GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اهم اخبار میدانی سوریه تا این لحظه در روز جمعه 30 بهمن ماه :

ریف درعا - تل قرین : ارتش سوریه تلاش مسلحین برای نفوذ به اطراف تل قرین رو ناکام گذاشت. افراد مسلح از محور کفرناسج-تل عنتر قصد نزدیک شدن به تل قرین رو داشتند که ارتش سوریه با سلاح های سنگین و همچنین جنگنده های روسی از هوا مانع از تحقق یافتن هدف مسلحین شدند.
همچنین ارتش سوریه عقبه تروریست ها رو در مثلث مرگ ( منطقه مابین سه استان ریف دمشق-درعا-قنیطره) از جمله کفرناسج،المال،طیحه،عقربا و الحاره رو هدف حملات توپخانه قرار داد.
در حمله توپخانه ارتش سوریه به مقر مسلحین در شهر الحاره در ریف درعا، محمد خضر الوادی "ابو کرم" فرمانده گردان موسوم به طلحه و زبیر و چند عضو دیگر این گروه کشته شدند.
محور مثلث مرگ از سه شنبه، سه روز پیش و با اعلام معرکه جدید مسلحین موسوم به "ان عدتم عدنا" با هدف تصرف چند نقطه استراتژیک در منطقه مثلث مرگ از جمله تل قرین فعال شد و تاکنون با شکست کامل مواجه شده.

غرب شهر حلب : صبح امروز مسلحین عمدتا وابسته به جیش المجاهدین و نورالدین زنکی مستقر در محور راشدین-منصوره حملاتی رو به سمت منطقه فامیلی هاوس سازماندهی کردند که توسط ارتش سوریه سد شد.

ریف حلب شرقی - نیروگاه حرارتی : پس از اینکه دیروز ارتش سوریه موفق شد روستاهای جب غبشه و السین رو آزاد کنه داعش هم با ارسال انتحاری های خودش سعی در بازپس گیری مناطق آزاد شده داشت که با شکست مواجه شد . امروز هم درگیری های پراکنده در اطراف نیروگاه حرارتی گزارش شده.

ریف حلب شمالی : پس از اینکه ارتش ترکیه شب گذشته منطقه عفرین رو هدف حملات کم سابقه توپخانه قرار داد که به کشته شدن دو نفر منجر شد ، امروز کردها حملاتی که سمت روستای کفرخاشر در شمال شرق منغ داشتند که تا این لحظه نتیجه ای در بر نداشته.
درگیری های پراکنده در محور طاموره-خراب اطراف عندان هم بین نیروهای مقاومت و جبهه النصره ادامه داره، جنگنده های روسی هم امروز در چند نوبت عندان و حیان رو هدف قرار دادند.

وضعیت مارع : مسلحین در مارع بر سر سه راهی قرار دارند، پس از سقوط تل رفعت، مسلحین در مارع در وضعیت شبه محاصره قرار گرفته و نیروهای کرد از اونها خواستند شهر رو تسلیم کنند تا اونها هم مسیر امنی رو برای عقب نشینی مسلحین به اعزاز فراهم کنند.
این وسط داعشی ها هم بیکار نبودند و همین پیشنهاد تسلیم شهر به داعش رو به مسلحین مارع دادند، از نظر ایدئولوژیکی مسلحین مارع به داعش بسیار نزدیک تر هستند تا به کردها، پس اگر فردا خبر تسلیم کردن شهر به داعش رو شنیدید زیاد تعجب نکنید.
پس در حال حاضر مسلحین در مارع بر سر سه راهی قرار دارند، تسلیم شهر به کردها، تسلیم شهر به داعش یا ماندن در شهر و جنگیدن با علم به شکستی قطعی.

ریف لاذقیه شمالی : پس از اینکه روز گذشته ارتش سوریه شهر استراتژیک کنسبا رو آزاد کرد، از امروز درگیری ها در محور کبانی و ارتفاعات اطرافش آغاز شده که چه بسا کبانی از کنسبا هم استراتژیک تر هست، با سقوط کبانی به علت اشرافی که بر روستای سرمانیه و منطقه سهل الغاب داره این منطقه بیش از پیش در تیررس ارتش سوریه خواهد بود.

ریف دمشق - داریا : ارتش سوریه ضمن حملات بشکه ای روزانه و روتین بر روی داریا سعی در پیشروی در شهر هم داره . امروز گزارش شد حاره الدیارنه در داریا هم به کنترل ارتش سوریه درآمده.

ریف دمشق - غوطه شرقی : درگیری ها در محور مرج در منطقه تل فرزات و فضائیه همچنان ادامه داره، امروز هم گزارش ها حکایت از تلاش ارتش سوریه در محدوده پل زملکا برای جدا کردن جوبر از زملکا و غوطه شرقی داره.

ریف حماه : ارتش سوریه ضمن پیشروی در اطراف جاده اثریه-رقه در ریف حماه شمال شرقی موفق شد دو تپه از رشته کوههای مارینا حدفاصل دو استان حماه و رقه رو تصرف کنه.

ریف حسکه جنوبی : نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه که شامل نیروهای کرد با همراهی مسیحی های سریانی به نام سوروتو،قبایل عرب محلی ضد داعش با پشتیبانی زمینی ارتش سوریه و حمایت هوایی جنگنده های روسی و حتی ائتلاف طی دیروز و امروز پیشروی هایی به سمت شهر الشدادی آخرین و مهمترین پایگاه داعش در استان حسکه داشته و موقع شدند نیروگاه کبیبه و همچنین بخشی از چاه های نفت جبسه در شمال شرق الشدادی رو به تصرف دربیاورند و پیشروی همچنان ادامه داره.

 

به نقل از پیچ تحولات جهان اسلام

 

با سلام

 

 این یک مورد رو مطمئنن دوستان صفحه تحولات؟؟؟

یعنی‌ در شدادی هم روسیه حمایت هوائی میکنه از نیرو‌های سوریه دمکراتیک،حتا بیشتر از ائتلاف آمریکا؟؟؟

و از آن مهمتر ارتش سوریه هم از اینها حمایت میکنه؟؟؟ارتش که تنها در برخی‌ محله‌های خود شهر حسکه و برخی‌ از پایگاه‌های اطراف حضور داره...خبری از پیشروی آن به مناطق جنوبی تر نبود

 

اگه دوستان لطف کنند این رو روشن کنند خوب میشه

 

به ویژه اینکه برخی‌ از گروه های تشکیل دهنده سوریه دمکراتیک رابطه خوبی‌ با دولت مرکزی سوریه ندارند

ویرایش شده در توسط X-Mas
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان بخش خبر اگه موافق باشید به وضعیت و موقعیت هایی مثل وضع الان تروریستها در مارع، یعنی از سه طرف محاصره شدند و فقط یک راه دررو دارند بگیم موقعیت جیب، به نظر میرسه از کلمه شبه محاصره بهتره چون واقعا شبیه جیب هستش( سه طرف بسته یه طرف باز)
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام
علت توجه ناگهانی نیروهای ایرانی و پیشرویشون به سمت پایتخت خلافت تو این مقطع زمانی یعنی چی میتونه باشه ؟؟؟؟

 

پیشدستی در رسیدن به رقه نسبت به نیرو‌های سوریه دمکراتیک

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر چند حرکت به سمت رقه تا چندی پیش جزو اولویت های اصلی متحدین نبود اما از نظرم قضیه رقه میتونه یک بحث حیثیتی و تبلیغاتی و سیاسی بسیار مهم باشه.اولا که سقوط رقه یک بمب خبری و تبلیغاتیه و ثانیا بهانه تجاوز زمینی رو تا حد زیادی از ترکیه و عربستان میگیره. به طور کلی فتح رقه یک امتیاز بزرگه و هر گروهی که موفق به فتح رقه بشه، فردای فتح رقه به یک موفقیت سیاسی و تبلیغاتی بزرگ میرسه و همه گروه های درگیر در سوریه  تمایل دارن که به این امتیاز دسترسی پیدا کنند.نیروهای نظامی سوریه و نیروهای مقاومت هم استثنا نیستند و اصلا دوست ندارن که نیروهای رقیب یا نیروهای دشمن به این امتیاز بزرگ دسترسی پیدا کنند.

 

از نظرم نیروهای متحد حداقل باید در موقعیتی باشن که هر وقت لازم شد بتونن به سمت پایتخت خلافت داعشی پیشروی کنند.

ویرایش شده در توسط rs7000
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درسته؟!

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941130000537

 

 

یک نفر بگه تو لاذقیه نیرو عراقی و حزب الله یا سپاه هستن یا نه؟!

ویرایش شده در توسط toofan425

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر میاد اون فیل به خاطر جمر نبود، بلکه به خاطر دورتر بودن هدف از نهایت برد موشک هست. موشک حدود 23 ثانیه بعد از شلیک فیل میشه، فکر میکنم بیشترین مدت پرواز موشک تاو همین مقدار باشه.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظرم 5 نکته اصلی برای پایان دادن به جنگ سوریه الزامی است:

1-داعش بایستی به کردها و ائتلاف و عراقی ها واگذار شود. ارتش سوریه فقط روی جبهه النصره و احرار تمرکز کند.

 

2-مناطق مسکونی فشرده مثل جوبر و شمال حمص بایستی فعلا رها شوند. این بافتهای فشرده هزینه سنگین و بازده پایین دارند که تعیین کننده نتیجه نبرد هم نیستند.

 

3-مناطق برهوت مرکزی مثل تدمر و مناطق جنوبی بایستی فعلا رها شده و به آرایش دفاعی اکتفا شود. به جز شرق حمص که میادین نفتی دارد صرف انرژی برای فتح بقیه اتلاف زمان است.

 

4-با توجه به اثرات منفی و هزینه بری طویل شدن حضور روسها و ایران بایستی نوک پیکان حمله روی مرز شمال ادلب متمرکز شود. حتی نباید زمان برای فتح جسر الشغور صرف کرد و بایستی دورش زد. از غرب عفرین و شرق لاذقیه این مرز باید قیچی شود. این مرز حدود 150-200کیلومتر است.

 

5-با بسته شدن مرز و تنها مسیر تدارکاتی، لجستیک و قطعات و آذوقه و تامین نیرو و تسلیحات به کابوس حریف تبدیل می شود. از اینجا به بعد گذر زمان به نفع ماست. عامل زمان مهمترین عاملی است که باید به کنترل نیروی خودی دربیاید. به همین سبب بنده با طرح حمله به ادلب مخالفم. حتی انرژی نباید صرف آزادسازی فوعه و کفریا شود. پیشروی به سمت این دو می تواند گردابی شود که نیروی ما را ببلعد. حمله به عندان متراکم و سلفی پرور هم اگر با هزینه فراوان فتح شود آنچنان بازدهی خاصی ندارد. با حائل شدن کردها بین ما و اعزاز، دیگر فتح اعزاز هم برای ما اولویتی ندارد. با واگذاری آن به کردها، از نیروی آمریکایی ها حتی المقدور استفاده می شود.

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مهم و فوری

 

شهر مهم و راهبردی الشدادی از کنترل تروریست‌های داعشی خارج شد

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

یک جمله ای مینویسم : امکان نداره جنگ سوریه تموم بشه ، جنگ کاملا فرسایشی است ، خیالتون راحت

 

یا حق

  • Upvote 10
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.