GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

این سرباز جمعی یک گروهان روسی با 200تن سزباز هست که در عکس جای انها نشان داده شده است

این گروهان در جبال صلنفه در ریف لاذقیه شرقیکه  که کاملا بر جورین و سهل الغاب  در ریف حماه شرقی

مسلط است جایگیر شده است:

jbl_Slnf40_bryf_lldhqy40_lshrqy.jpg2222222222222222.jpg

 

گروه جیش الاسود شرقی از زیر مجموعه های جیش الحر گزارش داده که در یک حمله منطقه الوعر را در نزدیک  التنف

که جایی در مرز سوریه و عراق است از داعش گرفته است

گذرگاه التنف در 130کیلومتری شهر ابوکمال از شهرهاس استان دیر الزور سوریه است:

jysh_27swd_lshrqy40.jpg

 

همه نوع فیلمی گذاشته شده :

درگیری میان فیلق الشام و داعش بر سر منطقه دودیان در شمال حلب:

https://youtu.be/vBxOYof_Gzw

سخنرانی بیانیه مجلس عشایر و قبایل سوریه:

https://youtu.be/u_kkUGL0ByI

سخنرانی تشکیل ولایت جنوب با اتحاد 15 گروه مخالف دولت:

https://youtu.be/p1CmMDJ-Mhc

موشک باران منطقه الاجوا در تدمر با هواپیمای روسی :

https://youtu.be/LMBGZoUa_5A

کمک های حلال احمر در منطقه جسرین به ریف دمشق:

https://youtu.be/1ssE__mfel8

جیش الاسلام ادعای روس ها در کمک رسانی هوایی بر علیه داعش را رد کردند:

https://youtu.be/7jF2DrgCOyo

با این مردم فکر نمیکنم کار سوریه به این زودی تمام بشه:

https://youtu.be/8JNcs9iUTBE

 همان در درعا:

https://youtu.be/l6d9G-h2Jb4

جبهه الاسلامیه:

https://youtu.be/ZPjAKAsb3o0

الجمهوریه الشمر الجربا الکردیه:

https://youtu.be/gum2O3M-ky8

در جبل ترکمان:

https://youtu.be/KKR0uO1UriQ


_________________________________________________________________________________________________________

ویرایش شده در توسط vhsjdvsjd
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
رسانه های خبری می گویند که عمر شیشانی یکی از سرکردگان ارشد داعش در حمله اخیر هوایی آمریکا کشته نشده است.
 
به گزارش ایرنا، بی بی سی اعلام کرد : عمر شیشانی به شدت زخمی شده است.
 
روز سه شنبه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این فرمانده ارشد داعش به احتمال قوی در حملات هوایی آمریکا به شهر 'شداده' در استان ' حسکه' کشته شده است.
 
پنتاگون گفت 'ترخان باتیراشویلی' معروف به عمر شیشانی که تبعه گرجستان است، به احتمال قوی به همراه دوازده پیکارجوی دیگر در این حملات کشته شده است.
 
مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه می گوید، طبق اطلاعاتی که به دستش رسیده، عمر شیشانی برای درمان به بیمارستانی در رقه، مهم ترین پایگاه داعش در سوریه برده شده است.
 
عمر شیشانی تا پیش از پیوستن به داعش رهبر گروه 'جیش المهاجرین و الانصار' بود که بسیاری از اعضای آن پیکارجویان اهل شمال قفقاز هستند.
 
ویرایش شده در توسط ali_special
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

نبرد سنگین تروریست های جبهه النصره و ترکمان ها در حوالی شیخ مقصود فیلم خوبیه 

 

حاجی گرفتی ما رو ؟ منظورت از خوب چیه ؟ چیز خوبی توش ندیدم من ! نکتش کجاش بود ؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حاجی گرفتی ما رو ؟ منظورت از خوب چیه ؟ چیز خوبی توش ندیدم من ! نکتش کجاش بود ؟

 حالا که خوشت نیومد یه فیلم برات اپلو میکنم حالشو ببری !  :chicken:

 

[aparat]QwH30[/aparat]

 

http://www.aparat.com/v/QwH30

 

[aparat]VyWJm[/aparat]

http://www.aparat.com/v/VyWJm

ویرایش شده در توسط masihbaghery
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اول اتش بس تا الان چه حمله هايى صورت گرفته و هر طرف چقدر تلفات داده ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از گفتگو تا نبرد؛ بازخوانی رفتارهای روسیه در سوریه
نویسنده: احمد وخشیته، دانشجوی دکتری علوم سیاسی در دانشگاه دوستی ملل مسکو
 

بدون شک اگر تحلیلگری در حوزه بین الملل به بررسی فراوانی موضوعاتی که در میان رسانه های دیداری و شنیداری داخلی و خارجی طی سال جاری منتشر شده است بپردازد با درخشش بحران سوریه مواجه خواهد شد و اگر کلیدواژه ها را مورد بررسی قرار دهد با کلمه داعش رو به رو می شود.

سال 1394 با فراز و نشیب های خود در عرصه بین الملل و به ویژه منطقه غرب آسیا رو به پایان است؛ سالی که اگرچه شروع آن با به نتیجه رسیدن طولانی ترین مذاکرات تاریخ شیرین بود، اما با گره خوردن در مذاکرات سوریه و ادامه جنایات انسانی و بحران سیاسی تا پای جنگ میان برخی کشورها در منطقه پیش رفت.

فدراسیون روسیه اگرچه دیگر همچون دوران شوروی یکی از قدرت های بزرگ جهانی به حساب نمی آید، اما  یکی از بازیگران مهم منطقه ای و فرا منطقه ای است و در طول سال های گذشته تلاش می کرد با کارت ایران در موضوع هسته ای به خوبی بازی کند و امتیازاتی کسب نماید؛ اما پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایران و برقراری گفتگوهای مستقیم با آمریکا، از نقش روس ها کاسته شد به گونه ای که تحلیل های گوناگونی از رویکردهای مسکو پس از گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا در مذاکرات لوزان و وین وجود دارد؛ اما آنچه مسلم است مسکو پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران تلاش کرد نقش محوری در سوریه پیدا کند و کم رنگی نقش خود در مذاکرات لوزان و وین را در حل بحران سوریه جبران نماید.  از همین رو مقامات روسی دیدارهایی با گروه های مخالف بشار اسد داشتند و تلاش کردند تا ارتباط خود با عربستان سعودی را نیز گسترش دهند. یادداشت پیش رو به بازخوانی و بررسی عملکرد فدراسیون روسیه در سوریه طی سال 94 می پردازد.

  • عصر جدید همکاری های روسیه و عربستان سعودی

پس از امضای توافق میان ایران و 1+5 کمی موازنه قدرت در منطقه به سمت جا به جایی پیش رفت تا آنجا که شاهزاده "محمد بن سلمان" وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان 27 خرداد در پاسخ به دعوت دولت روسیه به سنت پترزبورگ سفر کرد تا عربستان سعودی و روسیه پس از مدت ها بر سر یک میز بنشینند. کرملین که به واسطه اشغال کریمه با تحریم های بین المللی مواجه شده بود، می توانست از منابع مالی آل سعود بهره چشمگیری ببرد و در مقابل ریاض که پس از سوریه، اکنون به باتلاق یمن ورود پیدا کرده بود نیز می توانست از ظرفیت های دیپلماتیک روس ها بهره جوید. در این دیدار مسکو تلاش کرد تا پنجره ای برای نقش میانجی گری خود در سوریه با طرف عربی بگشاید و خود را محور گفتگوها قرار دهد.

  • سفر رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به ریاض

پس از دیدار وزیر دفاع عربستان با رئیس جمهور روسیه، برخی منابع خبری از سفر ژنرال "علی مملوک" رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به ریاض خبر دادند که به موجب آن، وی با "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی دیدار و گفتگو کرده است.

این سفر اگرچه توسط هیچ کدام از مقامات دو کشور تائید یا حتی تکذیب نشد، اما مسکو در صدد بود به نقش خود در حل بحران سوریه در رسانه ها اشاره کند.

  • مثلث های دیپلماتیک در غرب آسیا

دوشنبه 12 مرداد مثلث روسی-آمریکایی-عربی تشکیل شد و دوحه میزبان "سرگئی لاوروف" ، "جان کری" و "عادل الجبیر" وزیران خارجه روسیه، آمریکا و سعودی بود؛ نشست سه جانبه ای که به گفته اسپوتنیک، سوریه و افراطی گرایی داعش در منطقه موضوع گفتگوی طرف ها بوده است. نکته مورد توجه در این گفتگوها آنجاست که ترکیه به عنوان هم پیمان عربستان در نبرد با بشار در این نشست حضور نداشت. تنها یک روز بعد مثلث روسی-ایرانی-سوری در ایران شکل گرفت و تهران میزبان "میخائیل باگدانوف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا و "ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه بود. در پایان این نشست "حسین امیرعبدالهیان" از تغییر استراتژیک در نگاه بازیگران منطقه ای در قبال سوریه خبر داد.

در این برهه به نظر می رسد اگرچه در چهار سال گذشته بسیاری از بازیگران خارجی توسل به جنگ را راهکار سوریه می دانستند، اما اکنون بخش عمده ای از بازیگران توسل و تمرکز بر راه حل سیاسی را مناسب ترین روش برای حل بحران عنوان می کنند. همچنین در این مذاکرات دو نکته حائز اهمیت بود؛ نخست آنکه روسیه که تلاش می کند محور گفتگو و منجی سوریه باشد در هر دو محور گفتگوها حضور دارد و نکته دیگر اینکه پس از چهار سال تمامی طرفین در تقابل با دشمنی واحد قرار گرفته اند که همه آنها را تهدید می کند و در مورد لزوم شکست داعش به توافق رسیده اند؛ اما مسئله اساسی آنجاست که در مورد چگونگی مقابله توافقی حاصل نمی شود.

  • آمریکا و روسیه چه بخواهند و چه نخواهند باید در سوریه همکاری کنند

مسکو داعش را خطری جدی در برابر خود می داند؛ از همین رو ترجیح می دهد حاکمیت موجود در دمشق را تقویت کند تا با افراط گرایی در خارج سرزمین شورویایی  به جای آنکه در قفقاز و آسیای میانه ؛ از این رو علی رغم عواقب و خطرات، به گسترش نقش نظامی خود در سوریه می پردازد. مردم روسیه هنوز شکست ارتش کشورشان را در افغانستان فراموش نکرده اند و تبعات آن را به خاطر دارند، اما مهمتر از مدیریت این موضوع، عواقب رو در رویی با آمریکا و متحدانش در سوریه است.

  • سوریه؛ علت آشتی پوتین با اوباما

اگرچه طی سال های گذشته تفاوت در منافع سبب شد روابط مسکو ـ واشنگتن تیره شود و این تیرگی تا بدان جا پیش رفت که روسای جمهور آنها به مدت دو سال با یکدیگر دیدار نداشته باشند، اما روس ها بازی جدیدی را پیش گرفتند؛ بازی که در راستای استراتژی و منافع ملی آنها در خاورمیانه است. موضوعی که "دمیتری ترنین" چند هفته پیش از اجلاس سالانه سازمان ملل در یادداشتی در نشنال اینترست به آن اشاره کرده بود و حضور نظامی روسیه در سوریه را بهانه ای دانست که از طریق آن پوتین درصدد است با همتای آمریکایی خود مذاکره کند. رئیس جمهور روسیه برای اولین بار برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرد تا پس از دو سال دستان همتای آمریکایی خود را بار دیگر بفشارد و از مبارزه با داعش در سوریه سخن بگوید.

آمریکا و روسیه که بیش از چهار سال و نیم درباره موضوع سوریه با یکدیگر اختلاف داشتند، حال به یکباره در رابطه با مشارکت روسیه در عملیات نظامی علیه داعش به گفتگو و مذاکره می نشینند. اگرچه مشخص نیست به موجب این مذاکره چه امتیازهایی داده و گرفته شده است که روسیه تنها دو روز پس از این گفتگو حملات هوایی خود به داعش را آغاز کرد؛ حملات هوایی که به ادعای مخالفان، نه تنها داعش بلکه تمامی نیروهای مخالف دولت بشار اسد هدف قرار گرفته اند.

پاسخ داعش به حملات هوایی کرملین:

کمتر از دو ماه از آغاز حملات هوایی روسیه به مواضع داعش، بشار اسد سفری یک روزه به مسکو انجام داد و با همتای روس خود دیدار و گفتگو داشت که نوعی قدرت نمایی روس ها در تامین امنیت برای سفر رئیس جمهور سوریه بود. اما چند روزی از این اقتدار بیشتر نگذشته بودکه هواپیمای مسافربری «ایرباس آی۳۲۱» روسیه که از شرم الشیخ مصر به مقصد سنت پترزبورگ باند فرودگاه را ترک کرده بود، تنها پس از ۲۳ دقیقه پرواز در آسمان صحرای سینا منفجر شد و همه ۲۲۴ سرنشین آن کشته شدند (9 آبان). پس از این رویداد، داعش در صفحات اجتماعی خود فیلم انفجار هواپیما در آسمان را منتشر کرد و نوشت: "سرنگون کردن این هواپیما، آغازی برای این است که روسیه بهای دشمنی خود علیه مسلمانان به صورت کلی و به ویژه داعش را بپردازد؛ به ویژه پس از کشتارهای دسته جمعی که در دوما، حلب و الباب سوریه رقم زده است."

چشم انداز حضور روس ها در آسمان سوریه:

سوریه برای هر یک از طرفین گفتگوها فرصت ها و چالش هایی را در پیش دارد؛ روس ها در ابتدا به دنبال تحکیم حکومت بشار نبودند و خط قرمز آنها تنها حفظ پایگاه نظامیشان در طرطوس بود، اما قوت گرفتن داعش و تبدیل آن به عنوان خطری بالقوه در خارج نزدیک و حتی داخل مرزهای فدراسیون روسیه نگاه کرملین به بحران سوریه را تحت شعاع قرار داد؛ از همین پس از حوادث تروریستی پاریس روس ها بر شدت حملات خود افزودند.

روس ها که تلاش هایشان در تابستان برای حل بحران سوریه از طریق گفتگو و مذاکره با محوریت کرملین به نتیجه نرسیده بود، تصمیم گرفتند از ابزار نظامی بهره ببرند و به گونه ای برق آسا به بهانه حمله به مواضع داعش و النصره، دیگر گروه های مخالف را نیز هدف قرار دهند و حاکمیت بشار را تثبیت کنند تا اینبار از موضعی بالاتر با کشورهای مقابل خود به مذاکره بنشینند. اما گمان نمی کردند آنکارا زمین بازی شان را بر هم زند و نه تنها جنگنده نظامی روس ها را مورد هدف قرار دهد بلکه آنها را محکوم به نقض حریم هوایی ترکیه نیز کند و درصدد باشد روسیه را در تقابل با ناتو قرار دهد. اما علی رغم حملات هوایی و مانورهای روسیه در آسمان سوریه طی ماه های اخیر، این ابزار نیز نتوانست خواسته های روسیه را فراهم سازد و این روزها سخن از آتش بس به گوش می رسد؛ پرچم سفیدی که نمی توان مدعی بود خواسته روسیه است و برای آنها به منزله پیروزی می باشد.

 نتیجه گیری:

پشتیبانی کرملین از حاکمیت سوریه در آغاز بحران (سال 2012) به منزله حفظ پایگاه نظامی این کشور در سوریه بود و خط قرمزهایی متفاوت از ایران برای حمایت از بشار اسد داشت، اما با گذر زمان و کوچ مسلمانان افراطی روسیه به سوریه و پیوستن آنها به داعش استراتژی مسکو تغییر کرد و امنیت خود را در تقویت شخص بشار اسد دانست و از این رو منافع راهبردی نزدیک تری با ایران پیدا کرد. اما از سوی دیگر باید توجه داشت که دشمن ایران در منطقه (اسرائیل) دوست روسیه به شمار می آید که این موضوع نیز بر پیچیده تر شدن معادلات می افزاید. بدون شک روس ها به این موضوع می اندیشند که اگر بحران سوریه پایان یابد،  مسلمانان افراطی که با کوله باری از تجربه جنگ به سوی خانه های خود در آسیای مرکزی و قفقاز باز می گردند به چه میزان تهدیدی برای امنیت فدراسیون روسیه به شمار می آیند.

 

 

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1957138/%D8%A7%D8%B2+%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88+%D8%AA%D8%A7+%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%9B+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87+%D8%AF%D8%B1+%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87.html

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

منابع وابسته به معارضان سوری مدعی شدند که امروز شنبه یک جنگنده ارتش سوریه را سرنگون کرده‌اند.

به گزارش این منابع، این جنگنده در ریف شمالی و در نزدیکی منطقه «محرده» سرنگون شده است.

این در حالی است که دمشق هنوز این خبر را تأیید نکرده است.

از سوی دیگر، اتش سوریه در ریف شرقی و شمال غرب این استان امروز موفق شد 57 تروریست داعش و النصره را از پای درآورد.

یک منبع نظامی نیز گزارش داد که تروریست‌های النصره قصد داشتند از شهرک های «کفرنبودة»، «الهبیط» و «البانة» به سوی مناطق  «تل الصخر»، «الحمامیات»، «المغیر» و «بریدج»  در ریف شمال غرب حماة نفوذ کنند که ارتش سوریه مانع از این مسئله شد.

به گزارش این منبع، در جریان این عملیات 37 تروریست النصره کشته و تجهیزات نظامی آنان منهدم شد.

به گفته این منبع نظامی، جنگنده‌های سوری مواضع عناصر داعش را در مناطق «أبو دالی»، «سوحة»، «عقیربات»، «جنى العلباوی»، «قسطل الوسطانی» و «جب الریان» در ریف شرقی حماه  هدف قرار دادند که در پی آن 20 تروریست کشته شدند.

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941222001078

 

 

 

 

در خبری دیگر

 


آمریکا هواپیماهای جنگ ویتنام را برای مبارزه با داعش به عراق فرستاد

 

ezt63zn6mf0x4fqliuly.jpg

 

 

نشریه انگلیسی  «اکسپرس» در مطلبی به استفاده آمریکا از هواپیمای قدیمی «OV-10 Broncos» که در برهه نبرد این کشور علیه ویت کنگ‌ها در ویتنام و در دهه 60 میلادی (سال 1968) بکار گرفته شد و اینبار علیه داعش استفاده می‌شود، اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف تحت رهبری آمریکا اینک از دو هواپیماهای قدیمی نمونه یاد شده با نام اختصاری «افسانه ویتنام» و انجام 120 سورتی پرواز استفاده کرده است.

البته در ماموریت این هواپیما مشخص شد که جنگنده‌های پرواز کننده در برد پایین در موارد زیادی برتری‌هایی را بر جنگنده‌های فراصوت چون اف- 15 و اف- 35 در عملیات علیه داعش دارند. این جنگنده‌های قدیمی از نظر مداومت بالای پروازی با پهپاد‌ها قیاس می‌شوند و مورد دیگر این‌که برای عملیاتی تنها با دو خدمه مناسبند.

اکسپرس با اشاره به ارزان بودن این هواپیماها به نسبت نمونه‌های دیگر نوشت: اف-35 معادل 150 میلیارد دلار قیمت دارد و هزینه هر ساعت پرواز آن برابر با 45000 هزار دلار است اما هزینه عملیات هواپیمای جنگی او وی _ 10 تنها 5 هزار دلار در ساعت است. این هواپیماها همچنین تا 3 تن مهمات حمل می‌کنند اما از لحظ دید در عملیات بسیار مناسب هستند و این احتمال می‌رود که به دلیل پروازهای آزمایشی موفقیت آمیز به طور گسترده در عملیات ضد داعش جایگزین دیگر جنگنده‌ها شوند.

اکسپرس در خاتمه نوشت: متجاوز از 350 فروند از این جنگنده‌ها تاکنون ساخته شده که البته 81 فروند آن‌ها در نبرد ویتنام از بین رفتند

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941222001005

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 23 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 23 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است
2
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

[aparat]H9Gmd[/aparat]

 

http://www.aparat.com/v/H9Gmd

 

[aparat]uqhFg[/aparat]

http://www.aparat.com/v/uqhFg

 

[aparat]6VChM[/aparat]

 

http://www.aparat.com/v/6VChM

 

 

[aparat]dApks[/aparat]

 

http://www.aparat.com/v/dApks

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

 

معارضان سوریه یک جنگنده را منهدم کردند

 

معارضان سوریه که یک فروند جنگنده را در مناطق غربی این کشور سرنگون کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، معارضان سوریه امروز-شنبه- یک فروند جنگنده را در غرب این کشور منهدم کرده‌اند.

 

سازمان ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کرد یک گروه از معارضان با استفاده از موشک‌های حرارتی این جت جنگنده را در آسمان شهر «حماه» منهدم کردند.

ناظران حقوق بشر سوریه اضافه کرد که به احتمال زیاد این جنگنده متعلق به ارتش سوریه بوده است.

ارتش سوریه هنوز این خبر را رد و یا تایید نکرده است.
این در حالی است که گروه تروریستی جیش النصر نیز اعلام کرد یک جنگنده را با استفاده از ضد هوایی منهدم کرده است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/574512/معارضان-سوریه-یک-جنگنده-را-منهدم-کردند

 

سقوط جنگنده سوری در «حماه»

 

تلویزیون رسمی سوریه از سقوط یک جنگنده این کشور در حومه حماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک مقام نظامی سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: این جنگنده از نوع میگ 21 متعلق به نیروی هوایی سوریه بود که از سوی افراد مسلح مخالف در نزدیکی فرودگاه نظامی در استان حماه ساقط شد.

این منبع افزود: یکی از هدایت‌کنندگان جنگنده توانست از این جنگنده به پایین بپرد اما افراد مسلح حین پایین آمدنش با چتر او را هدف تیراندازی قرار دادند و این امر به کشته شدن او منجر شد در حالی که خلبان دوم توانست نجات پیدا کند.

مخالفان مسلح سوریه و فعالان این کشور گفتند: این جنگنده در غرب سوریه سقوط کرده و اخباری نیز از نحوه سقوط این جنگنده منتشر شده و مشخص نیست با موشک ساقط شده یا با سلاح‌های ضد هوایی

فعلان سوری مدعی‌اند که با دو موشک در استان حماه ساقط شده است.
اما تروریست‌های «جیش النصر» معتقدند که این هواپیما با سلاح‌های ضد هوایی ساقط شده است. 

http://www.tabnak.ir/fa/news/574545/سقوط-جنگنده-سوری-در-حماه

ویرایش شده در توسط ali_special
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

پادشاه اردن سوریه را تهدید به حمله نظامی کرد

 

 

 پادشاه اردن تهدید کرد در صورتی که دولت سوریه به انجام عملیات نظامی بزرگ در جنوب سوریه ادامه دهد، دست روی دست نخواهد گذاشت.
 
به نوشته روزنامه «رای الیوم» ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار با سردبیران روزنامه های این کشور گفت که وی به آمریکایی ها و روس ها اطلاع داده است که اگر ارتش سوریه بر عملیات نظامی بزرگ در جنوب این کشور ادامه دهد، از آنجا که به عقیده وی ممکن است اردن به لحاظ امنیتی با مشکل مواجه شود یا بر امنیت مرزهایش تاثیر بگذارد و باعث روانه شدن سیل جدیدی از آوارگان به سوی اردن گردد دست روی دست نخواهد گذاشت.
 
وی گفت که اگر اردن مجبور به رویارویی با عملیات نظامی بزرگ سوریه در نزدیکی مرزهای شمالی اش شود، همان کاری را می کند که ترکیه کرده است.
 
این اطلاعات در روزنامه های اردنی منتشر نشد اما پادشاه اردن گفت که وی به روس ها و آمریکایی ها این موضوع را اطلاع داده است.
 
بلافاصله پس از آن که دولت سوریه تجهیزات و نیروهای نظامی گسترده ای را به شمال شهر«السویداء» اعزام کرد تا عملیات نظامی گسترده ای را برای بازپس گیری جنوب سوریه آغاز کند، راکت اندازهای آمریکایی که برای نخستین بار خبر از وجود آنها داخل مرزهای اردن اعلام شد به حرکت درآمده و مرزهای سوریه را گلوله باران کردند.
 
 
 
 
این حمله که توسط راکت اندازهای آمریکایی صورت گرفته جدید و بی سابقه است و برخی از سیاستمداران بر این باورند که هدف از آن نشان دادن جدیت آمریکا برای تامین امنیت و حمایت از مرزهای اردن با سلاح های قوی و استراتژیک است.
 
در سایه اعتراض های میدانی در اردن، راکت اندازهای آمریکایی در مرزهای اردن به حرکت درآمده اند.
 
بنابراین گزارش این وضعیت موقعیتی پیچیده و مبهم به لحاظ نظامی است و هدف از آن از بین بردن ترس دولت اردن است.
 
این تحولات در سایه حضور گسترده نیروهای دولت سوریه در شمال السویداء به منظور مبارزه با تروریسم و در فاصله بسیار اندکی از مناطق تحت نفوذ اردن است .
 
لینک منبع ؟
ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

پادشاه اردن سوریه را تهدید به حمله نظامی کرد

 

 

 پادشاه اردن تهدید کرد در صورتی که دولت سوریه به انجام عملیات نظامی بزرگ در جنوب سوریه ادامه دهد، دست روی دست نخواهد گذاشت.
 
به نوشته روزنامه «رای الیوم» ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار با سردبیران روزنامه های این کشور گفت که وی به آمریکایی ها و روس ها اطلاع داده است که اگر ارتش سوریه بر عملیات نظامی بزرگ در جنوب این کشور ادامه دهد، از آنجا که به عقیده وی ممکن است اردن به لحاظ امنیتی با مشکل مواجه شود یا بر امنیت مرزهایش تاثیر بگذارد و باعث روانه شدن سیل جدیدی از آوارگان به سوی اردن گردد دست روی دست نخواهد گذاشت.
 
وی گفت که اگر اردن مجبور به رویارویی با عملیات نظامی بزرگ سوریه در نزدیکی مرزهای شمالی اش شود، همان کاری را می کند که ترکیه کرده است.
 
این اطلاعات در روزنامه های اردنی منتشر نشد اما پادشاه اردن گفت که وی به روس ها و آمریکایی ها این موضوع را اطلاع داده است.
 
بلافاصله پس از آن که دولت سوریه تجهیزات و نیروهای نظامی گسترده ای را به شمال شهر«السویداء» اعزام کرد تا عملیات نظامی گسترده ای را برای بازپس گیری جنوب سوریه آغاز کند، راکت اندازهای آمریکایی که برای نخستین بار خبر از وجود آنها داخل مرزهای اردن اعلام شد به حرکت درآمده و مرزهای سوریه را گلوله باران کردند.
 
 
M142_HIMARS_High_Mobility_Artillery_Rock
 
 
این حمله که توسط راکت اندازهای آمریکایی صورت گرفته جدید و بی سابقه است و برخی از سیاستمداران بر این باورند که هدف از آن نشان دادن جدیت آمریکا برای تامین امنیت و حمایت از مرزهای اردن با سلاح های قوی و استراتژیک است.
 
در سایه اعتراض های میدانی در اردن، راکت اندازهای آمریکایی در مرزهای اردن به حرکت درآمده اند.
 
بنابراین گزارش این وضعیت موقعیتی پیچیده و مبهم به لحاظ نظامی است و هدف از آن از بین بردن ترس دولت اردن است.
 
این تحولات در سایه حضور گسترده نیروهای دولت سوریه در شمال السویداء به منظور مبارزه با تروریسم و در فاصله بسیار اندکی از مناطق تحت نفوذ اردن است .

 

 

تقریبا نقشه عربستان برای ورود به سوریه داره مشخص می شود

از سمت اردن، عربستان و اردن 

از سمت ترکیه هم نیروی هوایی قطر و امارات و عربستان به همراه نیروی هوایی و زمینی ترکیه

 

از روی عراق هم می خواهند لجستیک و تامین را انجام دهند 

 

در نگاه اول اگر عراق راه را بر لجستیک ببندد در طولانی مدت هزینه های حماقت زیاد می شود 

ولی همین جوری هم که نگاه کنیم کلی هزینه است و اگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه این کار را ادامه دهند منابع خود را از دست خواهند کرد 

فقط می ماند چگونه مصرف این هزینه ها را بیشتر کنیم 

 

با محدود کردن مسیرها عملا مسیر لجستیک بیشتر شده و کمک رسانی هایش سخت تر می شود این کار با بستن راه هوایی از سمت عراق و ایران ممکن می شود 

حتی می شود هواپیماهای این کشورها را بازرسی کرد ولی عملا مسیر تدارکات شمال از سمت قبرس و ترکیه می شود و مسیر جنوب از اردن که به معنی دوبرابر شدن مسیر 

http://www.freeworldmaps.net/middleeast/middle-east-map-political.gif

راه دیگر تقویت نیروهای اسد است چون با ورود نیروهای متخاصم عملا روند انتخابات بهم می خورد و جنگ تقریبا بصورت مستقیم با این کشورها می شود 

و هرچه نیروهای اسد بیشتر مقاومت کنند یعنی هزینه بیشتر و احتمال بقای بیشتر 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.