GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

ارتش ترکیه حملات توپخانه‌ای را به اهداف حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در ورودی‌های شهر أعزاز در حومه استان حلب انجام داد.در پی این حملات توپخانه‌ای سنگین ترکیه 35 نیروی "سوریه دموکرات" کشته شدند.این در حالی است که شبکه الاخباریه سوریه از اصابت پنج موشک از خاک ترکیه به مناطق کوهستانی در شمال غرب لاذقیه خبر داد

 

 

سلام 

دوست عزیز نیروی هوایی روسیه پدرش دراومد نتوسته در یه روز 35 تا از این جانوران بکشه حالا چطور توپخانه 35 کشته به یک گروه چریکی وارد کرده ! یکم تحقیق کنید و اخبار رو قرار بدید لطفا فالس نیوزی نباشید

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ترکی فیصل و یعلون در برابر دوربین ها دست دادند +عکس
 
 

موشه یعلون و ترکی الفیصل امروز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، با یکدیگر در برابر دوربین ها دست دادند تا وزیر جنگ اسرائیل اولین مقام صهیونیست باشد که علنا با سعودی ها مصافحه می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شاهزاده ترکی الفیصل رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی عربستان روز یکشنبه برای اولین بار در برابر دوربین ها با یکدیگر دست دادند.

یعلون که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد، امروز اذعان کرد که تل آویو به صورت مخفیانه و «پشت درهای بسته» با مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، دیدار و گفت وگو دارد.


در ماه های گذشته تل آویو و ریاض سیاست هایی همسو در منطقه داشته اند و به اذعان مقامات دو طرف، هر دو در حال حرکت به سمت روابط عادی تر با یکدیگر هستند. 

یعلون امروز در کنفرانس مونیخ گفت: «ما راه هایی برای ارتباط با همسایگان عرب سنی خودمان داریم و این تنها محدود به اردن و مصر نمی شود، بلکه کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و شمال آفریقا را هم در بر می گیرد.»

یعلون ادامه داد: «متأسفانه آن ها الان اینجا نیستند که حرف های من را بشنوند. برای آن ها، ایران و اخوان المسلمین دشمن هستند... ایران برای ما و رژیم های سنی طرف بد قضیه است. آن ها در ملأ عام (با اسرائیلی ها) دست نمی دهند، اما ما در اتاق های دربسته با یکدیگر دیدار می کنیم.»

 

 

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/11/25/13941125000792_PhotoL.jpg

 

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/11/25/13941125000792_PhotoL.jpg

 

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1956460/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C+%D9%81%DB%8C%D8%B5%D9%84+%D9%88+%DB%8C%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%86+%D8%AF%D8%B1+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7+%D8%AF%D8%B3%D8%AA+%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF+%2B%D8%B9%DA%A9%D8%B3.html

 

 

برادری جهان اسلام به خاطر هم مذهبی های این ها که هر روز دارن تو شبکه های اجتماعی به ایران و ایرانی توهین میکنن و ما رو مجوس و رافضی میخوانند با اسرائیل دشمنیم تازه مارو همدست اسرائیل میدونن جالبه بعد همین عکس رو بهشون نشون بدی کور میشن اصلا بخاطر فلسطینی ها و تروریست های حماس با اسزائیل دشمنی میکنیم جالب این جاست که این وسط خود حماس ضد ایرانه و چندیدن بار پشت سر هم به ایران توهین کرده همین امروزم ده تا آمبولانس فرستادیم براشون به عنوان نفربر استفاده کنن تو ایران هر روز بخاطر دیر رسیدن آمبولانس آدما جونشونو از دست میدن از این میسوزم که میبینم این همه بخاطرشون زیر بار تحریم رفتیم ولی چی نصیبمون شد؟ چی؟ تنها کسانی که واقعا مارو در برادری جهان اسلام راه دادن شیعیان بودن و نه همشون ولاغیر

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

****************

****************

هدف قرار گرفتن نیروهای شیعه در حلب

 

خبرنگار روس گفته تاکتیکال ایرانی بوده من دیگه تو اسم فیلم ننوشتم این نکته اش رو

 

 

[aparat]5dcaG[/aparat]

 

 

http://www.aparat.com/v/5dcaG

 

 

فاعزه ناسوی تنها کشته ی پ گ در عفرین  توسط توپخانه ترکیه R.I.P

 

CbMovw9W8AMhAJj.jpg

 

 

*************

*************

 

ابو محمد نداف فرمانده لوا الفتح در عین الدغنه توسط YPG  دستگیر شد 

 خبرتکمیلی

 

مذیرمحترم  لطفا این دو پست من رو ادغام کنید بعد یه دقیقه ارسالشون کردم نمیدونم چرا جدا شدن

ویرایش شده در توسط masihbaghery
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط REZAT1980، 25 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط REZAT1980، 25 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است

 

 

 نیروهای ی پ گ وارد خیابان الهداد در شمال تل رفعت شدند در نزدیکی مسجد عمری 

 

بلندگو مسجد در اعزاز : هر که میتواند سلاح بر علیه کافران { کرد ها } و روافض { ما} بردارد  fi_lone_ranger

مسیح جان دست اینا بیفتیم به فجیعترین شکل ممکن به دیار باقی میشتابیم ، اول از همه ایرانی هستیم به قول اینا رافضیم که هستیم بعد کردم هستیم ، واویلاا rolling_on_the_floor :laughing: 

اگه یه زمانی اینا دست ما بیفتن مام همون کاریه میکنیم باهاشان که شاپور کرد تا درس عبرت بشن برای دیگر سامیان.

----------------------------------------------------------

منابع کردی توی تلویزیونشون گفتن حداقل یه مرد و یه زن روستایی در حملات ترکیه به مناطق کرد نشین سوریه کشته شدن.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

خب با حمله کردها به تل رفعت به نظر میاد دیگه ما تو شمال حلب کاری نداریم و اونجارو سپردیم به کردها و خودمون میخوایم حرکت کنیم به سمت جنوب و محاصره کامل حلب.

حرکت و پیشروی در ارتفاعات و دور زدن محل تجمع مسلحین حرکت هوشمندانه ای به نظر میاد ولی نیاز به زمان زیادی داره که با این اخبار دخالت نیروی زمینی عربستان و شرکا یکم جای تامل داره!

من فکر می کنم بزودی شاهد عملیات های سنگین و همزمانی در ملاح و یکی دو جای دیگه باشیم با این هدف که مسلحین نتونن در ملاح تمرکز بکنن.

باید ضربه آخر و کاری رو در حلب بزنیم. وقت زیادی نمونده انگار!

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکیه حق داره نگران باشه. با رسیدن کردها به داعش در مناطق شرقی و پاکسازی تروریستهای النصره ( که غرب میانه رو حسابشون میکنه! با تعویض لباس! ) از اون باریکه ی شمال حلب، کابوس اتصال مناطق کردی ترکیه را رها نخواهد کرد، چون اونوقت جنگ کردها در دو طرف با داعش خواهد بود ( برای رسیدن به هم ) و هر گونه دخالت ترکیه - با زمینه سازی مناسب روسها! - حمایت ترکیه از داعش تفسیر میشه ( حالا هر چه قدر که میخواد ترکیه از نگرانیش از کردها بگه ) نه مثل حالا که ( بلایی که ارتش سوریه چندین ساله تحمل میکنه ) هر دخالتی در سوریه را با ادعای حمایت از معارضین میانه رو!!!، ترکمن ها!! و ده ها گروه تروریستی دیگه که بینشون صد ها خارجی وجود داره توجیه میکنه و دنیا هم براش کف میزنه! بیشتر برای همین هست که انقدر آشفته شده و به نظرم برای منافع خودش حتی عربستان ماجراجو را هم با داستان های فرعی داره وارد ماجرا میکنه. جایگزینی عربستان در مناطق جنوبی ترکیه به جای داعش ( مثلا بازپسگیری مناطق از دست داعش ) مابین کردها، دیگه رسیدن کردهای دو طرف به هم را غیر ممکن میکنه.

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لیست افرادی که امروز در تل رفعت کشته شده اند از مسلحین

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10354/CbNNA2PXEAAzqaP.png]thumb_CbNNA2PXEAAzqaP.png[/url]

 

*****************

*****************

اخرین نقشه جنگ در تل رغفت

 

CbNMWvEW4AEpm6_.jpg

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

وقتی به منبع نوشتار نگاه کردم و دیدم بخش بی بی سی فارسی است ناخوداگاه یاد گفتگوئی افتادم که مدتی پیش با یکی از دوستان داشتم. صحبت از زمانی است که بسیاری از حمایت همه جانبه ناتو از ترکیه صحبت داشتن. حقیقت امر اینه که مدتهاست اروپا و امریکا به این صرافت افتادن که فرزند خوانده کوچک ناتو مدتی است ناخلف و بسیار پر هزینه شده و اگر داستان ایران ، روسیه و اوکراین ،گرم و پر حاشیه نبود و اگر فرزند نازنینتری پیدا میشد این ولد سر به هوا و بی خاصیت مطرود و گوشه نشین میشد. هر چند در عمل این اتفاق افتاده و گرایش ترکیه به نگرانیهای عربستان و دولتهای عربی و یکه تازی و مداخلات بیمورد در امور فلسطین و بازی موش و گربه با دم اسرائیل همه حکایت از یک نکته دارد که دولتمردان ترکیه نا امید از پیوستن به اتحادیه اروپائی اند و بدنبال نقش افرینی در جهان اسلامند. به عبارتی اینها همان خسر الدنیا و الاخره این روزگارند ........

میدونم صحبتهایم برای سینه چاکان عثمانی سخت سنگین است و خاطرشان را ملول و آزرده میکند اما حقیقت همیشه تلخ است.!!!!

بگذریم از حاشیه ها ........

 

قبل از همه باید خدمت دوستان بگم دلیلی بر نگرانی وجود نداره. هنوز کارتهای آس دیپلماتیک تمام نشده و راه حلهای سیاسی وجود داره تا منطقه خاورمیانه به آتش نابخردی برخی دولتها نسوزه. اما در میلیتاری بحث نظامی مقدم تر است.

از مسیرهای احتمالی ورود ائتلاف ضد داعش مسیر اردن میباشد. بعد از قدرت نمائی شیر در بیشه در اردن که با حضور اکثریت ائتلافی شکل گرفت مقامات اسرائیل مراتب ناخشنودی خودشون رو از شکل گیری یک ارتش عربی در نزدیکی مرزهای اسرائیل رو به اطلاع مقامات امان رساندن . این ناخشنودی بحدی بود که علیرغم فریادهای شاه اردن مبنی بر به اتش کشیدن قاتلان خلبان اردنی عملا جز چند مرحله پرواز اف 16 های اردنی حرکت خاص دیگری دیده نشد. قبایل مرز نشین اردن تمایلات افراط گرایانه و داعش مسلکی رو دارند که در صورت وقوع هرگونه درگیری ، شاه اردن را به مخاطره خواهند انداخت. و همگان دیدیم که آتش خشم اردنی چه زود به خاکستر نشست.

عقیده حقیر این هست که اگر زمانی ببینیم که این ارتش و ائتلاف از مرزهای اردن شروع به فعالیت کرد یقینا روزی خواهد بود که قرار است اتفاقات به شکل کاملا خطرناک در ابعاد فراتر از خاورمیانه در سوریه رخ بدهد .....

 

سوالی که این حقیر هنوز جوابش رو نگرفتم چگونگی پیون بین اردوغان اخوانی و ارتش لاییک ترکیه است! ارتش ترکیه هیچ نسبتی با اسلام گرایی نداره و شاکله اش در کنترل آمریکاییها و اسراییل است.

به نظرم نمیاد که اردوغان اصولا از خودش اختیاری داشته باشه که به واسطه اش بتونه به پرو پای اسراییل بپیچه یا اینکه نقشی مستقل در جهان اسلام بازی کنه.این از لحاظ نظامیش ولی از لحاظ اقتصادی هم که یه اقتصاد با بدهی بسیار بالا اونم به سرمایه دارهای عمدتا آمریکایی روی دستشون مونده که همینم به هیچ عنوان اجازه هیچ حرکت مستقلی رو نمیده بهشون...

 

نظرم اینجانب رو بخواهید همه چیز در کنترل اتاقهای فکر آمریکایی است و اصولا نه اردوغان و نه عربستان سعودی تقریبا هیچ اراده مستقلی از خودشون ندارن

  • Upvote 17
  • Downvote 15

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این 150 هزار نفری که ادعا میکنن میخوان به سوریه گسیل بدن همین گرازهایی هستن که الآن توی سوریه دارن میجنگن تنها کاری که ترکیه و عربستان انجام میدن متحد و یک رنگ کردن اینا زیر یک پرچمه با حمایت هوایی و لجستیکی و توپخانه و .......

بعید میدونم تا روسیه اونجا تشریف داره جرات کنن وارد بشن

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.