GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تصویر ابراهیم کوچوک از اعضای حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) که در حمله هوایی اخیر روسها به جبل ترکمان در شمال لاذقیه کشته شد.

 

khshth~4.jpg

 

 

ملی گراهای MHP و عدالت و توسعه در موارد زیادی با هم اختلاف دارند اما به نظر می رسه حداقل در مورد سوریه (لااقل جبل ترکمان) موضع واحد دارن (با انگیزه های متفاوت).

 

به نقل از پیچ تحولات جهان اسلام

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توی  شمال حماه هم واقعا ارتش نجنگید فقط عقب نشینی کرد ولی وقتی به مناطق حیاتی  مخالفین وارد شدن  مقاومت ارتش شدید و تلفات مخالفین افزایش پیدا کردن   سه حمله متوسط رو داشتن برای تصرف روستاهای وشهرکهای شمال حماه  حدفاصل کفرنبوده تا معان که دستاوردی براشون نداشته 

 

ببخشید دوست عزیز یعنی فکر میکنید مورک اهمیت استراتژیک نداشت و بدون اهمیت بود که تو یه نصفه روز تصرف شد ؟!! چقدر خون برای باز پسگیری مورک ریخته شده بود ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادر چکا از پیگیریِ شما سپاسگذارم . 

 

نهایتاً این مخاطبان هستند که باید تصمیم بگیرند اطلاعاتِ فنی ارائه شده توسط کمپانی KBM سازنده موشک توچکا رو قبول کنند یا تفسیر شما رو . :winking:

 

 

The missile has a single-stage solid-propellant motor and an inseparable warhead, is guided throughout its flight

 

فارغ از اینکه اطلاعات کمپانی KBM که جنابعالی نقل قول کردید صرفا درباره نسخه Tochka-U این سیستم موشکی اعلام شده و درباره دو نسخه دیگر این موشک (SCARAB-A و SCARAB-C) لزوما معتبر نیس و با وجود اینکه بنده در بحث ها اکثرا موارد حرف کمپانی سازنده رو مرجع میدونم اما این نکته مهم رو باید در نظر داشت که در نهایت تمامی اطلاعات منتشره بطور رسمی از توان و تجهیزات نظامی کشورها از فیلترهای امنیتی و اطلاعاتی عبور میکنند و گنجاندن عبارات با مفاهیم مبهم و بعضا غلط انداز برای گمراه کردن طرف مقابل دور از انتظار نیست (کما اینکه دوستان بارها به این موارد عجیب و نامنطبق با واقعیت در بنرها و بروشورهای نمایشگاهی کشور خودمان هم برخورد کرده اند)

 

شما اگر الان سرچ کنید میبینید حتی در مورد موشک اسکاد هم منابع تقریبا معتبری ، کلاهک موشک رو غیرقابل انفصال از بدنه اعلام کرده اند !

 

در این موارد قطعا قوه تعقل ، شواهد و مستندات واضح میدانی رو به حرف شرکت سازنده ترجیح میده چراکه در غیراینصورت این سوال پیش میاد که چرا در این موشک با کلاهک غیرقابل جدا شدن ، مطابق با عکسهای پست پیشین بنده ، در محل سقوط موشک نه تنها کلاهکی به چشم نمیخورد بلکه محل اتصال بدنه و کلاهک "انفجاری" هم بطرز جالب توجهی فاقد هرگونه صدمه و ضربه (که احتمالا ناشی از انفجار کلاهک هنگام اصابت به زمین و در نتیجه مفقود شدن آن!) هست و اثری از انفجار هم در آن منطقه دیده نمیشه

 

در هر صورت همانطور که فرمودید کاربران رای منطقی تر رو پیدا خواهند کرد

  • Upvote 15
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

CZrtA15XEAE5SJD.jpg

 

می خواستم بپرسم این ستون نیرو با چراغ روشن ،چرا مورد حمله هوایی قرار نگرفته؟!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در صورت ورود ترکیه به سوریه،امیدوارم مستقیا با واکنش ایران و ترجیحا روسیه مواجه بشن! هرچند که احتمالاً روسیه خیانتکار مثل همیشه زد و بندی میکنه و صدماتش متوجه ما میشه!

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

و در مورد استدلال شما درباره عدم وجود آثار و بقایای سرجنگی که برادر آرمانی هم اشاره فرمودند و نشانه های تخریب حاصل از انفجار باید خدمت شما عرض کنم تنها و تنها یک فرضیه وجود دارد . جدا شدن و کنده شدن بخش سرجنگی از بخش موتور و پیشرانه به علت اعمال نیروی شتاب گرانش جانبیِ بیش از توان و تحمل حاصل از مانور موشک در فاز ترمینال .

 

این مورد در موشک های الحسین عراقی که در طول جنگ اول خلیج فارس بر علیه اهداف خودشون در عربستان و اسرائیل استفاده شدند ، به کرّات دیده شد. در موشک الحسین هم در هنگام شیرجه و مانور نهایی در فاز ترمینال ، نیروی بیش از حد تحملِ وارد شده به بدنه موشک باعث از هم پاشیدگی و گسیختگی اون میشد.

 

از مقایسه تقریبا بی ربط شما بین یک پروژه شکست خورده بالستیک توسط یک کشور دسته چندم از لحاظ فناوری موشکی با توچکا که بگذریم ، میرسیم به استدلال جنابعالی درباره از هم پاشیدگی موشک در فاز نهایی بدلیل نیروی بیش از حد.

 

در انتهای صفحه چهاردهم ، پی دی اف دوم جنابعالی درباره از هم پاشیدگی موشک های الحسین و اسکاد مشخصا عنوان شده که از هم پاشیدگی در بخش بدنه و بوستر موشک بدلیل ناپایداری (و نه اعمال نیروی شتاب گرانش بیش از توان) در هنگام بازگشت از اتمسفر اتفاق میافته ، حال اگر بخش بدنه موشک های توچکا هم مانند موشک های الحسین در سوریه و اوکراین بدلیل ناپایداری "از هم پاشیده اند" چرا آثار این نیرو (مانند عکسهای زیر که از بدنه تو رفته و مضمحل شده ی موشک های اسکاد دیده ایم) روی بدنه دیده نمیشود و در عوض بخش موتور موشک های توچکا تقریبا سالم و دست نخورده است ؟

 

در ثانی مشخصا در کدام مورد (اگر موردی وجود داشته باشد) کنده شدن کلاهک از بدنه موشک اسکاد یا الحسین به عنوان یکی از معلول های این قضیه اعلام شده است؟

 

لینک برخی تصاویر از بدنه مضمحل شده موشک های اسکاد 

http://cache3.asset-cache.net/gc/97202480-saudi-soldiers-examine-debris-an-iraqi-scud-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=9QMziWNtBI6whP66vhs4oQ4a9EZk3lcbrJJ756dINoWxB%2F5a8tzn8TRtp%2FyWW7LA%2BJTJDzSju2kyGeCYBUhjiw%3D%3D

http://www.arabnews.com/sites/default/files/tmp/imagecache/galleryformatter_slide/sites/default/files/2015/08/26/file-26-Scud-debris.jpg

http://www.thenational.ae/storyimage/AB/20150607/ARTICLE/150609153/EP/1/1/EP-150609153.jpg&MaxW=640&imageVersion=default

  • Upvote 14
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از مقایسه تقریبا بی ربط شما بین یک پروژه شکست خورده بالستیک توسط یک کشور دسته چندم از لحاظ فناوری موشکی با توچکا که بگذریم ، میرسیم به استدلال جنابعالی درباره از هم پاشیدگی موشک در فاز نهایی بدلیل نیروی بیش از حد.

 

برادر گرامی اصلا بنده اعتراف میکنم که مقایسه ای بی ربط انجام داده و استدلال مطرح شده هم از پایه و اساس غلط است . 

 

بنده در همون ابتدا از سایت سازنده این موشک نقل قول کردم که صریحا میگه توچکا از سرجنگی غیرجداشونده بهره میبره و در ادامه نشان دادم که موشک توچکای مورد استفاده سوریه از نوع U هست . ولی شما اصرار دارید که حقایق موجود رو نپذیرید . 

 

متاسفانه هر چقدر سعی میکنم تا پیش زمینه ذهنی خودم از لقب شما در سایت میلیتاری رو از یاد ببرم و در بحث ها لحاظ نکنم ، ولی با رفتاری که از شما میبینم نمیتونم اون رو فراموش کنم . حقا که صفت " ............ " برازنده و زیبنده شماست. جداً که در این سِمَت و مسئولیت به بهترین شکل ممکن درخشیده اید. برای شما آرزوی موفقیت روزافزون میکنم.

 

از همه شما برادران و دوستان بزرگوار هم که به خاطر طولانی شدن این بحث بیهوده و بی ارتباط به موضوع تاپیک ، وقت ارزشمندتان را گرفتم و ذهن گرانقدرتان را مشوّش کردم از صمیم قلب پوزش میطلبم.

 

یا علی مدد.

 

 

-------------------------------------------

ویرایش شد.

از همه عزیزان انتظار میره در عین مباحثه جدی

خودشون، احترام هم رو حفظ کنند و در عین نقد

و به چالش کشیدن نظرات طرف مقابل، قضاوت

در مورد شخصیت طرف مقابل یا نیت خوانی کردن

را خط قرمز خود قرار دهند.

باتشکر از مباحث ارزشمند شما.

REZAT1980

  • Upvote 13
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.