GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

دوستان مثل اینکه حمله اصلی نیروهای مقاومت برای آزاد سازی خان طومان شروع شده. اکانت های مقاومت از حمله توامان به حندرات هم خبر میدن.
دوباره تکفیریها یه کلیپ منتشر کردن از هدف قرار گرفتن نیروهای ما توسط موشک تاو. در این کلیپ نیروهای ما در منطقه راشدین پنجم در غرب حلب، توی یک کوچه شبیه کوچه باغهای روستایی خودمون هدف قرار میگیرن، باز هم در آخرین لحظات بچه ها متوجه موشک میشن که دیگه خیلی دیر شده، تواین کلیپ بنظر میرسه فاصله پایگاه تاو(لانچر) تا هدف خیلی کمتر از موارد مشابه پیشین باشه.
تمام نیروهای مقاومت که به سوریه واسه دفاع میرن، نباید به هیچ عنوان در مناطق باز که تا شعاع چهار کیلومتر پیداست تجمع بیش از دو نفر داشته باشن. و همیشه باید در پناه یک دیوار، سنگ، یا هر چیز حایل دیگه ای باشن.
تکفیری ها واسه چنین اهدافی ممکنه روزهای متوالی در یک منطقه کمین کنن، از هیجان بعد از اصابت تو بعضی کلیپها پیداست که خیلی انتظار کشیدن واسه این لحظه. ویرایش شده در توسط Ahad1394
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کلیپ کل جنگ خان طومان مستقیم شد
مدت کلیپ ده دقیقه
اعتبار دانلود مستقیم 14 روز
_[tag18].mp4]http://fs2.filegir.com/xshabrox/تحرير_الخالدية،_خان_طومان-----_خالىدىيە،_خانتۇمان_فەتھىسى_[0qzbAjZrAXQ]_[tag18].mp4

یعنی با دیدن این کلیپ فقط تاسف خوردم که اولا چقدر در کار اطلاعاتی ضعیف عمل شد و به موقع اون همه تحرک رصد نشد، ثانیا اینکه چرا اونجوری همه باهم و کنار هم داشتن فرار می کردن ته اینقدر راحت بشه هدفشون قرار داد. اینجاست که واقعا آموزش معنی واقعی خوشو نشون میده
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی دیگر از نیروهای نظامی روسیه در سوریه کشته شد، اینبار یه سروان به نام Anton Erygin (آنتون اریگین)، گویا ایشون محافظ گروه روس گفتگوهای صلح و آتش بس در مناطق مرکزی استان حمص بودن، و در گلوله باران گروه های تکفیری زخمی میشه، میبرنش به پایگاه روسها تا پزشکهای روس نجاتش بدن، ولی بع از دو روز تلاش گروه پزشکی، ایشون دووم نمی اره. روسیه میگه این نهمین (9) نفر هستش که از شروع عملیات ضد تروریستی تو سوریه کشته شده.
ماه گذشته هم تو پالمیرا یکی از افسران روس به نام (Aleksandr Prokhorenko) واسه جلوگیری از اسارت بدست داعش، موقعیت خودش رو جهت بمباران گرا میده، تا زنده بدست داعش نیفته.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فرق ما با یه کشوری مثل آمریکا اینه که اونا چند تا ملوانشون اشتباهی وارد آبهای ما میشن بعد یه روز آزاد میشن، اونا از همون موقع دارن تحقیق و بررسی می کنن که چرا این مشکل پیش اومد تا از رخدادن مجددش پیش گیری کنن.
 

 

نکته ای که قبلا هم اشاره شده بهش در فوروم و مهمه اینه که این فقط مشکل مختص نیروهای نظامی نیست. مشکل تمامی ارکان جامعه ی ایرانی هست. از جزء کوچک شخص و خانواده بگیر تا تمامی ارگان های دولتی و حتی خصوصی که عجیب هست چون به هر حال این عدم تکیه بر تحقیق و برنامه ریزی و بررسی شکست ها و پیروزی ها و در نتیجه تدوین راهکارهای جدید باعث ضرر مالی براشون میشه.

 

برای افرادی چون اعضای این فوروم مثلا در بخش نظامی ( و هر گروه تخصصی دیگه در سایر موضوعات ) قطعا این مشکلات به چشم میاد و مثلا در یک فوروم پزشکی از تفاوت های اقدامات ما با سایر کشوها نقد میشه و یا در یک انجمن خودروسازی، یک مجله محیط زیست و ...

 

ولی در بحث ما یعنی بحث نظامی چون این اشتباهات و درس نگرفتن ها ابعاد ممکنه تراژیک و خطرناکی گاهی به خودش بگیره و از طرفی مواجه هستیم با بخشی از جریان نظامی یک کشور که رجزخوانی نظامی هست ( حالا از طریق رزمایش، نمایش دستاوردها، سخنرانی، حریف طلبیدن (خصوصا کشوری که دائم تهدید نظامی میشه) یقینا این میشه که عصبانیت ها و ناراحتی های دوستان هم بیشتر بشه.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تروریستهای النصره و هم پیمانهاش(احرارالشام، اجنادالحمص، اهل السنة و الجماعة) از صبح امروز پنج شنبه، به شهرک الزاره در شمال استان حمص حمله کردن. این شهرک در غرب شهر مهم الرستن و جنوب شرقی حربنفسه قرار داره.تروریستا تونستن این شهرک علوی نشین رو اشغال کردند. گویا بمانند همیشه شروع به وحشیگری و غارت کرده و بعضی از مردم شهرک رو در جا اعدام کردن و خیلی از زن ها و بچه ها رو به شهرها و روستاهای تحت اشغال خودشون مانند الرستن منتقل کردن. گویا این شهرک رو ارتش سوریه حدود سه ماه پیش آزاد کرده بود، ولی با توافقی که در جهت صلح و آتش بس با ساکنان منطقه شمالی حمص امضا شده بوده، نیروهای ارتش ازین شهرک خارج شده بودن و به شهرک جرجیسه در شمال شرق این شهرک عقب نشینی کردن.
در این حمله تروریستها یک تانک و یک نفربر بی ام پی غنیمت گرفتن. و شهردار (کدخدا بگیم بهتره) این شهرک رو گروگان گرفتن.

ویرایش شده در توسط Ahad1394
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان در مورد نبرد خان طومان و شهادت حدود 15 نفر از بچه های سپاه مازندران از منبع مطلعی در سپاه همین امروز مطالب جالبی شنیدم که تیتر وار عرض میکنم :

 

 

1-سیاسی بازی روسها و پذیرش اتش بسی ( علیرغ مخالفت صریح سپاه ) که مثل روز روشن بود یه طرفش القاعده اس و هیچ اعتباری نداره و دست ما رو برای انجام برخی اقدمات غافل گیرانه در روزهای قبلش بست وگرنه ایشون میگفت براحتی با انجام چندین تک محدود میشد شدت حمله جیش الفتح رو تا حد زیادی خنثی کرد اما چه میشود کرد چون ما در کشوری غریب با نیروهای محدود از خودمون میجنگیم و مثل دفاع مقدس همه میدان دست ما نیست.....متاسفانه با خون بچه های ما بازی شد

 

 

2- طبق معمول  عدم مسولیت پذیری ارتش سوریه  در چند نقطه کار دست نیروهای خودی داد و متاسفانه اونی شد که همه دیدن ... در این هجوم هم جیش الفتح ( النصره ) با اطلاع کافی از وضعیت میدان خودروهای انتحاری رو به سمت حلقه ضعیف زنجیر روانه کرد و ارتش سوریه هم طبق پیش بینی سریعا خط رو خالی کرد و گله تکفیریون روانه شدن

 

 

3-   حجم بسیار بالای نیروهای جیش الفتح که براحتی تا چند هزار نفر بودن و در برابر نیروهای خودی قابل قیاس نبود.... اونم نیروهایی که بدنه اصلیش ارتش سوریه اس که وضعیتش رو همه میدونن و الباقی هم افاغنه تیپ فاطمیون که بسیاری اونا رو با یه ماه اموزش سطحی فرستادن سوریه و تعداد محدودی هم نیروهای سپاه و حزب الله که در این معرکه هم  اینها تا اخرین لحظه جنگیدن و طبعا کاری هم از دستشون بر نمی اومد

ویرایش شده در توسط Thundar
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه مطلبی چند وقته تو ذهن من هستش میخوام با دوستان در میون بذارم، ممکنه خیلی ها این طرز فکر رو نپسندن و حتی ناراحت کننده باشه واسشون.

خیلی از ما (همه ما) اگه تو جایگاه انتخاب باشیم، بین یه مشت تو صورت یا همون مشت تو شکم، دومی رو انتنخاب میکنیم،(انتخاب بین بد و بدتر- قاعده دفع افسد به فاسد) چرا که  جبران خسارت و جذب ضربه ی تو شکم راحت تره، درد و آسیبش هم کمتره.

وقتی که پارسال ارتش سوریه زیر باران موشکهای تاو بود و چپ و راست تروریستها تانک و نفربرهاش رو میزدن، ما تو سایت میلیتاری داشتیم حرص میخوردیم که چرا ارتش سوریه ادوات زرهیش رو قفسی نمیکنه، مگه چقدر کار داره، مگه چقد خرج داره و ....

 بعضی دوستان حتی حساب کرده بودن که با پنج میلیون تومان، میشه یه تانک چند میلیارد تومانی رو قفسی کرد و سر جنگی موشک رو در فاصله امن منفجر کرد که هم از تانک و هم از خدمه تانک محافظت بشه.

آیا این موضوع رو ارتش سوریه خودش نمی دونه؟ ارتشی با اون عرض و طول و دم و دستگاه و موسسه و کلی مشاور و مستشار؟

یا شایدم ارتش سوریه این مطلب رو از همه ما بهتر میدونه ولی چاره ای  جز تحمل نداره. همه میدونیم که زرهی ارتش سوریه جز نقاط قوت ساختار کلی ارتش سوریه ست، ارتش سوریه تصمیم گرفته اون ضربه مشت به شکمش برخورد کنه. حاضره تانک از دست بده تا هلی کوپتر. وگرنه اگه سوریه تانکها و زرهیش رو مجهز میکرد تا از گزند تاو در امان باشن، اونوقت همون کسانی که تاو رو در اختیار تروریستها قرار دادن، بعد از دیدن اینکه تاوها پادزهر دارن و هیچ خسارتی وارد نمی کنن، آیا بیکار مینشستند؟ یا برا ضربه زدن و ریختن زهرشون، دوشپرتاب میرسوندن به تروریستها؟ ممکنه ارتش سوریه در مقام انتخاب، بین تاو و دوشپرتاب اولی رو انتخاب کرده باشه. اینطوری ممکنه حامی جبهه تروریستی با دیدن منفجر شدن تانکها و جزغاله شدن خدمه، احساس پیروزی کنه و به سراغ تحویل دوشپرتاب به تروریستها نره. 

خیلی درآور و ظالمانه ست ولی جبرانش آسونتره. تصور کنین به جای این چندهزار موشک تاو، فقط دویست تا دوشپرتاب میرسید دست تروریستها. چه اتفاقی واسه نیروی  هوایی سوریه می افتاد؟

حالا بیایم سراغ نیروهای خودمون، چرا تعداد شهدای ما ازهمین موشکهای ضد زره اینقدر زیاده؟ چرا ما فکری واسه این تاوها نمیکنیم؟ آیا ما هم باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم؟آیا ما هم مشت  توشکم رو انتخاب کردیم؟ 

امیدوارم اینطور نباشه و بزودی راهکار خوبی مثل سراب-1داشته باشیم و تاوهای اهدایی آمریکا و سعودی به تروریستها پس از برخورد به در و دیوار و خاکریزها و درحاشیه امن نیروهای ما منفجر بشه.

  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
◀️خبر فوری


ارتش سوریه و حزب الله وارد زبدین در غوطه ی شرقی دمشق شدند و تعداد از نقاط ان را ازاد کردند




@nabjahadi008

◀️خبر فوری

جنگنده های روسی مواضع تروریستها را در زاره هدف قرار دادند


زاره ساعاتی قبل به دست تروریستها افتاد


ارتش سوریه و متحدانش بر نقاطی استراتژیک در ورودی مخیم حندرات تسلط پیدا کرده
در این حمله برای آزادسازی مخیم،حندرات گروه های شرکت کننده عبارتند از:ارتش سوریه حزب الله لبنان فاطمیون و،لواء القدس
@nabjahadi008 ویرایش شده در توسط sahand3s
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان در مورد نبرد خان طومان و شهادت حدود 15 نفر از بچه های سپاه مازندران از منبع مطلعی در سپاه همین امروز مطالب جالبی شنیدم که تیتر وار عرض میکنم :

1-سیاسی بازی روسها

2- طبق معمول  عدم مسولیت پذیری ارتش سوریه

3-   حجم بسیار بالای نیروهای جیش الفتح

تا کی اخه؟بس نیست؟هر بار هر شکستی خوردیم عوض این که بیان بگن ما اشتباه کردیم دشمن رو بزگ کردن که خطای خودشون رو کوچیک کنند چه توی سوریه چه درگیری های شمال غرب چه دوران جنگ همیشه دشمن ما تا دندان مسلح بوده و کل دنیا هم پشتیبانیش میکردن .عالم و ادم رو مقصر جلوه میدن.مگه نمیگن مخالف بودیم؟پس میدونستن به اتش بس اعتباری نیست میدونستن ارتش سوریه اکثرشون از اجبار اومدن و اعتقادی به مبارزه ندارن میدونستن پشتشونو خالی میکنن.میدونستن نیروهای مظلوم فاطمیون اموزش درست ندیدن و از همه مهمتر از 1 ماه پیش میدونستن که قصد حمله دارن کما اینکه ی مدت قبلش العیس رو گرفتن.هیچ توجیهی برای اشتباهاتشون و برای بی تدبیریشون وجود نداره.اینی که میخوام بگم ربطی نداره اما جای فکر داره چند وقت پیش اون شاهزاده  سعودی ی حرفی زد که با تمام تنفری که بهش دارم خوشم اومد از حرفش توی اون برنامه بلند پروازانه و رویاییش برای توسعه عربستان  ی چیزی گفت و اونم اینکه قبول کرد که ارتشش ضعف داره قبول کرد که راهو اشتباه دارن میرن.تا وقتی که اشتباهاتمئن رو قبول نکنیم و سعی به توجیهش داشته باشیم هیچ وقت عزمی واسه اصلاح خودمون نخواهیم داشت هیچ وقت.

  • Upvote 15
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پهباد مسلح داریم.تعدادش هم کم نیست.اما تفکر استفاده عملیاتی از این ابزار جدید هنوز در دکترین دفاعی ما جا نیفتاده.شما باور نمیکنید هنوز هم خیلی از فرماندهان ما دنبال دیده بانی بصری هستن و استفاده از پهباد و اینجور چیزارو نمیدونن.
هنوز خیلی از تصمیم گیران ما با نبردهای امروزی تطبیق پیدا نکرده افکارشون و جنگ سوریه به معنای واقعی یک دانشگاه بزرگ برای ماست.
  • Upvote 10
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان سلام .

شهادت بچه های مقاومت در خان طومان رو تسلیت میگم .

کسی تا به حال اینطور به عملیات جنوب حلب نگاه کرده که کل این عملیات هدفش گرفتن زمین یا محاصره ی حلب نبوده و برای درگیر کردن پتانسیل تروریست های حاضر در شمال سوریه و بازی دادن اونها و حتی شاید خرید زمان باشه ؟

از زمان شروع عملیات در جنوب حلب هر روزه شاهد درگیر شدن تعداد بیشتری از تروریست ها در این جبهه هستیم و این باعث تحرک کمتر اونها در لاذقیه ، حماه و ... بوده .

اگر اینطور به این جبهه نگاه کنیم ، حتی اگر تمام مناطق آزاد شده هم از دست بره میتونه برای مقاومت یک پیروزی محسوب بشه چون تقریبا تمام انرژی تروریست های شمال رو گرفته و اگر ارتش سوریه قدر این زمان رو بدونه قادر به بازسازی و اصلاحات لازم خواهد بود . ویرایش شده در توسط Amir22
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان ادم های غیر نظامی که تجربه ی جنگی ندارن اگر به سپاه شهرشون مراجعه کنند اعزام میشن یا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.