GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

 

 

چه جالب وزیر امور خارجه عراق به قطعنامه ضد ایران رای منفی میده(لبنان تنها کشوری بود که نداد) بعد که داد میگه البته با بعضی بندهاش مخالفیم که جلسه تموم میشه همه میرن بیرون حالا وزیر امور داخلی عراق به خاطر حزب الله جلسه رو ترک کرد چه جالب یه دولت دو رای متفاوت

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چه جالب وزیر امور خارجه عراق به قطعنامه ضد ایران رای منفی میده(لبنان تنها کشوری بود که نداد) بعد که داد میگه البته با بعضی بندهاش مخالفیم که جلسه تموم میشه همه میرن بیرون حالا وزیر امور داخلی عراق به خاطر حزب الله جلسه رو ترک کرد چه جالب یه دولت دو رای متفاوت

 

شاید بتوان تفاوت گرایش‌های سیاسی این دو (وزیر کشور و وزیر خارجه عراق) را عامل این تفاوت موضع‌گیری دانست... وزیر کشور از سازمان بدر است و وزیر خارجه از بنیان‌گذاران حزب الدعوة... و میزان گرایش و ارتباط هر یک از این احزاب با ایران و حزب الله آشکار است.

ویرایش شده در توسط Konkurs
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا ربطی به این تاپیک نداره و مربوط به تاپیک عراق میشه ولی نکته ی جالب این هست که کشورهای عربی با شدت هر چه تمام تر ضد شیعیان عراق دارند فعالیت می کنند، امارات چند صد نفر را عمدتا شیعه اخراج کرده، در تمامی عملیات های نظامی کارشکنی میکنند، دائم توسط رسانه هاشون در حال تحریک افکار عمومی ضد عراق هستند و دولت مستقر ( بعد جالبه یک شبکه ی نصفه و نیمه العالم در حالیکه همه جا قلع و قمعش کردند، شده مظهر تروریست پروری! ایران و تحریک و آشوب ) و ده ها توطئه ی ریز و درشت و تکفیر و حتی توهین مقامات رسمیشون ضد حاکمیت ملی عراق و در نهایت همچنان عراق سعی در محافظه کاری داره.

قطعا برای ما فاش نیست که در صورت کنار گذاشتن این محافظه کاری حکام مرتجع عربی چه بلای دیگه ای میخوان سر عراق بیارن ( حالا لبنان با اون همه بادنجان دور قابچینی برخی طرف هاش را داریم میبینیم چطور دارند اصطلاحا می چلانن! ) ولی فراموش هم نکینم به هر حال برای مدارا هم باید حدی وجود داشته باشه. یکی از عوامل امروز این روزگار عراق، تصمیمات روزهای حضور داعش در سوریه بود که عراق سعی می کرد خودش را بی طرف جلوه بده و حتی مثلا تا بازرسی هواپیماهای ایرانی هم ولو در ظاهر پیش رفت و شاید احساس میکرد با کنار ماندن از قائله ی سوریه میتونه حکام عربی را در مهار داعش در عدم ورود به عراق و عدم تحریک تندروهای عراقی به حمایت از داعش راضی کنه که در نهایت دیدیم اینطور نشد.

 

به هر حال عراق باید تعادلی میان محافظه کاری و خطری که بیخ گوشش در سوریه جریان داشت ایجاد میکرد که هم از خطر داعش و نفوذش به مرزهاش در صورت عدم اقدام متناسب و مناسب خبر داشت و هم میزان بربریت حکام عرب فعلی را که دشمنیشون ناشی از - تحمل در صورت پسر خوب بودن! - نیست بلکه دشمنیشون عدم تحمل شیعیان هست و همین مدارا را وقتی فرصتی داشته باشند ( مثل همین آشوب سوریه و بروز داعش و النصره ) به هیچ وجه تحمل نخواهند کرد و سعی در منکوب و سرکوب اقلیت میکنند تا زمانیکه از نفس بیفته و فرمانی قدرتمند در اختیار نداشته باشه. همون در حد شیعیان جنوب لبنان قبل از امام موسی صدر، شیعیان عراق در حضور صدام قبل از سرکشی ضد خودشون و شیعیان آرام بحرین قبل از قیام سخت سرکوب شده ی فعلی و شیعیان بایکوت شده و به شدت در حصار امنیتی خود عربستان.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیروهای سوریه دمکراتیک (کردها و متحدانش) امروز در راستای عملیات انتقام جودی و الین ۳۵ کیلومتر را در غرب کوهستان کزوان ازاد کردند.
این عملیات بزرگترین عملیات نیروهای کورد YPG و متحدانش طی ماههای اخیر در کوبانی و جزیر است.

...

هدف از این حمله عقب راندن بیشتر داعش به سوی رقه و مرکز سوریه برای تامین امنیت شهرای سلوک و گری سپی هست...

اگر این عملیات موفقیت امیز باشد نیروهای کرد فقط با رقه پایتخت داعش پنج کیلومتر فاصله خواهند داشت
 

 

 

 

 

 

نیروهای ی پ گ روز گذشته در ادامه ی پیشروی های خود در جنوب حسکه شهرک های عناد...ژیاد و سیلوی مرکده رو به کنترل خودشون در اوردند...

ی پ گ همچنین در مسیر دیر الزور وارد منطقه ی نفت خیز موسوم به منطقه ی نفت خیز شمال(ملیحه) شده و کنترل خنایزر رو به دست گرفتند...
ویرایش شده در توسط jalalfalahi
  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داعش دوباره مسیر اثریا - خناصر در جنوب «حلب» را قطع کرد

 

به گزارش فارس تروریست‌ها از سه محور زیر به این جاده حمله کردند:

محور اول: از سمت استان الرقه به طرف ارتفاع «العلم» در شرق اثریا

محور دوم: از سمت کوهستان «التناهج» در جنوب شرق اثریا به سمت ارتفاع العلم

محور سوم: از سمت ارتفاعات «السعن» در غرب اثریا به سمت منطقه «الشیخ هلال»

بنا بر این گزارش، صدها داعشی از ساعت گذشته حملات خود را آغاز کردند و تقریبا بیش از 6 ساعت درگیری بین نیروهای سوری و تروریست‌ها به طول انجامید.

 تروریست‌ها در جریان این حملات در محور منطقه الشیخ هلال فقط یک منطقه کوچک را اشغال کردند و مناطق این مسیر به سمت السلمیة را هدف قرار دادند؛ این مسئله سبب شد که این مسیر از صبح تا کنون موقتا مسدود شود ونیروهای سوری توانستند در تمامی محورهای دیگر حملات تروریست‌ها را دفع کنند.

بنا بر این گزارش، نیروهای تازه نفس ارتش سوریه و حزب الله لبنان برای بازپس‌گیری این منطقه و باز کردن مجدد این مسیر اعزام شده‌اند.

برخی گزارش های تایید نشده حاکیست مسیر ارتباطی اثریا خناصر تا حدودی زیادی پاکسازی شده و خودروها با احتیاط در حال تردد هستند.

 

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941215000833

ویرایش شده در توسط ramoon
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قطعا و يقينا شكم بارهاى مرتجع نوكران اسراييل هستند و تمام اين داستانها هدفش زدن حزب الله است
به نظرم بايد با يه حمله سنگين يه بار براى هميشه تكليف داعش رو روشن كنيم، الان وقت مناسبيه كه ريشه كن بشن
  • Upvote 7
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

 

سلام 

 

مطلبی تحلیلی ئر مورد داعش و مبارزه علیه داعش از سایت 

 

https://csis.org

 

امیدوارم مفید باشه ، نمودارهای جالبی داره 

 

https://csis.org/files/publication/160302_Syria_Iraq_ISIS_Part_I-Region.pdf

 

دانلود پی دی اف 

 

http://csis.org/files/publication/160302_Syria_Iraq_ISIS_Failed_state_Wars.pdf

 

 

.>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

چرا  خطرناک ترین گروه در سوریه داعش  نیست؟

اغلب به ندرت روزی می گذرد و خبری از پیشرفت های داعش در جنگ در عراق و سوریه منتشر نمی شود. در طول ماه های اخیر،  نیروهای پشتیبانی شده توسط امریکا موفق شده اند بخش اعظمی از مرز های سوریه-ترکیه را پاکسازی کنند، رمادی را پس بگیرند، و جلوی سیل جنگجویان و پشتیبانی ها را از پایتخت های داعش- رقه و موصل- بگیرند.

اما شدت و قدرت حرکات به اندازه ای نیست که پیروزی را نوید دهد و امریکا در سوریه و عراق در تله هایی افتداده است که مرگبارترین انها توسط القاعده پهن شده است.

جبه النصره، شاخه القاعده در سوریه، از داعش خطرناک تر است در حالی که هر دو گروه هدف مشترک تشکیل خلافت جهانی را در سوریه دنبال می کنند، راه های متفاوتی را برای نیل به هدف دنبال می کنند.

ممکن است داعش در ایجاد عنوان های مهم خبری بهتر باشد، اما عنوان های کنترل بر  شهرهای مهم سوریه و عراق- بدون به میان اوردن از  خبرهای  حملات وحشیانه به شهرهای غربی- این گروه را در راس عملیات های نظامی امریکا در عراق و سوریه قرار داده است.

در همین حال، القاعده، به ارامی، بازی طولانی تر را بازی می کرده است. توجه امریکا در جای دیگر مستقیما دستان گروه های تروریسی را باز گزاشته و به انها اجازه داده تا بهره برداری لازم را از توجه معطوف شده امریکا برده و زمینه لازم را ایجاد کرده تا زمانی که داعش شکست خورد، به صحنه بین المللی بازگردند.

درحالی که داعش با بی رحمی  مناطق تحت تسلط خود را اداره می کند، جبه النصره در حال ایجاد تقویت روابط محلی  خود است، قابلیت هایی  را ایجاد می کند تا در اینده بتواند از انها بر علیه امریکا استفاده کند.

جبه النصره توانمند و کارامد است، این سازمان از گروه های معارضی  که بر علیه دولت سوریه و رئیس جمهور ان مبارزه می کنند حمایت می کند تا امتیازات نامتناسب نبرد میدانی دولت را به نفع خود تغییر دهد و متوازن  کند.

جبه النصره  در حال تزریق کمک به مناطق جنگی خود است تا روابط خود را با جامعه غیر نظامی، مردم غیر نظامی و دیگر گروه های معارض سوری ایجاد کند.  جبه النصره این روابط را با نهایت دقت مدیریت کرده تا بر این گروه ها نفوذ و تسلط یابد.  جبه النصره مستقیما گروه هایی که توسط امریکا پشتیبانی می شوند را هدف قرار می دهد و زمانی که می تواند، انها را شکست می دهد تا مطمئن شود که گروه های میانه رو جایی در سوریه جدید نخواهند داشت.

جبه النصره با نبرد در کنار دیگر گروه ها، از حقانیت و مشروعیت انها به نفع خود استفاده می کند تا نهایتا جامعه سوریه را  به سمت قبول القاعده سوق دهد. این گروه در حال ایجاد زیرساخت های یک دولت  همچون دادگاه و خدمات اجتماعی است و از انها در جهت تغییر دیدگاه های مذهبی گروه های معارض سوری و مردم ان استفاده می کند.

این گروه، از قبل، بخشی از سوریه را با شکلی از قانون مذهبی مشابه که توسط داعش استفاده می شود، اداره می کند: زنان در هردو شهر رقه-تحت کنترل داعش- و ادلب –تحت کنترل جبه النصره- مجبور به پوشیدن برقع (burqua) هستند. در همین حال با ایجاد اردوگاه های اموزش مذهبی و  نظامی برای کودکان، شست و شوی مغزی نسلی جدید از مبارزین را در دستور کار دارد  تا جنگی جدید را بر علیه غرب بر پا کنند.

جبه النصره انعطاف پذیر تر از داعش است و لزوما زمین را کنترل نمی کند. نمی توان مستقیما النصره را بدون حمله به دیگر گروه های معارض معتدل سوری که با انها در ارتباط است هدف قرار داد همین مسئله هدف قرار دادن ان را دشوار می کند. با اولویت دادن به کمک به مردم محلی خود را از شورش اقوام نیز مصون نگه داشته است.

نه تنها ایالات متحده نمی تواند النصره را به عنوان بک تهدید بشناسد، بلکه سیاست های ما در سوریه به سمت تقویت ان پیش می رود.

موافقت امریکا به عملیات هوایی روسیه  در سوریه، ممکن است به گروه های معارض مستقل سوری ضربه بزند در حالی به طور همزمان النصره و داعش به این گروه  ها فشار وارد می کنند. در همین حال امریکا از یک فرایند دیپلماتیک حمایت می کند که روسیه به وضوح با رضایت رژیم ان را مدیریت می کند. روسیه از مذاکرات استفاده می کند تا در طول اتش بس، امریکا را به قبول  تروریست بودن گروه های معارض سوری کشانده تا بشار اسد بتواند گروه های معارض را بمباران کند.

سیاست گذاران امریکا باید فورا اقدام به حفظ گروه های معارض سوری کرده که در اینده سوریه نقشی اساسی داشته و مانع از تبدیل سوریه به ایالتی اسلامی برای القاعده می شوند. بدین منظور، باید تمرکز خود را از داعش برداشه و النصره را به عنوان خطر بزرگتر بشناسیم.

 

 

منبع: http://www.understandingwar.org/backgrounder/why-most-dangerous-group-syria-isn%E2%80%99t-isis

 

مترجم: محمد رجبعلی 

استفاده با ذکر منبع بلا مانع است 

 

این مطلب صرفا برگدانی هست از یک لینک خارجی 

 

مطلب فوق به هیچ عنوان نظر ، دیدگاه و عقیده حقیر سراپا تقصیر و هیچ کدام از مسئولین و اعضای سایت میلیتاری نبوده، نیست و نخواهد بود 

 

جناب ارمانی 

دوست دارم نظر شما را در مورد این مطلب و یا تحلیل های این چنین در مورد سوریه بدانم 

 

با تشکر التماس دعا 

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکم قدیمیه اما:

استفاده از پهپاد انتحاری توسط تروریست های سوریه چه دلیلی میتونه داشته باشه:

http://www.military.ir/forums/topic/28901-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%B1%DB%8C-t-ram/#entry489411

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکم قدیمیه اما:

استفاده از پهپاد انتحاری توسط تروریست های سوریه چه دلیلی میتونه داشته باشه:

http://www.military.ir/forums/topic/28901-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%B1%DB%8C-t-ram/#entry489411

 

ترور فرماندهان و شخصیت های سیاسی

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعد از آتش بس اینجا چقدر خلوت شده، ارتش سوریه دیگه فعالیتی برای حمله به داعش نمیکنه؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.