GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

چرا داعش قرص کپتاگون تولید می‌کند؟

العالم: یوری فدوتوف مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم در سازمان ملل متحد پنجشنبه اعلام کرد: داعش امکان تولید ماده روانگردان کپتاگون را به دست آورده است.

فدوتوف تصریح کرد؛ داعش کپتاگون را برای مصرف نیروهای خود و فروش آن در خارج مناطق تحت تصرفش تولید می کند.

به گفته وی، داعش تلاش می کند که نیروهایش را به مصرف کپتاگون معتاد کند، زیرا مصرف این ماده باعث ایجاد حس خشونت و وحشیگری می شود و رحم و عطوفت را از قلب مصرف کننده می برد.

این مسئول سازمان ملل اعلام کرد: داعش درصدد است که کپتاگون را در بازارهای جهانی نیز به فروش برساند.

فیدوتوف افزود: تردیدی وجود ندارد که داعش برای کسب درآمد، نفت و دیگر ثروت های طبیعی و آثار باستانی را می فروشد و برای باج گیری، اقدام به آدم ربایی می کند.

چندی پیش یک شاهزاده سعودی، در فرودگاه بیروت با 2 میلیون قرص روانگردان کپتاگون بازداشت شد.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 
برخی منابع آگاه ! احتمال میدن که شاید کسی یا کسانی باشند که بتونن با کسب رضایت اکثریت از جمله خود بشار جوان ، قدرت سیاسی رو در دست بگیرین و به جنگ فرسایشی و جانفرسای سوریه پایانی ببخشند. حقیر در عرایض گذشته سر بسته نمونه این جانشینی رو مطرح کرده بودم. به هر حال یک قهرمان جنگ ، یک پلنگ بیشه زار ! که در یک شب درجات توفیقیش افزون گشته باشه بتونه دبوس قدرت در سوریه رو بدست بگیره و اکثریت نظامیان و اسلحه بدستان رو در زیر یک پرچم گرد هم بیاره. این یک آرزو دور و دراز نیست. نکته اصلی ، زمان و داشتن دست برتر میباشد ......
در این شکل ،کاهش نیروهای ما و هم پیمانان ما هم باور پذیر و قابل تصور میباشد .
با امید به رحمت خداوندگار .


متاسفانه كارنامه ي ما در حفظ و نگهداري شاه مهره هاي خودمون افتضاحه . احمد شاه مسعود در افغانستان رو در حساس ترين زمان از دست داديم ، آيت الله حكيم رو در عراق ، حاج رضوان رو در لبنان و ... و نمونه ي آخرش زكاكي در نيجريه
يه جورايي در صفحه ي شطرنج ، سرباز رو تا آخر صفحه ميرسونيم و درست در لحظه ي تبديلش به وزير اون رو از دست ميديم . اون پلنگ بيشه زار رو هم چشمم آب نميخوره بتونيم نگهش داريم . فعلا كه سرش در كويرس گرمه . از طرفي قبل از مطرح شدن به عنوان جانشين اسد بايد ترتيب يه شكار بزرگ رو براش بديم تا دهن دوست و دشمن رو ببنده . ( شديدا طرفدار اين نظريه هستم كه جانشين اسد بايد يك نظامي باشه )
برند سازي و دادن چهره ي كاريزمايتك به پلنگ خودش يه داستان مفصل خواهد بود .
  • Upvote 14
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام دوستان خسته نباشید بنده سوالی برام پیش اومده

چطور در مناطقی مثل شمال حما یا پالمیرا و تدمر و ادلب و... ارتش اینقدر بد عمل کرد و همچنان بدعمل میکنه اما در مناطقی مثل لاذقیه به کندی اما با پیوستگی پیشروی میکنه و مناطق مهمی رو هم آزاد میکنه

آیا در جبهه ی لاذقیه نیروها فرقی دارند با بقیه ی نیروها؟یا محیط فرق داره؟

ممنونم اگه پاسخ بدین

 

به نظرم فرقش در حضور سپاه و حزب الله و نیروهای شیعه هست . در جبهه هایی که گفتید ارتش بد عمل میکنه یا سپاه و حزب الله حضور ندارن یا حضورشون اونقدر گسترده نیست که بخواد تاثیر زیادی بزاره . اگه به چند صفحه قبل برگردید میبینید محل شهادت برخی از نیروهای سپاه رو زده لاذقیه . یه دلیل دیگش هم این هست که چون روس ها در استان لاذقیه پایگاه دارن اولین و مهمترین هدفشون این استان هست برای همین پشتیبانی بهتر و بیشتری انجام میدن . ضمن اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت این استان رو علوی ها تشکیل میدن برای همین طبیعی هست که نیروهای ارتش که بیشترشون اهل استان های ساحلی مثل لاذقیه و طرطوس هستن فداکاری بیشتری انجام بدن . حافظ اسد متولد این استان (روستای قرداحه ) بود. قبلا چند بار عملیات مسلحین در لاذقیه با شکست مواجه شد درحالی که اونموقع نه خبری از روس ها بود و نه ما حضور جدی داشتیم که نشون میده نیروهای ارتش در این استان بهتر عمل میکنن .

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همچنان دست بالا با ارتش سوریه است. مرج السلطان و فرودگاهش در غوطه شرقی آزاد شده. چندین ارتفاع مهم در لاذقیه با پشتیبانی آتش سنگین روسها آزاد شده و در جنوب حلب هم دو طرف از تمام قدرتشون دارن استفاده میکنن.تو باقی جبهه ها اتفاق خاصی نیفتاد

ممنون داداش


سلام

 

پوتین اسلام آورده، داریم حمد و سوره یادش میدیم نماز بخونه.

لشکریان اسلام نه تنها سوریه بلکه فلسطین را هم فتح کردن. الان درگیری های سختی برای آزاد کردن حیفا در جریان است.

قرار داد خرید s500 و سوخو 37 هم نهایی شده و قراره روسیه به صورت کمک بلاعوض برای ما بفرسته (از یک ماه دیگه)

 

ضمنا اصحاب کهف هم سلام می رسونند. میگن ما 300 سال تو غار بودیم دنیا به اندازه ی این سه هفته که شما نبودین متحول نشده بود

 

:laughing:

وهمچنين تشكر از شما دوست عزيز

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

پوتین با حمله به رهبران ترکیه گفت آنها "تصمیم گرفتند که یک جای خاص آمریکایی‌ها را بلیسند."

این دیگه آخرش بود

 

 

قرار نیست که ما سوری‌تر از سوری‌ها باشیم

این نشون دهنده بیغرتی نظامیان سوری است

 

 

 

 

ولادیمیر پوتین در حضور خبرنگاران بیان داشت : روسیه پروژه های میلیاردی مشترک را در زمینه همکاری فن آوری - نظامی با عربستان سعودی بررسی می کند.

پوتین گفت: " ما اکنون پروژه های مشترک در زمینه همکاری فن آوری — نظامی با عربستان سعودی را بررسی می کنیم. اینجا یک برنامه ی کلی و میلیاردی است در واقع حتی به ذهنمان هم خطور نمی کند که اتحادیه ایجاد شده جهات و اهداف ضد روسی داشته باشد.

پول عربستان داره کارخودشو میکنه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گنده... ترک‌ها در قطر

 

این پایگاه نظامی ترکیه در قطر هم از آن دست جوک‌های روزگار است. قردوغان! با 900 کیلومتر مرز با سوریه نتونست هیچ غلطی کنه مجبور شد نظامیانش رو با فضاحت درعراق جابجا کنه که باهاش مرز مشترک و مزدوری بنام بارزانی داره، حالا اومده و می‌گه می‌خواد تو قطر پایگاه نظامی بزنه

والله من که حرفی برای گفتن ندارم اما کافیه که این روزها کسی تو خلوت اردوغان باشه و حرف‌هاش رو منتقل کنه.

 

سیاست صفر مشکلات به سیاست صفر دوستان رسیده، حتی اروپایی ها هم چندان محلی به ترکیه نمی‌ذارن. ائتلاف نظامی به رهبری سعودی‌ها هم افتضاحی برای ترکیه و مصر، حتی مالزی و کشورهای مدعی دیگر اسلامی بود که البته باید منتظر موند و دید کم کم کدوم کشورها از دایره خارج می‌شن

به هر حال ما اینجا تو ساحل خلیج فارس منتظر نظامیان اردوعان هستیم تا ببینیم چه کار می‌خوان کنن. البته به نظرم بیشتر برای عرض اندام اخوانی‌ها در برابر سعودی‌ها این اقدام صورت گرفته است.

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

North_Latakia_14km_17dec_26azar_with_Lib

 

یک سوال، آزادسازی مناطق نارنجی رنگ چقدر زمان برده یعنی حدودا چند ماه طول کشیده؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

یک سوال، آزادسازی مناطق نارنجی رنگ چقدر زمان برده یعنی حدودا چند ماه طول کشیده؟

 

سلام

همانطور که در فروم خبرهارو دنبال میکنید مطمئنا متوجه این شدید که خبرهای پیشروی های لاذقیه رو دوستان به صورت مقطعی در این چند ماه  گذاشتند .

مثلا کنترل بحصه توسط مسلحین مربوط به آخرین زمانی هست که مسلحین در نهایت قدرت بودند و ارتش رفته رفته و کم کم جلو آمد و به اینجا رسید .

منظور کلی این هست که رنگ نارنجی لزوما نشان دهنده ی یک عملیات سریع به مانند عملیاتی که در جنوب حلب شاهدش بودیم نیست ، بلکه در اینجا به معنی مناطقی هست که در یک بازه ی زمانی تقریبا طولانی آزاد شده و همچنان ادامه داره .

به نظرم بهترین تاریخ رو میتونید از زمان درگیریهای حول روستای بحصه تا به الان در نظر بگیرید .یعنی چیزی در حدود چهار ماه که عملیات ها در ماه اخیر شدت خوبی گرفته .

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

به نظرتون فرق کوه های لاذقیه و کوه های قلمون تو چی هست که لاذقیه رو توش اینطوری دارن اذیت میشن اونم با پشتیبانی های هوایی و زمینی مناسب و نیروهای بسیار گسترده زمینی . در حالی که قلمون رو اونطور با سرعت نجومی پاکسازی کردن اونم بدون پشتیبانی هوایی درخور توجه مثل پشتیبانی روسیه؟

 

یا حق

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لاذقیه هم مرز با ترکیه هست و مسلحین از اونطرف مرتب سازماندهی و تجهیز میشوند

البته القلمون هم بخاطر فشار سیاسی احزاب مخالف حزب الله بطور کامل پاکسازی نشده و شهرک عرسال رو نمیگذارن که حزب الله پاکسازی کنه یا چون ممکنه به جنگ شیعه و سنی در لبنان دامن بزنه حزب الله این استخوان در گلو رو داره تحمل میکنه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قضاوت عجولانه ای بود دوست عزیز ......
نمیدونم شما افراد سرشناس یک ملت ،  عزیزانی که در راه ملت و هم کیشانشون جان عزیزشون رو از دست دادن تا حد یک مهره تنزل درجه دادین ؟؟؟/؟
شما عزیز بنده هستین اما این لحن دقیقا کلماتی هست که سرویسهای رسانه ای تبلیغاتی دشمن ( دشمنان اسلام و علی الخصوص شیعیان ) در گفتارهاشون سعی دارن در افکار عمومی جا بندازن !
خیلی خیلی جا خوردم . توصیه اکید بنده و تمام کسانیکه شما رو تائید کردن این هست که زندگینامه این افراد و جایگاهشون رو بدقت مطالعه کنین که مبادا دچار خبطی از این دست بشین....
این افراد هر یک خود ملتی بودن برای کشورشون و همیشه برای اعتقادشون مبارزه کردن هر چند که ما در این راه کمک حالشون بوده باشیم. 
1000 شهید در کنار زکزاکی یک خطر بالقوه برای تمام دشمنانشون بوده و امروزه جریان فکری  خاصی سعی داره که تاریخ رو به شکل مطلوب مصادره به رای کنه ....
....................................................................................
 
اتفاقاتی که در دنیای امروزه رخ میده حاصل ضرب پولهای کلان در ارتباطات با مراکزی هست که روزی بنا بود حافظ حقوق بین الملل باشه.  که نه در توان مالی کشور ما هست که مقابله به مثلی صورت بگیره و نه نسبت فامیلی داریم با جهان به ظاهر اول ما که در راس تصمیم گیری هستن. وگرنه احقاق حقوق ملتهای مسلمان علی الخصوص شیعیان مظلوم جهان از کوههای پاراچنار تا دشتهای برهوت یمن آرزوی فرد فرد ماست. 
...................................................................................
 
فرض بر این بزاریم شما تصمیم گیرنده اول کشور بودین. چه راهکاری سوای قدرت مالی و ارتباطات حقوق بشری میتونه جان به زعم شما مهره های ما رو حفظ کنه ؟؟؟


برعكس ، من فكر ميكنم شما كمي قضاوت عجولانه كردين . خداي نكرده ما كه نگفتيم اين عزيزان مزدوران ما بودند . اين بزرگوارها دوستاني بودن كه سالها براشون وقت گذشته شده تا بتونن پرچمدار حقيقت باشن و متاسفانه درست سر بزنگاه از دست رفتند
اين كه بگيم اينها فقط كساني بودند كه براي كشورشون و در راه اعتقاداتشون مبارزه ميكردن و ما هم كمك ميكرديم ، نميتونه كامل باشه . در همين سوريه كسايي هستند كه به زعم خودشون دارن براي كشور و اعتقاداتشون ميجنگن و ما نه تنها كمكشون نميكنيم بلكه در مقابلشون هم قرار گرفتيم . ما در كنار كساني هستيم كه جهان بيني و اعتقاداتشون منطبق با ما باشه و بتونن براي تحقق آرمان ما كمكي باشن

در مورد قسمت ملت ها هم فرمايش شما متين ، ولي وقتي به طور مثال گفته ميشه " اين انقلاب بي نام خميني در هيچ جاي دنيا شناخته شده نيست " مراد اين نيست كه ملت ايران رو ناديده گرفتيم بلكه منظور اين هست كه برند خميني خودش يك پيام و مانيفيست هست كه دنيا ملت ايران رو با اون ميشناسن
چه خوشمون بياد يا نه ، در كشورهاي جهان سوم كه احزاب ريشه دار نيستند ، مردم به چهره ها راي ميدن نه به مانيفيست و خط فكري . اونها احتياج به يك نماد عيني براي اميدواري به آينده دارن ، كسي كه بتونن در موردش داستان سرايي بكنن
در مورد راهكار هم ، بايد روي حفاظت فيزيكي و همچنين هزينه بر بودن حذف اين عزيزان براي دشمنانشون اقدامي بشه . تا زماني كه خيالشون راحت باشه كه شهادت حاج رضوان يا آيت الله زكاكي فقط به يك محكوميت و بيانيه و وعده ي انتقام خلاصه خواهد شد باز دست به اين مارها خواهند زد

پ. ن ؛ مدير اگه صلح ميدونين ( كه ميدونيد ) اين بحث رو به مسايل حاشيه اي انتقال بدين كه باعث دلخوري دوستان نشه
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.