GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

هشدار  مرکل به ترکیه و عدم حمایت ناتو از ورود ترکیه به نبردهای سوریه 

http://www.spiegel.de/international/world/nato-worried-about-possible-turkey-russia-hostilities-a-1078349.html

 

به صراحت اعلام شده در صورت ورود نیروهای ترکیه ، ناتو نمیتونه بر اساس بندهای 4 و 5 معاهده پیمان کشورهای عضو ناتو از ترکیه حمایت کنه. این حمایت فقط در زمانی است که کشور یا کشورهای عضو این پیمان مورد تجاوز قرار بگیرن.

مرکل هشدار داده که ترکیه در استانه آزمونی سخت قرار داره .......

.... دوستان اگر فرصت ترجمش رو دارن حتما قرار بدن .....

 

پی نوشت :  مدتی بود که میخواستم در مورد جمرهای نصب شده توضیحی بدم که فرصت یار نشد. این جمرها جدید نیست و حدود سال 85 به تولید انبوه رسید. به تبع هم چون رسانه ای نشد حرفی هم به میون نیومد. البته در همین رابطه چند تولید و ورژن جدیدتر با قابلیتهای بالاتری هم ساخته شدن که منتظر انتشار اخبار اون از مبادی رسمی هستیم.

موفق باشید

 

منابع رسمی می گویند که هدف پوتین ایجاد انشقاق و بی ثبات کردن اتحاد ناتوست. یک اتحاد نظامی که علناً در مورد حمایت کردن یا نکردن یکی از اعضایش بحث کند به سرعت اعتبارش را از دست خواهد داد و این یک پیروزی قابل توجه برای پوتین خواهد بود. در اواخر ژانویه ترکیه دوباره اعلام کرد که جت های روسی حریم هوایی این کشور را نقض مرده اند.با توجه به آنچه در کشورخای حوزه بالکان اتفاق افتاد، این اقدامات روسیه الگویی آشنا برای ناتوست که در انجا نیز روسیه به همین طریق اقدام به سلسله اقدامات رنجش اور می نمود.

مقامات رسمی برلین شروع به صحبت در مورد جنگ ترکیبی پوتین بر علیه ترکیه کرده اند. در این جنگ یک عنصر تحریمهایی است که روسیه پس از ساقط شدن جنگنده خود بر ترکیه اعمال کرد و مورد بعد حمایت روسیه از کردهای سوریه که در واقع پاشنه آشیل ترکیه محسوب می شوند، می باشد. ولادیسلاور شرگین، تحلیگر مسایل نظامی در مسکو در این زمینه می گوید:" با کمک به کردها تمرکز ترکیه چنان بر هم زده شد که نمی تواند به چیز دیگری فکر کند"

همچنین این مواجهه محلی برای تسفیه حساب شخصی بین اردوغان و پوتین محسوب می شود.این دو روابط دوستانه ای با یکدیگر داشتند اما پس ازسرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه، پوتین عمیقا احساس میکند که اردوغان به شخص او خیانت کرده است. به همین رو پوتین عذرخواهی اردوغان را که چندین مرتبه خصوصی با او در میان گذاشته شده را کافی نمی داند و می خواهد که اردوغان به ورت عمومی از کار خود اظهار پشیمانی نماید.

 

در تلاش برای جلوگیری از تشدید درگیری ها در آینده، ناتو کاملا واضح برای دولت ترکیه روشن ساخت که ترکیه نمی تواند بر روی حمایت اتحاد ناتو در درگیری با روسیه در اثر حمله ترکیه، حساب باز کند.در این زمینه نخست وزیر لوکزامبورگ گفت:" ناتو نمیتواند به سمت تشدید مواجهه نظامی با روسیه در نتیجه تنشهای اخیر بین روسیه و ترکیه، کشیده شود".

 

مقامات برلین و برکسل هر دو می گویند که ترکیه بابت تشدید تنشها با روسیه باید پاسخگو باید و اینکه ترکیه قادر نخواهد بود از معاهده ناتو در این مورد بهره ببرد. ماده 4 این معاهده به دولت های عضو پیمان این حق را می دهد که تقاضای کمک داشته باشند به این شرح که: " هر زمان که به نظر هر یک از آنها، تمامیت ارضی، امنیت یا استقلال سیاسی در هریک از بخشها مورد تهدید قرار بگیرد." دولت ترکیه یکبار در مورد سوریه از این ماده استفاده و در نتیجه آن پاتریوت های آلمانی در مرزهای ترکیه با سوریه مستقر شدند.

 

اما ماده قاطع ای پیمان آنست که"حمله نظامی به یک یا چند عضو این پیمان در اروپا یا آمریکای شمالی حمله به تمام اعضا محسوب می شود". اما وزیر خارجه لوکزامبورگ در این باره تصریح کرد که این ماده تنها درموردی اعتبار دارد که یک دولت عضو به وضوح مورد حمله قرار بگیردد.

 

آنکارا هم اکنون در مورد شرنگونی جنگنده روس مورد سرزنش دیپلماتهای اروپایی قرار دارد. برلین در این باره می گوید " ما قصد نداریم که هزینه جنگی که ترک ها آغاز کنند  را پرداخت کنیم"

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله......

 

 نیروگاه حرارتی حلب ازداعش  پاکسازی شد


داداش خدا قوت .

خیلی کارت درسته .

نیروگاه سالمه ؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گفته رامی عبدالرحمان دو سالست که نیروگاه ازکار افتاده و داعش در این مدت بعنوان زندان از آن استفاده می کرده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سهیل حسن یکی از نوابغ نظامی اعراب هست ... مشخصه سطح فرماندهی و راهبردها و تاکتیکش یک سر و گردن از سایر ژنرال های سوری بالاتره ...

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا که این انسان نماها محاصره سد خدا میدونه چقدر وحشی بشن!
خدا بخیر بگذرونه. ویرایش شده در توسط mohammadreza98
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا که تو منطقه تحت محاصره هیچ غیر نظامی نیست که دست و پاگیر باشن باید داعشی ها رو اونجا سلاخی کنند

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا که این انسان نماها محاصره سد خدا میدونه چقدر وحشی بشن!
خدا بخیر بگذرونه.

 

نه بابا! اینا فقط سر سرباز ترسیده و دست و پا بسته زرنگن...

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشخصا داعش در شرق کویرس نیروهاش رو تخلیه کرده و به نقطه ی دیگه ای برده که اینطور پشت سر هم دارن روستاهای اون منطقه سقوط میکنن.وگرنه این وحوش نشون دادن تو تله بیفتن حتی اگر ضعیف باشن مثل یه گربه خطرناک میشن.
خلاصه که بعد از آزادسازی مناطق باقی مونده معلوم میشه که این پلنگ شیر ببر سوری چقدر زمین آزاد کرده.واقعا دمش گرم.

البته هنوز هم درباره ی علت این عملیات جای شبهه وجود داره.به خصوص بعد از آزادسازی کویرس.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.