GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

دوستان این مستند رو دیده‌اید؟

https://www.youtube.com/watch?v=TnPpz9MfbJ8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد پهپاد تهاجمی باید بگم که به درد پشتیبانی نمیخوره . خود امریکا که سرامد هست در پهپاد فقط برای ترور رهبران القاعده و طالبان از پهپاد استفاده میکنه اگر هم در جنگ استفاده کنه (مثلا پشتیبانی از کردها ) حتما در کنارش از بمب افکن ها و جنگنده های خودش هم استفاده میکنه (و حتی بالگرد) چون بدون حضور اینها و بمباران سنگین امکان نداره فقط با پهپاد امثال داعش رو عقب زد . یه مثال دیگش هم رژیم صهیونیستی هست که اون حتی برای ترورهای خودش هم بیشتر از بالگرد استفاده میکنه چند بار رهبران حماس رو در غزه با بالگرد ترور کردن فکر میکنم شهدای قنیطره هم با بالگرد به شهادت رسیدن (اگه درست یادم مونده باشه اولش گفتن پهپاد بعدش گفتن بالگرد ) .در جنگ های غزه و لبنان هم که باز متکی به نیروی هوایی و بالگردهای خودشون بودن . البته پهپاد هم میتونه تلفات وارد کنه ها ولی خوب به تنهایی فکر نمیکنم کافی باشه . اصلا شاید همین الان هم استفاده میشه (به صورت محدود) و در اینده فیلم هاش ممکنه بیرون بیاد .

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سناریوی دیگر هم محتمل می‌نمود: اگر ما مقاومت را در قلب سوریه و عراق شروع نمی‌کردیم، آمریکاییها در یک بازی شبیه موصل، کل عراق و سوریه را می‌دادند دست داعش و بعد هم داعش با کشتار وسیع، شیعیان رو نابود و سنی‌ها رو تابع می‌کرد و بعدش درگیری بلند مدت با ما شروع میشد. خدا را شکر عقل استراتژیست‌های مملکت ما بیش از این بود که گول بازیهای رسانه‌ای و ادا بازیهای دمکراتیک اولیه غربیها را در سوریه بخورند. هرچند بسیاری از خواص و چهره‌های سیاسی تحلیلها و موضع گیریهایی کردند که اگر امروز یادآوری کنیم مایه خجالتشان می‌شود

 

سلام...
میشه این موضع گیری ها رو یادآوری کنید؟! لطفا

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در زمان انجام عملیات نیروهای ما تو جنوب حلب در پاییز پارسال، نیروی هوایی روسیه به طور متوسط روزانه 60 سورتی عملیات انجام داده، که فقط 5 درصد ازین حملات برعلیه داعش بوده، یعنی 95 درصد اون حملات برعلیه تروریستهای میانه رو و النصره (دشمنان ما در سوریه) بوده، اون دوستانی که میفرمایند جنوب حلب بدون کمک و پشتیبانی روسها آزاد شده، میتونید بگید این عدد روزانه تقریبا 57 سورتی(95درصد) کجا رو هدف قرار داده؟ هر سورتی که از پایگاه حمیمیم لاذقیه انجام میشده با وجود سبک لود شدن پرنده ها، من حساب کردم 3.2 (سه ممیز دو دهم) حمله انجام میداده، یعنی تقریبا روسها طی زمان عملیات آزادسازی جنوب حلب روزانه به 200 هدف حمله میکردند، (فقط از پایگاه حمیمیم) حملات بمب افکنهای استراتژیک دوربرد که از خاک روسیه پرواز میکردن، و موشکهای کروز که از خزر و مدیترانه شلیک شدند هم بماند. تو اون دوره زمانی مگه چند تا جبهه تو سوریه فعال بوده غیر از جنوب حلب و شمال لاذقیه؟ اگه پیشروی های لاذقیه رو به سه دوره تقسیم کنیم فقط دوره اول این پیشرویها و آزادسازیها دسامبر2015 و ژانویه 2016 (آذر و دی 1394)با زمان عملیات محرم مقداری همپوشانی دارد. در بیشتر زمان انجام عملیات محرم این عملیات مهمترین عملیات در تمام سوریه بوده و در نتیجه بیشتر حملات و پشتیبانی هوایی روسها در خدمت این عملیات بوده. حتی دقیقا میشه تموم حمله ها در تمام روزهای اکتبر و دسامبر 2015 (آبان وآذر 1394) رو در ٱورد و با پیشروی و آزادسازیها روی زمین مطابقت داد، و این بحث پشتیبانی یا عدم پشتیبانی روسها رو واسه همیشه پایان داد.
  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان و بزرگورانی که دستی بر آتش دارند، لطفا به ما هم بگید تو جنوب حلب چه خبره؟ آیا دفاع از اون روستاها اینقدر مشکله؟ آیا اراده دفاع نیست یا اراده هست توانش نیست؟ آیا معاملاتی پشت پرده انجام شده؟ واقعا اونجا چی میگذره؟ بعضی دوستان میگن که روسها تو جنوب حلب این چند روزه پشتیبانی هوایی نکردن، ولی خبرها و ویدیوهایی که از صفحات ترورستها میاد میگن روستای خلصه، همین امروز با بمب خوشه ای هدف قرار گرفته و زیتان رو هم روسها بمباران کردن. تمام شمال حلب رو که روسها دارن شخم میزنن، یک روز در میان هم که عملیات ایذایی تو حندرات و ملاح و حریتان در حال انجامه، لاذقیه هم که چند روزه شعله ور شده و تروریستها نمیتونن مثل همیشه گله ای به جنوب حلب حمله کنن. پس چرا باز هم این اتفاقات در جنوب حلب داره می افته، برنه و زیتان سقوط کردن( در حقیقت عقب نشینی اجباری).
با این روند الحاضر هدف بعدی تروریست هاست، صفحات تروریستها میگن حمله به الحاضر با بمباران و خمپاره باران این شهر از همین امروز شروع شده.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 خلاصه این جنگ سوریه به نظر من آیینه ای برای عبرت است تا مردم بفهمند که سیاست چه چیز کثیفی است و تکفیریسم جهانی چه فاجعه ای است ولی این تنها حماقت بشرهست که بی نهایت است.

 

با سلام خدمت همه دوستان

این نکترو مردم ایران فهمیدن و با گوشتو پوستشون حس کردن ولی این میخ سیاسیون  مملکتمون هست که تو سنگ فرو نمیره باها و بارها روسیه از پشت بهمون خنجر زده اینم یه بار دیگش بچهای ما رو کرده گوشت قربونی اهداف پشت پردش آخه اون جونایی که تو مملکت غریب اینجوری پرپر میشن( ایرانی افغانستانی عراقی لبنانی ... ) انسانن خانواده دارن چشم انتظار دارن این دنیا که هیچکس جوابگوی خون اونا نیست ولی آقایونی که سره ندونم کاری سبب ریخته شدن خون اینا میشن مطمئن باشن اون دنیا باید جواب بدن بدم جواب پس میدن

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

harrier-uss-boxer-1200-ts600.jpg

 

سخنگوی ارتش ایالات متحده می گوید ، برای نخستین بار پس از دو سال از آغاز حملات هوایی علیه داعش ، جنگنده/ بمب افکن های ضربتی نیروی دریایی از دو  مبداء متفاوت ، " شناورهای رزمی نیروی دریایی مستقر در مدیترانه و خلیج پارس ، حملات خود را علیه مواضع  مسلحین اجرا می نمایند .

 

برهمین اساس ، به گفته دریابان کوین دونگان  ، جنگنده/ بمب افکن های عمود پرواز AV-8B  سپاه تفنگداران از 16 ژوئن 2016 ، از روی عرشه اصلی شناور یو اس اس باکسر (USS Boxer) که هم اینک در خلیج پارس مستقر است ، حملات هوایی علیه داعش را همزمان با پرنده های رزمی مستقر در عرشه ناو هواپیمابر یو اس  اس هری ترومن  ، حاضر در مدیترانه ، اجرایی نموده است .

 

 اهداف حملات اجرا شده ،هنوز اعلام نشده است، با این حال ، ناوگروه رزمی  هواپیمابر هری ترومن ، دو هفته قبل از حرکت بسوی مدیترانه ،  ماموریت اجرای حملات هوایی بر فراز عراق و سوریه را از مبداء خلیج فارس برعهده داشت و طبق برنامه ریزی قبلی ، پیش از بازگشت بسوی ایالات متحده ، از مبداء مدیترانه ، اجرای ماموریتهای محوله را بر عهده دارد .

 

 

پی نوشت :

 

صرف نظر از ماهیت حملات هوایی ارتش ایالات متحده ، بخوبی عیان هست که دو کشور نامبرده در متن گزارش ، بدلایل مختلف توانایی حفظ آسمان کشورهای خود ندارند و طبیعتاً  این چنین عرصه تاخت و تاز هوایی کشورهای دیگر قرار می گیرند .

 

منبع : http://www.military.com/daily-news/2016/06/17/anti-is-airstrikes-flown-navy-ships-two-regions.html

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود

ببینید 4 سال از جنگ در سوریه می گذرد هنوز یک یگان ارتش یا سپاه در سوریه حضور ندارد. در اوایل جنگ تحمیلی با حمله اسرائیل به جنوب لبنان در زمان حافظ اسد کیفی ترین لشگر ایران که لشگر 58 بود اگر اشتباه نکنم بعلاوه کیفی ترین واحد های سپاه به همراه جناب متوسلیان به سوریه پرواز کردند و مستقر شدند یا در حال استقرار بودند که با فرمان مقام ولایت به کشور بازگشتند.

ا....

با عرض سلام

من صدرصد با حرفه شما موافقم در لابلای حرف های شما نیز میتوان فهمید دست شما هم ازگفتن حقایقی که تقریبا همه میداتیم ولی بدلیل روحیه رزمندگان و...نمیخواهیم چیزی بگوییم بسته است

من خواهان خشونت نیستم نمی خواهم بگویم هدف وسیله را توجیه میکند ولی دوست خوبه من emp عزیز

خود خوب میدانی که سوریه چقدر برای ما مهم است

من نگران مملکتمان هستم وگرنه میدانیم که این انسانی نیست که بگوییم هدف وسیله را توجیه میکند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روس ها آتش بس خودشون رو تو سوریه می خوان. مشخصا زد و بند کردن با طرف مقابل. پایگاه هاشون تو سوریه رو حفظ می کنن، هزینه ی بیشتر هم نمی دن. من یکی فکر می کنم ما هم پذیرفتیم این مسئله رو. وگرنه بعد از سقوط خان طومان کار جدی می کردیم برای جلوگیری از این حملات. تلاشمون هم نیم بنده برای این که تا آتش بس نهایی شد خیلی زمین از دست ندیم. همین.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از علت های شکست های پیاپی ما از جبهه النصره در جنوب حلب اینه که ما مثل ایران خودرو هستیم و جبهه النصر بلانسبت شبیه جوانان خودجوش و علاقه مند به تیونیگ خودرو هست که امکانات خوبی هم به دستشون میرسه 

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 اما قسم میخورم اگه حزب الله از اول این مناطقو داشت یه وجبشو به باد نمیداد.حزب اللهی که ما تاسیس کردیم الان صد برابر از ما جلوتره.بنده خداها اومدن به ما کمک کنن با اون شاهکارهای مهندسی رزمی ما برای دفاع کلی شهید هم دادن.

 

 

حزب الله تا الان تقریبا نیمی از ذخیره ی انسانی شو از دست داده و متاسفانه نیمه ی باتجربه و جنگ دیده هم بودن اکثرا . رحمة الله علیهم اجمعین .

نتیجه این شده که الان چه در آفند چه در پدافند به محض شهید دادن عقب میکشن و میگن بعدا دوباره همین مناطق رو میگیریم ...

چنتا از عملیات های اخیر به دلیل عقب کشیدن های بدون هماهنگی حزب الله شکست خورد .

  • Upvote 7
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.