GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 18 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 18 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است

دوست عزیز، این مسئله که "مطالعات" شما زیاد بوده است را ارج می نهم، اما آیا به اندازه مطالعاتتان، در میان اقشار جامعه ایران، "زیست" داشته اید؟ "زیستی" که در آن، "مطالعاتتان" را به افراد منتقل نکنید، بلکه شنونده باشید و گوش کنید آنها چه می گویند.زیستی که در آن، اگر در شغل خاص در مرکز خاصی هستید، افراد تحت تاثیر آن نبوده باشند.

1- در میان ترک های آذربایجان، چه اساتید آموزش دیده "پان"، چه بخش زیادی از مردم عادی، بسیاری از مفاهیمی که فرمودید وجود خارجی ندارد. برای آنها "آذربایجان" یک جزء "ایران" نیست، بلکه مفهومی است به موازات ایران. جمله " یاشاسین آذربایجان" (=زنده باد آذربایجان) بسیاری از آنها، در پشت خود مفهوم "مرگ بر مفهوم ایران" را دارد. خیلی از آنها کاملا نسبت به افتخارات و مفاخر ایران، بی احساس هستند و حتی از فردوسی بدشان می آید. اصلاً کلمه ایران در آنها احساس خاصی را بر نمی انگیزد و نسبت به نام آذربایجان (نه به عنوان جزئی از کل، بلکه یک کلِ واحد و مستقل) حساس هستند. تدریس به زبان مادری و طرفداری از تراکتور و غیره و ذلک تماماً مفاهیمی هستند که در پشت آنها ضدیت با مفهوم ایران وجود دارد. اگر در میان آنها زندگی نکرده باشید و بارها تلاش نکرده باشید قانعشان کنید، نمیتوانید این مسئله را بپذیرید. عامل مذهب هم در میان آنها، خصوصاً نسل جوان، همانقدر قوی است که در سایر قسمت های ایران است.

بزرگوار .... بعنوان يه آذري كه دوستان زيادي هم از قشر تحصلكرده اطراف بنده هستند و هم قشر عادي جامعه اصلا مفهمومي بنام جداي طلبي تو اين قوم نمي گنجه . ولي هستند كساني كه منافشون تو اين حرفاست ولي مگه تعدادشون چقدره !!! مگه تو قوميت هاي ديگه نداريم ......... از نظر من كه تو اين قوم و قبيله بزرگ شدم ياشاسين آذربايجان مفهومي جزء زنده نگهداشتن اداب و سنن آذري نداره و اگه تو جمعي گفته ميشه يعني اينكه ما هم هستيم ولي نه اينكه ما از شما جداييم . مگه ايران بدون منطقه آذربايجان ميشه يعني كشور بدون سر مي توني تصور كني!!! ... ما كه تمام زورمون داريم ميزنم كه جمهوري آذربايجان جدا شده برگرده به مام ميهن ... يه مسئله ديگه اينكه شما آذربايجان فقط تو شرقي و غربي اردبيل و زنجان خلاصه نكن تعدادآذري هاي تهران از آذربايجان بيشتر نباشه كمتر نيست. هرجاي ايران بري اونجا محال آذري نبيني يعني ايران كشور ابدي ماست و هر جاي اين وطن پاك براي ما آذريا هيچ فرقي نداره و همونطور كه ستارخان و باقر خان و شهيد باكري ... جونشون فداي مام ميهن كردن من ترك آذري هم فداي خاك پاك ايران بشم كه چه افتخاري بالاتر از اين .... ياشاسين آذربايجان ، یاشاسین آنا یوردوم ایران(دوستان عذر خواهي مي كنم كه خارج موضوع بود )

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

داعش راکت یا راکت های به خاک ترکیه شلیک کرده

8 راکت شلیک شده یک نفر هم کشته شده

 

 

 

thumb_CdBqpaBWoAARzz3.png

 

 

********************************************

 

هادی عبدالله خبرنگار تروریست ها:

امروز پنجاه گلوله توپ به  جسرالشغورشلیک شده  توسط توپخانه ارتش !

 

بعد از اون نیروی هوایی روسیه هم منطقه ناجیه از توابع جسرالشغور رو چند بار بمباران کرده

 

thumb_CdBwM9iWEAAXxQr.jpg

thumb_CdBwM9xW0AA0eBj.jpg

thumb_CdBwM9sWEAAsVE9.jpg

thumb_CdBwNA_W0AEJedv.jpg

ویرایش شده در توسط masihbaghery
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم از پلانB   باید به دنبال سایکس پیکو جدید در خاورمیانه بود
 

یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی که در خبرگزاری رویترز منتشر شده، بار دیگر طرح تجزیه کشورهای خاورمیانه بر اساس قومیت و مذهب را مطرح کرده است.

به گزارش فارس، «پتر فن بورن» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی که روز دوشنبه در خبرگزاری رویترز منتشر کرده، بار دیگر به طرح تجزیه خاورمیانه، که پیش از این هم از سوی مقامات آمریکایی مطرح شده بود، پرداخته و آن را تنها راه حل برای پایان دادن به بحران های کنونی دانسته است.

وی مطلب خود را با این عبارت آغاز کرده است: «وقت آن است که قراردادی را که خاورمیانه را شکل داد، بار دیگر به مذاکره بگذاریم.»

او با اشاره به شکل گیری قرارداد «سایکس-پیکو» در سال 1916 که اراضی تحت تسلط امپراطوری شکست خورده عثمانی را به مرزهای امروز تقسیم بندی کرد، نوشته است که مشکل اصلی آن قرارداد این بود که اراضی سنی ها، شیعیان و کردها را از هم جدا نکرد.

فن بورن که در یادداشت قبلی خود تقسیم بندی عراق به سه بخش و استقرار نیروهای حافظ صلح در این کشور را پیشنهاد کرده بود، نوشته است که با توجه به رخدادهای ماه های گذشته، اکنون به یک قرارداد سایکس پیکو جدید که مناطق مختلف خاورمیانه را بر اساس خطوط قومیتی و مذهبی تقسیم بندی کند، نیاز است. 

او نوشته است که سایکس پیکو اول، با هدف استعمارگری و همچنین رسیدن به ثبات در منطقه شکل گرفت. به گفته وی، یکی دیگر از اهداف آن قرارداد ایجاد «کشور کردستان» بود، که البته هیچ گاه محقق نشد.

وی با برشمردن بحران های منطقه، مدعی شده است که تنها راه برای پایان دادن به وضعیت فعلی که ریشه آن در حمله سال 2003 آمریکا به عراق است، انجام مذاکره برای رسیدن به خطوطی جدید و حل کلان مسئله است. او تأکید کرده که این اقدام باید با موافقت آمریکا، روسیه و ایران انجام شود. 

این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که تا سال 2012 هم در دولت این کشور مشغول به فعالیت بود، از این هم فراتر رفته و پیشنهاد مذاکره مستقیم با داعش را مطرح کرده است. وی نوشته است: «افراد، برای رسیدن به صلح، باید با دشمن خود مذاکره کنند.»

وی افزود: «از دل این مذاکرات جدید، باید کردستانی ظهور کند که اراضی آن از ترکیه، عراق، احتمالا ایران و سوریه گرفته شده است. (بشار) اسد به عنوان نایب روسیه در قدرت می ماند. نفوذ ایران در بخش شیعی عراق افزایش می یابد. سرزمین سنی ها، هم که مجموعه سیاسی "دولت اسلامی" را هم در بر می گیرد، باید از طریق سیاست خلع ید از بغداد، تضمین شود.»

او در پایان مدعی شده است که چنین راهکاری به رسیدن به ثبات در خاورمیانه و جلوگیری از بروز یک جنگ گسترده، منجر خواهد شد. 

در سال 2006 هم جو بایدن، معاون کنونی رئیس جمهور آمریکا، در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت راه پایان دادن به درگیری ها در عراق، ایجاد سه منطقه کاملا خودمختار شیعی، سنی و کردی در عراق ذیل یک دولت فدرال است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1957021/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%A8%D9%87+%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3+%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D9%88+%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1+%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87+%D8%A8%D9%88%D8%AF.html

ویرایش شده در توسط militaryfactory
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسلما در این معرکه ما هزینه خواهیم داد ولی به فرموده زیبای رهبر ، دوران بزن دررو تمام شده است. در یکپارچه ماندن ایران که به شخصه شکی ندارم. اما احتمالا هزینه هایی در متحدان خواهیم داد و صد البته این کاملا قابل پیش بینی بوده و جای ایجاد یاس نیست(در صورت مرز بندی جدید، میزان مرز ما با ترکیه و کردستان جدید، نسبت به وضعیت فعلی تغییری نخواهد کرد و با عراق جدید هممینطور) نتیجه دفاع ما در خارج از مرز ها همین بوده که اگر مرز بندی جدیدی شود تقسیم بندی ها در دور از مرزهای ما صورت خواهد گرفت. مرزها واضح تر و جبهه بندی ها مشخص خواهد شد. این سیر مقدر تاریخِ رو به اخرالزمان است. کمیت ها تغییر خواهد کرد ولی مسلما بر کیفیت ها افزوده خواهد شد. بیشترین ضرر هم به نظر من درباره ترکیه خواهد بود . کردهای ایران با سرزمین ایران یکدل و یکپارچه هستند. اما ترکیه خیر. کرد ها کشور وسیعی را بدست خواهند اورد اما خیلی در نوع ارتباط ما کردستان عراق تغییری ایجاد نخواهد شد. تنها مساله مهم برای ما حفظ مسیری ارتباطی بین عراق و سوریه هست. البته پس از این معرکه احتمالا کشور های تولید کننده تروریست (عربستان) باید با فرزند نامشروع خود سروکله بزنند. 

(البته این جو ایجاد شده فعلا جو رسانه ای و جنگ نرم هست به نظر من و احتمال دست نخوردن مرز ها هست. حال زیاد جو گیر این صحبت های اخیر نشیم. دارن زمینه سازی می کنن  ولی زوده که وا داد icon_cheesygrin  :winking:

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مباحثیو دوستان مطرح می کنن در مورد روسیه و سیاست هاش و اینکه می خواد ما رو دور بزنه و ...

 

به نظرم ایران تعامل خوبی با روسیه داره ، به نظرم بر عکس اونکه دوستان می گن روسیه به فکر خودشه و ... به نظرم پشت پرده توافقات صورت گرفته و اینها همش فیلم دو طرفه برای خر کردن غرب و عرب هاست که بتونن راحت جنگ سوریه رو پیش ببرن و زمان بخرن ...
روسیه بعیده که دوست و همسایه قویشو به پول موقت عرب های خلیج فارس بفروشه ، چون ایران یعنی ایران و عراق و سوریه و یمن و تا حدی افغانستان! و همچنین ایران یعنی خیال راحت روسیه از جنوب و نزدیک نشدن ناتو به کشور های سابق شوروی سابق
چون ایران یعنی بستن راه گریز کشور های شوروی سابق به سمت غرب ، چون اگه غرب وارد ایران بشه ممکنه ترکمنستان و ازبکستان و ارمنستان و آذربایجان و... یه همسایه غربی و یه گریزگاه برای خودشون پیدا کنن !
پس روسیه هیچ وقت ایران رو نمیندازه نه به خاطر ما بلکه به خاطر خودش ...
حالا این وسط تاکتیک های دو طرف فرق می کنه و ایران نقش تند رو تری رو داره و روسیه کمی کندرو تر حرکت می کنه به دلایل خاص خودش چون اشتراکات روسیه با غرب خیلی بیشتر از ماست و یه ابر قدرته و نمی تونه هر حرکتی انجام بده ولی دست ما بازتره ...
به نظرم اگه سوریه فدرال هم بشه یه چیزی میشه مورد توافق با ایران و به نفع ما ... ولی بعیده فدرال بشه
 این رفت و آمد های ترکیه به ایران هم خیلی مهمه ... فکر کنم ظریف یه کارایی داره انجام می ده که خبرش بعدا معلوم میشه ...
به نظرم جای نگرانی نیست و امیدوارم در سوریه پیروزی بزرگی نصیب ایران بشه
 
ویرایش شده در توسط Nietzsche
  • Upvote 8
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[aparat]NowJM[/aparat]

 

http://www.aparat.com/v/NowJM

 

 

****************************

جنگ در جنوب حلب ال عیس هشت مارس ۲۰۱۶

 

 

 

[aparat]GgIOE[/aparat]

 

 

http://www.aparat.com/v/GgIOE

*******************

 

نبرد سنگین تروریست های جبهه النصره و ترکمان ها در حوالی شیخ مقصود فیلم خوبیه 

 

[aparat]7ibIt[/aparat]

 

http://www.aparat.com/v/7ibIt

*****************

***************

جنگ با داعش اطراف حسکه

 

[aparat]dOCW0[/aparat]

 

http://www.aparat.com/v/dOCW0

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

انشا الله با جان جهادی محشور بشه.من همیشه فکر میکردم البغدادی برای اینکه ابوعمر چچنی خیلی قدرت گرفته سرشو زیر آب میکنه.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در سيستم داعش آدمها محور نيستند و خيلى سريع جاشون پر ميشه...خيلى شبيه ما هستند توى اين زمينه
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

افشای اسامی ۲۲ هزار تروریست داعشی

 

منابع خبری اعلام کردند یک داعشی جدا شده از این تشکیلات تروریستی، اسنادی شامل بیانیه‌های شخصی ۲۲ هزار نفر از

 

تروریست‌های عضو از جمله اسامی واقعی، مستعار، شماره تلفن و تابعیت آن‌ها را افشا کرده است.

 

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، اسامی 22 هزار نفر از عناصر داعش تحویل دولت بریتانیا و ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش به رهبری آمریکا شده است. چنانچه اطلاعات افشاشده از این عضو جداشده داعش صحت داشته باشد، نه صیدی گران‌بها بلکه ضربه سنگینی بر پیکره این تشکیلات وارد شده است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد: «داعشی سابق پیش از جدا شدنش، این بیانیه‌ها را از پلیس امنیت داخلی داعش سرقت کرد و نسخه‌ای از آن را بر روی یک فلش مموری تحویل شبکه الاخباریه بریتانیا داد. این بیانیه‌ها نشان می‌دهد که عناصر داعش را افرادی از 51 ملیت مختلف تشکیل می‌دهند.»

این منبع افزود: «برخی از این اسناد از هویت چند نفر از عناصر ناشناخته سابق داعش که از مناطقی همچون اروپای غربی، ایالات متحده آمریکا، کانادا، خاورمیانه و شمال آفریقا هستند، پرده برمی‌دارد.»

به گزارش این منبع خبری، طبق آنچه افشا شده است اسامی افراد پیوسته به داعش، نام خانوادگی، نام مستعار، نام مادر، گروه خونی، تاریخ تولد، تابعیت، شغل، آدرس، تلفن، محل اقامت، حرفه، میزان تحصیل، میزان اطلاعات دینی، مهارت جنگی و کشورهایی که از آن برای ورود به سوریه عبور کرده با ذکر تاریخ و نام شخصی که از وی خواسته مشخص شده است.

 

http://www.ana.ir/news/90131

 

ویرایش شده در توسط ali_special
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.