GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

جنگهاي مدرن ، جنگ عقيده ها ، برنامه ريزيها ، سرعت عملها و ابتكارات و قافل گيريهاست . فرقي نميكند نوهد باشي . special force باشي . swat باشي يا delta force . وقتي بر اساس قاعده اش پيش نروي ، بازنده تويي ! جنگ سوريه 2 وجه مهم دارد . اول اينكه دشمن ، دشمن كمي نيست كه اگر در مقابلش شهيد دادي بگي : آخ آخ آخ حيف شد. دوم اينكه به دليل اينكه كل جبهه دست ما نيست ، نا هماهنگي ها و بي برنامه گي ها و مواردي از اين دست بيشتر اتفاق مي افتد و اين مسائل لطمات بدي به توان رزم وارد مي نمايد .

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نکته ای هم اینه که اینها چطوری این تسلیحات زرهی رو  پخش و استتار میکنن که توی بمباران از بین نمیره و به وقت نیاز راحت میاد پای کار....برنامه ریزی منابع اینها ستودنیه.

ویرایش شده در توسط i-ronin
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اخبار کشتن 400 نفر از النصره اون هم فقط در اون منطقه منطقی نیست.

و بیشتر حاصل نا آشنایی فرد سازنده این ارقام با میدان نبرد هست.

طبق اعلام الحربی حزب الله، تکفیری ها 65 نفر کشته دادن و 200 نفر هم زخمی ( اونم تو کل جبهه تو اون روز)

(بهتره اجازه ندیم فضای خبرهای داخل کشور اینجوری غیر منطقی بشه)

 

جناب امینور و ایموسی میدونن که نیروهای دشمن با چه استعدادی به جنوب غرب حلب حمله کردن چون چند روز پیش تعداد تانک ها و نفربر های هر گروه رو بیان کرده بودن فکر کنم ترکیبی از جیش الفتح و النصره و احرار الشام بودن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکم دیگه باید صبر کنیم.نمیشه وسط حملات دیوانه وار طرف مقابل ما هم تک انجام بدیم.اول دفاع و خنثی سازی حملات و بعد حمله.
مسلحین نهایتا تا یکی دو روز دیگه توان تهاجمیشون از دست میره و نوبت به ما میرسه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا
 
تسلیت می گم شهادت برادران ارتشی رو :rose: (و سایر شهدای عزیز که این چند وقت به شهادت رسیدند)
 
شاید مناسب نباشه در این زمان این رو عرض کنم اما مطمئنا این شهدا خونشون خیلی مواثر واقع میشه در آینده در ساختار دفاعی ارتش
 
خیلی از غرور های کاذب شکسته میشه . خیلی امکانات جدید به نیروها اضافه میشه ...
 
یادم هست چند سال پیش مصاحبه ای از یکی از فرماندهان نوهد رو مطالعه می کردم . ایشون در پاسخ به سئوال خبرنگار که پرسید چرا از اسلحه کلاش چند دهه پیش و تجهیزات قدیمی استفاده می کنید , داشتن میگفتن که ما به تجهیزات جدید نیازی نداریم . ما نیرو هامون رو با کمترین امکانات اموزش میدیم که عادت کنن و از این صحبت ها... 
 
یا اگه سربازی رفته باشین میبینین که اموزش ها همان اموزش هایی هست که پدر شما و پدر بزرگ شما هم تجربه اش رو کرده بدون کم و کاست و کمتر چیز جدیدی بهشون اضافه شده
 
حالا ممکنه که کم کم با پر رنگ شدن حضور ارتش و بازگشت نیروها (و صد البته تجاربشون) احساس نیاز کنن به تجهیزات جدید و اسلحه های جدید و  اموزش های جدید  و صد البته تفکرات جدید
 
مطمئنا نیرویی که تقریبا 25 سال تجربه عملیات واقعی رو نداشته این کارزار براش بسیار مفید خواهد بود . حداقل برای من و شمایی که به نیروهای مسلح این کشور دل بستیم  این مسائل وتغییرات احتمالی می تونه امیدوار کننده باشه.
 
در ضمن شهادت این بزرگواران تفکرات بعضی دوستان ما رو منطقی تر می کنه که حداقل دیگه وقتی نیروهای امریکایی در افغانستان و عراق تلفات می دادن به جای مسخره کردن توانایی هاشون ازشون درس بگیریم ..امریکایی ها با تمام انتقاداتی که بهشون وارده هر وقت حتی یک نیرو رو از دست می دن میان دقیق بررسی می کنن و نتایج بررسی هاشون در تمام ساختار ارتش ایالات متحده از بالا تا پائین تغییرات ایجاد می کنه و و مواثره.
 
بنابراین ما هم در عین حال که ناراحت هستیم باید دلسوزانه نقد کنیم و نقاط ضعف و قوت خودمون رو بشناسیم که در موقع یک جنگ بزرگ تر ( خدای ناکرده) مثل ارتش سوریه غافلگیر نشیم .
 
یا حق :rose:

دوست عزیز اون افسر نوهدی احتمالا میدونسته ام 4 از کلاش بهتره ولی میدونسته ارتش از این بودجه ها نداره و مجبوره با کلاش و ژ3 سر کنه. واسه همین همچین جوابی به خبرنگار داده. نوهد هم نیروی با تجربه ای است و در عملیات های مختلفی شرکت کرده ولی رسانه ای نشده اند. یکی از دلایل اعزام ارتش به سوریه عملکرد مناسب این نیرو در درگیرهای غرب کشود با داعش بوده است. ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با خالی شدن نیروها از جبهه ی جنوب حلب در مقطعی، احتمالا خطوط دفاعی با نیروهای کم تعداد تری در تلفیقی از نیروهای زبده ی ارتش و نیروهای کم تجربه تر مقاومت نظیر فاطمیون و بسیج سپاه آرایش گرفتند و در هفته ی گذشته هم با هجوم اولیه به شهرک العیس و شهادت تعدادی از سپاهیان به نظر میرسه تمرکز نیروهای باقی مانده هم اونجا بوده. ولی النصره و باقی تروریستها در چند روز گذشته بعد از العیس خطوط درگیری را به شدت گسترش دادند و همین شاید نیروها را مشغول کرده. با این شرایط جدید روسیه ( معلومه تا قبل از مشخص نشدن نتیجه ی مذاکرات قصد جدی ای نخواهد داشت برای مداخله ی آشکار و بعدش هم معلوم نیست ) و ارتش سوریه که یا جای دیگه ای مشغوله و یا همونطور که اشاره شد جبهه ی جنوب را کلا علاقه ای به حضور گسترده درش نداره، کم تعداد بودن نیروهای ما وقتی خطوط درگیری گسترش پیدا کنند و از پشتیبانی هوایی خبری نباشه و پشتیبانی زرهی هم محدود باشه احتمال غافلگیر شدن در خطوطی وجود داره.


یک نکته دیگه تجمع تروریستها در شمال حلبه. به هر حال به خاطر اهمیت اون منطقه برای ما و شهرک های نبل و الزهرا به نظر نیروی زیادی را اونجا هم به خودش مشغول کرده. به هر حال با توضیحات امیر پوردستان که به نظر منطقی هم میاد قطعا نبرد جانانه ای لااقل کردند نیروهای قهرمان ارتش.
 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

03_28229~5.jpg

 

کاور استتار تانک آماده برای استفاده. خاکریز مناسب برای در امان ماندن از موشک های ضد زره. این که این ها به صورت جزیره ای و بومی فقط دارند میجنگند دور از ذهن به نظر میرسه. آموزش ها شون به نظر دقیق میرسه و کنترل شده.

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام خدمت شما برادر عزیز
 
لزوما اینطور نیست که فکر می کنید
 
خب سئوال می پرسم. چه چیزی باعث تولید جمر های ضد موشک تاو در صنایع نظامی ما و نصب اونها بر تانک های سوری شد؟ آیا چیزی غیر از از دست دادن صد ها تانک ارتش سوریه بدست مخالفین مجهز به تاو؟ آیا هزینه تولید و نصب این جمر ها به واقع ناچیز نیست در مقابل میلیون ها دلار تانک از دست رفته؟ پس چرا قبل از تجربه کردن این مسائل به فکر نیفتاده بودند؟
 
ما باید بدونیم اصولا پیشرفت بشر از بدو پیدایش حضرت ادم تا کنون ناشی از نیاز بوده و خواهد بود . تا فرمان ما با چشمان خود از دست رفتن تانک های تی72 را ندیده بودند آیا حرفی از خرید تانک تی90 به میان بود؟ من که 8-9 ساله این فروم و سایتهای ما قبل این فروم رو دنبال می کنم هیچ چیزی در این مورد به گوشم نخورده هیچگاه. خدا را چه دیدید شاید از صدقه سری این جریان به سمت ساخت امرپ ها و نفربر ها و تانک های بسیار قدر هم رفتیم ( که قدم هایی برداشته شده بود بحران سوریه باعث شد تلاش ها چند برابر بشه)
 
از بدو پیشدایش جمهوری اسلامی تا به الان به یاد ندارم در دوره ای به اندازه این 4-5 سال بحران سوریه اسلحه انفرادی و تجهیزات انفرادی رونمایی شده باشه . از بدو جمهوری اسلامی به یاد ندارم اینقدر احساس نیاز به تجهیزات جنگ کلاسیک احساس شده باشه. از بدو جمهوری اسلامی به یاد ندارم به اندازه این چهار سال حضور سپاه توی سوریه ارتقا متد های اموزشی رو داشته ایم در سازمان رزم این نیرو . بگذریم..
 
یک سئوال دیگر . آیا قبل از بحران سوریه و تهدید شدن بوسیله اعراب و همزمان شدن این مسئله با استفاده بسیار مناسب روسیه از جنگنده های این کشور, فرماندهان کشور ما به فکر خرید جنگنده سوخو30 روسی بودند یا ساخت و ارتقا صاعقه 4- و 5 ؟ من به هیچ عنوان فکر نمی کنم که عدم خرید جنگنده ارتباطی با تحریم ها داشته. چون قبل از تحریم ها  بارها فرصت خرید جنگنده داشته ایم . حتی در دوره ای پیشنهاد خرید میراژ به ما داده شده بود ( کار نداریم که دسته دوم بودند . بحث روابط ما با دنیا هست) . در نتیجه اصولا احساس نیازی به نیروی هوایی احساس نمی شد و استراتژی کشور رو گذاشته بودیم روی نبرد نا متقارن و وجود نیروی هوایی رو اضافه می دونستیم . این روند تا روزی بود که داعش در چهل کیلومتری مرز خسروی توسط فانتوم ها بمباران شد.
 
در مورد اسلحه انفرادی هنوز فرماندهان ارتش ما ژ3 رو برترین اسلحه تاریخ می دونند و هرجا که جمع میشن از لگد و قدرت مهیب این سلاح میگن و خاطره تعریف می کنن در حالیکه اونور سپاه با توجه به تجارب میدانی که داشته طی این سالها ام16 رو به طور گسترده وارد سازمان رزم خود کرد . فاتح . شاهر . صیاد . و استفاده گسترده از جلیقه های ضد گلوله که اگر به رزمایش های قبل این دوران یک سر بزنید کمتر کسی رو با جلیقه میبینید در نیروهای نظامی ما ..... اینها همه و همه نتیجه ارتقا فکری فرماندهان ما بود.
 
بودجه و تحریم ها و سایر مسائل اصولا بهانه های مناسبی برای عدم به روز بودن نیستند . وگرنه سرباز تکاور ما در تیپ x با کلاه خود فلزی زمان جنگ جهانی دوم در فلان رزمایش شرکت نمی کرد . موارد بسیار هست که میشه ثابت کرد این مسائل رو . بنده هم عرض می کنم میدان سوریه میدان مناسبی هست که در نحوه نگرش فرماندهان ما تغییراتی ایجاد بشه و ساختار های دفاعی ما ابدیت بشن .  فرماندهان ما از نسلی هستند که تانک تی 55 بود و ضد تانک ار پی جی 7 . الان در روزگاری زندگی می کنیم که آر پی جی برای بسیاری از زره پوش ها به شوخی شبیه هست ... باید بعضی نقد ها رو قبول کنیم  و خوشحال باشیم که فرصتی پیش آمده و ما رو چند پله به جلو هدایت می کنه . الان هزینه انسانی ناچیزی میدیم در سوریه (به نسبت) اما فردا روز در سیستان و شرق کشور جبران میشه با حفظ جان صدها سرباز های جوان این کشور ...
 
 
یا حق :rose:

دوست عزیز نمیدونم فرماندهان ارتش بخصوص نوهد رو چی فرض کردین که فکر میکنن برتری ام4 بر کلاش رو نمی فهمن. مثال هاتون مثال های درستی نبود. . علت عدم توجه به قدرت زرهی و هوایی در 20 سال اخیر در کشور این بوده که سال ها این نظریه در کشور مطرح بوده که تنها کشوری که ممکن است با ما وارد جنگ شود امریکا است.با امریکا نیز فقط به صورت غیر متقارن میتوان جنگیند و روش های کلاسیک مانند تانک و هواپیما مناسب جنگ با امریکا نیست. سال های اخیر نوع تهدیدات عوض شده. امریکا به جای جنگ مستقیم گروه های تروریست را به جان ما انداخته. وگرنه قبلا هم همه میدانستند هوا پیما و تانک پیشرفته پیزهایخوبی هستند. همین تیپ نوهد اگر باهاشون صحبت کنین با چتر نجات هایی پرش میکنن که عمر کاری انها تمام شده و پرش با انها خطرناک است. حتما فکر نمی کنین که نمیدانن با چتر نجانی که عمرش تمام شده نباید پرید. نخیر بودجه ندارند بخرند و گرنه خوب هم میدانند ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 11
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اظهارات امیر پوردستان،پاسخی دندان شکن به اسطوره ای خوانده شدن مقاومت نیروهای ارتش و سپاه بود! حالا با هر نیتی و چه بسا بر حسب اتفاق.

خواهشا با قضاوت های نادرست،فضا را مکدر نفرمایید.

به نظر بنده افرادی که سعی در وارون جلوه دادن حوادث دارند،باید به طور جدی پاسخ گو باشند.دلیلی نیست که خون شهدا و مجاهدت های اون ها رو زیر سئوال برد.

ویرایش شده در توسط A7A
  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.