GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 18 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 18 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است
روسیه: لشکرکشی عربستان به سوریه، اعلان جنگ تلقی می شود

 

«پاول کراشنینیکوف» رییس کمیسیون امور قوانین مدنی و کیفری روسیه اعلام کرد: لشکرکشی عربستان سعودی به سوریه متناقض معیارهای قوانین بین المللی بوده و به نوعی اعلان جنگ تلقی می شود.
 
به گزارش ایرنا، کراشنینیکوف روز جمعه به خبرگزاری روسی اینترفاکس گفت: عربستان سعودی برای انجام عملیات نظامی در سوریه، بر اساس قوانین بین المللی نیاز به اجازه رسمی دولت سوریه دارد، در غیر این صورت چنین اقدامی را می توان اعلان جنگ تلقی کرد.
 
وی افزود: اگر عربستان سعودی می خواهد بطور قانونی در سوریه عملیات نظامی اجرا کند باید اجازه دمشق را کسب کند در غیر این صورت بر اساس قوانین بین المللی، عملیات نظامی غیرقانونی خواهد بود. 
 
مقام پارلمانی روس نسبت به عواقب و پیامدهای چنین اقدامی به ریاض هشدار داد.
 
«واسیلی لیخاچف» عضو کمیسیون امور کشورهای همسود و همگرایی اوراسیایی دومای روسیه هم در این رابطه گفت که اجرای عملیات نظامی عربستان سعودی در سوریه بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و دولت سوریه ناممکن است و در غیر این صورت این اقدام را می توان تجاوز خارجی و نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل تلقی کرد.
 
«احمد العسیری» سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف هوایی تحت رهبری عربستان که وظیفه حمله به کشور یمن را دارد، به تازگی گفته است که عربستان در صورت موافقت دیگر اعضای ائتلاف، آمادگی حمله زمینی به مواضع داعش در سوریه را دارد. 
 
رسانه های روسی امروز از احتمال اعزام هزاران نیروی نظامی عربستان برای شرکت در عملیات زمینی در سوریه خبر دادند که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش صورت می گیرد.
 
روزنامه کامرسانت روز جمعه در این رابطه در گزارشی با عنوان «ریاض اقدامات خود در عملیات زمینی در سوریه را با آنکارا هماهنگ می کند» نوشت: عربستان ممکن است چند هزار نیروی نظامی برای مبارزه با جنگجویان گروه تروریستی داعش به سوریه اعزام کند.
 
به نوشته این روزنامه روسی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان اعلام کرده است که در صورت اجرای عملیات زمینی توسط ائتلاف آمریکایی در سوریه، ریاض نیروی نظامی به این کشور اعزام خواهد کرد.
 
روزنامه ایزوستیا نیز در شماره جمعه خود با انتشار مطلبی با عنوان «عربستان هزاران نیروی نظامی به سوریه اعزام می کند» نوشت: عربستان قصد دارد چهار هزار نیروی نظامی برای مقابله با گروه داعش به سوریه اعزام کند. 
 
در مطلب این روزنامه روسی با اشاره به اظهارات «احمد اسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان نوشت: ریاض برای شرکت در عملیات زمینی در سوریه در چارچوب ائتلاف بین المللی (آمریکایی) به رهبری آمریکا آمادگی دارد.
 
ایزوستیا افزود: عربستان اقدامات خود را در سوریه با ترکیه هماهنگ خواهد کرد و این دو کشور بتازگی برای این منظور شورای هماهنگی تشکیل داده اند.
 
در همین حال به نوشته این روزنامه روسی، ریاض و آنکارا سرنگونی حکومت بشار اسد را به عنوان هدف مشترک و راهبردی خود دنبال می کنند. سران این دو کشور بر این باورند که حل و فصل سیاسی مسأله سوریه بدون فشار نظامی بیشتر بر دمشق امکانپذیر نیست.
 
«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ترکیه را متهم کرد که برای تهاجم نظامی به خاک سوریه آماده می شود.
 
کوناشنکوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تحرکات و نقل و انتقالات نظامی در محدوده مرزی ترکیه و سوریه حاکی از سازماندهی گسترده نیروهای ترکیه برای تهاجم نظامی به این کشور است.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: دلایل جدی برای پیش بینی حمله نیروهای ترکیه به سوریه داریم و نشانه های از سازماندهی پنهانی نیروهای ترکیه برای اقدام نظامی در خاک سوریه به دست آورده ایم.
 
لینک منبع ؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

درود دوستان

بنظر من باید توی یمن شعار های "جنگ جنگ تا پیروزی" رو رواج داد تا سعودی ها نتونن پای خودشون رو از جنگ بکشن بیرون و یمنی ها سریع چندتا عملیات سنگین بر علیه سعودی ها انجام بدن و حتی مناطقی رو بگیرن تا سعودی ها در تنگنا قرار بگیرن و نتونن وارد درگیری های سوریه بشن

همچنین باید به کرد های پ ک ک کمک کنیم تا شرایط ترکیه رو به نفع ما تغییر بدن

فقط اینطوریه که میشه عربستان و ترکیه رو از ورود مستقیم به درگیری ها منصرف یا براشون سخت و سنگینش کرد.

توجه داشته باشید عملیات های یمن و پ ک ک باید همزمان با اظهار نظرهای مقامات سعودی و ترکیه باشه تا حساب دستشون بیاد...

اشتباه مثبت دادم، قصدم دادن منفی بود.

هرگونه حمایت از ناامنی و تجزیه کشورها احمقانه است، و در بلند مدت بضرر ماست، باید بدنبال ثبات باشیم، همونطور که در سوریه همینکار رو داریم انجام میدیم.

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


فکر میکنید ایران این جمر هارو ساخته . یا ساخت روس هاست ؟ واقعا امیدوار کننده بود!!!!! ویرایش شده در توسط Navard
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب احتیاج مادر اختراعه.در مورد تروفی یادمون نره که حزب الله از طیف وسیعی از تسلیحات ضد زره استفاده میکنه و اسراییل نیاز به سامانه ای مثل تروفی داشت.
اما این سامانه هر چی که هست به طور قطع روی تاو اثر میکنه.و باید منتظر استفاده گسترده از این موجود عجیب و غریب روی زرهی سوریه باشیم.
نکته قابل تامل اینه که ما چند ماه زمان داریم تا از این غافلگیری استفاده کنیم.بعد چند ماه یا موشک های متفاوت به تروریست ها میرسه و یا شیوه های اونا عوض میشه.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قابل توجه دوستان گرامی: نقل قول مطلب ذیل به معنی تایید  محتوی از نظر اینجانب یا سایت میلیتاری تلقی نمی گردد! بلکه فقط جهت آشنایی کاربران با چگونگی انعکاس و تحلیل وقایع جاری ، در رسانه های غیر وطنی می باشد.ولاغیر!

گزارش تحلیلی از صدای روسیه http://ir.sputniknews.com/opinion/20160205/1179120.html

*****************(((

نبل و الزهراء نماد مقاومت یا نماد پیروزی
. .  . . . ..

شهر های 70 هزار نفری "نبل" و "الزهراء" باضافه شهرهای 30 هزار نفری "فوعه" و "کفریا" چهار شهری بودند که تقریبا از شروع جنگ سوریه در محاصره بودند و فجیع ترین شرایط انسانی را تحمل کردند اما رسانه های بین المللی وابسته به کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی فقط شهر14 هزار نفری "مضایا" ، که به دلیل حضور گروه های تروریستی و استفاده آنها از مردم بی گناه به عنوان سپر انسانی مورد محاصره ارتش هست و مردم آن شرایط بغرنجی را متحمل می شوند، را در تیررس گزارش ها و دوربین های خود قرار می دادند و انگار محاصره شدگان در دیگر شهر ها ارزش گزارش خبری را نداشتند.

 
از همان ابتدا گروه های تروریستی وعده وعید های زیادی را در رسانه های وابسته به خود منتشر کرده بودند که پس از ورود به چهار شهر شیعی نبل و الزهراء وفوعه و کفریا قتل عام فجیعی را به راه خواهند انداخت تا اهالی این شهرها عبرتی شوند برای سوری های دیگری که حاضر نیستند با تروریست ها همکاری کنند. آنها حتی مسابقاتی هم برای طرح فجیع ترین نوع کشتار در اینترنت منتشر کرده بودند و جای تاسف دارد که تعداد زیادی از اتباع کشورهای غربی در این مسابقات شرکت کرده بودند.
به هر صورت اهالی این شهر ها با مقاومت جانانه خود در مقابل انواع واقسام حمله ها توانستند عبرتی شوند برای خود تروریست ها و الگویی شوند برای دیگر مردمان سوریه.
 

. . . . . .

 

اهالی شهرهای نبل و الزهرا با کمترین امکانات لجستیکی از نظر آذوقه و مهمات ، چهار سال در مقابل این تروریست ها مقاومت کردند(تروریست هایی که به دلیل نزدیکی این دو شهر به مرز ترکیه انواع واقسام تجهیزات مدرن و پیشرفته را در اختیار داشتند) ، در حالی که اهالی خیلی شهرهای دیگر سوریه پا به فرار گذاشتند و در دریای مدیترانه و یا سرزمین های بیگانه آواره و کشته شدند. تعداد سوری های فراری به چند ملیون نفر می رسد و قطعا اگر همین فراری ها همچون اهالی نبل و الزهرا وفوعا و کفریا در شهرهای خود ایستاده بودند ودر مقابل تروریست ها مقاومت می کردند امروزه نه آواره بودند و نه تروریست ها در سوریه جولان و نه کشورشان چنین شرایطی را داشت می دادند.

به هر صورت شکست محاصره نبل و الزهرا چندین مزیت برای سوریه و مردم آن به ارمغان آورد:

1 — از این پس تروریست ها نمی توانند با ابزار "اجازه عبور کمک های بشر دوستانه" به اهالی این دو شهر ، سوء استفاده کرده و  برارتش سوریه جهت کمک به تروریست های تحت محاصره در نقاط دیگر ، فشار وارد  کنند.
2 — موقعیت استراتژیک این دو شهر هم حلقه محاصره تروریست های موجود در اطراف شهر حلب را تنگ تر می کند و هم اینکه راه عبور آذوقه و مهمات برای آنها از طریق ترکیه را می بندد.
3 — با این پیروزی ارتش و نیروهای مردمی در سوریه به هدف استراتژیک خود یعنی بستن همه مرزهای سوریه و ترکیه نزدیک تر می شوند واز این پس فقط راه های صعب العبور برای رساندن آذوقه و مهمات برای تروریست ها میسر می باشد.
4 — این پیروزی نشان داد که مردم سوریه برای بازپس گرفتن سرزمین خود از تروریست ها مصمم هستند و با روحیه ای مصمم تر به سمت نابودی تروریست ها پیش خواهند رفت.

 

 
5 — قطعا دیگر مردمان سوریه با الگو گرفتن از مردم نبل و الزهرا هم در مکان های خود ایستادگی و مقاومت بیشتر خواهند کرد هم اینکه فراریان به فکر خواهند افتاد که برگردند و برای آزاد سازی شهرهای خود با گروه های تروریستی بجنگند.
6 — مهم ترین و شاید بتوان گفت کلیدی ترین نکته در این ماجرا این است که یگان های مردمی متشکل از نیروهای مردمی چهارگانه زمینی سوریه — عراق — لبنان و ایران با حمایت و پشتیبانی هوایی روسیه نشان دادند که هماهنگی ای بی نظیر به دست آورده اند و این هماهنگی می تواند پشتوانه ای کلیدی برای دولت و ارتش سوریه در مقابله با تروریست ها باشد. ادامه این ماجرا قطعا منجر به آن خواهد شد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، که البته پیش بینی هم نمی شود که به نتیجه برسد، ماجرا در سوریه به صورت نظامی فیصله پیدا کند.
7 — تروریست های موجود در سوریه امروزه به قطعیت به این نتیجه رسیده اند که ادامه روند به هیچ وجه به نفع آنها نیست و آنها یا باید بمانند و کشته شوند یا اینکه فرار کنند و سوریه را ترک کنند. طی چند روز اخیر گزارش های زیادی مبنی بر فرار تعداد زیادی از این تروریست ها به سمت کشورهای دیگر همچون لیبی یا افغانستان و… منتشر شده که البته واهمه آن را پیش می آورد که اینان در آن کشورها و یا کشورهای دیگر مشکل ساز شوند.
8 — در مورد سوری هایی که امروزه در مقابل رژیم سوریه می جنگند امروزه آنها نیز دو راهکار در پیش دارند یا اینکه تسلیم شوند و به مذاکره با حکومت تن دهند یا اینکه کشته و نابود شوند، که البته هر روز که می گذرد موقعیت حکومت سوریه برای مذاکره و چانه زنی قویتر می شود و به همین دلیل است شاهد ناتوانی مخالفان حکومت در گرد هم آمدن بر سر میز مذاکرات و ترک میز مذاکرات توسط آنها می باشیم.

 

9 — ادامه موفقیت های گروه 4+1 (روسیه — ایران — عراق — سوریه و حزب الله لبنان) منجر به آن خواهد شد که همین الگو در عراق هم پیاده شود و همه نقشه هایی که برای تجزیه سوریه و عراق پیاده شده بود از بین برود و قطعا کشورهایی که حامی این تروریست ها بودند مجبور خواهند بود تاوان سنگینی برای حمایت های خود پرداخت کنند و چه بسا خود همین تروریست ها به این کشورهای بروند و برای آنها مشکل ساز شوند.
10 — بزودی حلقه محاصره دو شهر دیگر فوعا و کفریا شکسته خواهد شد.

در نهایت می توان گفت نظر به اینکه راهکار سیاسی برای مشکل سوریه با شرایطی که مخالفان دولت دارند فعلا قابل دسترسی نیست و متاسفانه راهکار نظامی امروزه به راهکار باقیمانده تبدیل شده و با این موفقیت دولت سوریه مصمم تر خواهد شد که این روند را ادامه دهد و نیروهای همراه آن روحیه ای دو چندان خواهند یافت تا هر چه سریعتر کار گروه های تروریستی را تمام کنند و در مقابل گروه های تروریستی روحیه خود را از دست می دهند و نخواهند توانست به جنگ ادامه دهند.
به همین دلیل است که بنده می توانم بگویم "نبل و الزهراء" هم نماد مقاومت وهم نماد پیروزی بر علیه تروریست ها است.)))*****************

 

امیدواروم بند 10 هرچه زودتر محقق گردد!!  تا امکان انتقام جویی تروریست ها وجانیان انسان نمای گرگ صفت "النصره " و "جیش الاسلام" و .... با هدف  تلافی شکست های جاری از شیر بچه های مقاومت ، از 30هزار مردم فوعا و کفریا  منتفی گردد!!

ویرایش شده در توسط aryobarzan
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوب احتیاج مادر اختراعه.در مورد تروفی یادمون نره که حزب الله از طیف وسیعی از تسلیحات ضد زره استفاده میکنه و اسراییل نیاز به سامانه ای مثل تروفی داشت.
اما این سامانه هر چی که هست به طور قطع روی تاو اثر میکنه.و باید منتظر استفاده گسترده از این موجود عجیب و غریب روی زرهی سوریه باشیم.
نکته قابل تامل اینه که ما چند ماه زمان داریم تا از این غافلگیری استفاده کنیم.بعد چند ماه یا موشک های متفاوت به تروریست ها میرسه و یا شیوه های اونا عوض میشه.

شاید علت اینکه این سامانه رو قبلا رو نکرده بودن همین بوده که در یک عملیات سرونوشت ساز ازش استفاده کنند و قبل از اینکه ترکیه ضد تانک های جدید به تروریستها تحویل بده اهداف عملیات رو محقق کنند 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

این IR jammer چیز چندان جدید عجیبی نیستند، گویا بعد از جنگ خلیج فارس فرانسوی ها متوجه وجود تعداد زیادی از چنین دستگاهی روی تانک های عراقی میشن

 

در خصوص این مطلب ،" گویا بعد از جنگ خلیج فارس فرانسوی ها متوجه وجود تعداد زیادی از چنین دستگاهی روی تانک های عراقی میشن" منبع موثقی وجود دارد که آن را  بطور کامل با تصویر تشریح کند ؟؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 17 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 17 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مثل اینکه فیلتر یوتیوب ورداشته شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

با سلام

 

 

در خصوص این مطلب ،" گویا بعد از جنگ خلیج فارس فرانسوی ها متوجه وجود تعداد زیادی از چنین دستگاهی روی تانک های عراقی میشن" منبع موثقی وجود دارد که آن را  بطور کامل با تصویر تشریح کند ؟؟

 

والا اصل منبع Armed Forces Journal International مربوط به June 1994 ، صفحه 45 ذکر شده که متاسفانه امکان دسترسی آنلاین به این ژورنال موجود نبود و من خودم هم دنبالش رفتم ولی نتونستم این منبع رو چک کنم، دقیقا به همین دلیل بود ابتدای جمله اون کلمه "گویا" رو گذاشتم.

ولی این موضوع در گروه گوگلی sci.military  و در تاپیک نقطه ضعف تاو (Tow Weakness) توسط عضو گروه (با آدرس did@uncvx1.oit.unc.edu)  همراه با آدرس منبع ذکر شده، شاید اگه با این بنده خدا تماس بگیرید بتونید اطلاعات دقیق تری دریافت کنید. 

 

ویرایش

البته اطلاعات بیشتری رو در مورد جمر های IR عراقی در جنگ خلیج فارس در همون گروه و در تاپیک  QUESTION: IR Decoy Grenades می تونید پیدا کنید. 

در این تاپیک از سوی کاربر  ttelenko@phoenix.net نقل شده  که این جمر ها ساخت چین بوده و عملکرد مناسبی نتونسته در مقابل تاو داشته باشه به این علت که تاو علاوه بر اینفرارد، اولتراویولت UV هم منتشر می کرده و با یک یک آپدیت نرم افزاری اینطور به کامپیوتر هدایت تاو فهمونده بودن که منبع نورهایی که همراه IR، نور UV منتشر نمی کنه رو نادیده بگیره. 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.