GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

تسلیم شدن ۱۸۰ عضو «جبهه النصره»

 

حدود 180 نفر از اعضای گروهک تروریستی تکفیری «جبهه النصره» خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه در شهر «ازرع» در حومه درعا کردند و سلاح و خودروهای خود را تحویل دادند.

 

 

شبکه «روسیا الیوم» به نقل از فعالان معارض سوری نوشت:

وقتی ارتش آزاد در یکی از پست های بازرسی خود در شرق ریف درعا از این افراد درباره ماموریتشان سوال کرده، مدعی شدند که جهت بررسی و حمله به یکی از پایگاه های ارتش سوریه در اطراف شهر ازرع می روند و وقتی درباره اینکه از کدام گروه هستند، از آنان سوال شد گفتند وابسته به گروه «جند الملاحم» هستند، اما به صراحت نام گروهی که به آن وابسته اند را بیان نکردند؛ و با رسیدن به شهر ازرع، خود را تسلیم کرده اند.

به گزارش العالم، جند الملاحم، وابستگی این افراد به خود را تکذیب کرده است،

 

اما یک منبع آگاه تاکید کرده، عمده جنگجویانی که خود را به ارتش سوریه تسلیم کردند، از عناصر جبهه النصره در «دیر الزور» هستند که اوایل 2014 به صفوف این جبهه در درعا که «ابو ماریا القحطانی» سرکرده آن بود، پیوسته بودند.

وی افزود: «ابو صالح الدیری» از سرکردگان النصره رهبر این گروه است و پس از توقیف آخرین خودرو در حال حرکت به طرف شهر ازرع از سوی ارتش آزاد در شهر ملیحه العطش بازداشت شد.

هنوز درباره این خبر واکنشی از هیچ گروه یا موسسه ای ابراز نشده و جبهه النصره نیز توضیحی درباره آن نداده است.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

هرگونه شکاف و دو دستگی بین  مخالفین و تسلیم شدن انبوه اونها باعث خوشحالیه

خدا کنه یه سونامی تسلیم شدن راه بیفته کار مقاومت راحتر بشه و نهایتا سیاسیون از موضع قدرت مطلق وارد نبرد سیاسی با غرب  بشن

ویرایش شده در توسط neysi110
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمریکا روسیه را عامل حمله به پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور معرفی کرد

به گزارش رویترز، ‌گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است نیز این حملات را به نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا نسبت داده است.

یک مقام رسمی آمریکا گفته است که روسیه منطقه دیرالزور را روز یک‌شنبه هدف بمب‌افکن‌های دوربرد خود قرار داده است. این مقام که نامی از او برده نشده گفته است که آمریکا در حنگ با رژیم اسد نیست و هیچ دلیلی برای هدف قرار دادن ارتش سوریه وجود ندارد.

پیش از این آمریکا روسیه را متهم کرده بود که در هدف قراردادن نیروهای گروه خلافت اسلامی دقت کافی ندارد.

[url="http://www.radiofarda.com/archive/news/20151208/143/143.html?id=27413180?src=persagg-title"]http://www.radiofarda.com/archive/news/20151208/143/143.html?id=27413180?src=persagg-title[/url]
جدای از صحت این ادعا ، جالبه که از لفظ ارتش سوریه و دولت سوریه به جای ( ارتش بشار ) یا دولت بشار استفاده کرده ویرایش شده در توسط iliasd
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط REZAT1980، 17 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط REZAT1980، 17 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است

همین امروز صبح خبر شهادت دو تن از رزمندگان ارسالی مناطق اطراف ما به سوریه رسید ... هفته ی پیش هم سه تا مراسم تشییع جنازه شهداء بود ... 

 

پی نوشت : خبر شهادت دایی باجناقم ( که از خودم کوچک تره و برادر شهید بود ) هم همین لحظه بهم دادن ....

 

 

همین هفته حداقل 5 نفر شهید شدن که با احتساب ماه حرام ، باید دولت 5 تا 440 میلیون تومن دیه به خانواده هاشون بده به همراه سایر بسته های حمایتی که باید در ادامه به خانواده های شهدا بدهند ( و حقشون هست )  !!

 

اونوقت عزیزان حاضر نیستن 500 تا خودروی حفاظت شده در سطح هاموی بخرند و به نیروهای ما بدهند و یا حتی حاضر نیستند بروند چهارتا جلیقه ی ضد گلوله به نیرو ها بدهند ... فرض کن هر جلیقه ی گلوله اصلا 5 میلیون تومن ( که اینقدر نیست ) ... توی همین خوزستان بالای 30 تا شهید دادیم که 300 رو در 440 میلیون دیه ای که دولت باید بده حساب کنید ... 13200میلیون تومن که اگه به 5 تقسیم کنیم ، می شه باهاش 2640 تا جلیقه ی ضد گلوله از بهترین نوعش خرید که هم سبک باشه و هم جون نیروها رو حفظ کنه !!!

 

کاشکی چهار نفر از این مسئولین نظامی ما عرضه ی این ضرب و جمع ها رو داشتن ... مسلمه وقتی مسئولیت پرداخت دیه رو به بنیاد شهید واگذار می کنند و از نیروی تحت امرشون تنها یک اسم براشون باقی نمی مونه ، همین می شه ...

 

خدایا شر جاهلان را از سر ما بردار ...

ویرایش شده در توسط Juicer
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

این تجمعات در هوای آزاد تحت حکومت تاو در نهایت همه را دق میده! خاکریزی، دیواری، مانعی دیدی. راستش به نظر میرسه واقعا سوراخ های موش منتهی به تونل های مسلحین به تعداد و درجاهایی هست که نیروها فکرش را هم نمی کنند در تیررس تاو باشند والا تکرار یک اشتباه این همه منطقی نیست.

جدی جای تعجبه...راحت وایسادن وسط بیابون نه ترس از تک تیراندازی و نه همچین شکارچی...چرا اینقدر بی خیالن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط REZAT1980، 17 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط REZAT1980، 17 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است

جدی جای تعجبه...راحت وایسادن وسط بیابون نه ترس از تک تیراندازی و نه همچین شکارچی...چرا اینقدر بی خیالن؟

 

از نیرویی که سر هم 12 روز آموزش دیده ( و جناب سلیمانی با افتخار از آموزش 12 روزه یاد می کنه !!! ) نباید بیشتر انتظار داشت !!!

 

من به کل نیروی نظامی کشور انتقاد دارم ، اگه قدرت با من بود ( و خدا رو شکر که من هیچ کاره ی این کشورم ) به خدای محمد( ص ) قسم که یک پاکسازی استالینی توی نیروهای نظامی راه می انداختم تا این تفکرات پلید مجازی شهادت طلبانه ی  ( که از وسوسه های شیطان هستند  ) رو برطرف کنم ...... اگه بسیح 100 تا 100 تا تلفات می ده ، ارتش 1000 تا 1000 تا تلفات می ده ...

حزب الله سه ساله توی سوریه هست و به اندازه ی همین ماه اخیر ما تلفات نداده !!!

 

این مستشاران فوق العاده ی سپاه قدسی که دوستان ازشون دم می زنند  فقط برای حزب الله و یمن کاربرد دارند و برای توی ایران کاربرد ندارند !؟

ویرایش شده در توسط Juicer
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

سلام دوستان .

الان خبر رسید که یکی از دوستانم از شهرستان نکا   شهید شده.

دعا کنید که خبر درست نباشه.

ویرایش شده در توسط edvardoali
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مدیریتی که کارش فقط پاک کردن پست ها باشه ، به درد لای جرز دیوار هم نمی خوره .

 

با سلام - کاربر جویسر ، بعلت اسپم های مکرر ، توهین ، تخریب ، تا اطلاع ثانوی  از تاپیک های تحولات ( سوریه ، یمن ، عراق ) محروم خواهد بود. در صورت تکرار ، برخورد شدیدتری صورت خواهد گرفت  / MR9

 

پی نوشت 1:

 

اسپم این کاربر تا 48 ساعت  ، پاک نمی شود تا شخصیت این فرد ، علیرغم تذکرات متعدد ، عیان شود .این کار هشدار قاطعی هست به آن دسته کاربرانی که درتاپیک های تحولات هیچ ردّی جز تخریب از خودشون باقی نگذاشتند .

 

پی نوشت 2 :  این نخستین ماموریت تمام موفق  سرجنگی فونیکس هست . :winking:

  • Upvote 4
  • Downvote 27

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خروج عضو عجیب از محور مقاومت/ چرا حماس به ایران پشت کرد؟

توضیح : درج این مطلب در رسانه ایران به منزله مورد قبول بودن تمامی این مقاله و به خصوص برخی از لغات بکار رفته در این مقاله نیست .

همزمان با مسلح شدن شورشیان سنی، مشعل از سوریه خارج شد و به قطر بازگشت. ایران از حماس درخواست کرد تا از دولت سوریه حمایت کند، اما آنها این درخواست را رد کردند.

نویسنده: اوستن بودتی

دیپلماسی ایرانی: حماس یک عضو عجیب در «محور مقاومت» به رهبری ایران بود که شامل سوریه، گروه های شبه نظامی مخالف ایالات متحده و اسرائیل است. اکثر اعضای این ائتلاف -حزب الله، شبه نظامیان عراقی و شورشیان یمنی- شیعه هستند.

اما حماس یک گروه شبه نظامی فلسطینی است که نمایندگی مردم سنی در یک ائتلاف نظامی با اکثریت شیعیان را برعهده داشت. این رابطه پس از وقوع جنگ داخلی سوریه در سال 2011 فروپاشید. روابط میان حماس و ایران که تا آن زمان تیره و تار بود، تیره و تارتر هم شد. برای فهم این موضوع با یوسف المقید، خبرنگار ساکن غزه صحبت کردم.

وی توضیح داد که رابطه حماس با محور مقاومت در سال 1999 شروع شد، زمانی که اردن -جایی که حماس رسماً تشکیل شد- خالد مشعل رهبر حماس را دستگیر کرد. او قبل از این که در سال 2001 در دمشق دوستی طولانی میان ایران، حماس، حزب الله، سوریه و جنبش جهاد اسلامی در فلسطین را تشکیل دهد، به قطر فرار کرد.

پس از پیروزی در انتخابات و در اختیار گرفتن غزه در سال 2004، حماس بر جهاد اسلامی غلبه یافت و روابطش با محور مقاومت را تقویت کرد. المقید می گوید: «جهان در آن زمان حماس را بایکوت کرده بود، سپس درهای سوریه و ایران به سوی آنها باز شد و استقبال رسمی در تمام سطوح از آنها به عمل آمد. حمایت مادی شروع شد.»

همزمان با مسلح شدن شورشیان سنی، مشعل از سوریه خارج شد و به قطر بازگشت. ایران از حماس درخواست کرد تا از دولت سوریه حمایت کند، اما آنها این درخواست را رد کردند. دولت علوی سوریه که تحت حمایت شیعیان بود معترضان سنی را کشت.

المقید در ادامه می گوید: «روابط با حکومت بشار اسد پس از شورش سوری ها قطع شد. این تحولات موجب شد تا حماس از محور مقاومت خارج شود و به ائتلاف جدیدی به رهبری مصر، قطر و ترکیه بپیوندد، اما اوضاع این ائتلاف پس از کودتا در مصر تغییر کرد.» وی در ادامه می گوید: «حماس همچنان روابط ویژه ای با ترکیه و قطر دارد و روابط با ایران خراب شد. حماس به تسلیحات نیاز دارد، بنابراین در تلاش است تا مشکلات با ایران را حل کند، اما اوضاع بین آنها چندان خوب نیست.»

این مجموعه نظامی و فضای سیاسی نشان دهنده کشمکش احتمالی منافع سیاست خارجی ایران در خاورمیانه است که بر پایه محور مقاومت و هلال شیعه -که تمام بازیگران شیعه را به ایران مرتبط کرده و ایران حمایت نظامی یا سیاسی از آنها می کند- بنا شده است. توازن قوا میان این دو حوزه نفود به همان اندازه که برای ایران مهم است برای حماس هم که هنوز در سطح جهان منزوی است، اهمیت دارد.

قسمت عمده ای از محور مقاومت یعنی حزب الله شیعه و سوریه علوی با هلال شیعه همپوشانی دارند. در هلال شیعه، شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران حوزه نفوذشان را در مناطقی فراتر از محور مقاومت یعنی افغانستان، بحرین، امارات، عراق، پاکستان، قطر، عربستان و یمن گسترش داده اند. علاوه بر این هدف این دو ائتلاف متفاوت است. محور مقاومت به خاطر مخالفت با اسرائیل و ایالات متحده به وجود آمده است. هلال شیعه برای دفاع از تشیع تشکیل شده است.

پس از پایان یافتن روابط با حماس، روابط ایران با جهاد اسلامی ادامه پیدا کرده است. فاطیما الصمدی، کارشناس مرکز مطالعات الجزیره می گوید: «حماس و جهاد اسلامی معتقدند که روابطشان با ایران به خاطر یک سوءتفاهم به مشکل برنخورده است، بلکه هر دوی این جنبش های سنی از روی دیدگاه اعتقادی شان این کار را کرده اند. از لحاظ اطلاعاتی و حتی سیاسی دلیل ارتباط این دو جنبش با ایران شیعه، اسلام و فلسطین بوده است. به عبارت دیگر ایران، کشوری اسلامی است که از فلسطینی ها دفاع می کند.»

البته شایان ذکر است که روابط جهاد اسلامی با ایران هم به خاطر جنگ داخلی یمن در حال بدتر شدن است، مشابه همان اتفاقی که میان حماس و ایران بر سر سوریه اتفاق افتاد.

منبع: War Is Boring/

ویرایش شده در توسط mahdiarmy
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 17 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 17 آذر 1394 - دلیلی ارایه نشده است

اسپم این کاربر ، پاک نمی شود تا شخصیت این فرد ، علیرغم تذکرات متعدد ، عیان شود .این کار هشدار قاطعی هست به آن دسته کاربرانی که درتاپیک های تحولات هیچ ردّی جز تخریب از خودشون باقی نگذاشتند .

 

پی نوشت : این نخستین ماموریت تمام موفق  سرجنگی فونیکس هست . :winking:

الان جمله آخر شما که خدایی ناکرده اسپم تلقی نمیشه ؟ میشه ؟ خیلی داری جدی میگیری قضیه رو ها ! فعلا انجمن 2 تا تاپیک فعال داره ، تو اون هم کار ما شده نشستن و نگاه کردن به مانورهای f14 . نکن عاقا جان . کلا 4 تا آدم بد مثل من هست . همون 4 تا رو تذکر بده (اونم تو پیام خصوصی) بعدشم ban کن بره پی کارش . دیگه اینقدر شکستن دیوار صوتی نمیخواد که .

 

 

با سلام

 

احیاناً اطلاع دارید که قبلاً از این کارها نشده ؟؟؟؟ ، ضمنا ، رهگیر ها ، یک زمانی قفل راداری انجام می دهند تا طرف مقابل ، حواسش را جمع کند . کنترل چنین تاپیکهایی ، متفاوت از کنترل سایر بخش هاست و قاطعیت بیشتری را طلب می کند . بارها و بارها به دوستان در PM تذکر داده شد . یکسری رعایت می کنند و یکسری رعایت نکرده و نمی کنند . حالا با کسانی که رعایت نمی کنند ، باید با قاطعیت و بدون اغماض برخورد کرد تا حواس ها یک مقدار جمع شود .

 

در ضمن ، جدی تر از این تاپیک هم مگر وجود دارد ؟؟ 

 

این پست  بویژه خط آخر را خوب و با دقت مطالعه کنید ،

 

http://www.military.ir/forums/topic/29433-انتخاب-مدیران-ارشد/?p=466514

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

بنظر میرسه از اردوگاه بارزانی ها بوی  خیانت به مردم کرد شدیدا به مشام میرسه چون رفتن با ترکیه همکاری کردن که بیاد و یک خط تماس با داعش در موصل ایجاد کنه خیلی عجیبه درست بعد از عملیات تصرف شنگال که به قطع ارتباط  موصل با رقه و ترکیه منجر شد با این کار دوباره ارتباط موصل با ترک ها وصل میشه اصلا با منطق سازگار نیست این کار حکومت اقلیم و من موندم افکار عمومی رو چطوری توجیه میکنن


تو حمله امریکا به پادگان ارتش سوریه چهارتا از بچه های مازندران شهید شدن.

 

اگر در این مورد مقابله بمثل نشه در آینده نیروها و مستشاران نظامی ما در سوریه به سیبل نیروهای ائتلاف تبدیل میشوند بنابراین باید به اولین حمله به نیروهای خودمون جواب دندانشکنی بدهیم.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنظر میرسه از اردوگاه بارزانی ها بوی  خیانت به مردم کرد شدیدا به مشام میرسه چون رفتن با ترکیه همکاری کردن که بیاد و یک خط تماس با داعش در موصل ایجاد کنه خیلی عجیبه درست بعد از عملیات تصرف شنگال که به قطع ارتباط  موصل با رقه و ترکیه منجر شد با این کار دوباره ارتباط موصل با ترک ها وصل میشه اصلا با منطق سازگار نیست این کار حکومت اقلیم و من موندم افکار عمومی رو چطوری توجیه میکنن


اگر در این مورد مقابله بمثل نشه در آینده نیروها و مستشاران نظامی ما در سوریه به سیبل نیروهای ائتلاف تبدیل میشوند بنابراین باید به اولین حمله به نیروهای خودمون جواب دندانشکنی بدهیم.

دوست عزیز امکانش هست چنتا ازین جوابهای دندانشکن را بفرمایید

 

مرسی

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز امکانش هست چنتا ازین جوابهای دندانشکن را بفرمایید

 

مرسی

من اصلا نگفتم ایران تا بحال جواب دندان شکن داده عرضم این بود که اگر اولین حمله هوایی رو بی پاسخ بگذاریم این حملات با توجه به افزایش کشورهای متخاصم در حریم هوایی سوریه به امری عادی تبدیل میشه و نیروهای ما به سیبل تمرین امریکا و المان و انگلیس و فرانسه و در اینده ترکیه تبدیل میشوند.

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="edvardoali" post="480780" timestamp="1449566349"]تو حمله امریکای بی شرف به پادگان ارتش سوریه چهارتا از بچه های مازندران شهید شدن.
سه تا از
شهر چالوس و یکی از شهر نکا.
لطفا برای برای سلامتی دوستان و رزمندگانی که الان در سوریه هستند دعا کنید.
خانواده هاشون خیلی بی تاب هستن.
البته هنوز تاییده خبر از تهران نیومده.
لعنت به این امریکا.
 
 
با سلام - در صورت امکان ، رعایت اخلاق عمومی را بفرمایید . متشکرم  / MR9[/quote

سلام یکیشونواهل شهرستان تنکابن بنام سرهنگ مرادخانی.دومیش بنام سرهنگ شیخ الاسلامی از چالوسه....تو تنکابن پنجشنبه تشییعه
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.