GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

الان العیس در تروریست ها است یا مقاومت؟!!؟

ادعای اشغال تمامی العیس رو کردن.

اما تنها جایی که به لحاظ تصویری قابل تایید هست بخش غربی العیس و تل المقلع هست که قطعا امروز صبح در اشغال تروریستها بود.

البته هم اکنون عملیات متحدین بر علیه مواضع تروریستها در حال انجام هست.

ان شاء الله که موفق باشه.

شاهد 129 مسلح هم امروز صبح بر فراز جبهه های حلب جنوبی دیده شد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این شاهد 129 مسلح خوب اومدی فقط خدا کنه موشک سدید باهاش فرستاده باشن تا تو رزم واقعی کارایی اونها (موشک +پهباد+سیستم هدفگیری)معلوم بشه تا نواقض یا ضعف احتمالی برطرف کنن

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط rezatizi، 15 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 15 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است

در بیانیه وزارت دفاع روسیه عنوان شد:
شیوه کشته‌شدن افسر روس در تدمر که نمی‌خواست اسیر داعش شود

وزارت دفاع کشور روسیه با انتشار بیانیه ای به ابهامات پیرامون شیوه کشته شدن یک نظامی این کشور در عملیات بازپس گیری شهر تاریخی "تدمر" واقع در حاشیه شرقی استان حمص پایان داد

1534555_262.jpg

در این بیانیه که روز گذشته صادر شده آمده است :"این فرد افسری 51 ساله از بخش اطلاعات تیپ نیروهای ویژه کماندویی ارتش روسیه بود که دو روز پیش برای جمع آوری اطلاعات از مواضع نظامی داعش برای هدف قرار گرفتن آنها از سوی بمب افکن‌ها و بالگردهای نظامی به عمق مواضع این گروه تکفیری نفوذ کرده اما پس از چند ساعت موقعیت وی لو رفته و نیروهای داعش وی را به محاصره خود درآورده‌اند. در پی این اقدام وی طی تماس با مقر فرماندهی نیروهای روس درخواست می‌کند برای اینکه زنده به اسارت داعش در نیاید، محل استقرارش بمباران شود که این اقدام از سوی بمب افکن‌های روسی انجام شده است"

 

18+
http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/1/7/1534554_918.jpg

 

[IMG]http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/1/7/1534556_587.jpg[/IMG

 

 

لینک منبع بطور کامل نه اسم سایت؟:مشرق نیوز

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

پلیس ترکیه قاتل خلبان روس را بازداشت کرد

 

آلپ ارسلان چلیک که پیشتر مسئولیت قتل اولگ پشکوف، خلبان هواپیمای سوخو 24 روسیه را پس از سرنگونی آن توسط هواپیمای اف 16 ترکیه در خاک سوریه بر عهده خود گرفته بود، در شهر ازمیر، واقع در غرب ترکیه بازداشت شده است. این مطلب را یک منبع در پلیس ازمیر به خبرگزاری "ریا نووستی" اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از اسپوتنیک، دیروز رسانه های ترکیه اعلام کردند چلیک پس از بازگشت از سوریه بازداشت شده است. گفته شده این جنایتکار که بر ضد ارتش دولتی سوریه در حال جنگ بود، به همراه یک گروه 14 نفره در یکی از رستوران های ازمیر بازداشت شده است.

یک قبضه تفنگ کلاشنیکوف، دو تپانچه و مقدار زیادی مهمات از نزد چلیک و همراهان وی ضبط شده است. بازداشت شدگان برای دادن شهادت به شعبه قتل اداره امنیت محل رسانده شده اند

منبع خبرگزاری "ریا نووستی" از ذکر جزئیات بازداشت قاتل خلبان روسی خودداری کرد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/577491/%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%AA%D9%84-%D8%AE%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

بنظر میرسه کمکم زمان دوستی روسیه و ترکیه داره فرا میرسه و ترکیه تروریست دست پرورده خودشو برا منافعش قربانی میکنه ما نتونستیم از فرصت بدست اومده خوب استفاده کنیم کاش حداقل صادرات کوشت و سبزیجات به روسیه رو ما از ترکیه میگرفتیم

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 15 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 15 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است

شهرستان «تیران و کرون» در 45 کیلومتری شهر «اصفهان» قرار دارد. «حسن آباد وسطی» یکی از 60 روستای تابعه ی این شهرستان است. در آرامستانِ این روستا، مزار یکی از جوانانِ رشیدش قرار دارد که حدود 6 ماه قبل خلعت شهادت پوشید. «حسن احمدی» به تاریخ 14 مهر 1358 شمسی، در همین روستا متولد شد. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه، جامه ی پاسداری از «نهضت روح الله» را بر تن کرد. مدتی پس از آغاز جنگ علیه «مزدوران سعودی» و «پیروان اسلام آمریکایی» در «سوریه»، «حسن» داوطلبانه به یگان های «مدافع حرمِ بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیه)» پیوست و در خطوط مقدم نبرد حاضر شد.
«حسن احمدی» مدافع حرمی از «تیران و کرون»، در جریان «عملیات محرم»، به تاریخ 25 مهر 1394 شمسی، با آتش «متحدان وهابی رژیم صهیونیستی»، بال در بال ملائک گشود و پیکرش، تا روز ظهور مولایش، در زادگاهش به امانت سپرده شد.
آن چه پیش رو دارید، فیلمی است که «حسن احمدی» را در حال اقامه ی «اذان»، در جبهه ی «سوریه» به ثبت رسانده است.

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/1/14/1539190_730.jpg


1539190_730.jpg

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/1/14/1539189_352.mp4

خدا بیامرزه این شهدا رو


روزنامه تلگراف با توصیف تفکر وهابیت به عنوان منبع اصلی تروریسم بین المللی به تشریح علل آن پرداخت.


1540327_798.jpg
این روزنامه نوشت: ایدئولوژی این تفکر افراطی توانسته است تعدادی از کشورهای جهان را مورد هجوم قرار دهد.

به نوشته تلگراف، ریشه های گروه تروریستی داعش به وهابیت باز می گردد که تفکری افراطی است و در عربستان از قرن 18 میلادی حاکم است و هم اکنون در سراسر جهان تاثیر (منفی) دارد.

در ژوئیه سال 2013 میلادی، پارلمان اروپا در استراسبورگ وهابیت را به عنوان منبع اصلی تروریسم جهانی دانست.

تلگراف افزود: وهابیت به علت پول های عربستان و تاثیر محوری این کشور بر دیگر کشورهای عربی، از نفوذ روز افزونی در برخی کشورها برخوردار شده است.

به نوشته این روزنامه، مفتی کل عربستان اخیرا اقدامات گروه داعش را محکوم کرده و گفته است، افکار افراط گرایانه و تروریسم به هیچ شکل رابطه ای با اسلام ندارد.

با کمک درآمد حاصل از صادرات نفت و عوامل موثر دیگر، جمعیت های خیریه سعودی از آغاز سال 1970 میلادی به حمایت مالی از مدارس (به اصطلاح) دینی و مساجد در سراسر جهان به منظور گسترش تفکر وهابیت مبادرت ورزیده اند.

تلگراف با این حال خاطرنشان کرد، این محکومیت جای تعجب و شگفتی دارد و بیانگر یک تناقض بزرگ در ریاض است زیرا اعضاء خاندان حاکم در عربستان برای وهابیت کف می زنند و به آن افتخار می کنند و این امر سلفی هایی را تقویت می کند که اقدامات افراط گرایانه علیه شیعیان را دنبال می کنند.

تلگراف افزود: با کمک درآمد حاصل از صادرات نفت و عوامل موثر دیگر، جمعیت های خیریه سعودی از آغاز سال 1970 میلادی به حمایت مالی از مدارس (به اصطلاح) دینی و مساجد در سراسر جهان به منظور گسترش تفکر وهابیت مبادرت ورزیده اند.

گروه بوکوحرام اکنون تفکر وهابیت را دنبال می کند به گونه ای که این تفکر موجب ظهور هسته هایی از عناصرِ فعال در خارج از عربستان جهت آمادگی برای انجام حملات تروریستی شده است - نظیر آنچه در شهرهای بیروت، پاریس، بروکسل و اخیرا لاهور روی داد.

طبق ارزیابی وزارت خارجه آمریکا، در طول چهار دهه گذشته عربستان در تلاش به منظور تبدیل جریان سُنی به جریان متعصبِ متعهد به وهابیت بیش از 10 میلیارد دلار برای موسسات خیریه هزینه کرده است.

ارزیابی مسئولان اطلاعاتی اتحادیه اروپا این است که 15 تا 20 درصد این افراد به گروه القاعده و سایر گروههای تروریستی پیوسته اند.

وهابیت در سال 1925 میلادی بر شهر مکه مکرمه مسلط شد و سعی کرد جوانان بیکار را به تفکر وهابیت و سلفی گری جذب کند.

تلگراف نوشت: گروه بوکوحرام اکنون تفکر وهابیت را دنبال می کند به گونه ای که این تفکر موجب ظهور هسته هایی از عناصرِ فعال در خارج از عربستان جهت آمادگی برای انجام حملات تروریستی شده است - نظیر آنچه در شهرهای بیروت، پاریس، بروکسل و اخیرا لاهور روی داد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

لینک منبع بطور کامل نه اسم سایت؟

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

ادعای اشغال تمامی العیس رو کردن.
اما تنها جایی که به لحاظ تصویری قابل تایید هست بخش غربی العیس و تل المقلع هست که قطعا امروز صبح در اشغال تروریستها بود.
البته هم اکنون عملیات متحدین بر علیه مواضع تروریستها در حال انجام هست.
ان شاء الله که موفق باشه.
شاهد 129 مسلح هم امروز صبح بر فراز جبهه های حلب جنوبی دیده شد.

متشکرم از پاسختون
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه العیس و تل العیس سقوط کرد...
گویا چهار هزار نفر از مسلحین فقط در صف خط شکن بودند و با موج انتحاری تونستن اول تل العیس و بعد هم خود العیس رو تصرف کنن.
قطعا پاسخ روسها به شکستن آتش بس سنگینه و بهانه خوبی هم به دست آوردن.

منبع خبر هم پیج تحولات جهان اسلام.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طبق نقشه ای که روس ها منتشر کرده بودن خیلی از مناطق شامل اتش بس نمیشد حتی در این مدت اتش بس عملیات ارتش در محورهای لاذقیه و غوطه شرقی ادامه پیدا کرده بود . فکر نمیکنم بشه گفت اتش بس نقض شده چون همونطور که گفتم ارتش هم به عملیات خودش ادامه داده مثلا در روزهای اخیر در غوطه پیشروی کرده . ضمنا تا جایی که یادمه مدت اتش بس کلا دو هفته بود .

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد آتش بس از اول هم یک سری گروه ها جزو آتش بس نبودن اما الان در جنوب حلب اون گروه هایی که آتش بس رو قبول کرده بودن هم با النصره همکار شدن.
جبهه جنوب حلب هم کاملا فریز بود.به قول فیلم چ گوله بندازی گوله میندازن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
خب فعلا طبق خبرهایی که رسیده گویا نیروهای مقاومت فعلا عملیات بازپسگیری مناطق رو شروع نکردن و منتظر نیروهای پشتیبانی هستند که برسه و تجدید قوا بشه . طبق خبر های تروریست ها هم نزدیک به چهار هزار تن تروریست به صورت خط شکن ! وارد شدن که واقعا تعداد قابل توجه ای هست .همین الان چند تا از فیلم ها رو نگاه میکردم واقعا یکی از بزرگترین ضعف های جبهه مقاومت مشهوده. جولان تانک های جبهه النصره در اطراف العیس و نمایش و خودنمایی شون با تانک ها ، البته دیشب گفته بودن چهار تا بی ام پی و دو تا تانکشون رو زدیم ، اما امروز واقعا جای چند تا میل بیست و هشت خالی بود که کار زرهی شون رو یکسره کنه گرچه گفتن عملیات جنگنده های روسی و سوری اغاز شده ولی باز هم دیر جنبیدن .

با توجه به حمله چند مدت پیش النصره به العیس که ناکام هم ماندند و عقب نشینی کردند گویا اون حمله جهت محک زدن وضعیت خطوط دفاعی بود و هدفشون این حمله امروز بوده تو ویدیو های امروز که ترورست ها گرفتن یه پهپاد تروریست ها میاد رو خطوط دفاعی نیرو های مقاومت جالبه نیروها یکدفعه ارایششون بهم میخوره همه با هم عقب نشینی میکنن (ویدیو رو دوستان ببینن نظر بدن) خب حالا سوال من اینجاس که ما نباید تو چنین جای مهمی ساماندهی منظم تری داشته باشیم تا اتفاقی که چند مدت پیش تکرار شد دوباره تکرار بشه ؟
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داحان ایرانی به سوریه
رویترز نقش مداحان را همچون مداحی‌ها در جریان دفاع مقدس دانسته می نویسد: آن‌ها آن هنگام دعوت به آزادسازی مزارهای شیعیان در عراق از سیطره صدام می‌کردند.
 

به گزارش فرهنگ نیوز، خبرگزاری آمریکایی "رویترز" (Reuters) در گزارشی به تاثیر حضور مداحان ایرانی در جنگ علیه تروریست های تکفیری در سوریه پرداخته است.رویترز مداحانی که به سوریه رفته اند را اینگونه توصیف می کند: «مداحانی عمدتا نزدیک به [آیت‌الله] علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی که بارها تصاویرشان با لباس‌های نظامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.»

farhangnews_191748-545158-1459583609.jpg

جام جم نوشت؛ این خبرگزاری در کنایه‌ای طعنه آمیز، مداحی را جایگزینی برای تخلیه هیجان جوانان مثل خوانندگی رپ و پاپ دانسته و مداحان را پیرو سبک های موسیقی غربی معرفی کرده است. این در حالی است که بخش عظیمی از جامعه مداحی و هیئت های مذهبی با پیشینه سنتی و قدیمی، هویت و سبک های منحصر به فردی دارند که نه تنها هیچ نسبتی با موسیقی غربی ندارد، بلکه در تقابل با دستگاه شیطانی است که غرب با اتکا به موسیقی های نویت برپا کرده است.

در این گزارش آمده است: «صدای مردی که صورتی پوشیده از ریش دارد و به گردنش چفیه‌ای رنگی انداخته، بلند شد، در حالی که شعری دینی را می‌خواند. اطراف او هم ایرانی‌هایی تجمع کرده بودند که سینه می‌زدند و بسیاری از آن‌ها شور گرفته بودند.»

رویترز می‌افزاید: «مداح مشهور ایرانی، در میان داوطلبان جنگ در سوریه، سروده‌اش را می‌خواند. ویدیوی این مراسم ماه ژانویه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از نقش سیاسی رو به افزایش مداحانی دارد که مورد احترام تندروها در ایران هستند.»

این خبرگزاری آمریکایی در گفتگو با "محمدجواد اکبرین" پژوهشگر دینی در این باره گفته است: «در کشوری که موسیقی ممنوع است و جوانان کم سن و سال راهی برای تخلیه انرژی خود ندارند، چنین جایگزینه‌هایی رسمی می‌یابند که مشکل ساز هم نیست»

اکبرین افزوده است: «مداحی نسخه‌ای از موسیقی رپ و راک است. مداحان سرودهای خود را با همان شور و تحریک می‌خواند، گاهی هم با همان آهنگ موسیقی اصلی، بر روی آهنگ‌های یک ترانه اصلی سروده‌ای از عشق دینی را می‌خوانند».

رویترز با اشاره به  نقش برجسته‌ای در افزایش شور و انگیزه برای حضور نظامی در سوریه ، می نویسد: «این مداح که عکس‌هایش هنگام حضور در جنگ سوریه با لباس نظامی منتشر شده در حالی دور بدنش را تیرهای مسلسل بسته بود، در ویدیویی که در اینترنت منتشر شده می‌گوید: به سوریه رفتم تا از جنگجویان قدردانی کنم. آن‌ها کاری انجام می‌دهند که ما نمی‌توانیم آن را انجام دهیم.»

این خبرگزاری خاطرنشان می کند که دستکم شش مداح مشهور به سوریه سفر کرده‌اند. عکس‌ها و فیلم‌های ویدیویی آن‌ها نیز در این سفرها در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

رویترز درباره مداحان با حکومت می نویسد: «آنها بارها در حضور [آیت‌الله] علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایرانی و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مداحی کرده اند. همچنین عکس‌هایی با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران دارند که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ حکومت کرد؛‌ دوره‌ای که شاهد شکوفایی مداحی‌ها در ایران بود.»

امیرفرشاد ابراهیمی ،خبرنگار و تحلیلگر سیاسی نیز، در این باره به رویترز می‌گوید: «احمدی نژاد روح تازه‌ای به مداحی دمید. دولتش از مداحان پشتیبانی کرد اما در عین حال از آن‌ها برای اهداف خاصش استفاده کرد».

رویترز با اشاره به نام حمیدرضا علیمی از مداحان مشهور، می نویسد: «وی در ویدیویی که سال ۲۰۱۳ منتشر شده، در جمع اعضای بسیج می‌گوید که سفارت ایران، ترتیب یکی از سفرهایش را به سوریه داده است.»

این خبرگزاری می افزاید: «عکس‌های منتشره در اینترنت، علیمی را در لباس نظامی نشان می‌دهد که به یک مسلسل کلاشنیکف اشاره می‌کند. همچنین در عکسی دیگر در حالی دیده می‌شود که در مقابل عکس حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ایستاده است. حزب‌الله به شکلی علنی در کنار نیروهای دولتی سوریه می‌جنگد.»

اکبرین در این باره به رویترز می‌گوید: «آن‌ها از مداحان به منظور بسیج نیروهایشان برای جنگ سوریه استفاده می‌کنند... مداح برای تبلیغات بسیار مهم است. مداحان به صورت ویژه سروده‌هایی درباره اهمیت دفاع از اماکن مقدس همچون حرم حضرت زینب نوه پیامبر در نزدیکی دمشق که یکی از مقدس‌ترین مزارهای شیعیان است، می‌خوانند.»

رویترز در پایان این گزارش نقش مداحان را همچون مداحی ها در جریان دفاع مقدس دانسته می نویسد:  «آن‌ها آن هنگام دعوت به آزادسازی مزارهای شیعیان در عراق از سیطره صدام حسین می‌کردند. مداحان امروز اما تشکیلاتی‌تر فعالیت می‌کنند.»

farhangnews_191748-545159-1459583609.png

http://www.farhangnews.ir/content/189055لینک خبر

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه بررسی ویدئوی گرفته شده از دیدگاه نیروهای النصره ملعون و پهپادشون،نشون میده نیروهای ما در واقع به شکل نامناسبی عقب نشینی کردند.

بریم دعا کنیم که طرف مقابل نیروی تاکتیکی قابلی نداره ( یا قابلیت اجرایی و تجهیزاتش رو )  که بتونه تو عقب نشینی ها پدرمون رو دربیاره وگرنه راحت میشد بالای دهها نفر رو به راحتی ازمون بگیره.(هرچند ادعاشو تو عقب نشینی العیس به الحاضر کردن اما قابل تایید نیست فعلا)

--------------

خلاصه وضعیت نیروهامون همیشه همین بوده.

من بررسی کردم تو حداقل تو 7-8 تا حمله ای که تا حالا تروریستها کردن به بانص ، تل مامو ، العیس ، تل باجر و حضبة الخضرا ؛ نیروها مقاومت نکردن.

که میتونه دو تا معنا داشته باشه. یا اساسا نقطه قابل دفاعی نبوده و یا نیروی موجود کم کاری کرده.

که در هر حال خوب نیست.

میشه در نظر گرفت که 7-8 بار هم حمله ها دفع شده و طبیعتا تروریست ها تصاویر حملات شکست خوردشون رو پخش نمیکنن.

اما همین وضعیت نصف-نصف هم خوب نیست.

چرا باید نیروها اینجوری فرار کنن.

اگر قرار هست فرار کنن(عقب نشینی نمیشه گفت) چرا اصلا در خط مقدم و سخت ترین نقطه که به نوعی سنگر کمین هست رفتن مستقر شدن؟

والله اعلم.

امیدوارم درس بشه و تکرار نشه. که این مناطق با خونهای بسیاری به دست اومدن.

ویرایش شده در توسط morteza-iri
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز اونایی که فرار میکنن ممکنه جزو ارتش سوریه و دفاع وطنی باشن وگرنه حزب الله شش شهید و ایران هم یک شهید در اون منطقه دادن.الان تعداد نیروهای ما و حزب الله انقدر کم شده تو اون منطقه که ممکنه تمام نیروهای ما همین تعداد بوده باشه به صورت مستشاری.
  • Upvote 4
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.