GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

در پی اعلام سیطره دو گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد و القاعده بر شهرک مرزی "الراعی" واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه و در مجاورت مرز این کشور با ترکیه، فعالان رسانه ای سوری تصاویری از پشتیبانی هوایی واحدهای زمینی تروریستها از سوی هواپیماهای آمریکایی منتشر کرده اند.

 

1549966_975.jpg

 

بنابر این گزارش، در تصاویر منتشر شده هواپیماهای "ای 10 تاندربولت" نیروی هوایی ارتش آمریکا با حضور در آسمان منطقه درگیری به پشتیبانیاز واحدهای نظامی زمینی القاعده (احرارالشام و جبهه النصره) و ارتش آزاد پرداختند. همزمان، برخی منابع نزدیک به دولت ترکیه از نقش فعال یگان توپخانه ارتش این کشور در پشتیبانی از نیروهای دو گروه تروریستی کذکور در حمله به مواضع داعش در شهرک الراعی خبر داده است. شهرک الراعی در قطه صفر مرزی سوریه با ترکیه قرار داشته و دارای اهمیت راهبردی برای دو طرف درگیری ها می باشد.
 
 
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/1549968_476.jpg]thumb_1549968_476.jpg[/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10246/1549973_730.jpg]thumb_1549973_730.jpg[/url]
 
 
 
  • Upvote 8
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برادرا به نظرتون با شرایط موجود در شمال حلب ، بهتر نیست که ارتش و متحدانش قبل از احرارالشام و النصره نقاط استراتزیک و قابل اتکا مثل الباب رو بگیرن ؟

 

مسلحین ( احرار و ... ) با پاکسازی نوار مرزی بین سوریه و ترکیه دوباره جون می گیرن و میتونن ارتش رو اذیت کنند در حالی که داعش در شمال حلب زیاد کاری به ارتش نداشته و بیشتر با مسلحین درگیر بوده .

 

گزارش هایی هست که نیروهای زیادی از جمله تایگر اطراف شیخ نجار حضور دارند و از طرفی عدم حمله به العیس هم جای تعجبه ، نظر شما چیه ؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

در پی اعلام سیطره دو گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد و القاعده بر شهرک مرزی "الراعی" واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه و در مجاورت مرز این کشور با ترکیه، فعالان رسانه ای سوری تصاویری از پشتیبانی هوایی واحدهای زمینی تروریستها از سوی هواپیماهای آمریکایی منتشر کرده اند.

آقا من میگم غربی ها دارن با این جنگ بازی میکنن . جدی میگم . چون هیچ توجیه عقلانی دیگه ای برای این خر تو خر نمیشه پیدا کرد . یارو میدونه تو این جنگ پدآفند هوایی به درد بخور وجود نداره ، نیروهاش رو ( که بعضا تازه کار هم میتونن باشن ) میفرسته برا تمرین . از هر دو طرف میکشن . در هر صورت دارن مسلمون میکشن دیگه مثلا . مهم نیست چی بشه . اصلش تخریب سوریه ( پشتیبان جریان مقاومت ) و کشتن ترورسیت های بالقوه ای هست که طی مدت چندین سال توسط تفکرات وهابیت در سراسر دنیا پخش شده .

ویرایش شده در توسط mahdiarmy
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این هواپیمای A10 داره از همون نیروهای موسوم به جبهه ی دموکراتیک سوریه پشتیبانی هوایی میکنه ؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این هواپیمای A10 داره از همون نیروهای موسوم به جبهه ی دموکراتیک سوریه پشتیبانی هوایی میکنه ؟

خیر از نیروهای النصره و ارتش آزاد !!

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به محدودیت نیرو باید دیروالزور تقویت بشه تا بتونه تو محاصره دووم بیاره
و نبرهای اصلی در شمال و غرب حلب صورت بگیره
به دست آوردن حلب بیشترین وزنه کفه ترازو از هر لحاظ هست
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

با سلام

 همچین کلیپی رو  بنده  از منابع مخالفین ندیدم بارها  منابشون رو چک کردم و چنین چیزی نبود. تنها یه کلیپ بود از جیش السلام که با ترکیب زرهی پیاده به سمت مواضع خودی حمله کردن و یکی از شون میره بالای یه خاکریز کوتاه و   شلیک میکنه  چیز خاصی رو هم نمیزنه . اگه میشه تصاویری ازش پخش کنید اما احتمالش کمه که   جدید باشه

 

با سلام بلاخره پیدا کردم اخر همین کلیپ

https://www.youtube.com/watch?v=YrJ255EHkhY

سقوط العیس هم مثل بازی کال او دیوتی بوده و نیروهای جبهه النصره با سرعت با تانک خط اول نیروهای ما رو در العیس شکستن

https://www.youtube.com/watch?v=BOdGIQVnWWM&nohtml5=False

https://www.youtube.com/watch?v=oq88p8O4nk0&nohtml5=False
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش فعلا تا حدی ناظر!! روسیه! در سوریه اعلام کرده که آرایش نیروهای النصره نشان از آماده شدنشون برای حمله ای جدید در شمال حلب هست. 1200 نیرو با چند تانک و چندین خودروی زرهی. بعد مثل چند مورد اخیر به عنوان یک شمارنده موارد نقض آتش بس را شمرده! :)

 

با حمایت آشکار امریکا از نیروهای النصره و ارتش آزاد در شمال حلب ( احتمالا برای تعادل  در حمایت از نیروهای دموکرات و ابزار محبت به ترکیه! ) و کمبربند محکم تروریستها بدون توجه به آتش بس برای عملیات های آتی در حلب معلوم نیست آیا روسیه همچنان موضع ضعیف خودش را به هوای راه حل سیاسی حفظ میکنه؟

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 22 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 22 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است
رای الیوم:
نبرد بزرگ در راه است
روزنامه رای الیوم در گزارش خود از نبرد بزرگ حلب در روزهای آینده در سایه زمزمه شکست آتش بس و رسیدن سلاح های تازه به دست عناصر مسلح مورد حمایت ترکیه و عربستان در شمال سوریه خبر داد.
http://media.jamnews.ir/medium1/1395/01/19/JamNewsImage12184215.jpg
به این مطلب امتیاز دهید
95.2% 4.8%

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، روزنامه رای الیوم در گزارش امروز پنجشنبه خود نوشت: نبرد بزرگ شهر حلب در روزهای آینده خواهد بود و ارتش سوریه و هم پیمانانش خود را در ریف این شهر مستقر می کنند و منابع نظامی از سلاح ها و تاکتیک های نظامی جدید گروههای مسلح درسایه تصمیم کشورهای منطقه ای حامی این گروهها برای پایان دادن به آتش بس سخن می گویند.

 

این روزنامه نوشت: برای اولین بار، اتاق عملیات مشترک بین ارتش سوریه و هم پیمانانش بیانیه واحدی را منتشر کرده و گفتند که درهای جهنم به روی گروههای مسلح گشوده خواهد شد. همچنین این بیانیه برای اولین بار گفت که نیروهای ایرانی و حزب الله و ارتش سوریه برای گشودن درهای نبرد بسیج می شوند. این بیانیه نشان از مرحله ای سرنوشت ساز در میدان نبرد سوریه دارد. این بیانیه به موارد گسترده نقض آتش بس از سوی گروههای مسلح اشاره می کند. سرنگون کردن جنگنده سوریه بر فراز شهرک العیس و اسیر کردن خلبان آن اوج این موارد نقض آتش بس بود.

 

روزنامه رای الیوم افزود: تغییر بزرگی در جبهه گروههای مسلحی که با روسیه در فرودگاه حمیمیم تماس گرفته و آتش بس را پذیرفتند، روی داد. دو گروه مسلح احرارالشام و جیش الاسلام به جبهه النصره در گشودن نبردهای شمال سوریه ملحق شدند. این دو گروه به طور مستقیم وابسته به ترکیه و عربستان هستند. یکی از فرماندهان نظامی در منطقه گفت: روشن است که تصمیم سیاسی برای این گروهها به منظور تشدید کردن اوضاع صادر شده است. نظامیان سوریه و هم پیمانان انها ارزیابی می کنند که آتش بس فروپاشیده است و خودشان را برای دور جدیدی از رویارویی ها آماده کرده اند.

 

به نوشته رای الیوم، جبهه های خاموش در حلب و ریف آن شعله ور شد و منابع نظامی هم پیمان با ارتش سوریه به این روزنامه گفتند: کمک های پشتیبانی نظامی زیادی به گروههای مسلح شده است و این کمک ها در هفته های آتش بس به دست آنها رسیده است. این امر - به گفته این مسئول نظامی - نشان می دهد کسانی که در پس پرده این گروهها در کشورهای منطقه هستند، نیت صادقانه ای برای حرکت در مسیر حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه ندارند.

 

منابع فرماندهی نظامی در اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه و هم پیمانانش به روزنامه رای الیوم گفتند: نبردهای آتی با گذشته متفاوت خواهد بود.  ی تاکید کرد: ملاحظه می شود که گروههای مسلح همراه با دریافت سلاح های جدید و تجهیزات برای ادامه نبرد، تاکتیک ها و نقشه های نظامی جدیدی را دنبال می کنند که باید با آن به شیوه های نظامی جدید برخورد کرد.

 

این روزنامه نوشت: ایران برای مرحله آینده نظامی نیروهای نخبه کلاه سبز خود را اعزام کرد که وارد فرودگاه دمشق و سپس مستقیم عازم شهرک الخاضر در ریف جنوبی شهر حلب شدند. در حلب و ریف حلب در روزهای آینده نبرد بزرگ روی خواهد داد. کلاه سبزها که ایرانی ها آنها را نیروهای تیپ 65 ارتش می دانند، نیروهای ویژه هستند.

 

نیروهای نظامی ارتش و حزب الله و ایرانی ها در مناطق حلب و ریف ان مستقر شده‌اند و روس ها نیز در این آمادگی شرکت دارند زیرا به نوبه خود تاکید کردند که گروههای مسلح آتش بس را محترم نشمرده اند و انواع سلاح های جدید را از طریق مرز سوریه دریافت کرده اند. به طور قطع، برای هر کسی که روند آمادگی نظامی را دنبال می کند، روشن است که پاسخ به صورت موضعی نسبت به نقض آتش بس نخواهد بود. محافل نظامی در این ائتلاف از نبردهای بزرگ سخن می گویند. هدف مستقیم همان کنترل کامل بر ریف های غربی و جنوبی حلب تا مرحله اخراج کردن عناصر مسلح از شهر حلب و در نتیجه قطع خطوط امدادرسانی و پشتیبانی از مرز ترکیه است.

 

روزنامه رای الیوم افزود: آمادگی برای نبرد بزرگ حلب زیر آتش انجام می شود. نبرد کنونی در شهرک العیس در ریف جنوبی حلب یکی از مهمترین مثال ها در این زمینه است زیرا جبهه النصره و جنبش احرار الشام و فیلق الرحمن و جیش الاسلام به سمت این شهرک و تپه های آن پیشروی کردند و ارتش سوریه به سمت شهرک الحاضر در مجاورات آن عقب نشست و همزمان، این گروههای مسلح جبهه خان طومان در شرق را در تلاش برای یورش به این شهرک گشودند و نیز جبهه شیخ مقصود و الراشدین در داخل شهر حلب را.

 

مناطقی را که گروههای مسلح درساعات گذشته به کنترل درآوردند، زیر گلوله باران شدید ارتش سوریه قرار گرفت.

 

روزنامه رای الیوم در پایان نوشت: روزهای آینده همان روزهایِ تلاش برای تغییر دادن کفه ترازو به نفع گروههای مسلح  - با تصمیم حامیان منطقه ای آنها به منظور بهره برداری از این تغییر در میز مذاکرات از یک سو و غنیمت شمردن فرصت اقدام گروههای مسلح در نقض آتش بس برای تقویت کنترل ارتش سوریه و تکمیل بازپس گیری مناطق جدید و حلب است. / تسنیم

 

لینک منبع ؟

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
هشدار روسیه درباره حمله جبهه النصره به حلب/ هلاکت فرمانده ارشد النصره
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد براساس برخی اطلاعات به دست آمده، جبهه النصره با استقرار تعداد زیادی از نیروهایش در نزدیکی حلب سوریه خود را برای حمله جدیدی آماده می‌کند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد یکی از رهبران ارشد جبهه النصره در حمله هوایی روز سه شنبه کشته شده است.
 
 
 
 
ه گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نوشته روزنامه الیوم، ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در کنفرانس مطبوعاتی ویژه‌ای که در شهر "القریتین" در استان حمص سوریه برگزار شد اظهار داشت: براساس برخی اطلاعات، گروه‌هایی از جبهه النصره نیروهای بسیاری را در نزدیکی هر حلب سوریه مستقر کرده‌اند و در حال حاضر 1200 عضو النصره در این منطقه حضور دارند.

 

کوناشینکف در ادامه تاکید کرد: بسیج این تعداد نیرو در حلب نشان می‌دهد که تروریست‌ها خود را برای حمله جدیدی علیه مراکز نیروهای دولتی در حلب آماده می‌کنند.

 

مرکز هماهنگی آتش‌بس روسیه در سوریه نیز عصر پنج شنبه اعلام کرد اطلاعاتی را از ساکنان محلی مبنی بر استقرار نزدیک به 1000 نیروی مسلح جبهه النصره همراه با هفت تانک و 24 خودروی شاسی بلند مجهز به مسلسل‌های سنگین در اطراف اردوگاه‌های "حندرات"، "جندول"، "حریتان" و "کفر حمره" دریافت کرده است.

 

گفتنی است آتش‌بس در سوریه از 27 فوریه و با توافق مسکو و واشنگتن آغاز شد و البته این توافقنامه شامل داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی نمی‌شود.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ظرف شش ماه گذشته نیروهای دولت دمشق و گروه‌های وابسته به جناح‌های ملی با حمایت جنگنده‌های روسی موفق به آزادسازی نزدیک به 500 شهر و روستا و نیز ده‌ها هزار کیلومتر مربع از اراضی سوریه شدند.

 

وی ادامه داد: از جمله مناطقی که از دست تروریست‌ها آزاد شد استان لاذقیه به شکل تقریبا کامل، بخش وسیعی از حومه حماة و حمص، شهر "قدم" و تعدادی از شهرهای استان‌های مختلف سوریه هستند.

 

کوناشینکف در ادامه گفت: بسیاری از شهرهایی که از دست تروریست‌ها آزاد شدند با تلاش مرکز هماهنگی روسیه برای آشتی میان طرف‌های درگیر در سوریه حمایت خود را از دولت دمشق اعلام کردند.

 

وی افزود: تعداد شهرهایی که طرح آشتی با دمشق را امضا کرده‌اند نزدیک به 60 شهر است و در عین حال مذاکره با حدود 20 شهر دیگر به شکل فعالی جهت امضای اسناد مذکور و توقف درگیری‌ها ادامه دارد.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه نزدیک به 50 گروه مسلح به توافقنامه آتش‌بس ملحق شد‌ه‌اند تاکید کرد: همه این مسائل دال بر پیشرفت در روند اجرای صلح در سوریه است.

 

از سوی دیگر برخی منابع در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی مدعی شدند که گروه‌های مخالف سوری موفق شدند کنترل روستاهای جدیدی در شما شرق شهر "الراعی" واقع در حومه حلب را به دست بگیرند.

 

بنا به ادعای این منابع مخالفان سوری هم اکنون در فاصله 20 کیلومتری شهر "الباب"، بزرگترین پایگاه داعش در حلب و حومه آن هستند.

 

کشته شدن رهبر ارشد جبهه النصره در حمله پهپادی آمریکا

 

همچنین طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یکی از فرمانده‌های مصری‌الاصل گروه تروریستی جبهه النصره در جدیدترین حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد.

 

طبق اعلام این مرکز دفاعی "احمد طه" روز سه شنبه در حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه کشته شد.

 

طه پیش از پیوستن به القاعده چهره شناخته شده و منفوری در داعش بود. وی مسئول قتل عام شهر تاریخی "الاقصر" بود که در جریان آن در سال 1997 ، 57 گردشگری خارجی کشته شدند.

 

همچنین وی با اسامه بن لادن در افغانستان همپیمان بود و طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه طه به همراه تعدادی دیگر از اعضای القاعده از جمله ابوعمر المصری کشته شدند.

 

متیو آلن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در واشنگتن از حمله جنگنده‌های این کشور به یک خودرو و کشته شدن تعدادی از اعضای القاعده خبر داد و اعلام کرد ارزیابی مسئولان از این حمله همچنان ادامه دارد.

 

جبهه النصره روز چهارشنبه از کشته شدنابوفراس سوری، چهره برجسته این گروه تروریستی در حمله هوایی آمریکا در استان ادلب خبر داد. طبق اعلام این گروه تروریستی ابوفراس روز یکشنبه کشته شده است. /

 

 

 

http://www.jamnews.ir/detail/News/653870

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

با سلام بلاخره پیدا کردم اخر همین کلیپ

https://www.youtube.com/watch?v=YrJ255EHkhY

سقوط العیس هم مثل بازی کال او دیوتی بوده و نیروهای جبهه النصره با سرعت با تانک خط اول نیروهای ما رو در العیس شکستن

https://www.youtube.com/watch?v=BOdGIQVnWWM&nohtml5=False
https://www.youtube.com/watch?v=oq88p8O4nk0&nohtml5=False

 چند تا نکته:

اول-فیلم کاملا تبلیغاتی بود. از شلیک کردن تانکها به در و دیوار معلوم بود!

دوم- اونجایی که نیروهای ما دارن خط رو خالی میکنن من ندیدم تانکی بزنه به خط

سوم- من احتمال میدم با توجه به کیفیت بالای فیلم پهپاد و استیبل بودنش این فیلم مال خودمون باشه و احتمالا لینک ویدیو هک شده باشه و یحتمل خبردار شدن

چهارم- یه جا فیلم بردار تروریست عزیزمون پشت شلیک آر پی جی وایساده بود برای فیلم برداری یعنی ناشی گری محض!

 

کلا خیلی فیلم تبلیغاتی داغونی بود

ویرایش شده در توسط i-ronin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروهای نوهد؟؟؟ کم کم داریم هرچی در نیروی زمینی داریم رو توی سوریه روو میکنیم تقریبا... به نظر دوستان این خوبه یا بد؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نوهد برای عملیات های معمولی به سوریه نرفته.اولا حضور مستشاری داره و احتمالا تو بحث های آموزشی بیشتر شرکت میکنن.دوما استقرار همچین یگانی از اول هم در سوریه ضروری بود.
ما فرماندهان و منافع زیادی در سوریه داریم که اگر خدای ناکرده اتفاق بدی بیفته نیاز به یک نیروی نخبه واکنش سریع هست.در سالهای اخیر هم نوهد در کشورهای مختلف عملیات داشته.مثل پاکستان که قبلا بهش اشاره شده.
به قول مربی آموزش نوهد عملیات های ما طوریه که اگر شکست بخوره دیگه بازگشتی در کار نیست .
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.