستانه تخیلی نوشتی . شما که تفاوت مغول ، ترک و ترکمن رو نمی دونی لطفا از خودتون داستان در نیارید 

  • Upvote 6
  • Downvote 38

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این داستان تاثیر ترکمن ها روی تشکیل عثمانی را من هیچ جا ندیده بودم.

 

علت اصلی شکست سپاه خوارزم شاه هم حیله مذهبی چنگیز و استفاده چنگیز از جنگ روانی گسترده و تسلیحات میکروبی (اجساد مردگان با طاعون را به داخل شهرها پرتاب می کردند) بوده نه چیز دیگر. بر خلاف رسم اعراب چنگیز متحد خلیفه بغداد بعد از 6 ماه محاصره وارد بلخ شد . او که تلفات زیادی داده بود تدبیری اندیشید و اسرای بلخ را به کنیزی نگرفت بلکه آنها را پوست کنده و سرخ کرد و بسیار فجایع بی سابقه تا آن زمان مرتکب شد تا صحنه هایی از جهنم را برای مسلمانان سنی بسیار قشری آن روزگار که خلیفه را به جای خدا می پرستیدند ایجاد کند. مسلمانان از دست خوارزم شاه عصبانی بودند که سال گذشته به خلیفه حمله کرده بوده است و یخ زدن سپاه خوارزم شاه را در همدان عذاب الهی می دانستند و عدم پیروزی او بر خلیفه بغداد را ناشی از اراده خدا!!!! و حمایت خدا از آن موجود انسان نما.

این اعتقاد تا آنجا بود که حتی سالها بعد در دوره هولاکو خان مغول، مغولها می ترسیدند خلیفه بغداد را بکشند از ترس اینکه دنیا به پایان برسد که خواجه نصیر الدین طوسی به آنها می گوید که ریز ریز قطعه قطعه اش کنید اگر که دیدید دنیا در حال واژگونی است ادامه ندهید که با این تدبیر آن فرومایه به جهنم ارسال شد.

 

بعد از ایجاد صحنه های جهنم در شهر بلخ چنگیز بالای منبر مسجد جامع بلخ می رود و برای مردمی که عمدا زنده نگاه داشته بودند خطبه می خواند که من مامور عذاب و از طرف خدا هستم تا شما نافرمانان و یاقیان بر علیه خلیفه را عذاب بکنم. هر کس توسط من و ماموران من عذاب بشود گناهش بخشیده می گردد و به بهشت می رود و هر کس که خود بمیرد به جهنم می رود. از این روی بوده که مردم صف می کشیدند تا مفولها آنها را عذاب بکنند و وقتی مغولها می خوابیدند مردم منتظر می شدند تا آنها بیدار شوند و کشتار و عذاب را از سر بگیرند. دروازه های نیشاپور را بدون مقاومت روی چنگیز باز کردند و یکی از بزرگترین شهر های شرق دنیا با دژی بسیار مقاوم نابود شد. سپاه دو میلیون نفری خوارزم شاه هم پراکنده گردید و از ارسلان با سپاه کوچکش کاری بر نمی آمد. در کتاب جهان گشای جوینی آمده که جاسوسی به اردوی ارسلان نفوذ کرده بود و نمی توانستند او را بگیرند چون بسیار ورزیده بود و سپاهیان به دلیل نجس بودن او از تماس دست با وی کراهت داشتند!!! تا اینکه با کمند و از راه دور او را اسیر کردند.

تفکرات انحرافی مذهبی وعدم بصیرت مردم در آن روزگاران و هوش چنگیز و مشاورانش باعث اصلی این فاجعه بشری بود که هنوز دارد از مردم دنیا و مسلمانان تلفات می گیرد نه چیز دیگر.

ندیده بودین ؟!

 

چند تا کتابی که میتونید مشاهده کنید در این مورد...

 

 

Tarikhe_Osmani_1.jpg

 

 

http://historybook.ir/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%B7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B5%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86/

 

http://ketabnak.com/book/67189/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%B9%D8%AB%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D8%AB%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%81%D8%AA%D8%AD-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84#desc_start


 

احتمالا شما تو روزنامه کیهان قلم نمی زنی ؟ خیلی داستانه تخیلی نوشتی . شما که تفاوت مغول ، ترک و ترکمن رو نمی دونی لطفا از خودتون داستان در نیارید 

 

البته این دوست عزیزمون میگن ، این حکومت نمیزاشته مراسمات نوروزی برپا بشه و...

 

حکومتی که پادشاه هاش اشعار فارسی را دوست داشتن و افتخار میکردن که به زبان شیوای فارسی شعر می سرودند ....

 

شعر و ادب فارسی در عثمانی

 

 برخی از مردم تصور می کنند که فارسی ِ ما در همین محدوده جغرافیایی رواج داشته است.غافل از اینکه این زبان از هند تا آسیای میانه و آناتولی را درنوردیده. سلطان محمد فاتح به روز فتح قسطنطنیه این شعر زیبای فارسی را می سراید:

پرده داری می کند در قصر قیصر عنکبوت

بوم،نوبت می زند بر تارم افراسیاب

سلطان سلیم بر شاهنامه تسلط  داشت و به فارسی شعر می سرود. سلطان سلیم که ما ایرانیان او را با سنگ دلی و شهوت کشتار و ویرانی تبریز می شناسیم هنگامی که به پارسی می اندیشید،به فردی عاشق پیشه دگر می شود و می سراید:

اهل دل را جز این مرادی نیست

که سپارند جان به خاک رهت!

سلطان سلیمان قانونی نیز از سرایش شعر فارسی غفلت نکرده است.یکی از زیباترین ابیات وی چنین می گوید:

دیده از آتش دل غرقه بر آب است مرا

کار این چشمه زسرچشمه خراب است مرا!

سلطان جم(جمشید) فرزند بایزید شعری زیبا دارد با این بیت:

مکُش عشاق را کان بلبلانند

منه بر گردنت خون هزاران.


سلاطین و شاهزادگان عثمانی اغلب ذوق و قریحه فارسی سرایی داشتند.زبان دیوانی سلجوقیان و عثمانیان به کل فارسی بود.کتاب منشات متعلق به دیوان عثمانی در دوره سلطان محمد فاتح است که به اهتمام پژوهشگر ترک نجاتی اوغال به سال 1956 در استانبول منتشر شد و در آن می توان اسناد دیوانی عثمانیان را بررسی کرد. دکتر محمدعلی سجادیه فتح قسطنطنیه را یک فتح ایرانی می داند فتحی که در اثر آن قلمرویی جدید برای زبان فارسی باز شد و نخستین بیت آن را سلطان محمد فاتح سرود. تا سال 1311 که به دستور مصطفی کمال نهضت زدودن واژگان فارسی از زبان عثمانی به وجود آمد،زبان ترکی عثمانی مزین به گنجینه واژگان پارسی بود با این بی مهری وجود هنوز واژگان فارسی در زبان ترکی امروزین نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

در قرن ۱۴ برتری عثمانی‏ها در آسیای ضغیر افزایش یافت.عثمانی‏ها ادبیات پارسی را برای مدت پنج و نیم قرن پشتیبانی کردند و تعداد زیادی از نویسندگان و هنرمندان را مخصوصا در قرن ۱۶ جذب کردند. یکی از نامدارترین شاعران پارسی دربار عثمانی فتح‏الله عارف چلبی بود.که همچنین وی یک نقاش و یک مورخ و همچنین آفریننده "سلیمان نامه" که زندگینامه سلیمان باشکوه بود نیز محسوب می‏شد. در اواخر قرن ۱۷ آنها زبان پارسی را به عنوان زبان دربار و اداری امپراطوری عثمانی رها کردند و ترکی را جایگزین آن نمودند. سلطان سلیمان حتی دیوان شعری به زبان پارسی دارد.

 

منبع : http://www.azariha.org/?lang=fa&muid=58&item=531

 

 

پی نوشت : از عزیزان عذرمیخوام ، تاپیک رو به حاشیه کشیده شد ، ولی نمیشد در مقابل داستان سرایی (متن خودشون را حقیقت میدونن ولی ما را داستان) emp عزیز جوابی نداد .... :rose:  :rose: 

 

 

ویرایش شده در توسط adelkhoje
  • Upvote 14
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی دوست دارم بدونم چطوری نرکیه ششمین قدرت نظامی دنیاست؟
هرچور حساب میکنم چین روسیه امریکا فرانسه انگلیس و بعد یعنی میشه ترکیه عایا؟

 

مطابق با این رده بندی ترکیه دهمین کشور است 

http://www.globalfirepower.com/

 

 

http://www.globalfirepower.com/countries-listing.asp

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انگلیس و فرانسه جزو قدرتهای اتمی اند

چطوری ترکیه با اونها از لحاظ قدرت نظامی برابره؟؟

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انگلیس و فرانسه جزو قدرتهای اتمی اند

چطوری ترکیه با اونها از لحاظ قدرت نظامی برابره؟؟

سلاح های اتمی و شیمیایی تو این آمار به حساب نمیان.

رتبه ایران تو این آمار 23 هستش.

ویرایش شده در توسط Saeed7Star
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود به دوستان گرامی
یک بحثی می شود در مورد عثمانی اردوغانی وصنعت و دانش فنی اینها  ثروت و قدرت ارتش اینها که باید یک روشنگری بکنم برای آنها که از درون عثمانی خبر ندارند.
ببینید برای رشد اقتصادی وعلمی به فرهنگ متناسب نیاز است. جغرافیایی که فاقد فرهنگ است محکوم به فنا است حتی اگر آمریکا با این سطح دانش فنی باشد. شما ببینید آن طراحان بزرگی که موشک فینیکس را طراحی کردند امروز کجا هستند؟ آن فیزیکدان های بزرگ اوایل قرن بیستم امروز کجا هستند؟ چرا ضریب جینی آمریکا به این خرابی است؟ چرا اروپا و آمریکا رشد علمی خود را وامدار واردات دانشمند از شرق شده اند؟ دلیلش در فرهنگ نهفته است.
 
این چیزی که امروز ترکیه نامیده می شود در واقع قسمتی از خاک ایران و قسمتی از خاک یونان است که به دست بی کفایت اعراب افتاده بود و هنگام حمله مغول توسط پسران چنگیز فتح شد تا خودشان را برای غارت به اروپا برسانند که مرگ زود هنگام چنگیز تا حدودی اروپا را نجات داد و اینها در همان محل استقرار یافتند و کل قاره سبز را نابود نکردند.
کماکان هم اسم قانون اساسی اینها "یاسا" هست که همان قانون معروف چنگیز خونخوارترین و ضد علم و فرهنگ ترین سردار تاریخ بشر است.
جنایات مغول و عثمانی در اروپا آنقدر شدید بوده که هنوز هم بعد از این همه التماس عثمانی را به اتحادیه اروپا راه ندادند.
به ویژه توجه شما را جلب می کنم به شباهت بی بدیل سپاه معروف ینی چری که از افتخارات عثمانی است به گروه تکفیری-عبری داعش. سپاه ینی چری عموما از سربازانی ساخته شده بود که در پی تجاوزات عثمانی به شهر های اروپا و اجرای حکم بلاد مفتوحه بدست آمده بودند. به این ترتیب که عثمانی ها هر شهری را که بلاد مفتوحه اعلام می کردند، غارت کرده، مردان و زنان پیر را کشته و زنان و دختران جوان را به عنوان کنیز و برده جنسی فروخته و سپس پسر بچه های کوچک را گرفته و به اردوگاه آموزش نظامی می بردند تا از آنها سربازانی مطیع و بی رحم بسازند. دقیقا کاری که داعش با کردها و ایرانی های شنگال و مردم حامی سوریه انجام داده و می دهد.
 
از نظر فنی دانشگاههای عثمانی اردوغانی از نظر تعداد کمتر ولی از نظر کیفیت بسیار بالاتر از دانشگاه های ما هستند. عثمانی اردوغانی دارای فرار مغز محدود است و مردمی پرکار باهوش و سخت کوش دارد که ثروت اندوزی را خوب می دانند و اندکی خشونت چاشنی اکثر برخوردهایشان است. شما ممکن است یک خانم مهندس باشید و از طرف رئیس بخشتان کتک هم بخورید!!! که خیلی عادی است در شرکتهای خصوصی.  از نظر صنعتی به دلیل کارگر ارزان قیمت و سیاست برده داری در اداره کارخانه ها و فرامانبری ذاتی کارگرهایشان مورد جذابی برای سرمایه گذاران آلمانی و ایتالیایی است و ثبات نسبی 40 سال گذشته و پولی که کارگران مقیم آلمان برایشان می فرستند هم باعث پیشرفت در این جغرافیا شده است.
اما از نظر شخصیت یک امپراطوری یا قدرت منطقه ای یا جهانی اینها خیلی دچار مشکل هستند. اینها در سطحی از تفکر نژادی و عدم تحمل دیگران قرار دارند که تا همین اواخر برگزاری جشن نوروز در این کشور جرم محسوب می شد تا اینکه نوروز را هم مصادره کردند و اعلام کردند که یک جشن مغولی است!!!! و برگزاری آن آزاد شد.
این کشور دارای گسست بسیار شدید فرهنگی است. مردم منطقه ازمیر شباهت کمتری به مغولها دارند مسلمان هستند ولی گوشت خوک هم می خورند و رفتار و اخلاق متفاوتی هم دارند. کردها ، علوی ها ، آذربایجانی ها و بقیه اقلیت ها هم که کلا یک منش دیگر دارند.
 
در فرهنگ اینها گرگ موجودی شریف است و اگر به کسی بگویند گرگ یعنی از او تعریف کرده اند. هر چقدر هم که شما بر تن یک گرگ لباس ابریشم و ترمه بپوشانید و به کامپیوتر و لیزر مجهزش بکنید باز تفکر این گرگ تغییری نمی کند. در سال 2015 که این همه رسانه جنایات اینها را بازتاب می دهد باز هم می بینید که در پوشش داعش و با پول اعراب و چراغ سبز امریکا مشغول به انجام همان کارهایی هستند که سلطان سلیم و دارو دسته انجام می دادند. بنابراین هر چقدر هم که این کشور صنعتی بشود به جای 70 درصد امروز 100 درصد لوازم صوتی تصویری اروپا را هم تامین بکند، باز همان است که بود زیرا فرهنگ اینها تغییر نکرده است. در مرکز آنکارا شما ممکن است به دلیل اینکه به پارک غیر مجاز یک خودرو در پارکینگ داخلی ساختمانتان اعتراض بکنید، کتک مفصلی بخورید. ممکن است که یک کامیون با راننده مست ورود ممنوع بیاید، ماشین شما را له بکند و بعد راننده پیاده بشود یک کتک اساسی هم به شما بزند و پلیس هم بیاید و شما را مقصر اعلام بکند. تا فرهنگ اینها تصحیح نشود اینها تنها موفقیت های مقطعی خواهند داشت هر چقدر هم که دانش فنی آنها بالا باشد.
آنهایی که با cognitive radio آشنایی دارند می دانند که یکی از قطبهای این رشته در عثمانی امروز است اما آیا رفتار استادی که این قطب علمی است شبیه به رفتار یک دانشمند است؟
 
با وجود همه نا مردمی ها، خاوری ها و دار دسته دزدان مدیر دارای تابعیت دوگانه و مشکلات معیشتی و فرار مغز شدید و ضعف مالی و علمی دانشگاهها و مشکلات ناشی از نبرد با همه دنیا و تحریمها در ایران ولی مردم ریشه دار ما هنوز علم دوست هستند و این ریشه در فرهنگ بسیار کهن این سرزمین دارد که یک شبه و از زیر بته عمل نیامده است. بنابراین هرگونه مقایسه ایران با عثمانی نا بجا است.
عثمانی را فقط می توانید با پدیده های هم ردیف و موقتی در حد خودش مثل حکومتهای بر پایه نژاد پرستی مقایسه بفرمایید که هر روز یک نقشه جدید از جهان را چاپ می کردند و دنیا را برای خودشان قسمت می کردند نه وارثان امپراطوری هخامنشی که حتی زبان خود را کنار گذاشته با زبان آرامی سخن می گفتند تا در تمام امپراطوری قابل درک باشد.

میشه بگید پس چرا جامعه ای اینقدر وحشی با این سابقه وحشتناک, چرا در همه زمینه ها مثل کنترل تورم, رشد اقتصادی, درصد پایین بیکاری و ...از ما جلوتر هستند؟
یعنی سابقه تاریخی ما از اینها بدتر است؟
  • Upvote 7
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خدای من چقدر حاشیه داره این تاپیک از ده ارسال شاید یکیش خبری باشه...

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان تنها راه صبر کردن و پیگیری تحولات است .

قلم فرسایی در مدح ترک ها یا روس ها و بولد کردن اقتصاد و فرهنگ و نیروی نظامیشان دردی از ما دوا نمیکند . 

امیدوارم این ماجرا در نهایت به نفع ما تمام شود .

 

پ.ن : فعلا که استقرار s400 هم به درد ما نخورد و اسرائیلی های عزیز اطراف دمشق رو بمباران کردند . امیدوارم بمبارون نوار مرزی و زدن کامیون ها مثل این نمایشی نباشه و لااقل یه پیشرفت محسوس نسبت به گذشته در عرصه میدانی احساس بشه .

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.