GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts


شهید فدی عمار زیدان


روحش شاد ویادش گرامی

این سرباز همونیه که چند ماه پیش داعش پس از اسارت با عبور تانک از روی بدنش اعدامش کرد.

این جوان در نبرد تدمر به شهادت رسید



CeZzNxVWAAArtXo.jpg


اسنایپر SSG-08 در دست ارتش سوریه //تدمر


thumb_CeV1ZRNXEAAphNV.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جان کری امروز مصاحبه مهمی کرده.گفته باید با اسد توافق کنیم برای نابودی داعش.این نشون میده همه فهمیدن که تنها قدرت واقعی سوریه برای مبارزه با داعش ارتش و دولت سوریه است.الان هم که تمام جبهه های نبرد تعطیله و ارتش و داعش سرشاخ شدن.بعد از آزادی تدمر دیرالزور هدف بعدی خواهد بود.
دست دادن سهیل حسن و عصام زهرالدین میتونه جزو ماندگارترین عکس های تاریخ سوریه باشه
  • Upvote 14
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط rezatizi، 9 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 9 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است
"کلید طلایی آزاد سازی تدمر" در دستان "تایگر فورس و لشکر فاطمیون" + نقشه و جزئیات
موفقیت‌های ارتش سوریه نشان دهنده پیشروی‌های آنها در "تدمر" است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه، لشکر فاطمیون و حزب‌الله پیشروی‌های بسیار خوبی را در استان "حمص" داشته‌اند و خیز بلندی برداشته‌اند تا "تدمر" را آزاد کنند.

"تدمر" ("پالمیرا") یکی از مهمترین شهرهای استان "حمص" در سوریه  بوده که به عنوان یک منطقه تاریخی با قدمت بالا شناخته می‌شود و در فاصله 175 کیلومتری "دمشق" (پایتخت) قرار دارد.

این شهر ماه‌ها پیش به دست داعش سقوط کرد و در میدان "تدمر" ده‌ها سرباز اعدام شدند و یک جنایت تاسف‌بار دیگر در استان "حمص" رقم خورد که متولی آن تروریست های داعش بودند.

در چهار ماهه اخیر ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه و به همراه حزب‌الله و نیروی هوایی ارتش سوریه توانستند پیشروی‌های بسیار خوبی در استان‌های "حلب"، "لاذقیه" و استان مهم "درعا" داشته باشند و این پیشروی‌ها مقدمه‌ای شد تا شهر مهم استان "حمص" یعنی "تدمر" نیز پاکسازی شود.




** ارتش روسیه و سوریه از کدام پایگاه های هوایی به تدمر حمله می کنند؟

نیروی هوایی ارتش روسیه و سوریه از سه پایگاه هوایی "الشعیرات" ، "لاذقیه" و "طرطوس"  حملات هوایی خود را علیه تروریست های داعش ساماندهی می کنند که این بمباران ها در پیشروی نیروهای سطحی بسیار موثر خواهد بود.

روزنامه  "تایمز"، نوشت: روسیه پرسنل و تجهیزات نظامی خود را به  "الشعیرات" ( در 25 کیلومتری شمال شرقی "حمص") ارسال می‌کند و انتظار می‌رود با این اقدام تعداد جنگنده‌های روسی در سوریه به میزان چشمگیری افزایش یابد.


ارتش سوریه از سه روز پیش پیشروی‌های خوبی در اطراف "تدمر" داشته و از منطقه شرق نیروهای " لشکر فاطمیون"  و از سمت غرب نیروهای "تایگر" و همچنین متحد راهبردی ارتش سوریه یعنی "حزب‌الله" به سمت این شهر یورش بردند و گام به گام داعش در حال عقب‌نشینی از "تدمر " است.

منابع میدانی گزارش می‌دهند که در حال حاضر بیش از 70 درصد شهر پاکسازی شده و عملیات در داخل مثلث "تدمر" و اطراف "کاخ قطری" ادامه دارد و همچنین گزارش‌هایی از پاکسازی "ارگ تاریخی پالمیرا" وجود دارد. همچنین درگیری ها بین نیروهای ارتش سوریه با عناصر گروه تروریستی داعش در محله «الاوسط» داخل شهر تاریخی "تدمر" واقع در حومه شرقی حمص ادامه دارد. 


 

4308220_356.jpg
 

البته ماشین تبلیغاتی تروریست‌های تکفیری داعش در "رقه" گزارش داده که تروریست‌ها هیچ منطقه‌ای در "پالمیرا" را از دست ندادند و لذا آن ها به دنبال این هستند که مناطق بازپس گرفته شده از دست داعش را کم اهمیت جلوه دهند.




**"کلید طلایی آزاد سازی تدمر" در دستان "تایگر فورس و لشکر فاطمیون"

به نظر می‌رسد کلید طلایی پاکسازی شهر "تدمر" اکنون در دستان "تایگر فورس ارتش سوریه" و یگان‌های "لشکر فاطمیون" است و آن ها فاصله زیادی با فتح شهر  "تدمر" ندارند و با پاکسازی این شهر  باید امیدوار باشیم که شهر "رقه " و "دیرالزور" و مسیرهای مواصلاتی، تروریست‌ها در جنوب پاکسازی شود که البته این اتفاق چند ماه طول خواهد کشید.

یک منبع آگاه در لشکر فاطمیون در گفتگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیشروی‌های ارتش سوریه و همپیمانانش در استان "حمص" اظهار داشت:  "لشکر فاطمیون" و "ارتش سوریه" در پاکسازی شهر "تدمر" همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند.


ارتش سوریه و همپیمانانش در زمان آغاز عملیات بر ارتفاعات 800 و 900 تدمر مسلط شدند و بعد مثلث تدمر را تحت کنترل درآوردند و سپس مثلث تدمر را پاکسازی کردند و انتظار بر این است تا 48 ساعت آینده شهر تدمر کاملا پاکسازی شود.




4308218_695.jpg

4308219_726.jpg


 

سوال اینجاست که پس از فتح شهر  "تدمر" تروریست‌های تکفیری داعش به کدام شهر نقل مکان می‌کنند؟ شواهد نشان می‌دهد وقتی تروریست‌های داعش شهری را از دست می‌ دهند، به شهرهای مجاور منطقه از دست داده شده  نقل مکان خواهند کرد که گزینه‌هایی همچون  "رقه"، "ابوکمال"، "دیرالزور"  و "قائم" و ... در اولویت تروریست‌ها خواهد بود تا در آن نقاط اسکان پیدا کنند.


از اکتبر سال 2015 تا فوریه سال 2016 نقاط مهمی همچون "حومه تدمر" در استان "حمص" ، قریب به 2 هزار کیلومتر مربع از مناطق  جبهه شمالی در استان های "حلب"، "حما"، "لاذقیه" همچون "ربیعه" ، "الباب"، "الحاضر"، "فرودگاه کویرس و حومه"،  "العیس" ، "نبل" و "الزهرا"  و .... آزاد شده و پاکسازی شهر تدمر فصل جدیدی از تحولات میدانی در سوریه خواهد بود.

پیروزی‌های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه ، حزب الله و لشکر فاطمیون نشان می‌دهد که تروریست‌های داعش در ماه‌های آینده مناطق بیشتری را در استان‌های "حمص"، "رقه"، "دیرالزور" و "ریف دمشق "  از دست خواهند داشت.


گزارش از محمد زرچینی

 

پ.ن: دوستان شرمنده من حساب کاربری گالری رو نداشتم پس مدیر گرامی لطفا تصاویر رو به گالری انتقال بده ممنون....

 

لینک منبع بطور کامل نه اسم سایت یا گروه ؟

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
جالبه که ملک عبدالله اردن زیراب ملک اردوغان رو پیش کنگره امریکا زده. ویرایش شده در توسط hoseinfada
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.