GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

مناطق درگیری در جنوب الزهرا به اسم طاموره که دیروز هم فیلم از درگیری هاش قرار دادم ازاد شده توسط متحدیین

 

CbADnfKVIAAWjGV.jpg

 

*****************

****************

 

نقشه با کیفیت از شمال حلب 

 

https://t.co/J7fbqr6vMS

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10354/Ca7Va8iWwAA_ezG.jpg]thumb_Ca7Va8iWwAA_ezG.jpg[/url]

 

درگیری شدید بین ypg و مخالفان در بیمارستان ملی  سیجاز شمال حلب در غرب اعزاز گزارش شده

 

Ca9qJ4GWEAINfPQ.jpg

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از احتمالاتی که تا کنون پر رنگتر از سایر گزینه هاست شروع عملیات  ائتلاف ضد داعش از داخل خاک عراق و از مناطق شمالی به سمت موصل و آزاد سازی موصل و شهرهای تابعه با سرعت برق و باد میباشد.

امتیازات این طرح ،یکی حصول سریع پیروزیهای پرنگ و لعاب برای اخرین ماههای ریاست جمهوری باراک میباشد که اخبار آزاد سازی عراق از یوغ افراط گرایان، پوئن بزرگی در انتخابات پیش رو برای کاندیدای حزب متبوع اوباماست. چه بسا بزرگ نمائی اخبار فتح الفتوح عراق بتونه آرای صندوقهای رای رو به طرز شگفتی جابه جا کنه !!!

یقینا با این پیروزی افکار عمومی جهان خواهان ادامه فتوحات تا پاکسازی سوریه و لیبی و شمال افریقا خواهند بود . در عین حال ترکیه و مرزهای اون هم در آرامش نسبی قرار خواهند داشت.  بعید میدونم با این زمینه فکری رسانه ای در سطح وسیع ، روسیه مخالفتی با ادامه عملیاتها تا اعماق خاک سوریه داشته باشه. در این شکل و شمایل خاک شمال عراق پادگان زمینی ائتلاف ضد داعش شده و فرودگاههای ترکیه نقش پشتیبانی هوائی این نیرو رو به عهده خواهد گرفت . در عین حال در حیاط خلوت عراق یک پادگان نظامی با گرایشات ضد ایرانی هم شکل خواهد گرفت .......

(ان شاالله ادامه خواهد داشت )

 

با تشکر از جناب armani بابت این نکته خیلی مهم.

همونطور که می دونید، تشکیل یک ائتلاف، در کنار تمامی مزیت هایی که داره، یک عیب هم داره و اون اینه که تابع مطلوبیت تک تک اعضا، فقط در حدی میتونه ارضا بشه که تابع مطلوبیت کل ائتلاف (مجموع (وزن دار) مطلوبیت تک تک اعضا) ماکزیمم بشه و پس از اون نقطه، افزایش مطلوبیت هر کدام از اعضا، معادل کاهش مطلوبیت یک یا چند عضو دیگه هست و این باعث شکست ائتلاف میشه. بنابراین پیدا کردن نقطه تعادل هر ائتلافی، رکن اساسیِ شرکت در ائتلاف یا پیدا کردن راه های مقابله با اون هست.

بر همین اساس در پست دیگری با بررسی توابع مطلوبیت نیروهای حاضر در ائتلاف SDF پیش بینی شد که این نیروها دست به مبارزه با نیروهای اسد نمی زنند و برای نیروهای اسد هم بهتره که کاری به این ها نداشته باشند.

با توجه به موقعیت جغرافیایی اردن و با توجه به پیش بینی ارائه شده توسط ادمین سایت تحولات(A7Up)، به نظر منطقی میاد که ورود از راه اردن به سوریه رو کنار بگذاریم، چون ظاهراً تا صدها کیلومتر فقط بیابان هست.

بررسی توابع مطلوبیت ائتلافی که بخواد از سمت ترکیه وارد سوریه بشه، با قطعی در نظر گرفتن حضور آمریکا (با توجه به اعلام سایت العربیه مبنی بر شرط عربستان)، وارد شدن از مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک سوریه، با توجه به دشمنی ترکیه با اون ها، منتفی هست. وارد شدن از سمت استان ادلب و هاتای ترکیه هم با توجه به عدم حضور داعش و در تصرفِ نیروهای میانه رو(!) بودن فاقد وجاهت بین المللی هست. تنها گزینه ورود از سمت باریکه تحت تصرف داعش هست که در این گزینه پیش روی تا عمق 40 کیلومتری خاک سوریه و ایجاد دیوار حائل(طرحی که ترکیه خیلی به دنبال اجراش بود و هست)، باعث افزایش مطلوبیت همه ی اعضای تأثیرگذار در ائتلاف است. اما در خصوص ادامه پیش روی بعد از عمق 40 کیلومتری، من بعید میدونم که آمریکا حاضر به ادامه پیش روی ها توسط نیروهای خودش (حالا چه 50 نفر از نیروهاش، چه چند هزار نفر) باشه. چون این مسئله به معنی ورود زمینی آمریکا به جنگ سوریه هست که تابحال بنا به دلایل خودش مایل به انجام این کار نبوده و به نظر نمیاد الان هم تمایلی داشته باشه. پس ادامه پیش روی با مسائل و چالش هایی روبرو میشه حتی اگر پیش روی ادامه پیدا کنه، "مدل یمن" پیاده میشه و پیشروی توسط گروه های میانه رویی(!) انجام میشه که حمایت ائتلاف رو دارند.

ذکر یک نکته بسیار ضروری است و آن اینکه با توجه به حضور روسیه در شمال سوریه، متر به مترِ جلو آمدن در سوریه، باعث افزایش احتمالِ برخورد (خواه عامدانه یا ناخودآگاه) با منافع روسیه میشه. بنابراین افزایش پیش روی، معادل هست با افزایش ریسک (ریسک = احتمال وقوع حادثه (ضربدر) خسارت ناشی از آن). پس یعنی خودِ پیش روی ها، متر به متر که جلو بره، تابع مطلوبیت ائتلاف کاهش پیدا میکنه. چون هرلحظه ممکنه تنشی با روسیه پیش بیاد و یکی از کشورهای ائتلاف رو دچار مشکلاتی بکنه.

اما گزینه ای که جناب armani مطرح کردن (و من اصلاً به ذهنم خطور نکرده بود)، سرشار از مطلوبیت هست! هر چقدر فکر میکنم، فقط توابع مطلوبیت دارند ماکزیمم می شن و پیشروی ها ادامه پیدا میکنه. پیش روی ها تا هرکجا لازم باشه توسط نیروهای ارتش کشورها ادامه پیدا می کنه و بعدش با نیروهای "دفاع وطنی اهل تسنن". حتی عدم قطعیت مربوط به تعداد نیروهای آمریکایی هم تأثیر شگرفی روی این تحلیل نداره، چون پیش روی ها یا به قولی "فتح الفتوح ها" توی رسانه ها صدا خواهد کرد و "محمد بن سلمان" هست که فقط پز خواهد داد. (پز ی خواهد داد که بیا و ببین)....

بنابراین فکر می کنم  به جای اینکه بگیم ارتش عربستان فلان و بهمان خواهد شد، باید در درجه اول فکری به حالِ نحوه برخورد با پیش روی های برق آسای ائتلاف و اخبار مربوط به اون در خبرگذاری ها کنیم. باید دست بجنبونیم و کاری در عراق بکنیم. خطر خیلی خیلی نزدیک هست. چه گزینه هایی در دست داریم؟؟؟

ویرایش شده در توسط Todwarnung
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

CbAcngFW0AA0k6q.jpg

 

روژان  عضو ی پ گ با 26 شکار پشت سر هم

ویرایش شده در توسط masihbaghery
  • Upvote 8
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Ca_uuI4WAAAXqCf.jpg

 

تصاویری قبل از شروع عملیات برای ازاد سازی شهر کنسبا

 

[u]thumb_Ca1wRssWwAADzBy.jpg[/

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمریکا: ارتش عربستان و امارات وارد سوریه می‌شوند/ روسیه: مراقب جنگ جهانی سوم باشید

 

نخست‌وزیر روسیه هشدار داد که اعزام نیروهای زمینی عربی به سوریه می‌تواند به جنگ جهانی دیگری منجر شود.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت انگلیسی الجزیره، دیمیتری مدودف در گفت‌و‌گو با روزنامه آلمانی «هاندلزبلات» گفت: «نیروی زمینی، همه طرف‌ها را مشغول جنگ خواهد کرد.»

وی درباره پیشنهاد جدید عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه اظهار کرد: «آمریکایی‌ها و متحدان عرب ما باید این موضوع را بررسی کنند که آیا خواهان جنگ دائمی هستند یا خیر.»

خبرنگار الجزیره در مسکو گزارش کرده که اظهارات اخیر مدودف هشداری صریح به آمریکا و کشورهای عربی است.

مدودف همچنین در این گفت‌و‌‌گو از دولت‌های غربی به دلیل مشارکت نکردن با روسیه برای عملیات نظامی در سوریه انتقاد کرده است.

در همین حال، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که در نشست وزیران دفاع عضو ناتو شرکت کرده بود، گفت که امارات متحده عربی با اعزام نیروهای ویژه برای حمایت از شبه‌نظامیان سنی در مبارزه با داعش موافقت کرده است.

کارتر گفته که این شبه‌نظامیان قرار است، شهر رقه، مرکز داعش، را از کنترل آنها خارج کنند.

وزیر دفاع آمریکا به شمار نیروهای اماراتی که قرار است به سوریه اعزام شوند اشاره‌ای نکرد اما گفت که این نیروها بخشی از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا هستند که علیه داعش در سوریه مبارزه می‌کنند و به زودی با نیروهای عربستانی ترکیب خواهند شد.

 

http://www.ana.ir/news/84276

 

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 23 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 23 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است

کورد ها توی مذاکرات شرکت نداشته اند و مانعی برای ادامه پیشروی ها ندارند

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

عرض شود خدمت شما چكا جان ، اين تاكتيك هميشگي مستشاران سپاه و حزب الله در سوريه است و خيلي سابقه دار تر از روش حاج ولاديمير و نيرو هاشه. و قبلاً هم اجرا شد اما شكست خورد.
سال پيش اين طرح در حال اجرا بود جبل مياساة و تلة العويجه رو حزب الله گرفت ، ملاح رو هم فاطميون گرفت و جاده ي كاستيلو كاملاً قطع شد (همون جاده ي مورد اشاره شما) و به دي ميستورا اعلام شد ما اماده پذيرش صلحيم ، اما هجوم ديوانه وار تروريستها به مناطق تصرف شده و سكوت توپخانه و نيرو هوايي سوريه و بزدلي عزيزان جيش عربي سوري در تثبيت مناطق تصرف شده باعث تلفات سنگينه فاطميون شد... و شكست خورد طرح فوق..
نقش دوستان روس تو سوريه بسيار مهم و راهبرديه ولي نه در اين حد!
پارسال واسه حضور تي ٩٠ تو سوريه مسخره ميشديم واسه فكر كردن به شكست محاصره چهار شهرك و براي هزاران فكر ديگه.. ولي خوب خدا رو شكر سفر حاج قاسم به پيش حاج ولاديمير خيلي پر و پيمون بود. نميدونم چي گذشته ، چه امتيازي دادن ولي تا الان كه خيلي خوشحالم..

 

حرف شما درسته برادر سابقه این تاکتیک از لحاظ نظامی (تاکید میکنم از لحاظ نظامی) شاید به قرن ها پیش هم برگرده ، اما تفاوت اینجا در حضور یک قدرت سیاسی هست که این نفوذ و قدرت رو داشته باشه که در عرصه سیاسی و بین المللی بتونه با چنین این شرایطی ، آتش بس رو به دیگر قدرتها و همچنین طرف های درگیر روی زمین تحمیل کنه 

 

در شرایطی که چنین قدرتی از لحاظ سیاسی وجود نداشته باشه مثل مثالی که شما زدید طرف مقابل زیر بار آتش بس در شرایط ضعف نمیره و باید فشار سیاسی و نظامی بسیار بالایی (حتی از سوی حامیان خودش) روش باشه که تن به چنین کاری بده

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امتياز به روسيه! شماها حتى اگه اين نظام آسمون رو به زمين بياره بازم از موضع ضعف نگاه ميكنيد...تنفر انگيزه اين نگاه تون، متاسفم
  • Upvote 10
  • Downvote 16

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر آتش بس  در جبهه ی شمال حلب پذیرفته شود باعث میشه پیشروی کردها و متحدین به سمت اعزاز متوقف بشه و دشمن فرصت پیدا کنه تا خودشو بازیابی کنه.

اگر آتش بس در شمال حلب رو نپذیریم و کردها و متحدین به سمت اعزار بروند حالتی که پیش میاد اینه که ترکیه مجبور میشه راسا وارد جنگ بشه اما ما باید بدونیم امریکا به دلیل انتخابات ریاست جمهوری از ورود گسترده به جنگ اجتناب میکنه.

حالا باید دید برای اتمام جنگ فرسایشی سوریه آیا تحولی مثل ورود ترکیه مثبت هست یا خیر؟

چون تا قبل از این ترکیه هزینه نمیده و فقط تکفیری میفرسته داخل سوریه ولی اگر ارتش ترکیه به سوریه حمله کنه مردم و اقتصاد ترکیه هم وارد این جنگ میشه و دیگه نمیتونه این جنگ رو طولانی مدت کنه بنابراین از جهاتی اینکه پای ترکیه مستقیما به جنگ باز بشه بد هم نیست

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.