GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

درست بودنش دور از ذهن نیست, چون در هر صورت تعداد نیروهای داعش محدود هست, و تعدد خطوط درگیری خیلی زیاد شده, و داعش توان درگیر شدن در این همه جبهه رو نداره.
همچنین حضور سنگین نیروهای هوایی کشورهای مختلف, تا حدی تونسته جلوی جابه جایی سریع نیروهای داعش رو که برگ برنده اونها در مواقع زیادی بوده را بگیره.
این رو اضافه کنید به از دست دادن بعضی نقاط استراتژیک مانند سنجار.
شاید یکی از دلایلی که اینها با واسطه وارد مذاکره با حکومت شدند تا بعضی از نقاط دمشق رو تخلیه کنند, همین بوده باشه.


در مورد نقاطی مثه اطراف دمشق بله درست میگید.ارزش چندانی براشون نداشت اما نقاطی مثه منج به این راحتی براشون به دست نیومده و از دست دادنش یعنی خداحافظی با شمال حلب.
میشد از این فرصت استفاده کرد و اون تفاله های باقی مونده تو مرز لبنان رو هم با مذاکره فرستاد به سمت الرقه عالی میشد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دسته بندی گروه های معارض حاضر در سوریه
 
امروز به دلیل سرما و برف اغلب جبهات سوریه شرایط آرامی رو تجربه کرد. به همین خاطر برای دوستانی که تخصصی تر تحولات سوریه را دنبال می کنن، نمودار دسته بندی گروههای مسلح معارض فعال در سوریه (منهای داعش و گروههای وابسته) را در قالب این عکس (منبع از توییتر مخالفان) قرار دادیم.
در این نمودار گروههای مسلح معارض در 4 دسته کلی تقسیم بندی شده اند:
1- کردها،آشوری-سریانی ها و عشایر حسکه
2- گروههای زیر مجموعه ارتش آزاد
3- گروههای اسلام گرا
4- گروههای جهادی
7 گروه جهادی، 10 گروه اسلام گرا و 82 گروه زیر مجموعه ارتش آزاد در سوریه فعال هستند. در زیر اسم هر یک از گروهها محدوده ی جغرافیایی فعالیت اونها مشخص شده. گروههایی که زیر مجموعه ی چند ائتلاف عمده ای تشکیل شده در یک سال اخیر یعنی جیش الفتح، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، جبهه الجنوبیه، جیش النصر و اتاق عملیات فتح حلب هستند نیز مشخص شده اند.  
 
پ.ن 1: این دسته بندیها نمی تونه تصویر دقیقی از ایدئولوژی این گروهها ارائه بده. به خصوص در مورد گروههای زیر مجموعه ارتش آزاد که اغلب گروههای محلی هستند و فرماندهی و تفکرات مربوط به خودشان را دنبال می کنند. البته بعضی برداشت ها رو با توجه به خاستگاه این گروهها داشت که با وضعیت و ساختار اجتماعی سوریه پیش از بحران مطابقت داره. مثلا تعداد زیادی از گروهها (اکثرا زیر مجموعه ارتش آزاد و همچنین گروههای جهادی) تقریبا اکثریت نفراتشان از شهرهای کوچک یا اریاف (حومه) شهرهای بزرگ هستند، نشان دهنده ی سیاستهای مرکزگرا و تبعیض آمیز دولت سوریه در دهه های اخیر بوده که باعث اختلافات طبقاتی، اقتصادی و فرهنگی شدید بین مردم ساکن در شهرهای بزرگ و مردم حومه ی شهرهای بزرگ و ساکن شهرهای کوچک شده است.
 
پ.ن 2: وزن این گروهها از لحاظ نفر و نفوذ متفاوته. منابع دقیقی برای تعیین تعداد نفرات این گروهها وجود نداره ولی بر اساس داده های غیر رسمی بزرگترین گروهها مسلح از نظر تعداد مسلح به ترتیب عبارتند از:
1- یگانهای حمایت مردمی کرد بیش از 60 هزار
2- حرکت احرار الشام بیش از 50 هزار
3- گروههای زیر مجموعه ارتش آزاد بیش از 40 هزار نفر
4- جبهه النصره حدود 40 هزار
5- جیش الاسلام حدود 20 هزار
بر اساس این داده ها میشه برآورد نسبی از تعداد مسلحین (غیر از داعش و کردها) داشت. شاید یه چیزی حدود 170 هزار مسلح (غیر از داعش و کردها) فقط در حدود 10% مساحت سوریه فعالند، این نشان میده چه چگالی بالایی از مسلحین در مناطقی مانند ادلب، شمال حماه،شمال حلب، شمال حمص و درعا فعالند.
 
پ.ن 3: در این نمودار گروههایی که از مسلحین خارجی استفاده می کنند هم ذکر شده. البته بعضی گروهها از قلم افتادن مانند اجناد الشام که از تعداد زیادی جنگجوی چچنی استفاده می کنه و فرمانده ارشدش مسلم چچنی معروف هست.
 
پ.ن 4: مرصد سوری معارض (SOHR) امروز تعداد مسلحین به هلاکت رسیده در سوریه (شامل داعش) را از 1-1-2015 تا 31-12-2015، 23940 نفر اعلام کرد (شامل 7728 مسلح سوری و 16212 مسلح غیر سوری). مرصد کلا منبع قابل اعتمادی نیست چون علاوه بر عدم بیطرفی، روش کارش هم مشخص نیست و تردیدهای زیادی در مورد رامی عبدالرحمن رییس مرصد وجود داره. معمولا مرصد آمار دست پایین میده از مسلحین کشته شده و معروف هست به جا زدن مسلحین در آمار تلفات غیرنظامیان. با این وجود و با منظور کردن درصدی خطا میشه به آمار واقعی نزدیک شد.این آمار سنگین تلفات در یک سال، وجود تعداد زیاد مسلحین در سوریه رو تایید می کنه.
اینفوگرافی با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/04ed/dpwvmuqv8aa7qsqzg.jpg

grwh_hy__HDr_dr_swryh.jpg

سلام, ممنون از زحماتتون, میتونید این رو به کمک دوستان به صورت یک تاپیک ارایه کنید, و اطلاعت بیشتری رو بدید, مثل سال شروع فعالیت, تعداد اعضا در ابتدا و حال, نبردهای مهمی که درش شرکت داشتند, اعتلافهای که درش وارد یا خارج شدند و اطلاعاتی از این قبیل.
چون خیلی میتونه به درک شرایط و تحولات کمک کنه.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوب ضررش برای ما اینه که ما توی ایران هم مناطقی داریم به اسم کردستان.

درسته که مشکل در حد مشکل ترکیه با کردهاش نیست، و کردها خودشون رو یک قوم "ایرانی" میدونن، اما تمایلاتی که برخی برای کردستان واحد دارن قوی تر از این احساس "ایرانی" بودن است.

 

 سلام                      

در ایران این تمایلات کاملا قابل مهار هست...مشکل جدایی‌ طلبی در ایران یک مسئله وارداتی‌ هست و از کمتر از یک قرن پیش با تاثیر پذیری برخی‌ سران اقوام مختلف از نازیونالیسم و شوونیسم غربی به وجود آمده،البته به همراه تحریک مستقیم عوامل کشور‌های قدرتمند

در حالی‌ که کشور‌های همسایه ما اصولا کشور‌های جعلی هستند که با خط کش انگلیس و فرانسه به وجود آمده اند...حتا ترکیه هم اصالتش قابل مقایسه با ایران نیست و از طریق اعمال قدرت و برتری یک قوم بر اقوام دیگر شکل گرفته(منظور عثمانی ها)،اما در ایران به نوعی اقوام در هم دیگه  حل شده اند،در کشور‌های دیگه مخلوط شده اند نهایتأ اما حل بودن فرق میکنه ...

 

 

مفهوم "ایران زمین" از ۲ هزار سال پیش به بار نشسته که خودش حاصل چند هزار سال در همتنیدگی اقوام مختلف در یک سرزمین بوده..از همان زمان در کتیبه‌ها افرادی از اقوام مختلف به ایرانی بودن خود اشاره میکردند...کلا اینها پروسه‌هایی‌ هست که قرن‌های زیادی بلکه شاید هزار سال بیشتر زمان نیاز داره تا به بلوغ برسه،پس قطعا در جاهایی‌ مثل عراق و سوریه و ترکیه چنین چیزی نمیتونه باشه

 

 

به عبارت دیگر تفاوت‌های کرد‌ها با اکثریت جمعیت در عراق سوریه و ترکیه خیلی‌ بیشتر از تشابهات هست،نمیتونیم بگیم که کرد‌ها هویت مشترکی با این کشور‌ها دارند،اما در ارتباط با ایران میشه این حرف رو زد،و هویت یکی‌ هست...البته منظور از ایران فقط فارس‌ها نیستند بلکه همان مفهوم ایران زمین گسترده تر هست که گذشتگان به آن اشاره میکردند

مسئله بعدی سیستم حکومت خاص ایران هست،و اینکه اصالت رو میده به اسلام و تقوا و کاری به نژاد و زبان و مسائل اینچنینی نداره...الان رهبر عالی‌ مذهبی‌ و سیاسی ایران اصالت ترک دارد،قبل از وی فارس بود،و چه بسا در آینده کرد یا عرب و یا از هر قوم دیگری باشد...مهم دارا بودن خصوصیات مشخص مذهبی و سیاسی هست و اگر از بعد اعتقادی به قضیه نگاه کنیم امام زمان غیر مستقیم علما رو در انتخاب رهبر هدایت می‌کند

پس در این شرایط جدایی‌ طلب کسی‌ خواهد بود که قصد جدا شدن از مملکت اسلام و امام زمان را دارد و با واکنش منفی‌ مذهبیون حتا در قوم خود مواجه خواهد شد

البته مسائلی‌ مثل تفاوت در توسعه یافتگی  مناطق مختلف کشور،تبعیض در اختصاص منابع و انحصار  قدرت در دست  افرادی محدود و غیره...ضربه میزنه به وحدت و اجازه میده که شووینیسم وارداتی از غرب تأثیر خودش رو بذاره و باید فکری برای حل این مسائل کرد...اگر به این موارد رسیدگی بشه شک نکن که جدایی‌ طلبی خیلی‌ رنگ می‌بازه،به این دلیل که در ایران دلیل و اصالت تاریخی‌ نداره و موضوع ایست وارداتی

ویرایش شده در توسط X-Mas
  • Upvote 14
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان بهترین وقته که ایران و متحدانش نیرو و تدارکات به شمال و شرق حلب بفرستن و با شروع عقب نشینی داعش یا ضعیف شدنش در شمال حلب حداکثر زمین ممکن رو بگیرند .

 

اگر مقاومت بتونه به جبهه ی سهیل حسن نیرو تزریق کنه و الباب رو زودتر از کردها بگیره در اینده به خاطر جای پای محکمی که در شمال حلب داره میتونه محاصره ی نبل و الزهرا رو بشکنه . از طرفی میتونه پس از گرفتن الباب شروع به ساخت استحکامات دفاعی بکنه و منتظر بمونه تا کردها و احرار و النصره در شمال حلب به هم برسن .

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط MR9، 11 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 11 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است

با سلام
در عراق درسته که بارزانی با اسرائیل رابطه داره،اما ی پ گ در سوریه اینگونه نیست...حتا تا همین یکی‌ دو سال پیش

 آمریکا هم زیاد ی پ گ رو تحویل نمی‌گرفت تا اینکه اخیرا به این نتیجه رسید که با این گروه ارتباط برقرار کند...حالا میدونید که تا قبل از آن‌ چه کشوری با ی پ گ بیشتر رابطه داشت؟  ایران

از همان اول آغاز درگیری ها، رایزنیهای ایران با میانجیگری جلال طالبانی باعث شد که کرد‌ها بیخیال اسد بشند در ازای عقبنشینی ارتش سوریه از اکثر مناطق کرد نشین،که این در همان سال اول بود و دیدیم که از آن‌ موقع کرد‌های ی پ گ جزو اپوزیسیون نیستند و با سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی‌ برای براندازی اسد همکاری نکردند..
البته باز همه این موارد چه مثبت چه منفی‌ جای بر رسی داره،اما نیایم از پیش بگیم فلان گروه حتما خطر هستند  و دشمن تراشی کنیم

here we go again

 

دوباره یک تعدادی شروع کردند بزک کردن چهره یک مشت خائن تروریست ادم کش جنایت کار  کورد. و توجیح و مغلطه راه انداختند .
و دلیل میارن که ایران هم رابطه داره با این گروه ترورستی .

اقایون فراموش کردند که همین کوردها تا قبل از که مسلحین بهشون حمله کنه با انها همکاری کامل داشتند .

https://www.youtube.com/watch?v=qePezhg0DFg

اگر دوستان بخواد ویدیو سال ۲۰۱۳ هست

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط MR9، 11 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 11 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است

جناب ایکس مکس لپ مطلب را ادا کردن و یک مثبت کم بود برای ایشان و باید از ایشان شخصا بخاطر پست روشنگرشون تشکر کرد.

 

here we go again

 

دوباره یک تعدادی شروع کردند بزک کردن چهره یک مشت خائن تروریست ادم کش جنایت کار  کورد. و توجیح و مغلطه راه انداختند .
و دلیل میارن که ایران هم رابطه داره با این گروه ترورستی .

اقایون فراموش کردند که همین کوردها تا قبل از که مسلحین بهشون حمله کنه با انها همکاری کامل داشتند .

 

https://www.youtube.com/watch?v=qePezhg0DFg

 

 

اگر دوستان بخواد ویدیو سال ۲۰۱۳ هست

 
بنده علت کرد هراسی شما را درک نمیکم. قرار نیست ما اشتباهات عده کمی از اکراد را به کل برادران کردمان که اولا مسلمان و دوما همنزادمان هستند تعمیم دهیم و همه رو به یک چوب بزنیم و یا راه برگشت راببندیم.
 
کردها در زمان حکومت حزب بعث شدیدا زیر ستم حکومت مرکزی سوریه بودن و این حقیقت نیاز به توضیح دادنش به دوستان که همه عالم تر از من هستند نیست و حکومت مرکزی سوریه باید سپاسگزار همکاری فعلی کرد ها باشه و سعی در جبران و اصلاح ناسیونالیزم عربی حاکم بر این حزب کنه.
 
این خوشحالی و همکاری اولیه کردها با مخالفان هم به اشتباهات حزب بعث در برابر کردها برمیگرده به تحولات سوریه مربوط به سال۲۰۱۱ سر بزنید و ببینید حزب بعث چگونه کردها زابه جرم کرد بودن در بازداشتگاه ها شکنجه میکرد.
البته به لطف سیاست های جدید دولت سوریه که به نظر میرسد از ان ناسیونالیزم حزب بعث درحال دور شدنه کردها هم بتوانند با حکومت مرکزی سوریه همکاری کنند.
 
خواهشا یکطرفه به قاضی نروید و مسایل رو قاطی نکنید.
ویرایش شده در توسط farhad29
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 11 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 11 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است

here we go again

 

دوباره یک تعدادی شروع کردند بزک کردن چهره یک مشت خائن تروریست ادم کش جنایت کار  کورد. و توجیح و مغلطه راه انداختند .
و دلیل میارن که ایران هم رابطه داره با این گروه ترورستی .

اقایون فراموش کردند که همین کوردها تا قبل از که مسلحین بهشون حمله کنه با انها همکاری کامل داشتند .

https://www.youtube.com/watch?v=qePezhg0DFg

اگر دوستان بخواد ویدیو سال ۲۰۱۳ هست

دوستان عزیز ، لطفا اگر دلسوز دین و وطن و کشور و........هستید!!

برای صدمین بار و هزارمین دفعه !!توهین نژادی و قومی  در اظهار نظراتتان نکنیددددد !!

این جملات سبک و سخیف ..(...خائن تروریست ادم کش جنایت کار  کورد...) جز آب ریختن  به آسیاب دشمنان دین و کشور و دمیدن به افکارپوچ "نفرت پراکنی قومی"   نیست!

اولا  توی هر نژاد و قومی ،  همه جور افکار و عقیده ، پیدا می شود این دلیل نمی شه که آنرا به یک نژاد نسبت بدهید!! می شود؟؟؟

در ثانی تو کشوری که دولت توانایی حفظ امنیت مردمش را ندارد!و جانیان به مال و ناموس و .... دست دازی کرده و چشم دارند !! باید قوی باشی،  تا  سوئ استفاده گران فکر خام به سرشون نزنه!! ( این اتفاق تویبازه زمانی  اسفند 57 تا اردیبهشت 58 توی خیلی از محله ها ، نقاط شهری  و روستایی کشورمون افتاد و کمیته های مردمی مسئولیت حفظ نظم و امنیت رو به عهده گرفتن!!اعم از کرد ولر بلوچ وترک و....)

ثالثا مگه وسط جنگ حلوا پخش می کنن ! وقتی آتش جنگ قومی توی کشور هزار رنگی مثل سوریه شعله ور می شود، تر و خشک با هم می سوزند!!! مگه وقتی گروه ؟؟؟؟؟ تو سال 2013 شهر حمص 500.000 نفره رو محاصره و از دست ارتش آزاد در آورد! می توانست تفکیکی بین نظامی و غیر نظامی ، مسلح و غیر مسلح ، تروریت و غیر تروریست و... داشته باشد؟؟ جز دو محله شیعه نشین  عباسیه و الزهرا ، بقیه مناطق رو شخم زد!!!  با زن و بچه و پیر و جون وبزرگ و کوچک و....!!!

 

و الباقی مطالب ...........که مثنوی هفت من می شود!!

 

دوستان عزیز جهت افزایش بار مفهومی مطالب  ،  لطفا نظرات  نژادی و قومی را بیان  نفرمایید !!!

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
خبر جدیدی از شیخ مسکین نرسیده؟؟دوستان خبرنگار کم کار شدن.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

دوستان احساس نمی کنید وضعیت دو منطقه شیخ احمد و ناصریه یکم خطرناکه میدونم داعش الان در وضعیت انفعال قرار داره ولی امکانش هست با یک پاتک سنگین یکی از این دو شهره رو بگیره و دوباره فردوگاه کویرس به محاصره در بیاد!

 

East_Aleppo_8km_26dec_5dey.jpg

ویرایش شده در توسط AmirPS
  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط amirarsalankhan، 11 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط amirarsalankhan، 11 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است

آخرین وضعیت در شیخ مسکین

 

کمتر از 30 درصد از مساحت شهر در دست نیروهای ارتش سوریه است

 

CXpGw1yWwAEYZir.png

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
گروه تروریستی داعش مسئولیت آتش‌سوزی در یکی از هتل‌های دبی را برعهده گرفت.
 
داعش مسئوليت آتش‌سوزی در هتل 63 طبقه‌ای دبی را به عهده گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه «الحیات تونس» نوشت: گروه تروریستی داعش مسئولیت آتش سوزی در یکی از هتل‌های دبی را برعهده گرفته است.
 
این آتش سوزی در مدت کوتاهی 20 طبقه از هتل 63 طبقه «آدرس» را در بر گرفت و دستکم 16 زخمی برجای گذاشت.
 
در پی این حادثه، مقامات دبی از جمعیتی که برای مراسم سال نو آمده بودند، خواستند که محل را ترک کنند. با این حال ساعاتی بعد و همزمان با تحویل سال (نیمه شب به وقت محلی) مراسم آتش‌ بازی در برج خلیفه برگزار شد.
 
اگرچه شمار زیادی از افرادی که برای تماشای آتش بازی سال نو در نزدیکی برج خلیفه حاضر شده بودند، در پی این آتش سوزی محل را ترک کردند.
 
انتظار می‌رفت تا ۲ میلیون نفر برای مراسم جشن شب سال نو در مرکز دبی جمع شوند.

ویرایش شده در توسط amir12345
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.