GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

 
با اعلام آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیرو به  سوریه  به بهانه مبارزه با داعش، بسیاری از صاحبنظران، تحلیلگران و سیاستمداران نسبت به این تحرکات و مواضع عربستان سعودی و سایر کشورهای کوچک عربی متحدش واکنش های مختلفی نشان دادند. برخی، از جمله عده ای از سیاستمداران آمریکایی از این اقدام احتمالی عربستان سعودی استقبال نمودند و عده زیادی نیز بنا به دلایل مختلف، هشدارهایی جدی در ارتباط با رویکرد جدید سعودی ها در سوریه برای اعزام نیرو داده اند.
 
به گزارش «تابناک»، عربستان و متحدانش از محدودیت های پیش رو برای اعزام نیرو به سوریه آگاه هستند. واکنش ایران و روسیه و تاثیرات امنیتی این اقدام، از جمله محدویت هایی است که به احتمال زیاد سعودی ها را از اعزام نیرو به سوریه منصرف خواهد کرد. اما محدودیت جدی سعودی ها و متحدانش محدودیت ها و محذورات بیرونی نیست، بلکه محدودیت های معطوف به خود است. محدودیت در میزان قدرت و ظرفیت نیروی نظامی آن ها محدودیتی است که قدرت ریسک را از آن ها سلب می کند.
 
در همین رابطه، پایگاه اینترنتی «هیل» در مطلبی به نقل از دو تن از روسای اطلاعاتی آمریکا آورده است: «عربستان سعودی و امارات متحده عربی قابلیت های قابل توجهی برای اعزام نیرو به سوریه و مبارزه علیه داعش در اختیار ندارند». 
 
وینسنت استوارت، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی به کمیته خدمات نظامی سنا گفته است: «من برآوردی از نیروی زمینی که عربستان در اختیار دارد و قابلیت های آن برای مبارزه را در اختیار ندارم». 
 
وی افزود: « اینکه آیا آن ها قابلیت ها لازم برای درگیر شدن همزمان در یمن و عراق و سوریه را داشته باشند، سوال برانگیز است. من فکر می کنم ظرفیت ها و قابلیت های نظامی آن ها برای اعزام نیرو به سوریه و عراق با محدودیت همراه است». 
 
استوارت و جیمز کلاپر، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا گفتند در حالی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی پیشنهاد خود برای اعزام نیرو به سوریه را ارائه کرده اند، اما قابلیت اثرگذار نیروهای این دو کشور زیر سوال است.
 
کلاپر گفت: «من قطعا قدر و ارزش تمایل عربستانی ها برای درگیری زمینی را می دانم اما فکر می کنم اگر آن ها این مسیر را طی کنند، یک چالش جدی برای آن ها خواهد بود». 
 
عربستان و امارات برای اعزام نیرو به سوریه این شرط را گذاشتند که فرماندهی عملیات ها باید زیر نظر ایالات متحده رهبری شود. این شرط امارات و عربستان به دلیل همان محدودیت هایی نظامی است که آن ها دارند. در همین زمینه، کلاپر می گوید که این وضعیت بدان معناست که این کشورها با توجه به محدودیت هایی که دارند، قابلیت های کنترل و فرماندهی پنتاگون را می خواهند.
 
 
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

گاهی وقتها از مطرح کردن برخی موضوعات عوامانه توسط برخی کاربران متعجب میشم . کاربر محترمی که عکس رو منتشر کردن منبع این عکس رو هم ذکر کنند تا متوجه عمق قضایا بشیم ....!!!!

اگر به عکس با دقت نگاه شود داخل کشور مورد ادعای این عکس، همچنان خطوط مرزی کشورهای دیگه رو میبینیم. خطوط سفید مرزی کشورها همچنان ادامه داره .شاید بگین این کشور آینده هست که باز هم اگر فرض بگیریم این کشور آینده است اکراد سوریه نماینده یک کردستان بزرگ نیستن و روسیه هیچگاه پای موضوعات تخیلی به مذاکره نمیشینه.

3 دسته به اینگونه عکسها استناد ویا باور خواهند کرد

1- بی خردان و بیسوادان و کودکان

2- افراد مغرض و کودکان

3- دشمنان و کودکان

گفتم بی سواد و کودک چون تمام کسانی که به تحولات منطقه آشنائی دارن میدونن که کردهای سوریه به هیچوجه تمایلی به خودمختاری و تشکیل دولت مستقل کردی ندارن و اصولا مردمان صلح جوئی هستن. باز هم جای تاکید داره ایده تسلیح کردن کردها و دادن اختیارات کافی نتعلق به اسد و همپیمانان سوریه بود. اون هم برای دفاع در برابر  داعش و متوقف کردن سیل کمکهای عمو رجب نفت فروش بود.!!!

ترکیه با ده ها استان کرد نشین باید نگران این اکراد و دفاتر اون در سایر نقاط جهان باشه نه ایران . صحبت استقلال کردستان ما و عراق از داستان هزار و یک تاریخی بس طولانیتری داره...!!!

حال که این اکراد توفیقاتی در برابر داعش داشتن این هراس در جبهه  کینگ افتاده تا مبادا اکراد به ابهای مدیترانه دست پیدا کنند و یا در مرزهای بلاد عثمانی قدرت نمائی کنن .

لازم بذکره طرفهائی که از انتشار این اخبار سود میبرن 1- کینگ عثمانی 2- مسعود در حسرت کشور داری 3- بزمجه های صحرا 

نکته :  این یه نقشه بزرگ منطقه هست که در کادر سفید منطقه کرد نشین سوریه کاملا مجزا گشته . همین

................................................................................................

 

باز هم فرمایش رهبر بزرگ انقلاب متذکر میشم :

" من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه کنم !

اول :  جنگ روانی 

دوم : جنگ اقتصادی 

سوم : مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی "

 

..........................................................................................................

 

این عکس اپلود سایت پیکو فایل بود و مدیر با سوادی که منتقل به گالری میلیتاری کرده ناخواسته به اون اعتبار بخشیده . !!!!

باید موضوع توسط ادمینهای سایت بررسی بشه. آرمانی

ي پ گ نه درد ماست نه مشكل ما تهديد واسه تركيه واسه همين هم روس ها دارن پشتش واي ميستن !!! برا ما هم فعلن روس ها خيلي خوب بودن بهتر بمونن !! حالا اردوغان و دوستانش ناراحتن بزار بمونن خخخ

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

كردها يه كل يكپارچع نيستند! هرگز كردهاى ايرانى آرامش و امنيت خودشون رو فداى جاه طلبيهاى كسى مثل بارزانى نمى كنند!

يكى از دوستان كرد و همكار بنده ميگفت در كردستان عراق خود مردم كرد ناموسشان از دست اطرافيان بارزانى امنيت نداره! ميگفت دور و بريهاى بارزانى در حق مردم كود از صدام بدترند...

كارى به اين نقل قول عاميانه ندارم اما خوب كه دقت كنيد مى بينيد كردهاى ايرانى بيشتر ايرانى هستند تا كرد :) و البته كرد هم هستند...

مثل خود من كه تركم اما بيشتر ايرانى هستم تا ترك :)

اين از اين

و در آخر هيچ حرامى خارج از اين مرزهاى نمى تواند و جرات نگاه كردن به اين مرزهاى را ندارد، فرزندان احمد متوسليان از خودش سرسخت ترند...

داداش کرد ها یکی از اقوام اریایی هستند که در دوران صفوی از ایران جدا شدند به دست عثمانی در اوایل دوره ی شاه عباس درست زمانی که ایرانی ها داشتند شیعه میشدند و قسمت هایی از مناطق کرد نشین دوباره توسط شاه عباس به ایران برگشت(دلیل تفاوت مذهب این است)

و ترک ها ما در ایران ترک کم داریم!!! اکثر ترک زبان ها اذری هستند که انها هم اریایی اند وفقط زبان اونها با بقیه ی ایران فرق میکنه

تنها اقوام غیر اریایی ایران عرب ها و ترکمن ها هستند! (بلوچ ها هم اریایی هستند) که جفت این اقوام افتخار ما محسوب میشن ( مخصوصا عرب های ایرانی در دوران دفاع مقدس)

این مشکلات قومی زمانی ایجاد شد که ایران تجزیه شد( داستانش طولانی هست)

  • Upvote 15
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام دوست من

 

من خودم کرد هستم .  واژه "روژهیلات" درست  نیست.  واژه روژه لات درست هست.

 

گذشته از این کرد های سوریه با کرد های عراق اختلافات نسبتا عمیق فکری دارن . کرد های سوری از حرکت های مارکسیستی حمایت می کنند و از پ ک ک و ی پ گ در حالی که کرد های عراق غربی فکر می کنند و تشنه به خون پ ک ک هستند و بارها حتی با دولت ترکیه همکاری کرده اند و می کنند و خواهند کرد . دو شاه " مسعود بارزانی" و "اوجلان" در یک اقلیم نخواهند گنجید . بحث امروز و دیروز و سوریه و غیر سوریه هم نیست.

 

در ضمن اگر روزی کردهای سوری بخوان تو سوریه قدرتی پیدا کنن نیازی نیست دولت سوریه باهاشون سر شاخ بشه چون قبلش ارتش ترکیه وارد میشه تا از استقلال 25 میلیون کرد ترکیه که از سیاست های اردوغان به جنون رسیدن جلوگیری کنه. البته کردهای سوری مردم ارامی هستن و سر جنگ با ترکیه ندارن و ترکیه هم از اونا نمی ترسه بلکه از عمق استراتژیکی که ایجاد میشه برای کرد های ترکیه بیشتر می ترسه.

 

در مورد غرب کشور خودمونم بگم والا بلا این هزار بار . اگه خودمون گندش رو بالا نیاریم هیچ جای کشور پتانسیل تجزیه رو نداره . اصولا یه اصل هست که میگه اگه زیادی فکر کنی به یک کاری و زیاد روش وسواس داشته باشی و بر مبنای اون وسواس و احساس کاذب  عمل های نسنجیده انجام بدی مسلما اون اتفاق  واقع میشه . اگه ما هم هی به مردم غرب کشور بگیم "تجزیه طلب"  (آن هم به مرز دارانی که اولین حکومت آریایی این فلات رو بنا نهادن  به نام " مادها" که اخرین پادشاه ماد پدر بزرگ کوروش پارسی بوده و در واقع همه از یک نژاد هستن)  و مسلما عاشق کلمه ایران هستن )  یه روزی مردم اونجا میگن ما که فحششو می خوریم پس بیا لاقل کارشم انجام بدیم که بی حساب بشیم.

 

پس حواسمون به حرفامون باشه و کاملا به این فکر کنیم که داریم بر طبل چه چیزی می زنیم... . طبل انگلیسی تفرقه ... . 

 

یاحق :rose:

 

بنده در مورد چیزهایی که شما میفرمایید اظهار نظر نکردم.

و با اکثریت قریب به اتفاقش هم موافقم!

و کوچکترین توهینی به مردم کرد  نکردم.

بعید میدونم کسی توی این سایت به اندازه بنده دوست کرد داشته باشه.

اما مگه مردم سوریه دارن این کارها رو توی سوریه انجام میدن؟

مگر pyd کم مخالف داره؟ کی گفته pyd  و ypg یعنی مردم کرد؟ مگر بسیاری از کردها مخالف pyd نیستن؟

کجا و کی pyd در کدامین انتخابات عادلانه پیروز شده که داره عوض مردم نظر میده؟

مشکل ما همین نگاه فانتزی به صحنه هست. برخلاف بارزانی و دولتش تو عراق اینها متحد پ ک ک و پژاک هستند. فردا همینها ( که قطعا مردم کرد نیستند و فقط بخشی از این مردم بزرگ هستند) برای کل منطقه مشکل ایجاد خواهند کرد.

اصلا مگه حرفهای من فقط در مورد اینها بود. مسئله اصلی اینه که منافع انقلاب اسلامی در سوریه نباید با نگاههای فانتزی به تاراج بره که نخواهد رفت.

تضمینش هم خون پاک شهدای جبهه مقاومت هست.

------

در ضمن کوچکترین علاقه ای به اردوغان و ارتش جنایتکارش هم ندارم.

و صد البته از تروریستهای پ ک ک هم بیزارم.

نمیدونم چرا برخی از دوستان فقط تهمت میزنن؟

ویرایش شده در توسط morteza-iri
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینجا تایپک سوریست یا جامعه شناسی قومیت ها 

قضیه اینه کرد ها همزمان دارند با نیروهای متحد به سمت اعزاز پیش میروند حالا آیا این به نفع ما و سوریها هست یا نه برسی کنید

به عراب و ماد ها!!!!!!!!!! وترک لر و کوروش و شاه عباس و بارزانی  وعمه شینزوعابه ربطی ندارد!!!!!!!!!

  • Upvote 9
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینجا تایپک سوریست یا جامعه شناسی قومیت ها 

قضیه اینه کرد ها همزمان دارند با نیروهای متحد به سمت اعزاز پیش میروند حالا آیا این به نفع ما و سوریها هست یا نه برسی کنید

به عراب و ماد ها!!!!!!!!!! وترک لر و کوروش و شاه عباس و بارزانی  وعمه شینزوعابه ربطی ندارد!!!!!!!!!

 

سلام علیکم . اتفاقا از قرار معلوم تمام بحران سوریه به قومیت شناسی و مذهب شناسی و جناب "عمه شینزو"... مرتبط هست . شما اگر قادر بودین یک مسئله و یک خبر در مورد سوریه رو بدون در نظر گرفتن این پیشینه ها تحلیل کنین الحق که دست شما بوسیدن داره .

 

بنده در مورد چیزهایی که شما میفرمایید اظهار نظر نکردم.

و با اکثریت قریب به اتفاقش هم موافقم!

و کوچکترین توهینی به مردم کرد  نکردم.

بعید میدونم کسی توی این سایت به اندازه بنده دوست کرد داشته باشه.

اما مگه مردم سوریه دارن این کارها رو توی سوریه انجام میدن؟

مگر pyd کم مخالف داره؟ کی گفته pyd  و ypg یعنی مردم کرد؟ مگر بسیاری از کردها مخالف pyd نیستن؟

کجا و کی pyd در کدامین انتخابات عادلانه پیروز شده که داره عوض مردم نظر میده؟

مشکل ما همین نگاه فانتزی به صحنه هست. برخلاف بارزانی و دولتش تو عراق اینها متحد پ ک ک و پژاک هستند. فردا همینها ( که قطعا مردم کرد نیستند و فقط بخشی از این مردم بزرگ هستند) برای کل منطقه مشکل ایجاد خواهند کرد.

اصلا مگه حرفهای من فقط در مورد اینها بود. مسئله اصلی اینه که منافع انقلاب اسلامی در سوریه نباید با نگاههای فانتزی به تاراج بره که نخواهد رفت.

تضمینش هم خون پاک شهدای جبهه مقاومت هست.

------

در ضمن کوچکترین علاقه ای به اردوغان و ارتش جنایتکارش هم ندارم.

و صد البته از تروریستهای پ ک ک هم بیزارم.

نمیدونم چرا برخی از دوستان فقط تهمت میزنن؟

 

 

سلام مجدد. با احترام :rose:

 

فکر کنم مقداری بد برداشت کردین .مقصود از توهین و... شما نبودین . شما تاج سر هستین.

 

  در حین پاسخ علمی به ابهام شما یک درد دلی هم بود در پی برخی اظهار نظر های تند چند صفحه پیش که مقداری توضیح طلب می کرد

 

 

یا حق :rose:

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشکل بعضیا اینه که واقعیت های میدانی سوریه رو نمیدونن و بعد دوتا پیروزی توهم زدن که ما به زودی کل سوریه رو پاکسازی میکنیم.
نه برادر از این خبرا نیست،ما نیاز داریم به یه اتحاد بزرگ با کردهای سوریه که از یک طرف به شمال حلب فشار بیارن.(همین الانش پیشروی پشت به پشت به سمت تل رفعت داره انجام میشه و احتمالا این شهر اولین عملیات مشترک ارتش و کردها در این حجمه) و از یک طرف دیگه کردها میتونن به رقه و داعش فشار مضاعف بیارن و به قولی استخون در گلوی داعش هستن.

میشه با امتیازاتی مثل وزارت خونه ها و نمایندگان مجلس و این چیزا که البته حق طبیعی کردها هم هست خیال جدایی طلبی رو از کردها گرفت.
نکته مهم تر اینه که کردها معمولا سکولار هستن و قطعا با روش های حکومتی اسد خیلی راحت تر کنار میان تا اسلام تکفیری القاعده و داعش و جیش الاسلام و امثالهم.
نکته سوم هم اینه که کردهای سوریه دهها برابر برای اردوغان خطرناک تر هیتن تا ایران و سوریه.به قول شاعر:زدی ضربتی،ضربتی نوش کن
جناب اردوغان.کسانی که به ترکیه رفتن باید بدونن که ترکیه در قبال کردها به هیچ وجه به مرحله ملت شدن نرسیده دقیقا بر خلاف ایران که کردهای ایران و باقی اقوام به یک ملت واحد رسیدن.پس انقدر نترسید از این کردستان بزرگ
  • Upvote 14
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوالی را که چند ماهه میخواهم بپرسم. مشخص شد که از فرودگاه ابوظهور کسی توانست نجات پیدا کنه یا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

تصویری از پهباد شاهد 129 در ریف شمالی حلب

 

CahHlb1WAAAKJF6.jpg

 

 

 

البته ممکنه ch-4 چینی عراقی هم باشه

 

yourfile.jpg

 

screenshot_2015-10-12_23_37_03.png

 

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته ممکنه ch-4 چینی عراقی هم باشه

 

 

 

 

سلام

 

بشخصه بعید میدونم پهباد CH4 توانایی عملیات در این مناطق را داشته باشه ، در روزهای قبل کلیپ هایی از پهباد شاهد دیدیم که چطور اهداف را در سوریه هدف قرار میده ، فکر نکنم پهباد چینی در حد و اندازه این حرفا باشه

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.