GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

 

دولت سوریه بیشتر از این ها به روسها بدهکار است که بخواهد بخاطر یک اشتباه سهوی در بمباران ،از روسها انتقاد کند.
 
در ضمن در لینک خودتان از نیویورک تایمز آمده است 
 
“We’ve got a radar track showing a Backfire bomber flying directly over the town that the Syrians named a few minutes before the first claims that we killed some Syrian troops,” the American official said, speaking on the condition of anonymity to discuss operational details.

 

 

روسیه این همه مدت عملیات انجام داد اشتباه نکرد(اشتباهی که باعث تلفات خودی بشه ) الان اشتباه کنه؟ اونم اتاق عملیات مشترک دارن با ایران و سوریه

----

کاملا مشخصه امریکا زده و اگه جوابی داده نشه دوباره خواهد زد
 

ویرایش شده در توسط milad021
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

بزرگوار! اولا بسیار ممنون از سخنان ارزشمندتون. خیلی کمک کرد!

 

 

متشکرم - لطف دارید  :rose: 

 

 

 

یعنی ما حتی برای گسترش دادن جبهه به چند ک.م جلوتر توان نداریم؟ فکر نمی کنید چنین نیرویی با این توانایی همون چریکی بجنگه بهتر باشه؟

 

 

پاسخ به این فرموده شما نیاز به اطلاعات میدانی بیشتری دارد و دوستانی که در فضای واقعی با آنها تبادل نظر می کنیم ، اگر ما را " خودی" محسوب کنند ، مشخصاً سطح و کیفیت  تحلیل بالاتر خواهد رفت . 

 

 

 

نیروی کلاسیک اصولی رو باید رعایت کنه توانمندی هایی باید داشته باشه! یعنی ما با وجود این همه نیرو از خود ایران و حزب الله توان نفوذ به عمق رو با حملات سریع نداریم؟

 

اگر ما قصد داشته باشیم صرفاً با یگان کلاسیک  جلوی شورشیان را بگیریم و آنها را عقب بزنیم ، باید و بدون شک باید براساس جداول کلاسیک رزمی جلو برویم . یعنی آنچه که بارها آن را تکرار کردم  " وجود توانایی رزم مشترک "  که لازمه آن وحدت فرماندهی ، تمرکز آتش ( توپخانه / هوایی ) و.... هست . 

 

 

 

برای این مسئله دو راه میشه پیدا کرد! یکی دفاع متحرک در سنگر های ثابت (البته به شرط هوشمندی و فی البداهه دستور دادن فرمانده و البته ارتباط تمام نیروها با هم) یا اینکه تمام تجهیزات رو متحرک بکنیم حتی توپخانه! متحرکاً متحرکا :)

 

به نظرم چیزی به اسم دفاع متحرک در استحکامات ثابت معنایی خاصی ندارد . و به شکل طبیعی مفهوم دفاع ایستا را بطور کامل باید فراموش کرد 

 

رمز موفقیت شورشیان و مخصوصاً این دمپایی پوشهای داعش در رعایت همین مساله است .

 

وقتی یگانهای تحت فرماندهی شما تحرک به معنای واقعی را داشته باشند ، وجود آنها در کنار پشتیبانی آتش هماهنگ زمینی و هوایی  که این خود لازمه وجود اطلاعات درست از صحنه رزم هست ، موجب می شود یک ضد تاکتیک درست برای شکست حریف تدارک دیده شود . 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حقيقتاً كاري به مواضع دولت و مسائل سياسي ندارم
ولي يه چيزي برام عجيبه علي اصغر جان ، شما و ساير عزيزان انتظار داريد روحاني پاسخ به رخدادي بده كه از نظر رسمي اتفاق نيافتده!
كدوم منبع رسمي يا مسوولي اين واقعه رو تاييد كرده؟
وقتي سپاه خودش حاضر به تاييد رسمي داستان نيست ، شما از كي انتظار داري؟
بعله بمباران اتفاق افتاده ، تعدادي نيرو هم شهيد شدن اين رو من و شما ميدونيم ولي ايا اين قضيه بار حقوقي داره كه انتظار داشته باشيم پاسخي از جانب رييس جمهور صادر بشه ؟
پاسخ ساده است ، نه تا زماني كه خود اقايون حاضر به تاييدش نيستند...
جهت گيري اقاي روحاني و تيمش مشخصه و نيازي به بازگو كردنش نيست..
ولي چرا فرماندهان سپاه و نيرو هاي مسلح كه دست به مصاحبه كردنشون خوبه و يد طولايي در زدن حرفهاي عجيب و غريب دارن ، ساكت هستند؟

 

نیازی به تایید کردن چیزی نیست، در چنین شرایطی و برای جلوگیری از تکرار این وقایع ، در حد توان باید پاسخی در میدان عمل  داده بشه که از نظر رسمی ، تاییدش برای طرف مقابل هم مقدور نباشه! چیزی تحت عنوان ضربه زدن غیر رسمی....گاهی اوقات حرکات نسنجیده میتونه راه گشا باشه! نباید به کسی اجازه داد که توانایی آنالیز کردن رفتار احتمالی ما را بر اساس عملکرد خودمان که اصولا باید عقلانی باشه رو داشته باشد! در غیر اینصورت نیروهای ایرانی در سوریه آسیب پذیرتر خواهند بود.... 

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمیدونم دوستان بخاطر دارن زمانیکه دواعش در تکریت محاصره شده بودند و در کاخ صدام و قبرستان تجمع کرده بودن آمریکاییها چطور دقیقا مستشاران ما رو که فاصله معنا داری از خط مقدم داشتن بمباران کردن؟! و این در حالی بود که واسطه ها مشغول مذاکره با دواعش برای عقب نشینی از یک مسیر امن بودن. چطور حالا استدلال میکنن که به دلیل دقت بالای بمباران آمریکاییها امکان نداره نیروهای ما رو زده باشن، خوب به همان دلیلی که تا حالا مرتبا اشتباهات عمدی مرتکب شدن ممکنه اینبار هم به همان دلالیل. میدونم قابل اثبات نیست ولی بحث احتمالات هست، حمله آمریکاییها با توجه به سوابقشون قویا محتمله.

یکبار هم قبلا خیلی اشتباهی!!! و کاملا سهوی!!!!!! پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر رو بر فراز خلیج فارس بجای تامک زدن / اعتماد اولی ای به ادعاهای دو طرف وجود نداره اما امریکایی ها در تزویر و خطاهای از پیش برنامه ریزی شده نسبتبه روسیه سابقه دار ترن/ قرینه ها انگشت اتهامو سمت این جانور میبره/ البته امریکا انقد بزدل هست که نخاد رو در رو مابشه و به احتمال زیاد همون سناریو که هواپیاهای دیگر کشور های عضو اعتلاف با هدایت مثلا اشتباهی امریکایی ها پایگاه سوری هارو زدن محتمل تره /در بخش کرد نشین سوریه با کردا ریختن رو هم /پایگاه هوایی هم داره میسازه/تمام رفیق رفقای اروپائیشم یکی یکی دارن یقه چاک میدن و نعره وا مصیبتا یا سوریا  میکشن و نیرو اعزام میکنن/حالا هم پایگاه ارتشو میزنن!/  اینا فقط یه معنا داره اونم اینکه ابتکار عمل دست مقاومت افتاد و غربی ها با اینکارا دنبال ایجاد موازنه هستن که اگر نتونستن بشار رو بیرون کنن و سوریه رو مال خود لااقل بخش شرقی سوریه تجزیه بشه / از شمال هم ترکیه پیوست همین سیاست غرب عمل میکنه/الحق هم عمله ی پای کاریه

ویرایش شده در توسط neysi110
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دواعش در محور مهین به صدد با تمام قوا عمل کردند و کلاً ارتش غافلگیر شد. شیوه جنگی داعش در هجوم رو باید ارتش رو به عنوان مانور در نظر بگیرد و تمرین کند تا بتونه پیشروی کند.

داعش در مناطقی که حضور داشته خیلی خوب لانه گزینی کرده و از اون شهرها و روستاها نیرو جذب کرده. در حمله شب گذشته هم این ساکنان خود شهرک مهین بودند که در راس حمله قرار داشتند. با توجه به نیروی کافی ارتش در منطقه نباید فرصت تثبیت به داعش داده بشه هر چند یکی از منابع سوری از تلفات بالای مهاجمان گفته، اما یکی از دوستان نبردها را بسیار سخت می دانست و می گفت داعش از پشت دیرالزور و رقه هر چه نیرو داشت در این محور جمع کرده تا مانع از سقوط تدمر و قریتین بشه.

 

عذرخواهی من رو ببخشید. اگه دوستان محبت کنند و به جای رفتن به شرق و غرب، عنوان تایپیک که همون بررسی تحولات سوریه است رو پیگیری کنند، ممنون خواهم شد.

  • Upvote 14
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان 

به نظر من برای پیروزی در برابر تکنیک متحرک تروریستها مخصوصن در زمانه عملیات خودمون باید یه مقدار بی رحم بود به این گونه که از بمبها ناپالم به صورت گسترده باید استفاده بشه . در هنگام عملیاته نیروهای خودی باید یک دسته بمب افکن سوخو 24 که فول لود دارای بمبهای ناپالم و خوشه ای هستند تو منطقه حظور داشته باشند و در هنگامی که تروریستها دست به حمله در یه محور دیگه زدند سریعن اونها رو بمباران کنند ما باید از برگ برتر خود که همون نیروی هواییه به خوبی استفاده کنیم . داعشم تمام نیرو میریزه یه منطقرو میگیره و بعد یه گردانه انتحاری و داوطلب جهت حفظ منطقه میزاره و بقیه نیروهارو به یه نقطه دیگه میبره جهت عملیات و احتمالن یه گروهان مهندسیم داره که منطقرو هنگامی که نیروهای اصلی عقب نشینی کردن تله گزاری میکنه که سرعت نیروهای مارو تو پاتکمون بگیره اینم میشه با حظور هوایی و کوبیدن عقبه و مسیر های برگست نیروهاشون به قای اصلیشون ضربه بزنیم 

باید از صلاحهای آتش زا استفاده گسترده بشه چه تو هوا و چه تو جنگ شهری اونا رحم ندارن چرا ما باید در برابرشون به فکر مشکل شرعی یه سلاح باشیم وقتی انسانهارو به فجیعترین روشها به قتل میرسونن 

  • Upvote 6
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پاسدار شهید سید یحیی براتی دومین مدافع حرم از شهر شاهد نمونه کشور آسمانی شد
از لشکر14 اصفهان
78.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
امام خمینی(ره):
یک همچو ملتی که آرزوی شهادت می کند، این ملت دیگر خوف ندارد.

برادر چرا این هفته تلفات بالا رفته?
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.