GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

بشار اسد امروز(سه شنبه) در دیدار با هیاتی روسی متشکل از نمایندگان پارلمان و شخصیتهای دینی، اجتماعی و رسانه ای تاکید کرد: دستاوردهای بزرگ ضد تروریسم حاصل مقاومت سوری ها و حمایت سازنده دوستان و در راس آنها روسیه است.

 

 

thumb_1558566_170.jpg

 

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/1/24/1558566_170.jpg

 

 

رئیس جمهوری سوریه افزود: دستاوردهای گسترده در زمینه نابودی شمار زیادی از تروریستها و شکست آنها درمناطق متعدد، حاصل مقاومت ملت و ارتش سوریه و حمایت تاثیرگذار دوستان و در راس آنها روسیه بوده است.

وی تاکید کرد که نقش مثبت روسیه خواه در سوریه و یا در سطح بین الملل نقشه سیاسی جهان را بار دیگر ترسیم کرد؛ و ثابت کرد که روسیه کشوری بزرگ است که یک راهبرد مبتنی بر پایبندی به اصول و ارزشها و اجرای قوانین بین المللی در دستور کار قرار می دهد.

گزارش خبرگزاری سوری سانا حاکیست اعضای هیات مهمان روسیه نیز بر حمایت پارلمان آن کشور از مقاومت سوری ها و اصرار و پافشاری آنها بر حفظ دولتشان تاکید کردند و افزودند که جنگ ظالمانه تروریسم و محاصره اقتصادی علیه ملت سوریه به این سبب بوده است که سوریه یکی از کشورهای اندکی است که همچنان به حاکمیت و استقلال خود پایبند بوده و بهترین دلیل بر این مدعا حمایت گسترده مردمی از انتخابات پارلمانی است.

 

 

با وجود تلاش‌های انجام شده از سوی طرف‌های بین‌المللی برای آتش بس در سوریه، به نظر می‌رسد تمامی گروه‌ها یقین دارند که باب جهنم واقعی و جنگ فراگیر در تمامی محورها در آینده‌ای نزدیک باز خواهد شد. به نظر می‌رسد آوریل آغاز مرحله‌ای جدید در جنگ سوریه باشد.

با وجود اینکه روند سازش های شکننده در سوریه همچنان ادامه دارد، اما به نظر نمی‌رسد در آینده‌ای نزدیک این روند به حل فراگیر بحران کمک کند، چنانچه تمامی طرف‌ها تلاش دارند بالاترین حد آمادگی نظامی خود را قبل از بازگشت به میدان مبارزات تحقق بخشند.  

اطلاعات نظامی و سیاسی نشان می‌دهد که آتش بس شکننده سوریه به پایان راه خود نزدیک می‌شود، به نظر می‌رسد استان حلب سوریه دارای بیشترین پتانسیل برای آغاز مجدد جنگ فراگیر و اعلام رسمی توقف آتش بس در دو ماه گذشته باشد. درگیری که در صورت آغاز، درگیری های متفرق مانند روزهای اخیر نخواهد بود، چرا که آماده سازی ها و نقل و انتقال‌های گسترده ای در این راستا آغاز شده و به نظر می رسد بیشتر جبهه های حلب را درگیر خود خواهد کرد.

ارتش سوریه و متحدانش صراحتاً اعلام کرده‌اند که درگیری بزرگی را آغاز خواهند کرد، آنها البته از جزییات این درگیری چیزی نگفته‌اند. "وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه اعلام کرد نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه در حال آماده شدن برای عمیات مشترک برای آزاد سازی حلب هستند. وی در دیدار با نمایندگان مجلس روسیه خاطرنشان کرد که ما به همراه شرکای روس آماده می شویم عملیاتی را به منظور آزادسازی حلب و بیرون راندن همه گروه های مسلح غیر قانونی از این شهر آغاز کنیم.

هم‌زمان با تحرکات نظامی نیروهای مقاومت به نظر می‌رسد توافق اعلام نشده بین گروه‌های تروریستی برای توزیع جبهه‌ها و مسئولیت مبارزات به دست آمده است، به گونه‌ای که صدها نفر از نیروهای مبارز النصره حومه غربی و جنوبی حلب را رها کرده و عناصر دیگری جایگزین آنها شده‌اند. احتمال می‌رود شبه‌نظامیانی که از این مناطق خارج شده‌اند سعی دارند خود را به گروه هایی برسانند که نام آن ها در لیست گروه های تروریستی غرب نیست و به جریان های معتدل موسوم شده اند.

 

 

ه این ترتیب به بهانه مبارزه با داعش درگیری بزرگی در حومه شمالی و شرقی حلب آغاز خواهد شد. جالب اینجاست که سامان‌دهی عناصر مسلح مخالف دولت بر اساس رویکردهای ایدئولوژیک و گرایش‌های آنها به گروه‌های مختلف صورت نمی‌گیرد، بلکه بر اساس ماهیت تخصص‌هایی نظامی آن ها انجام می شود.

اطلاعات مستدلی که روزنامه الاخبار لبنان به آن دست پیدا کرده، نشان می‌دهد بیشتر عناصری که از حومه غربی حلب خارج شده‌اند، عناصری هستند که در عملیات حمله و یورش تجربه دارند و به جای آنها افرادی وارد این منطقه شده‌اند که آموزش‌های ویژه‌ای را در مأموریت‌های دفاعی و نظامی و استفاده از ضدهوایی های پیشرفته دیده‌اند.

این در حالی است که یگان‌های فعال در حومه غربی حلب محموله‌های جدیدی از تسلیحات را دریافت کرده‌اند که برخی از آنها برای اولین بار به دست تروریست‌ها رسیده است. براساس آنچه که گفته شد به نظر می‌رسد طرح‌های نظامی تروریست‌ها برای مرحله آینده تلاش برای تثبیت تسلط بر بخش های غربی و جنوبی حلب است، البته آن‌ها نیم‌نگاهی نیز به انجام حملات جدید برای تسلط بر مناطق دیگر دارند.

جبهه النصره شاخه تروریستی القاعده در سوریه ضمن هماهنگی با عناصر ارتش آزاد که جریان‌های غربی آن را نیروهای معتدل می خوانند، سعی دارند موازنه نهایی قدرت در حلب و لاذقیه و حماه را تغییر دهند تا بتوانند جبهه‌های متعددی را به روی ارتش سوریه گروه باز کنند.

 

 

 

این گروه ها برای تحقق برنامه های خود حمله گسترده‌ای را به سوی مناطق خان طومان، الزربه-زیتان و برقوم برنه آغاز کردند تا شاید بتوانند موازنه ‌های درگیری را تغییر داده و شهر الحاضر را به عنوان گذرگاه ورودی به حومه جنوبی حلب تحت کنترل خود بگیرند، اما این حمله با ایستادگی گسترده ارتش و نیروهای مقاومت مواجه شد و تروریست‌ها با هلاکت 65 شبه نظامی و مجروح شدن 200 تن دیگر ضربه سختی را دریافت کردند.

عناصر مسلح مخالف دولت و حامیان آنها از طریق این برنامه‌ها می‌خواهند نوار مرزی ترکیه را همچنان در دست خود نگه‌ دارند تا کانال های لجستیک آن ها همچنان فعال باقی بماند. در همین راستا است که مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با وجود شکست تلاش‌های گذشته، بار دیگر از ضرورت پاک‌سازی منطقه ای حدود صد کیلومتر مربعی در مرزهای جنوبی و تبدیل کردن آن به منطقه امن سخن گفته است.

وی به صراحت از کمک‌های تسلیحاتی به گروه‌های مسلح به صورت زمینی و هوایی تحت پوشش مبارزه با تروریسم خبر می دهد. به نظر می‌رسد شعار مبارزه با تروریسم ابزاری است که تمامی طرف‌های مداخله جو در سوریه آن را پوشش سیاسی برای توجیه مداخله‌ خود در مناطق مختلف این کشور قرار داده اند.

 

در همین راستا و به همین بهانه یک هیئت نظامی آمریکا اخیراً مجموعه نشست‌هایی را با رهبران گروه‌های تروریستی موسوم به معتدل در داخل اراضی ترکیه داشته است. مقام آمریکایی در این نشست وعده داده که کمک‌های بیشتری تحت نظارت آمریکا و ترکیه به تروریست‌ها تحویل خواهد شد.

در همین راستا تجهیزات نظامی فراوانی از طریق مرز ترکیه به استان ادلب انتقال داده شده و سپس تروریست‌ها این تسلیحات مجهز را به مرزهای جنوبی استان حلب برای حمله به مواضع ارتش سوریه انتقال دادند. گروه های تروریستی سعی دارند با استفاده از منطقه امن مرزی، زمینه را برای شکست دادن داعش در الرقه تحت پوشش ائتلاف بین المللی فراهم کنند تا بتوانند افراد تحت امر داعش را نیز در مسیر اهداف خود جذب کنند.

مجله انگلیسی گینس متخصص در زمینه مسائل دفاعی در شماره اخیر خود از ارسال دو محموله تسلیحاتی از سوی ایالات متحده آمریکا برای عناصر مسلح در سوریه خبر داد و تأکید کرد این اقدام تردیدهای اساسی در زمینه جدیت واشنگتن برای پایبندی به تعهداتش با روسیه برای ادامة آتش‌بس از سوی ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد محموله‌های تسلیحاتی ارسال ‌شده از طریق ترکیه و اردن ارتباط مستقیمی با برنامه گروه‌های مسلح برای تنش‌آفرینی بیشتر قبل از آغاز دور سوم مذاکرات ژنو دارد.

به نوشته این مجله انگلیسی مرحله اول در روز 5 دسامبر 2015 از طریق کشتی «Geysir » از بندر کونستانتا در رومانی عبور کرده و به بندر آغالار در ترکیه وارد شد. این کشتی نیمی از محموله خود را تخلیه کرده و سپس به سمت بندر العقبه اردن حرکت کرد. محموله کشتی‌ مذکور بیش از 80 کانتینر با وزن حدود 1000 تن بوده و شامل انواع تسلیحات و مهمات از جمله سلاح‌های پیشرفته ضدزره و ضدتانک بود.

 

محموله دوم حدود دو برابر محموله اول بوده و شامل 117 کانتینر با وزن تقریبی 2000 تن سلاح و مهمات بوده است. این محموله از بندر بورگاس بلغارستان بارگیری شده و به سمت بندر العقبه حرکت کرده است. جزییات این محموله افشا نشده، اما گفته شده بیش از 162 تن مواد منفجره در این کشتی وجود داشته است.

نکته قابل توجه در ارسال این تسلیحات حضور تعداد زیادی موشک ضد تانک بود که در محموله اول وجود داشت. کارشناسان این مجله انگلیسی اعلام کردند که حدود 50 دستگاه خمپاره انداز ضد تانک از نوع «Faktoria» به همراه حدود 796 تا 854  موشک آن در این محموله وجود داشته که به نظر می رسد برای هدف قرار دادن تانک‌های سوریه و تانک‌های تی 90 سوریه ارسال شده است. این نشان می‌دهد آمریکایی ها دقت زیادی در انتخاب تسلیحات مورد نیاز تروریست‌ها بر اساس محتوای درگیری‌های آینده در سوریه داشته اند و همین موضوع بر شدت درگیریهای احتمالی آینده می افزاید.

این تحرکات در حالی به دنبال می‌شود که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت منطقه‌ای نقطه ثقل فعالیت‌های خود در روزهای اخیر را در اطراف حمص و پاکسازی تدمر قرارداده اند. آنها به دنبال پایان دادن به حضور داعش در عمق سوریه قبل از پرداختن به جنگ با آنها در اطراف مرزها هستند.

 

 

تلاش گروه‌های تروریستی برای تحریک جبهه‌ها در حلب از آن رو است که آنها می‌دانند ارتش سوریه به زودی تلاش خواهد کرد داعش را در مناطق حلب و الرقه و دیرالزور شکست دهد. به این ترتیب به نظر می‌رسد جنگی فراگیر به زودی برای مبارزه با داعش و با هدف تعیین سرنوشت نهایی بحران سوریه بین نیروهای مدافع ارتش سوریه و محور مقاومت با گروه های متعدد شورشی و تروریستی آغاز خواهد شد.

 

 

سوال این است آیا روسیه مجددا به جنگ باز میگردد

 

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/556398/%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%81%D8%B3%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%AA%D8%B4%E2%80%8C%D8%A8%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%84%D8%A8

 

 

درود بر شهیدان وطن
لعنت بر دشمنان حضرت علی  علیه السلام

 

 

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/2/4/1581398_739.jpg

 

thumb_1581398_739.jpg

 

جمعی از رزمندگان مدافعان حرم همزمان با ایام وفات ام المصائب زینب کبری(س) در حرم دختر امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) حضور پیدا کرده و خاضعانه مشغول غبارروبی از ضریح پاک این بانو شدند.

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جنگ پنهان ایران در سوریه لشکر جنگجویان خارجی ایران (پخش شده از بی بی سی)
2645 تایم
56.5 Mb
http://filemoney.com/esmn4isyjc02.html

 

با حداقل امکان  تصاویری خوبی آورده بود روایتش هم دچار سکون نمی شد

در حالی که صدا و سیمای ما هم آرشیو و هم بودجه ولی خروجی ندارد

 

با چهارتا مستند دیگه اینجوری ساختن تمام پیش فرض ها را به نفع خودشون تغییر می دهند در حالی که ما هیچ کاری نکرده ایم

 

------------

اما در مورد اینکه مجبور می کردند اخراج یا اعزام 

یادم می آید در فیلم باندهای نیویورکی مهاجران همان اول کار یا باید پول جنگ را می دادند یا به جنگ اعزام می شدند 

  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

بسم الله...........


بارریزیهای مجدد سی 130 ایرانی بر فراز شهرک های نبل الزهرا


تروریستها سعی میکنند با ضد هوایی محموله ها رو بزنند

تجهیزات نیرو های امریکایی کجا مال نیرو های نوهد کجا...

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

«قامشلی» ساختار نظام سیاسی جدید سوریه را تعیین می‌کند؟

 

پس از حمله ناجوانمردانه نیروهای کرد به ایست و بازرسی های دولتی در قامشکلی و کشتن نیروهای دولتی یک درگیری بزرگ رخ داده در این شهر نیروهای آسایش هم از فرصت استفاده کرده ابتدا زندان و ادارات دولتی رو اشغال کردن

هرچند سعی شده این اختلافات رسانه ای نشه آما نیروهای کرد سواستفاده کنند دارن به هدفشون که اخراج تمامی نیروهای دولتی از حسکه است می رسند امروز نیز به خانه های افسران حمله کردن و تعدادی رو دستگیر کردن

وضعیت داره از کنترول خارج می شه کم کم و خطر تبدیل به درگیری جدی بین کردها و دولت رو بشتر کرده متسفانه کرد ها همه جای سوریه همینگونه عمل کردن در تمامی مناطق تحت تسلط خودشون حتی اعراب رو هم اخراج کردن از اون مناطق

دیگه خوب بدش با دوستان

 

خبرهای دیگه

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950204000682

ویرایش شده در توسط ramoon
  • Upvote 6
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جنگ پنهان ایران در سوریه لشکر جنگجویان خارجی ایران (پخش شده از بی بی سی)

http://uplod.ir/dzps7q4bxs4a/‫مستند_جنگ_برای_اسد-_لشکر_جنگجویان_خارجی_ایران‬_-_YouTube.MKV.htm

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان یه نگاهی به پست های قبل بنداز جا دوری نمیره....سه بار آپلود شده این مستند ویرایش شده در توسط mohammadreza98
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان یه نگاهی به پست های قبل بنداز جا دوری نمیره....سه بار آپلود شده این مستند

گاهی لینک ها دچار افت سرعت و خرابی میشین 

شما ببخش اخوی 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بمب اعتراف نخست‌وزیر پیشین قطر علیه عربستان درباره سوریه

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950204001241

 

 

چه شود !!!!!!!   rolling_on_the_floor   rolling_on_the_floor

 

 

 
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 5 اردیبهشت 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 5 اردیبهشت 1395 - دلیلی ارایه نشده است

تاریخ تکرار می شود

دوستان توجه کنین که داره چه اتفاقی می افته امریکا داره با کردها همون کاریو می کنه  که انگلیسیا با یهودیا کردن  تشکیل یک کشور با اخراج مردم اون منطقه شاید به هم وطنان کردمون بر بخوره ولی کرد های سوریه و عراق سابقه درخشانی تو خیانت و نا مردی دارن باید جلوشون گرفته بشه

چون خطر یه اسراییل جدید و به مراتب بزرگتر احساس میشه بهتون قول میدم هدف بعدی اونها به سمت ساحل مدیترانه خواهد بود 

نقشه جدید غرب خیلی خوب داره جواب میده بدونه هیچ هزینه ای دارن دنیا رو به دلخواهشون تغییر میدن بدون دخالت مستقیم و قایم شدن پشت کشور های چون ترکیه و عربستان

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

 

بسم الله...........

 

بارریزیهای مجدد سی 130 ایرانی بر فراز  شهرک های نبل الزهرا

 

 

 

با سلام و خسته نباشید

فکر کنم منظر شما فوعه و کفریا بوده باشه ؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.