GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

ویدئو درگیری های خان طومان حلب

icon_arrowd  icon_arrowd  icon_arrowd  icon_arrowd  icon_arrowd  icon_arrowd  icon_arrowd

http://www.aparat.com/v/Hn49a

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

يك خواهش ازدوستان دارم اونم اين هست لطفا با هر حمله  هوايي اسراييل به سوريه سريع پاي روسيه وs400 به ميان نكشيد چون اين آخرين حمله اين رژيم وحشي  به سوريه نخواهد بود چون دركشور روسيه يهوديها لابي به مراتب قدرتمند تر از اپك آمريكا دارند پس انتظار زدن جنگندهاي اسراييل توسط سامانه s400 روس يك توقع بچگانه هست بازي به اين سادگي ها نيست دوستان  به اين نكته توجه كنند  اتحاد ما باروسها فقط  براساس   قاعده يك بازي استراتژيك است

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کشورهای اروپایی و ترکیه آسمان خود را بر روی پروازهای هواپیماهای نظامی روسیه که برای حمله به مواضع داعش در سوریه انجام می شود، مسدود کرده اند.

 

این مطلب را سرتیپ آناتولی کونوالوف معاون فرمانده هواپیمایی دورپرواز نیروی هوافضای روسیه اعلام کرده است.

کونوالوف امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این موضوع تصریح کرد: " به این سبب خلبانان روس مجبور شده اند مسیر پروازهای خود را تغییر داده و خارج از حریم هوایی اروپا به سوریه پرواز کنند".

وی با اشاره به این که اروپا و ترکیه اجازه عبور از حریم هوایی خود را به هواپیماهای روسیه نمی دهند، خاطر نشان کرد: "اکنون برای سوخت گیری از پایگاه هوایی اولنگورسک واقع در شمال روسیه استفاده می شود".

کونوالوف افزود: "حتی در این شرایط هواپیمایی دورپرواز روسیه قادر به انجام وظایف خود است".

 

http://ir.sputniknews.com/world/20151219/1048412.html
 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انفجار بمب کار گذاشته شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای((  المنخرطات)) وابسته یه گارد ریاست جمهوری سوریه  مابین دانشگاه هنر و بیمارستان سوریه

 

به کشته و زخمی شدن تعدادی از این نیروها منجر شد

 

فیلم پیوست:

 

https://youtu.be/1ZJ8dEZCV1k

 

_____________________________________________________

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه اسرائیل از موشک یا بمب های دورایستا استفاده میکنه چرا کاری از پانتسیر ها ساخته نیست ؟ مگر نه اینکه باید بتونن با همچین تهدیداتی مقابله کنن ؟ حتما در شهر دمشق این سامانه مستقر هست ! قبلا فرودگاه های نظامی و مقرهای نظامی رو هم اسرائیل به همین روش زده ولی این سامانه ها کار خاصی انجام ندادن . همین جرمانا نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق واقع شده . دیگه حداقل شلیک تکی رو که باید بتونه خنثی کنه .

 

 

در عملیات امروز جنوب حلب ظاهرا تعداد کمی اسیر هم دادیم (عکس دو نفرشون رو گذاشتن شاید فقط همین دو نفر بوده ). مثل اینکه عراقی هستن .از اونور شیخ محیسنی هم برای بار دوم زخمی شده . قبلا هم یه بار در عملیات تصرف جسرالشغور زخمی شده بود . اینبارهم ظاهرا جدی نیست ولی یه بار جستی ملخک ...

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ویدیوی تبلیغات جنگی از نبرد امروز خان طومان

 

در بخش های متعدد، رزمندگان ایرانی، عراقی، افغان مشاهده میشن یا صداشون شنیده میشه.

به اسلحه شاهر و دوربین حرارتی اون در دست شخصی با لباس صابرین هم دقت کنید.

پ.ن:

گفته میشه تانک ظاهر شده در ثانیه 31، تانک T90 هست که برای اولین بار در عملیات خان طومان استفاده شده..

لینک دانلود کلیپ :

http://fs2.filegir.com/a7up/12417240_913695702071936_947172303_n.mp4

از لباس هاشون کاملا مشخص هستن نیروهای خودمون هستن.

 

یه قسمت جالبه اش اونجاست بنده خدا ار پی جی میزنه نمیاد عقب!

 

داد میزنن میگن میثم بیا عقب!خدایش ادم تو میدون نبرد کپ میکنه! ماها چیکار کنیم تو همچین مواقعه ای!

 

اون قسمت مربوط به شلیک توپ 23 ها رو مییدم! یاد یکی از دوستان می افتم که قبل از رفتن براش کلیپ شلیک های تروریست ها رو گرفتم

 

از مطالبی که دوستان اینجا قرار میدادن ! مثل اینکه نیروهای خودمون هم حرفه ای شدن تو این شلیک ها! icon_cheesygrin 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اونجا که ارپیجی شلیک میشد بنظر میرسید که یکی دو گلوله دشمن هم به جلوی خاکریز خورد

ویرایش شده در توسط armagdon
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک اصطلاح انگلیسی هست که می گوید رزمنده آزادی بخش یک طرف؛ تروریست طرف دیگری است.

شاید یکی از بارزترین مثال های این جمله سمیر قنطار باشد که روز شنبه در حمله هوایی اسراییل به محله جرامنه دمشق همراه با یکی از هم رزمانش عصام شعلان به شهادت رسیدند.


سمیر قنطار ۵۳ ساله یکی از قدیمی ترین زندانیان لبنانی در بند اسراییل بود که از سال ۱۹۷۹ به جرم کشتن اعضای یک خانواده اسراییلی به سه بار حبس ابد محکوم شده بود. بنابر روایت اسراییلی ها قنطار ۱۶ ساله به همراهی گروهی از رزمنده های جبهه آزادی فلسطین از طریق دریا به خانه یک اسراییلی به نام دنی هاران در نهاریا وارد می شوند. آنها دنی و دختر ۴ ساله اش اینات را با خودشان به ساحل می برند و او را با شلیک گلوله می کشند.


اسراییلی ها مدعی اند قنطار اینات را با قنداق تفنگش کشت. قنطار گفته بود بچه در درگیری با نیروهای امنیتی اسراییل کشته شد. در آن تیراندازی ها یک نیروی اسراییلی هم کشته شد.


از طرفی دیگر؛ همسر دنی هاران وقتی فلسطینی ها به خانه اش حمله می کنند با یک بچه دو ساله در کمد پنهان می شود و از ترس جلوی دهان بچه را می گیرد تا گریه نکند و بچه خفه می شود. البته اسراییلی ها هرگز فاش نکردند علت حمله این گروه فلسطینی به خانه دنی هاران چه بود یا این فرد چه شغل و سمتی داشت؟


قنطار یکی از گزینه های همیشگی حزب الله برای تبادل اسرا با اسراییل بود تا نهایتا در سال ۲۰۰۸ حزب الله موفق شد آزادی قنطار را بعد از ۳۰ سال با معاوضه او با جنازه دو سرباز اسراییلی تضمین کند.


او با وجود اینکه در دهه ۴۰ عمرش بود بعد از آزادی به حزب الله پیوست. اسراییلی ها مدعی اند او در منطقه بلندی های جولان جایی که اکثر جمعیت آن دروز هستند (قنطار هم دروز بود) شبکه ای تشکیل داده و به نیابت از ایران به نیروهای اسراییلی حمله می کرده اند.

بهرترتیب شهید شدن سمیر قنطار وشعلان جدیدترین فصل کتاب ترور های افراد مهم حزب الله به دست اسراییل در چند سال اخیر است.

عماد مغنیه ۲۰۰۸ ؛ ژنرال سوری محمد سلیمان (رابط سوریه و حزب الله) ۲۰۰۸ ؛ حسن شاطری فرمانده سپاه ۲۰۱۳ ؛ حسن القیس فرمانده حزب الله ۲۰۱۳ ؛ جهاد مغنیه ؛ محمد علی الله دادی فرمانده سپاه ؛ ابو علی رضا طباطبایی فرمانده سپاه؛ محمد احمد عیسی فرمانده حزب الله؛ ابو عباس الحجازی فرمانده حزب الله و سه نفر دیگر از کادرهای حزب الله در ۲۰۱۵.


سید حسن نصرالله بعد از آخرین حمله تهدید کرد اگر بازهم اسراییل از نیروهای حزب الله کسی را به شهادت برساند ؛ واکنش حزب الله سخت خواهد بود. بعضی عقیده دارند این بار انتقام سمیر قنطار را نه حزب الله بلکه ایران خواهد گرفت و واقعا معلوم نیست آیا حمله هوایی اسراییل به جرامنه و کشتن قنطار برای تلافی اتفاقی بود که ۳۰ سال پیش افتاد یا پیش دستی برای حملاتی که ممکن بود از طرف بلندی های جولان علیه اسراییل صورت بگیرد؟


این میان چند موضوع مهم دیگر باقی مانده اند:


۱- اسراییل سیاستی به نام ابهام Ambiguity دارد به این معنا که هیچ وقت حملات تروریستی یا هوایی منسوب به خودش را نه تایید و نه تکذیب می کند و در این موارد سکوت می کند. در مورد مرگ قنطار دولت اسراییل تا بحال سکوت کرده است.


۲- اگر این حمله را اسراییل از طریق هوا انجام داده باشد؛ چون در حال حاضر قدرت هوایی اصلی در سوریه روسیه است پس اسراییل عملا غیرممکن است توانسته باشد بدون اطلاع روسیه دست به حمله هوایی در اطراف دمشق بزند. روس ها همین حالا هم سیستم دفاع موشکی S-400 را در آسمان سوریه فعال کرده اند و البته تهدید آنها بیشتر متوجه ترکیه است اما دو احتمال برای حمله هوایی اسراییل وجود دارد:

یا اسراییلی ها روس ها را غافلگیر کرده اند و پس از یک حمله هوایی سریع و دقیق بلافاصله آسمان سوریه را ترک کرده اند یا روس ها از حمله هوایی آنها اطلاع داشته اند و در این صورت در وضعیت کنونی در حالی که ایران و حزب الله عملا مشغول همکاری با روس ها در خاک سوریه هستند این به نوعی می تواند حاکی از بازی دوجانبه روس ها باشد که در این صورت عواقب خوبی برای هیچ کدام از این طرف ها نخواهد داشت.

۳-جاسوس های اسراییل هنوز هم در سوریه با وجود جنگ داخلی و تروریسم و وضعیت نا به سامان حضور جدی دارند و دستگاه اطلاعاتی اسراییل همچنان مشغول شکار و از بین بردن دشمنانش است. جرامنه یکی از محلات دمشق است که اکثریت ساکنان آن دروزها و مسیحیان هوادار دولت هستند اما این محله هم نتوانست امنیت چندانی نصیب قنطار کند.

#فرشته_صادقی

 

 

منبع این مطلب را ذکر کنید !

  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.