GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

اسلام و به طور کل دین مجددا داره حرف اول رو در جوامع بشری می زنه .... تفکرات بشر مدرن که باعث وقوع دو جنگ جهانی مخصوصا جنگ جهانی دوم شد دیگه محلی از اعراب نداره .... به غیر از یک عده منور الفکر  ایرانی و بعضا عربی که نونشون در نشخوار کردن این تفکرات هست دیگه هیچ بنی بشری در دوره زمونه ما در هیچ کجای دنیا به دنبال این نوع از تفکرات راه نمی افته .... همشون امتحانشون رو پس دادن ... الان سندرز آمریکایی توی آمریکای لیبرال با تفکرات سوسیالیستی می تونست رای اول رو داشته باشه اگر در پشت پرده تصمیم به حذفش گرفته نمی شد ... فکرش رو بکنید ... سوسیالیزم در آمریکا ... یعنی مرگ آمریکا ....

اروپا اگه همین طور پیش بره تا چند ده سال دیگه جمعیت غالب اون مسلمان می شن ... کاری نداریم که شیعه می شن یا سنی یا وهابی ... هر چی که باشن باز هم مسلمان هستن و در غالب سبک زندگی انسان غربی قرار نمی گیرن .... اگه به اون مرحله برسن دیگه این جامعه مدنی و ان جی او ها نیستن که شاخص های کشور های اروپایی به حساب میان بلکه این. مساجد هستن که حداقل بخشی از تصمیمات جامعه از اونجا گرفته می شن ...

به نظر می رسه برای رسیدن جوامع اروپایی به اکثریت مسلمان ٬ یک لحظه گریز تعریف شده که اگر به اون لحظه برسن و ازش عبور کنن دیگه نمی تونن مانع این تغییر تحول اساسی بشن ....

واسه همین پروژه ای رو تعریف کردن به اسم جنگ های مذهبی سی ساله ... می خوان همون بلایی که چهارصد سال پیش بر سر کاتولیک و پروتستان اومد و منجر به کنار گذاشتن دین در اروپا شد رو این بار بر سر مسلمانان بیارن ... میزان کشته ها در این سی سال که بعد از سی سال هم کم و بیش ادامه داشت باور کردنی نیست ... گفته شده که جمعیت آلمان در اثر اون جنگ ها به یک سوم کاهش پیدا کرد !!

به نظر من این پروژه ای که غربی ها تعریف کردن و به هیچ وجه هم کوتاه نخواهند آمد ارتباط ویژه ای با مسئله ظهور داره ...

این پروژه یعنی ایجاد جنگ های طولانی مدت در کشورهای اسلامی مشابه جنگ های سی ساله ی واسه غربی ها حکم مرگ و زندگی داره و تمام توان و حتی آبروشون رو روی اون گذاشتن ...

هر کجا که ما بخوایم این آتیش رو خاموش کنیم از جای دیگری زبانه خواهد کشید ... چون یک نیروی محرکه قوی پشت آن قرار دارد ... خودمان را باید برای یک جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده کنیم ... هیچ راه دیگری وجود ندارد ....


خدا این المپیک را ختم به خیر گرداند ... الهی آمین

 

-----------------------------------------------

 

ویرایش شد....... رعایت اخلاق در ارسال تحلیل ها ضروری هست ، از جنابعالی بعید بود //MR9

  • Upvote 13
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه نکته عجیب درباره غوطه شرق هست.بعد از عملیات ملیحهه که کلی طول کشید و به سختی آزاد شد و تا حدودی مرج السلطان باقی پیشروی های ارتش خیلی سخت نبوده.
من همیشه برام سوال بود که اگر کل غوطه ژاغه مهمات بود بازم الان باید ته میکشید.البته قبلا قاچاق سلاح به این منطقه میشد توسط خایینین ارتش و غیره.اما حالا که محاصزه خیلی سخت شده و ارتش هم از بحران خارج شده به نظر میاد وضعیت مسلحین در غوطه شرقی خیلی خوب نیست.
احتمالا مسلحین توان باقی مانده رو گذاشتن برای دوما و مناطق حساس.این بهترین فرصته برای ارتش سوریه.

راستی مردم حلب هم کم کم دارن سعی ممیکنن از بخش شرقی به محله های غربی تحت کنترل ارتش بیان.این خودش میتونه دهن خیلیارو ببنده
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حاج رضوان روس ها در جاهایی مثل دمشق و درعا هم حضور هوایی دارن یا فقط از شمال سوریه تا استان حمص حضور دارن ؟

تا جایی که میدونم از مطار T-4  و گاها از فرودگاه مزه پرواز های پشتیبانی برای دمشق و درعا هم انجام میدن. گرچه بخاطر توافق امریکا و روسها جبهه جنوب روز های ارامی رو میگذرونه..

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امروز بی بی سی گزارشی منتشر کرد که در اون از زبان شاهدان عینی ذکر شده که ی پ گ ساکنان غیر کرد مناطق تحت کنترلش رو به صورت گروهی زنده به گور کرده. دقت کنید ... عده ای رو زنده در گودال هایی دفن کردن. آفرین به داعش، آفرین به النصره و رفقا. اینها حداقل تیر خلاص می زنن و بعد تو گورهای دسته جمعی دفن می کنن. و آفرین به آمریکا که دست اینها رو برای هر جنایتی باز گذاشته و هر نوع تجهیزاتی رو در اختیارشون قرار داده. کثافت و بوی تعفن داره دنیا رو فرا می گیره و هر روز بیشتر از دیروز انسانیت رنگ می بازه. چهار سال دیگه اوضاعمون چطور خواهد بود خدا عالمه فقط.

ارتش آزاد مثلا معتدل هم سابقه ی زنده بگور کردن زیاد داره که سال گذشته فیلمش رو من در سایت مشرق دیدم

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش آزاد مثلا معتدل هم سابقه ی زنده بگور کردن زیاد داره که سال گذشته فیلمش رو من در سایت مشرق دیدم

 

فرق رفتار ارتش آزاد و ی پ گ در اینه که ی پ گ نسل کشی کرده ولی ارتش آزاد جنایت. یعنی ی پ گ اومده زن و بچه رو هم همراه مردها قتل عام کرده تا فردا روز که یک حکومت و کشور کردی تشکیل داد، غیر کردی در اون مناطق وجود نداشته باشه تا براش دردسر ایجاد کنه. در حالی که در افراطی ترین گروه تروریستی تکفیری یعنی داعش کردها، ترک ها، ترکمن ها و حتی غربی ها حظور فعال دارن.
 

  • Upvote 16
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما از پشت جبهه دشمن خبر نداریم ولی این تصاویر این تحلیل را نشان میدهد  که هر کدوم از این سه نفر نماینده ی یک قدرت منطقه ای حامی ترور هست مثلا ترکیه قطر و عربستان که این قدرت ها ضمن اینکه دنبال سرنگونی نظام سوریه هستن با همدیگر نیز رقابت دارن

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بر چه اساس اسلام داره حرف اول را در جهان می زنه؟ بر اساس کدوم شاخص های سیاسی؛ اقتصادی، اجتماعی، علمی، .....؟ اصلاً کشورهای اسلامی چه چیزی در زمینه های پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، اقتصاد... برای عرضه کردن به جهان دارند که بخواهند حرف اول را در جهان بزنند؟ دوباره می پرسم: بر چه اساس اسلام داره حرف اول را در جهان می زنه؟ توی خواب و خیال شما؟ 
اگه اروپا و غرب اینقدر بد است چرا اکثر مهاجرین و پناهندگان سیاسی و جنگی کشورهای اسلامی - از جمله همین سوریه که موضوع تاپیک است - قصد اول و آخرشون غرب است؟
 

حرف های شمابرخی از روی عصبانیتی است که از روی دلسوزی است.که البته باید قبول داشت که کلام صد در صد درست یا غلط نمیتونه باشه مگر حرف خدا و پیشوایانش.فقط یک چیز برادر عزیز در بالا مولفه از قدرت رو بیان کردن که وابسته به زمان هست.گفتند اینده.ان بخش از حرف که ذکر اینده بیان شد.تحلیلی است که امکان وقوع دارد.

  • Upvote 11
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اصلا مگر فتنه سوریه را غرب شروع کرد که ما بخواهیم ان را به غرب و جبهه استکباری ربط بدهیم؟ 

  • Upvote 4
  • Downvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اصلا مگر فتنه سوریه را غرب شروع کرد که ما بخواهیم ان را به غرب و جبهه استکباری ربط بدهیم؟ 

 

هیچ وقت به صورت قطعی نمیشه گفت ولی حداقل واضح است که غرب با حمایت لجستیک، رسانه‌ای و منطقه‌ای (از طریق حکومتهای دست نشانده) باعث طولانی‌تر شدن و شعله ور تر شدن آن شد. چیزی که می‌توانست یک حرکت اجتماعی باشد که پیروز یا سرکوب می‌شود، به جنگ کامل تبدیل شد.

 

بالاخره جنگ، سلاح و لجستیک و پول و رسانه و ... می‌خواد و مردم عادی سوریه که اینها رو نداشتند (حتی تکفیریها)

  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در تاپيک تحولات دوستانمون مطلبي را قبلا گذاشته بودند، حالا به نظرم اينجا هم شايد گذاشته شده باشه ولي بد نيست دوباره با نگاهي متفاوت بهش نگاه بشه. از چه نظر متفاوت. از اونجا که معمولا در اين زمانه همه ابتدا در جستجوي گوينده سخن هستند تا مطلبي را رد کنند يا تاييد ( اينطور زحمت خواندن مطلب و تطبيق اون با مطالب ديگه و تصديق يا رد و نتيجه گيري صحيح یا غلط را هم به خودشون نميدند ) بنابراين با تشريح تحليلگر مطلب به سراغ متن ميريم.

نويسنده اين مطلب و البته مطالب بسياري ديگه در رابطه با سوريه، فردی منتقد جدی نظام، از یک جناح سیاسی مشخص و البته طبق خاطراتشون زخم خورده جدی سیستم  ( در بحث دکترا و احتمالا دانشجوی ستاره دار بودن و بازجویی ورای مصاحبه ی دکترا و ...  ) و دانشجوي دکتراي مطالعات بين الملل در اسپانيا هستند. در تعريف سپهر سياسي! ايران در دسته ي اصلاح طلبان تند و تيز شايد بشه طبقه بنديشون کرد که نمونتا! مثلا اگر درست به يادم مونده باشه ( چون مطالبشون را دنيال ميکردم ) از حسرت هاشون عدم توفيق ديدار با موسوي در زمان بعد از اعتراضات بود و حصر موسوي و .. و ميشه گفت از منتقدين جدي کل سیستم هستند و مثلا در مقياس فعلي هم  زاويه دار با شخصي مثل صادق خرازي. حالا نه اينکه در اسپانيا بودن يا دکترا خواندن يا منتقد نظام بودن وزخم خوردگی چيزکي بر تحليل ايشون بيفزايه يا کم کنه که اين ها امتيازي بر محتواي تحليل محسوب نميشند ولي ديدگاه ايشان را براي ديدگاهي که همه ي موافقان يا مخالفان يک مطلب را در کاسه اي قرار ميدند که چون در آن کاسه هستند پس غلط ميگن يا درست شايد يک استثنا باشه.

باز هم اگر درست در خاطرم باشه و البته احتمالا دوستاني در اينجا هم مطالب ايشون را دنبال مي کنند و ميتونند کمک کنند خصوصا دوستان هم طيف سياسي (معمولا گروه هاي مجازي بيشتر با هم طيف ها در ارتباطند) ايشون زبان عربي را هم خوب بلدند و اخبار سوريه را هم به دقت از منابع گوناگون و متفاوت دنبال مي کنند.

باز تمام اين توصيفات دليل بر اين نيست که چون نويسنده اين مطلب چنينه پس حتما تحليلش هم درسته، بلکه همونطور که گفتم طبق مرسومات فضاي مجازي تنها هدف نشر ديدگاهي متفاوت از قضاوت هاي فلاني گفته پس درسته، فلاني گفته پس غلطه هست.

 

 


 

 

 

  اول) بعد از سه ماه از آغاز اعتراضات سوريه در سال 2011، ارتش آزاد در ژوئن 2011 تشکيل شد و در اکتبر 2011 در ترکيه مستقر شد. آموزش و تجهيز ارتش آزاد به دست ترکيه و آمريکا در اوايل 2012 آغاز شد. در دسامبر 2011 کلينتون از «شوراي ملي سوريه» به عنوان نماينده‌ي مشروع «سوري‌هاي خواهان گذار مسالمت‌آميز به دموکراسي» ياد کرد و گفت آمريکا متعهد به ياري رساندن به اين گذار است. در فوريه‌ي 2012 ويليام هيگ هم از طرف انگليس اين شورا را به عنوان نماينده‌ي مشروع مردم سوريه به رسميت شناخت. تايمز گزارش داد که عربستان و قطر کمک مالي به گروه‌هاي مسلح سوري را آغاز خواهند کرد. در نوامبر 2012، اکثر دولت‌هاي حامي شورشيان سوريه(شوراي همکاري خليج[فارس]، اتحاديه عرب، فرانسه، ترکيه،…) ائتلاف ملي انقلابيون و معارضان سوريه را به عنوان تنها نماينده‌ي مردم اين کشور(به جاي دولت دمشق) به رسميت شناختند. دولت بشار اسد در آستانه‌ي سقوط قرار گرفت. گلعلي بابايي، از نزديکان سردار همداني، ديروز درباره‌ي اين دوره گفته است: «دولت سوريه در آستانه سقوط به سر مي‌برد و حتي شخص بشاراسد نيز دنبال پناه گرفتن به کشور ديگري مانند روسيه بود، حاج حسين همداني توصيه‌اي به او مي‌کند و مي‌گويد ديگر چيزي براي از دست دادن نمانده، پس بهتر است اين اقدام را نيز انجام دهيم تا شايد بتوان از سقوط کشور جلوگيري کرد. او پيشنهاد داد که درهاي اسلحه‌خانه‌هاي پادگان را به روي مردم باز کنند». اين پيشنهاد منجر به تشکيل نيروي دفاع وطني(قوات الدفاع الوطني) در سوريه شد که شبيه به حشدالشعبي عراق، نيرويي شبه‌نظامي در کنار ارتش است و از مشاوران و مربيان نظامي ايران بهره مي‌برد. آقاي محمدجواد اکبرين درباره‌ي اين رويداد که در اواخر سال 2012، حدود يک سال و نيم بعد از آغاز جنگ داخلي سوريه واقع شد نوشته‌اند «ايران، اعتراض به استبداد آل‌أسد در سوريه را به جنگ داخلي تبديل کرد تا منافع ايدئولوژيک خود را تأمين کند. سپاه ...وقتي[در سرکوب] ناکام مي‌ماند پيشنهاد مي‌دهد که درهاي اسلحه‌خانه‌هاي پادگان‌ها را به روي مردم باز کنند تا اعتراض سازمان‌يافته تبديل به جنگ داخلي شود».

    دوم) ابوبکر بغدادي(رهبر گروه دولت اسلامي عراق) در اوت 2011 گروهي از نيروهايش را تحت رهبري ابومحمد جولاني(رهبر کنوني جبهه النصره) به سوريه اعزام کرد تا در اين کشور فعال شوند و اقدام به سازمان‌دهي نيروهاي اسلام‌گرا کنند. اين گروه در ژانويه‌ي 2012 با نام جبهه النصره اعلام موجوديت کرد و در نوامبر 2012 ديويد ايگناتيوس در واشنگتن پست از آنها به عنوان قوي‌ترين گروه مخالف نام برد و گفت شش تا ده هزار نيرو دارند. آمريکا در ماه آخر سال 2012 النصره را در ليست سازمان‌هاي تروريستي قرار داد. در همين زمان است که معاذ الخطيب، رييس وقت ائتلاف ملي معارضان سوريه(«ميانه‌رو»ها)، از اين اقدام آمريکا انتقاد مي‌کند و خواهان حذف النصره از ليست تروريست‌ها مي‌شود. آقاي اکبرين از جرياني که معاذ الخطيب نمايندگي مي‌کند با عنوان « تركيبى از مذهبى‌هاى سنتى (كه در بافت سوريه بسيار پرنفوذند) و روشنفكران سكولار» ياد کرده‌اند. نسبت مذهبي سنتي و روشنفکران سکولار با جبهه النصره و دولت اسلامي عراق چيست؟ اين قرار دادن النصره( که در مقاله‌ي ايگناتيوس به عنوان بخشي از ارتش آزاد معرفي شده است) در ليست سازمان‌هاي تروريستي، تقريباً همان زماني است که به گفته‌ي گلعلي بابايي، سردار همداني از طرف ايران به دولت سوريه پيشنهاد مي‌کند گروه قوات الدفاع الوطني را تشکيل دهد تا با تروريست‌ها مبارزه کند، اما آقاي اکبرين نوشته‌اند «جنگ أسد با تروريسم يک دروغ بزرگ بود و مدافعان حرم دروغي بزرگتر».

    سوم) ابوبکر بغدادي و ابومحمد جولاني در ادامه به مشکل خوردند و بغدادي ادغام دو گروه را اعلام کرد، اما جولاني به القاعده وفادار ماند و از دولت اسلامي عراق که حالا «دولت اسلامي عراق و شام» نام گرفته بود جدا شد. آقاي اکبرين اين تاريخچه‌ي حضور اعضاي داعش در سوريه را ناديده گرفته‌اند و نوشته‌اند «اعلام رسمىِ داعش و تسلطش بر بخشى از خاك سوريه مربوط است به 8 آوريل 2013. يعنى از آن ماه آوريل كه ارتش سوريه به كمك سپاه، سركوب سوري‌ها را به اوج رساند تا آوريلِ خلافتِ داعش، دو سال فاصله بود».

    چهارم) روايت جنگ سوريه از همان آغاز اعتراض‌ها به لطف رسانه‌هاي جريان اصلي به ناکجا رفت؛ همان روزهايي که سربازان ارتش سوريه در جاده‌ها و بدون حضور در تظاهرات‌ها کشته مي‌شدند و بي‌بي‌سي و الجزيره و ديگران به دروغ خبر از قتل سربازان طرفدار انقلاب به دست ارتش مي‌دادند. اگر مي‌خواهيد بدانيد در سوريه چه شد، اخبار روزهاي اول را دوباره مرور کنيد. حرف زياد است. به جاي اين حرف‌ها، شايد بهتر باشد نگاهي به مصاحبه‌ي آخر سال 2013 عبدالجبار العقيدي به عنوان فرمانده‌ي ارتش آزاد سوريه بياندازيم: «- رابطه‌ي شما با دولت اسلامي عراق و شام(داعش) چگونه است؟

    + خوب. رابطه‌ي من با برادران داعش خوب است.

    - آيا با آنها ارتباط داريد؟

    + بله. طبعاً. من تقريباً هر روز براي حل اختلافات و مسائل با برادران داعش در تماس هستم. رسانه‌ها مسائل را بزرگ مي‌کنند. بحث‌هاي زيادي در مورد داعش مطرح مي‌شود که تکفيري هستند يا امثالهم و...

    - تکفيري نيستند؟

    + اکثريتشان خير. عناصري هستند که ممکن است ايدئولوژي غلطي داشته باشند، اما وقتي با آنها به گفتگو مي‌نشينيم

    - پس موضوع اشتباهات فردي است؟

    + شايد اشتباهات فردي باشد. اما وقتي با رهبران آنها به گفتگو مي‌نشينيم، آنها چنين ايدئولوژي‌اي ندارند، و رابطه خوب و حتي برادرانه است. اما در بعضي رفتارهايشان در ميدان جنگ، اشتباهاتي هست و اين عادي است که داعش اشتباهاتي داشته باشد، درست همان‌طور که ما و گروه‌هاي ديگر هم اشتباه مي‌کنيم. هر کس کار کند اشتباه هم مي‌کند. شايد افرادي ايدئولوژي غلطي داشته باشند، تکفيري باشند و آن گونه صحبت کنند».

 

 

این پست مقداری تکمله هم داره که سر فرصت اون ها را هم قرار میدم. هیچ چیز مطلقی قطعا نمیتونه وجود داشته باشه در این گونه موارد ولی بررسی تاریخ ها و تطبیق اون ها اون هم در مواردی که وجود داره مکتوب و مصور و مصوت و میشه بهشون استناد کرد ( والا موارد ناپیدا که ذیل تئوری توطئه میتونه تخطئه بشه )  ابعاد قضیه را متنوع تر تر جلوه میده.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اصلا مگر فتنه سوریه را غرب شروع کرد که ما بخواهیم ان را به غرب و جبهه استکباری ربط بدهیم؟ 

 

غرب اگر هم این فتنه رو شروع نکرده باشه در حال حاضر داره ادامه اش می ده. آمریکایی ها در حال حاضر دارن از گروه هایی دفاع می کنن که سر بچه 12 ساله رو می برن و نسل کشی می کنن. این اگر فتنه نیست پس چیه؟

 

آمریکا اگر دلش به حال ملت سوریه سوخته، نیروی زمینیش رو بیاره و تروریست ها رو پاکسازی کنه نه اینکه ...

  • Upvote 17
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.