GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

به نظر میرسه که مخالفان دارن به صورت گسترده به موشک های دوش پرتاب مسلح میشن .

تصاویر زیر مربوط به گروه جیش التحریر ارتش آزاد در استان حمص هست .

http://uupload.ir/files/raf_cgzx_ydusaax5ta.jpg
http://uupload.ir/files/oo30_cgzx_y6uaaafei5.jpg
http://uupload.ir/files/3muw_cgzx_youuaa_6kk.jpg
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

علیرضا صفرپور جاجرمی دومین شهید مدافع حرم گنبدکاووس و هفتمین شهید مدافع حرم استان گلستان در سوریه به شهادت رسید ، اين شهيد عزيز ۵۰ ساله و دارای ۱فرزند پسر و ۲ فرزند دختر نیز می باشد.

6~4.jpg

شادي ارواح مطهر شهداي محب اهل بيت سلام الله عليهم صلوات

این شهید گرامی سه تا خونه با ما فاصله داشت خونشون . ادم خوبی بود خدا رحمتش کنه .ختمش رفتم و تقریبا اطلاعات خوبی از سوریه بدستم رسید هرچند که با کوشش دوستانی مثل جناب امینور و بقیه دوستان اطلاعات واقعا به روز هست در حدی که وقتی صحبت میکردم با بعضی مهمانها که تو سوریه بودن بسیار تعجب میکردن و البته تشکر 

پاینده باد ایران

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر میرسه که مخالفان دارن به صورت گسترده به موشک های دوش پرتاب مسلح میشن .

تصاویر زیر مربوط به گروه جیش التحریر ارتش آزاد در استان حمص هست .

http://uupload.ir/files/raf_cgzx_ydusaax5ta.jpg
http://uupload.ir/files/oo30_cgzx_y6uaaafei5.jpg
http://uupload.ir/files/3muw_cgzx_youuaa_6kk.jpg

ساخت کجاست این دوش پرتاب ها

آشنا نیستن

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شلمچه "مدافعان حرم" کجاست؟

 

 30 فروردین سال گذشته عملیات بزرگی به همت نیروهای مقاومت اسلامی شام، رزمندگان مدافع حرم ایرانی و افغانستانی و جمعی از مستشاران ایرانی در سوریه آغاز شد. این عملیات در منطقه حومه بصرالحریر در ریف شرقی درعا انجام شد.

http://www.defapress.ir/IDNA_media/image/2016/04/129042_orig.Png

طی این عملیات حدود یکصد تن از رزمندگان ایرانی و افغانستانی لشکر فاطمیون در نبرد با گروه‌ تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه در این منطقه به شهادت رسیدند که پیکر تعدادی از شهدا ماه‌ها در اختیار دشمن تکفیری بود.

 

http://qasemsoleimani.ir/article/7937.html

 

 

واقعا عجب تیتری .... شلمچه ی مدافعان حرم...

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 31 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 31 فروردین 1395 - دلیلی ارایه نشده است

دیگه وقتشه ضربه آخرو بزنیم و حلبو بگیریم چه با روسا و چه بی روسا،با پشتیبانی هوایی خودمون و حجتو تموم کنیم.وگرنه سرنوشت این جنگ ولله نامشخص تر از پیش خواهد شد...

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

M-60T (استاندارد دوم سابرا) ترک که در بعشیقه با کورنت آشنا شد

 

thumb_photo_2016-04-19_19-28-19.jpg

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است؟

رضا سراج در صفحه شخصی خود در تلگرام نوشت: صرف نظر از نقش کلیدی سوریه در محور مقاومت، باز هم سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است. این حرف بدان معنا است که خطر تجزیه تمامیت ارضی سوریه، محیط امنیتی و امنیت ملی ایران را دچار مخاطره می سازد. تبیین چرایی این مهم، منظور این یادداشت است.

ارتباط سوریه و محیط امنیتی ایران:
سوریه نقطه آغاز و عزیمت فاز جدید گسترش ناتو به شرق است. ناتو پس از ناکامی در عبور از  دریای سیاه برای رسیدن به قفقاز و هارتلند (قلب) جهان، در طرح جدید خود چشم به عبور از کریدور ( راهرو ) کردی دارد. در این راستا ناتو باید از طریق تجزیه سوریه، کشوری با مرکزیت حلب در شمال این کشور ایجاد و سپس از آنجا وارد کریدور کردی در عراق و ترکیه شود. در این طرح، کریدور کردی تا دریای خزر می بایست از کشورهای سوریه، عراق، ترکیه و ایران جدا گردد. بر همین اساس سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران محسوب شده و تجزیه آن، سرآغاز انتقال مخاطرات امنیتی به سوی ایران است.

جنبه راهبردی عملیات حلب:
حلب به عنوان دومین شهر سوریه، از اهمیت تعیین کننده ای برخوردار است. سیطره محور غربی، عبری، عربی بر این شهر، نقطه عزیمت تجزیه و بالکانیزه کردن منطقه توسط ناتو خواهد بود و آزاد سازی کامل آن نیز پیش گیری از طرح تجزیه سوریه و منطقه است. آزاد سازی و تثبیت حلب از یک سو پایانی بر ارجحیت گزینه ی نظامی در حل بحران سوریه بوده و از سوی دیگر با ایجاد دست برتر برای دولت قانونی سوریه در معادلات آینده، حرکت در مسیر سیاسی صلح را پر شتاب می سازد.

نتیجه:
بنابراین عملیات مستشاری نظامی ایران در سوریه، صرف نظر از جنبه های اعتقادی(دفاع از حریم اهل بیت ع ) انقلابی (حمایت از محور مقاومت) و انسانی، درحقیقت پیش گیری و پیش دستی در مقابله با مخاطرات امنیتی ایران می باشد و در این راه باید هزینه های آن را نیز پرداخت و این مهم دقیقا همان کاری است که مدافعین غیور حرم در حال انجام دادن آن هستند.

 

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/560159/%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیشروی های اخیر روزنه ی امیدی رو به وجود آورده بود ولی الآن دیگه مطمئنم که جبهه ی ما اونقدر قدرت نداره که در سوریه موفق باشه .

کافیه چند هفته روسها حمایت هوایی رو کاملا قطع کنند تا شاهد شکست های فاجعه بار در تمامی جبهه ها باشیم .

باید قبول کنیم که نیروهای سلفی جهادی اونقدر قدرت و پتانسیل دارن که ارتش سوریه رو خرد کنن و اگر تا به حال هم دولت سقوط نکرده فقط و فقط به خاطر خون بیش از 1500 شهید حزب الله و هزاران شهید شیعه از ایران ، افغانستان ، پاکستان ، عراق ، خود سوریه و ... بوده .

ارتش سوریه با وجود داشتن حمایت هوایی و توپخانه ای و حضور روسها در منطقه بر خلاف مخالفان اصلا روحیه ی بالایی نداره .

کم کم دارم به حرفی که برادرمون imosi دو سال قبل زده می رسم .

تکفیری ها و متحدانشون خیلی قوی هستند، و پشتیبانی کشورهای غربی و عربی از اونا بسیار زیاده، نیروی انسانی بسیار زیادی هم روی زمین دارند، ولی ارتش سوریه هم ارتش خوب و کارآمدی هستش، فراموش نکنید الان این ارتش پنج ساله که داره مقاومت میکنه، مشکل اساسی ارتش سوریه وجود خاین های زیاد تو ساختار اون هستش، که این مشکل براحتی حل نمیشه. یعنی اگه بخوایم این مشکل حل بشه و هیچ خاینی تو ارتش سوریه نمونه، باید همه نیروهاش از علویا و شیعه ها باشه که اونوقت این خودش بزرگترین نقطه ظعف میشه، و مبشه پیرهن عثمان تو دست ترکیه و سعودی که واویلا مردم دنیا بیاین ببینین شیعه ها دارن تو سوریه نسل کشی میکنن.
قبلا خود بنده فیلم عقب نشینی های ارتش سوریه از السخنه، تدمر و یا سهل الغاب رو که میدیدم، فکر میکردم ارتش سوریه ارتش بدرد نخوری ه که فقط زمین و سلاح به دشمن میده. ولی تو یک ماه گذشته دیدیم که این عقب نشینی ها جزیی از هر نبرد میتونه باشه، فیلم داعش از خناصر همین چند روز پیش، یا فیلم النصره از نبرد العیس، نشون داد که حتی نیروهایی که با دل و جون میجنگن و اعتقاد محکم و هدف والای انسانی هم دارن گاه غافلگیر میشن و کلی سلاح به غنیمت دشمن میدن و تپه های استراتژیکی رو ازش عقب نشینی میکنن که خودشونم میدونن برا آزاد کردن همون تپه باید بهترین جوونامون پرپر بشن.
روسیه شش ماه بیشتر نیست که داره کمک میکنه، مگه از سال 2011 تا شش ماه پیش ما اونجا مقاومت نکردیم؟ درسته با کمک روسها راحتتر جبهه ها جمع و جور میشد ولی بدون اونا هم میشه. به امید خدا
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در ادامه سلسله عزل و نصب های روزهای اخیر فرماندهان گروههای تروریستی تکفیری در شمال سوریه، ساعتی پیش منابع خبری از عزل "ابوعمر سفیره" فرمانده گروه تروریستی "الجبهه الشامیه" (ارتش آزاد) از سوی سازمان جاسوسی ترکیه خبر داده اند.

 

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/1/31/1574217_529.jpg

 

بنابر این گزارش، بخش رسانه ای این گروه زیر مجموعه ارتش آزاد با انتشار بیانیه ای از برکناری ابوعمر سفیره و جایگزینی وی با فردی بنام "حسام ابویاسین" بعنوان فرمانده و "سرگرد فراری علی شاکردی" بعنوان مسئول نظامی خبر داده است. طی 48 ساعت گذشته این دومین برکناری فرماندهان گروههای فعال در جبهه شمالی سوریه بشمار می رود. روز گذشته نیز منابع رسانه ای از عزل "سرگرد فراری محمد المصری" فرمانده سابق گروه "حرکت نورالدین زنکی" خبر داده بود. این منابع عزل و نصب های اخیر را به دستور سازمان اطلاعات ترکیه و به دلیل شکستهای اخیر این گروهها در جبهه های شمالی و جنوبی شهر حلب از نیروهای دولتی سوریه عنوان کرده اند. در این درگیری ها صدها تن از نیروهای این گروهها به هلاکت رسیده اند.
 
 
 
 
 
 
(ابوعمر سفیره فرمانده سابق الجبهه الشامیه پس از عزل!)
 
 
 
انشالله اختلاف بر سر قدرته که با عث این عزلو نصب ها گردیده به امید نابودی ایشان

 

درود بر شهیدان وطن
لعنت بر دشمنان حضرت علی  علیه السلام

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگ سوريه پيچيده هست و جوانب متعددى داره

شما فقط يه رقم لجستيك اين حرامى ها رو خوب دقت كنيد ميبنيد در حد لجستيك ارتش امريكا در عراقه، منابع مالى و انبارهاى بزرگى لازم داره اين جنگ، حالا شما توزيع اين لجستيك رو روى اين گستره جغرافيايى درنظر بگيريد حرفها داره براى گفتن
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 خطبه ۲۰۰ : از سخنان آن حضرت است در باره معاويه
وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِيَةُ بِأَدْهَى مِنِّي وَ لَكِنَّهُ يَغْدِرُ وَ يَفْجُرُ وَ لَوْ لَا كَرَاهِيَةُ الْغَدْرِ لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَى النَّاسِ وَ لَكِنْ كُلُّ غُدَرَةٍ فُجَرَةٌ وَ كُلُّ فُجَرَةٍ كُفَرَةٌ وَ لِكُلِّ غَادِرٍ لِوَاءٌ يُعْرَفُ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ اللَّهِ مَا أُسْتَغْفَلُ بِالْمَكِيدَةِ وَ لَا أُسْتَغْمَزُ بِالشَّدِيدَةِ .
ترجمه:
به خدا قسم معاويه زيرك تر از من نيست، ولى او خيانت می ‏ورزد و گناه مى‏ كند، و
اگر غدر و مكر نكوهيده نبود من از زيرك‏ترين مردمان بودم، ولى هر نيرنگى معصيت است، و هر معصيتى نوعى كفر است، و هر نيرنگ بازى را در قيامت نشانه ‏اى است كه به آن شناخته مى‏شود. سوگند به خدا كه من با مكر و حيله غافلگير نمى‏شوم، و با شدّت و سختى ناتوان نمى‏گردم.

طیب الله ! بسیار استفاده کردیم

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

چنین مبادله ای کار بسیار اشتباهی است.

هر چند مبادله با اسرای ایرانی باشد.

2000 نفر نیروی جنگی تزریق بشه بهشون و ما 4 نفر نیرومون رو بگیریم؟؟!

 

یه مقدار به نظرم میرسه این استدلال شما کوته بینانه هست!

 

حتی اگه در معاوضه تعداد بیشتری نیرو بهشون تزریق بشه!و ما حتی یک نیروی خودمون رو بدست بیاریم !

 

داریم به رزمنده های خودمون ثابت میکنیم که براشون ارزش قایل هستیم!

 

اینگونه!هست که میتونیم رزمندگان بیشتری و با انکیزه بهتر در میدان داشته باشیم!

 

شهادت و ...!در جایگاه خودش درست!

 

اما کی میخوایم بفهمیم ارزش دادن به نیرو و نفرات مهم ترین نقش رو ایفا میکنه!

 

یه مقدار این تفکرات رو از دشمنانمون!مثل اسراییل یاد بگریم خوبه!

  • Upvote 7
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیشروی های اخیر روزنه ی امیدی رو به وجود آورده بود ولی الآن دیگه مطمئنم که جبهه ی ما اونقدر قدرت نداره که در سوریه موفق باشه .

کافیه چند هفته روسها حمایت هوایی رو کاملا قطع کنند تا شاهد شکست های فاجعه بار در تمامی جبهه ها باشیم .

باید قبول کنیم که نیروهای سلفی جهادی اونقدر قدرت و پتانسیل دارن که ارتش سوریه رو خرد کنن و اگر تا به حال هم دولت سقوط نکرده فقط و فقط به خاطر خون بیش از 1500 شهید حزب الله و هزاران شهید شیعه از ایران ، افغانستان ، پاکستان ، عراق ، خود سوریه و ... بوده .

ارتش سوریه با وجود داشتن حمایت هوایی و توپخانه ای و حضور روسها در منطقه بر خلاف مخالفان اصلا روحیه ی بالایی نداره .

کم کم دارم به حرفی که برادرمون imosi دو سال قبل زده می رسم .

 برادرمن جنگ سوريه سر آغاز تشكيل حزب الله جديد درعمق خاك اسراييل غاصب خواهد بود پس با يك شكست  اينقدر ناميد نشويد همين طور بايك پيروزي كار تمام شده فرض نكنيد

ویرایش شده در توسط MBS123
  • Upvote 6
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.