GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

امام زمان ! امام زمان ! این کارا مال تهرونه نه اونجا . چرا اینایی که میخواید ببرید ثبت نام نمیکنید آموزش بدید . حالا نبردیدم نبردید . عوضش طرف 2 3 ماه آموزش درست ببینه که بره درست بجنگه . نه اینکه بابا رو ورداری ببری تازه نشونه گیری و نظم جمعی یاد بدی اونجا . از حرکت کردن و صلواتشون معلومه صفر کیلومترن بندگان خدا . کی میگه هوش ایرانیها خیلی بالاست؟ مگه من پیداش نکنم! دهنش سرویسه.


والا من دقیقا یه مثال از یکی از کارگرای اقغانی محل کارم که به سوریه رفته بود زدم و اون هم همین چیزها رو تعریف می کرد و وقتی توی پیج تعریف کردم یکی از دوستان به دروغگویی متهم کرد مارو، خدارو شکر که فیلمش هم اومد. کاملا حق باشماست و آموزش خوبی نمی بینن این عزیزان
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه لحظه فکر کردم سایت مشرق رو باز کردم!!!! بعد دیدم نه اینجا میلیتاری هست
  • Upvote 11
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

راست یا دروغ این عکس را من تایید نمیکنم تنها میگذارام:

 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10360/SOURAAA.jpg

 

 

اگه به محل نوشته ها در تا خوردگی دقت کنید متوجه میشید که واقعی نیست و فتوشاپه

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه به محل نوشته ها در تا خوردگی دقت کنید متوجه میشید که واقعی نیست و فتوشاپه

 

فتوشاپ نیست ... منبع اصلی این سایته و کلا ماجرا چیز دیگری است که سایت های عربی شانتاژ کردن و گاف بسیار  بدی هم دادن  ....

 

http://qasemsoleimani.ir/article/8354.html

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فتوشاپ نیست ... منبع اصلی این سایته و کلا ماجرا چیز دیگری است که سایت های عربی شانتاژ کردن و گاف بسیار  بدی هم دادن  ....

 

http://qasemsoleimani.ir/article/8354.html

این عزیزان شهیدی  که عکسشان اومده همگی قزوینی هستند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
  فدرالیسم در سوریه؛ مسیری سنگلاخی و خطرناک  (اما کاملا همگام با سیاست امریکا و اسرائیل)   پنج سال از بحران سوریه می گذرد و این کشور با امور غافلگیر کننده متوالی روبرو می شود از بحث پرونده شیمیایی این کشور گرفته تا حضور نظامی روسیه و حملات آن به مواضع تروریست ها همگی حاکی از تحولات پرشمار بحران سوریه است.

اما موضوعی که اخیرا زمزمه های آن به شکل ملموس تری دنبال می شود بحث فدرالیسم در سوریه است و این با حرکتی که در شهر رمیلان در استان الحسکه صورت گرفت پر رنگ تر شد. نشستی که در شهر رمیلان انجام شد و بحث فدرالی با مخالفت داخلی سوریه و منطقه ای روبرو شد.

این در حالی بود که قبل از آن سرگئی ریابکف معاون وزیر خارجه روسیه در ۲۹ فوریه از جمهوری فدرال برای حفظ تمامیت ارضی سوریه سخن گفته بود و استفان دیمیستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز از امکان بررسی فدرالیسم در مذاکرات حرف زده بود.

مسکو و واشنگتن از نشست رمیلان درباره فدرالی حمایتی نکردند اما به نوعی از نظام فدرالی در سوریه حمایت می کنند. درباره چرایی و چگونگی آن باید بگوییم که آمریکا از تجزیه سوریه و فدرالیسم آن به دنبال تحقق بخشیدن به خاورمیانه جدید آنهم پس از گذشت یک قرن از معاهده سایکس-پیکو است.

در واقع واشنگتن به دنبال این است که کشورهای بزرگی که در منطقه خاورمیانه شکل گرفتند و سیاست های آن را در این مدت با چالش روبرو کردند از بین ببرد. سوریه یکی از کشورهایی است که به ویژه از دهه پنجاه میلادی قرن گذشته آمریکا را رنج داده است.

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در اواخر دهه هشتاد میلادی قرن گذشته و سلطه آمریکا بر جهان فرصت تاریخی برای بازنگری در ترسیم مرزهای کشورها بر اساس منافع آمریکا به وجود آورد. آمریکا از طریق کشورهای کوچک می تواند بر منطقه سلطه داشته باشد و خطر را از همپیمان خود اسرائیل دور کند و از سویی رژیم اسرائیل می تواند به عنوان یک رژیم دینی-یهودی مطرح شود.

این طرح ابتدا در زمان جنگ داخلی در لبنان مطرح شد اما هیچگاه اجرایی نشد و در حد طرح باقی ماند هر چند که در طول جنگ داخلی لبنان که با توافق طائف به پایان رسید درباره آن زیاد بحث شد.

تلاش دوم آمریکایی ها زمانی بود که رژیم صدام در عراق سقوط کرد. این طرح در عراق به شکل یک واقعیت اجرا شد.

در حال حاضر سوریه گام بعدی در طرح آمریکایی ها و خاورمیانه جدید آنها محسوب می شود. تقسیم مناطق نفوذ میان گروههای درگیر و حجم بالای آوارگان همگی گواهی دهنده گزینه فدرالیسم یا تجزیه است. همانطور که در عراق اقلیم کردستان عراق شکل گرفت در سوریه نیز زمزمه هایی در این باره و تشکیل مناطق خودمختار برای کُردها سوریه وجود دارد.

اما درباره روسیه باید گفت که سوریه همواره یک همپیمان تاریخی با موقعیت استراتژیک در منطقه عربی برای مسکو بوده است. در واقع پس از حمله آمریکا به عراق و سقوط معمر قذافی در لیبی، سوریه آخرین کشور عربی است که برای روسیه مانده است.

سوریه گذرگاه اساسی و الزامی نفت و گاز از کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران به سوی دریای مدیترانه و از آنجا به کشورهای وارد کننده در اروپاست. ساحل سوریه مرکز ناوگان روسهاست. این پایگاه ژئواستراتژیک برای روسهای دور از آبهای گرم با اهمیت محسوب می شود. با توجه به اینکه روسیه امکان سیطره بر کل سوریه را ندارد به نفع آن است که نظام فدرالی در آن برقرار شود.

این از بحث منافع و مواضع قدرتهای بزرگ درباره موضوع فدرالیسم در سوریه است اما واقعیت های میدانی چگونه است؟ آیا شرایط موجود برپایی فدرالیسم را برای حل بحران می دهد؟

صرف نظر از نشست رمیلان در الحسکه سوریه، شواهد زیادی جدی بودن گزینه فدرالیسم را به عنوان راهکار بحران سوریه مطرح می کند که مهمترین آن بحث بافت جمعیتی و ظهور مناطق نفوذ است که به گزینه فدرالیسم کمک می کند و شاید به عنوان تنها راه پایان بحران آنها را جلوه گر می سازد.

در شمال و شمال شرقی کُردها به ویژه حزب وابسته به صالح مسلم سیطره نسبی دارد در دیگر مناطق سوریه نیز درگیری ها به آواره شدن و مهاجرت گسترده از مناطق مختلف جغرافیایی سوریه منجر شده است. این شمار زیاد آوارگان حتی در صورتی که آتش بس برقرار بماند حاضر به بازگشت نیستند.

با همه این اوصاف آنچه باید گفت این است که فدرالیسم در سوریه مسیر پر پیچ و خم را سپری می کند. این طرح مخالفان بسیاری در داخل سوریه و در منطقه دارد. وانگهی از نظر نباید دور نگه داشت که مسیر فدرالیسم مسیری طولانی است و کشورهایی که نظام فدرالی دارند از جمله سوئیس مسیر طولانی را طی کرده اند تا به شرایط کنونی رسیده اند. فدرالیسم در سوریه مشکلات این کشور را بیش از قبل خواهد کرد.

در واقع فدرالیسم در جاهایی که محقق شده ابتدا مسیر تشکیل دولت-ملت را طی کرده است و زمینه ها و شرایط برای به وجود آمدن واحدهای فدرال محقق شده سپس نظام فدرالی تحقق یافته است. در واقع واحدهای فدرال اگرچه در اموری مستقل هستند ولی به لحاظ هویتی خود را در واحد ملی تعریف می کنند.

اما در سوریه ما شاهد هستیم نیروهای گریز از مرکز و هویتهای گریز از مرکز در صورت تحقق فدرالیسم داعیه تجزیه طالبانه خواهند داشت و هیچ مسئولیتی در قبال دولت مرکزی نخواهند داشت.

مخالفت های داخلی

در داخل سوریه شیوخ عشایر و گروههای مسلح و مخالفان سوری با فدرالیسم میانه خوبی ندارند. شاید بتوان عدم موفقیت تلاشها در جنگ در اطراف الرقه از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه را نوعی نارضایتی که در میان ساکنان عرب آن با تلاش ها برای فدرالیسم دانست. از سویی نظام سوریه نیز فدرالیسم را مورد مخالفت قرار می دهد و بر وحدت سوریه تاکید کرد.

مخالفت های منطقه ای

روی کار آمدن فدرالیسم در سوریه تاثیر مستقیم بر لبنان دارد و وحدت آن را تحت الشعاع قرار می دهد. از سویی هر منطقه کُردی که در سوریه تشکیل شود تاثیر مستقیم بر وحدت اراضی ترکیه دارد.

از سویی کشورهای عربی به سادگی از سوریه عرب و یکپارچه کوتاه نمی آیند. از این رو هر طرحی فدرالیسم در سوریه طرحی طولانی مدت است که منحصر به جغرافیای سوریه نخواهد بود و دامنه آن گسترده تر خواهد بود.

ایران نیز همواره از وحدت و تمامیت ارضی سوریه حمایت کرده است و هر طرحی که منجر به تجزیه سوریه شود به شدت مورد مخالفت تهران است. تهران از سوریه یکپارچه حمایت می کند و تجزیه این کشور را خطری جدی برای منطقه می داند.

    تشریح واقعه «خان‌طومان» از زبان یک فرمانده

 

 

عین‌الله تبریزی، جانشین سابق فرماندهی لشکر25 کربلا در مراسم یابود شهدای خان طومان که در ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، گفت: برخی در فضای مجازی اینگونه شبهه ایجاد کرده‌اند که در خان طومان شکست خورده‌ایم و این شهدا برای دریافت منافع مادی به سوریه اعزام شده‌اند که اصلاً این گونه نیست.

وی با بیان کرد: برای اعزام به خان‌طومان 6 ماه تلاش کردم و پس از آن 120 هزار تومان نیز از جیب خود برای دریافت گذرنامه دادم. در ابتدای امر فرمی را تکمیل کردیم و پرسیدند که وصیت‌نامه دارید و پس از شهادت به چه کسی باید اطلاع رسانی شود؟ باید بدانید به دلیل اینکه هیچ امیدی به بازگشت از جبهه دفاع از حرم وجود ندارد .آزمایش DNA نیز از ما گرفته شده است تا در صورت شهادت امکان بازشناسایی اجساد وجود داشته باشد.

تبریزی با اشاره به اینکه در سوریه شیعیانی از کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و نیروهای حزب‌الله لبنان به فرماندهی نیروهای ایرانی در حال دفاع از حرم هستند، گفت: نیروهای ایرانی در اقلیت هستند و بیشتر نقش فرماندهی عملیات‌ها را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه نباید به پرچم سیاه و «لا اله الا الله» بر روی آن در پرچم داعش توجه کرد، گفت: این پرچم مشکی همان قرآنی است که عمرو عاص و معاویه در جنگ صفین بر سر نیزه‌ها کردند و این‌ها همان خوارجی هستند که در مقابل امیر المومنین(ع) ایستادند . در پشت این داعشی‌ها، آل سعود، اسرائیل و آمریکا هستند و تا حدودی به مقاصد خود که ایجاد گروه‌هایی برای کشتن شیعیان و ایجاد امنیت برای اسرائیل بوده اند رسیده‌اند.

تبریزی گفت: اگر این دفاع در عراق و سوریه انجام نمی‌شد باید در مرزهای کشور با این داعشی بجنگیم و همه می‌دانند که جنگ در مرزهای کشور چه هزینه‌های سنگینی را به کشور تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای داعشی شامل ملیت‌های مختلف از جمله سوری، اردن، چچن، ازبکستان، عربستان و فلسطین است، یادآور شد: نیروهای لشکر 25 کربلای مازندران از 19 فروردین به خان طومان اعزام شدند و داعش با اطلاع از حضور این نیروها از 22 فروردین حملات انتحاری و آتش‌های سنگین در منطقه را آغاز کرد و هر بار با دادن تلفات بسیار به عقب رانده شد.

پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه طی تک‌های انجام شده طی چند روز نزدیک به 500 داعشی کشته شدند، ادامه داد: نیروهای داعش با جابجایی نیروها 4000 نیرو به منطقه اعزام کردند و از 17 اردیبهشت تحرکات داعش نشان از حمله داشت و نیروهای مدافع حرم در آمادگی کامل بودند و اصلا صحت ندارد که این نیروها غافلگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درخواست شده بود هواپیماهای روسیه منطقه را بمباران کنند ولی این کار انجام نشد؛ گفت: از ساعت یک ظهر حملات داعش با پرتاب «جهنمی» و 13 نفربر برای عملیات انتحاری به سمت خان طومان شروع شد که تنها سه نفربر توانست به مدافین حرم نزدیک شود و تا ساعت چهار صبح روز بعد که دستور مقاومت داده شده بود 13 تن از مدافعین حرم به شهادت رسیدند و 20 نفر نیز مجروح شدند.

تبریزی گفت: شهدای مدافع حرم حماسه‌آفرینی کردند و درسی به داعش دادند که به اعتراف خودشان فراموش نشدنی بوده است.

 

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/581004/%D8%AA%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%AD-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B7%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87

 

عین گزارش و خبر نشر داده شد

 

 

لعنة الله علی عدوک یا علی

  • Upvote 7
  • Downvote 24

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

محمد علوش» عضو ارشد هیات مذاکره کننده مخالفان سوری از استعفای خود از هیات عالی مذاکرات مخالفان سوری و کناره گیری از مذاکرات ژنو خبر داد. وی که عضو یکی از گروه های تروریستی موسوم به «جیش الاسلام» در سوریه است علت استعفای خود را شکست مذاکرات ژنو و اعتراض به جامعه بین المللی اعلام کرده است.

ویرایش شده در توسط ali_special
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک نکته در رابطه با خبرهایی که گاهی میشنویم از کمک غیرمستقیم امریکا به داعش و یا برخی گزارش های خصوصا حشد الشعبی از عملیات های غریب امریکایی ها در برخی مناطق تحت تسلط داعش و همچنین کمک های احتمالی به برخی فرماندهان مرموز داعش برای گریختن از مهلکه ها، و تقریبا همیشه با نگاه "توهم توطئانه" یا شدیدا مورد تمسخر قرار میگره یا رد میشه؛ به نظرم چرا باید حتی کمک و یا برنامه ی ایالات متحده برای "فعلا" زنده نگه داشتن بغدادی چه به صورت هدف قرار ندادنش با علم به موقعیتش و چه حتی به صورت کمک به گریختن از مهلکه ها با ایجاد شرایطی چون فریب آـش و حتی بمباران حشدی ها عجیب قلمداد بشه؟

 

در حال حاضر کاری که داعش انجام میده قطعا و واضح به روشنی لااقل در کوتاه مدت به نفع غربی هاست. کشته شدن نیروهای افراطی عضو این سازمان که خطری بالقوه برای غرب هستند به دست نیروهایی که یا اهمیتی براش ندارند از جهت همپیمانی و یا اتفاقا ضدش هستند و تلفاتی هم میدند و به نفعش هست را چرا باید متوقف کنه، به اضافه ی فایده های بیشمار دیگه ای چون ویرانی و آشوبی که در درازمدت هم تا حدودی و ازجهاتی به سودش خواهد بود.

 

چرایی توجه به این موضوع به خبر چند روز گذشته مبنی بر امتناع همراه با نوعی اصرار اوباما  به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده از عذرخواهی بمباران اتمی ژاپن برمیگرده. شاید عجیب به نظر برسه شخصی مثل اوباما که رفتارهای ظاهری "بار اولی" را خیلی علاقه منده چرا با وجود قبول بازدید از هیروشیما ولی بر روی "عذرخواهی" نکردنی که به ظاهر باعث تسکین هم میشه و خصوصا در مورد ژاپن مطیع، تبعاتی هم براش نداره انقدر پافشاری میکنه؟ مسئولیتی هم بر دوشش نمیزاره مثل مثلا عذرخواعی ترکیه از ارامنه چون این عدم عذرخواهی یعنی ما مرتکب اون نسل کشی نشدیم و عدم تاییدش در حالیکه جنایت امریکا روشنه و مسبب و مدارکش هم واضح و در دسترس.

 

دلیلی که براش میشه فرض کرد این نکته مهم هست که این عدم عذرخواهی یعنی تاکید بر این نکته برای جهانیان که " ما در اتخاذ دوباره این شیوه در صورت نیاز به هیچ وجه تردید نخواهیم کرد "  و خب عذرخواهی یعنی اذعان به اشتباهی که اشتباهش نمیدونند و کاملا هم ازش راضی هستند. و ربط این موضوع به ابتدای بحث و داعش این که چرا کشوری که بر شیوه ی بمباران اتمی با توجیه "صدهزاران کشتیم تا میلیون ها کشته ندیم و ندم" ( با یحتمل فریب زیرکانه و حرف حدیث فراوان و نوسترادوموس واری کودکانه و تناقضات تاریخی ) حالا از فرض " کشتن و کشته شدن هزاران نفری در وضعیت فعلی باعث نجات ده ها هزار نفری سرباز و جمعیت هم پیمانم خواهد شد در آینده احتمالی" به راحتی بگذره؟!

  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب ايرونمن همه متوجه هستند هدفتون خيره اما برادر يك نفر هم اين مطالبي كه از مشرق كپي ميكنيد رو مطالعه نميكنه اگر كسي پيگير مشرق باشه به سايتش مراجعه ميكنه. يكي مثل من صرفا براي نوتيفيكيشن هايي كه بابت اين تايپيك ميگيرم ميام اينجا اونوقت با انبوهي از كپي هاي پياپي از مشرق و ... مواجه ميشم كه به ديد شخص خود من كاملا مطالبشون در مقايسه با عزيزاني كه اينجا فعاليت ميكنن فاقد اعتبار هستند. شما هم با توجه به منفي هايي كه دريافت كرديد اميدوارم متوجه باشيد ادامه اين كارتون سازنده نيست.

با تشکر از شما

حدودا شش یا هفت ساله عضو سایت هستم

و بالای ده سال دنبال کننده مطالب سایت

خیلی از دوستان در یک سال عضویت بیش ازشش سال عضویت  من پست گذاشته اند دنبال منفی و مثبت نیستم و دوستی هم در سایت ندارم که بخواد مثبت یا منفی بده متاسفانه بحث سوریه برام خیلی مهمه واگرنه علاقه ای به ارسال مطلب ندارم و هر مطلبی به نظرم درست مطلق و اشتباه مطلق بوده بازنشر دادم

    تشریح واقعه «خان‌طومان» از زبان یک فرمانده

این مطلب رو هم به جهت اشتباه دونستنش فرستادم  و نوشتم 

عین گزارش و خبر نشر داده شد

اما

  فدرالیسم در سوریه؛ مشکل ماست به نظرم نقشه امریکا هست و خاور میانه جدید و..............

و در آخر آیه شریف   تعزُّ من تشاء و تذلّ من تشاء

خدا هر کس را بخواهد عزت می دهد و هرکه را بخواهد ذلت.

 

 

الحکم الا لله ؛غیر از حکم خدا حکمی نیست

هدف من رضای خداست انشالله

نه منفی مثبت

ودر اخر

 

 

لعنة الله علی عدوک یا علی

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 17
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.