GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 18 مرداد 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 18 مرداد 1395 - دلیلی ارایه نشده است

مگه توی خبر شهادت بالا فرماندار جهرم اسم شهید رو بهمراه سمت شهید رو  اعلام نکرده ؟یعنی چیزی که توی رسانه ها هم اعلام شده هم نباید گفته بشه؟

اینجاhttp://qasemsoleimani.ir/article/9075.html

از اون قسمتی که گفته "وی افزود ...."

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

Alidragos

خبر شهادت یکی از فرماندهان ارشد ارتش سوریه اعلام شد.

http://fa.abna24.com/upload/image/2016/08/08/9f248f84c17b0ad0982feb285624aba6_763.jpg

سرتیپ "محمد علی شربو" از فرماندهان ارشد ارتش سوریه در نبرد با تروریست های تکفیری در منطقه "راموسه" در حومه استان حلب به شهادت رسید.

این فرمانده ارتش سوریه از اهالی شهر شیعه نشین نبل در استان حلب بود و طی سال های اخیر در میدان نبرد با تروریست های تکفیری در این استان حضور داشت.

شهرهای نبل و الزهرا در حومه شمالی استان حلب محل زندگی شصت هزار تن از شیعیان سوریه می باشد و این دو شهر بیش از سه سال در محاصره تروریست ها قرار داشتند.

مردم شهرهای نبل و الزهرا از ابتدای ناآرامی ها در سوریه در جبهات نبرد با تروریست ها حضور پیدا کردند و طی سال های اخیر صدها تن از مردان این دو شهر شیعه نشین در درگیری با گروه های تروریستی به شهادت رسیدند.

منبع:

http://www.ghatreh.com/news/nn33080648/شهادت-فرمانده-شیعه-ارتش-سوریه-استان-حلب-عکس ویرایش شده در توسط AliDragos
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبری نشد؟؟؟

بعید میدونم خبری بشه .دقیقا مثل خان طومان

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Alidragos

حمله جیش الاسلام به جنوب غوطه شرقی دمشق تحت عنوان ذات الرقاع آغاز شد.

...........................
غزوه ذات الرقاع یکی از جنگهای محمد پیامبر اسلام است که در ۱۰ محرم سال ۷ قمری، ۱۲ ژوئن سال ۶۲۶ میلادی به وقوع پیوست .
رقاع در زبان عربی به معنای «وصله‌ها» است و به چند دلیل به این جنگ، غزوه ذات الرقاع می‌گویند؛ اولاً مسلمانان در جبهه جنگ به پستی و بلندی‌هایی برخوردند که بی‌شباهت به لباس‌های وصله‌دار نبود، ثانیاً سربازان اسلام برای جلوگیری از خستگی و سوزش، به پاهای خود کهنه‌پاره‌هایی پیچیده بودند، و یا به این جهت که در آن منطقه جنگی، درختی بود که به آن ذات الرقاع می‌گفتند. ویرایش شده در توسط AliDragos
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدارو شکر ارتش سوریه در لاذقیه داره خوب پیشروی میکنه و مناطق جدیدی هم آزاد شده که انشالله تا فردا در صورت تثبیت خبررسانی میشه.
مسلحین قصد داشتن ستون کمکی به لاذقیه بفرستن که ارتش بمبارون کرده اما در رورهای آینده احتمالا در لاذقیه پاتک سنگینی رو انجام میدن.
این خودش یعنی کم شدن فشار از روی حلب.
در مورد حلب هم دوروزه که آرامش قبل از طوفان در جریانه.البته روی زمین وگرنه توپخانه و نیروی هوایز همچنان فعاله.
عملیات جدید جیش اااسلام در غوطع شرقی هم یه جورایی به نظر جنگ روانی میاد.وگرنه جیش الاسلام در ماه های اخیر این همه زمین از دست نمیداد.
به شخصه ترسم اینه که وحوش در این دو روز در حال جابجایی به سمت ملاح و کاستیلو باشن و عملیات بعدی رواز اونجا شروع کنن.باید حواسمون جمع باشه.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ابو حر  در مشهد دستگیر شد
سجادپور- در ادامه رسیدگی به پرونده اخاذی با سایت جعلی ثبت نام برای دفاع از حرم، فرد معروف به ابوحر نیز در مشهد شناسایی و دستگیر شد.معاون دادستان مشهد روز گذشته با تایید خبر دستگیری این فرد در گفت و گویی اختصاصی به خراسان گفت: ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام رصد سایت ها و فضاهای مجازی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد سایتی جعلی با غصب عنوان سپاه پاسداران اقدام به ثبت نام برای اعزام به سوریه و عراق می کند. «قاضی حیدری» افزود: رصدهای اطلاعاتی با صدور دستورات ویژه قضایی در این باره آغاز و مشخص شد جاعلان این سایت با گرفتن مشخصات کامل افراد و سوءاستفاده از این اطلاعات اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می کنند. سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: ادامه تحقیقات نشان داد این افراد با پوشیدن لباس هایی شبیه مدافعان حرم و خاطره گویی های دروغین از صحنه های جنگ در کشورهای همسایه سعی دارند اعتماد جوانان را به خود جلب کنند. این مقام قضایی با اشاره به این که 4 تن از این افراد در مشهد دستگیر شدند تصریح کرد: برخی از آنان با«یاوه گویی» سعی می کردند نام «خاطره گویی» بر آن بنهند و از عواطف و احساسات پاک جوانان سوءاستفاده کنند. «قاضی حیدری» همچنین به کشف اسناد و احکام جعلی سپاه از برخی متهمان این پرونده نیز اشاره کرد و گفت: استعلام از سپاه پاسداران مشخص کرد که این افراد  به  هیچ عنوان به آن سوی مرز به عنوان مستشار نظامی اعزام نشده اند و آن ها از سندهای مجعول استفاده کرده اند.معاون دادستان مشهد اضافه کرد: دستگاه قضایی با کسانی که از احساسات پاک مردم و جوانان این مرز و بوم سوءاستفاده می کنند با قدرت و قاطعیت برخورد خواهد کرد و هیچ گونه اغماضی نیز در این گونه موارد صورت نمی گیرد. وی گفت: متهمان این پرونده هم اکنون در بازداشت به سر می برند و افرادی که از آن ها شکایتی نیز دارند می توانند برای اعلام شکایت به مجتمع قضایی انقلاب اسلامی واقع در خیابان کوهسنگی مشهد مراجعه کنند.

bw_Hr20_dr_mshhd_dstgyr_shd~0.jpg

http://khorasannews.com/Newspaper/MobileBlock?NewspaperBlockID=540121

 

 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 الان جبهه الاسلامیه زیر مجموعه ی جبهه فتح شام (النصره ) شده یا مستقله؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مدافعان حرم تقلبی؛ ابو حر دستگیر شد

به گزارش اویس، قاضی حیدری سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد اعلام کرد فرد معروف به ابوحر به همراه سه تن از یارانش در مشهد شناسایی و دستگیر شد. حیدری خاطرنشان کرد: ادامه تحقیقات نشان داد این افراد با پوشیدن لباس هایی شبیه مدافعان حرم و خاطره گویی های دروغین از صحنه های جنگ در کشورهای همسایه سعی دارند اعتماد جوانان را به خود جلب کنند. این مقام قضایی با اشاره به این که ۴ تن از این افراد در مشهد دستگیر شدند تصریح کرد: برخی از آنان با«یاوه گویی» سعی می کردند نام «خاطره گویی» بر آن بنهند و از عواطف و احساسات پاک جوانان سوءاستفاده کنند.

کمی بیشتر پیرامون جریان ابو حر و یاران بدانید:

حدود یک سال قبل و پس از حضور پر رنگ ابوعزرائیل مجاهد عراقی حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) در اینترنت؛ به یکباره با موجی از جوانانی در اینترنت روبرو شدیم که با منتشر کردن تصاویری از خود در تلگرام، اینستاگرام خودشان را مدافعان حرم حاضر در عراق معرفی کردند. و در اتفاقی باور نکردنی بسیاری از رسانه های داخلی نیز بدون تحقیق و تفحص در مورد آنان به نشر تصاویر و ویدیوهای آنان پرداختند

حدود یک سال قبل و در ایام ماه مبارک رمضان بود که ابو عزرائیل به همراه برخی از مجاهدین کتائب امام علی (ع) یکی از گردان های حشد الشعبی برای زیارت به مشهد مقدس سفر کردند. در این سفر عده ای از افرادی که سبقه حضور در برخی هیئت های مذهبی را داشتند و از حیث مالی نیز دارای تمکن مالی بودند از قبیل “ح.ر” یا همان ابو حر با ریختن طرح دوستی با ابو عزرائیل او را برای تفریح به مناطق ییلاقی مشهد از قبیل طرقبه و شاندیز بردند و این شد سرآغاز یک دوستی، پس از بازگشت ابو عزرائیل به عراق حالا نوبت این جوانان بود که به عراق سفر کنند آنها حالا دیگر با ابو عزرائیل رفیق و دوست بودند و از کانال رفاقت با او موفق شدند چند لباس کتائب امام علی (ع) را به دست آورند و با برخی از مجاهدان این گردان عکس یادگاری بگیرند. این جریان در همان ایام با راه اندازی یک صفحه در تلگرام تلاش کرد با ایجاد یک موج رسانه ای به نوعی رسانه های داخلی را مجبور نمایند تا از تصاویر آنها نیز به عنوان مجاهدان جبهه مقاومت استفاده نمایند. آنها در همان روزهای اول با مرتکب شدن اشتباهاتی از قبیل اینکه ابو عزرائیل را فرمانده کتائب امام علی و شبل الزیدی را یک رزمنده معمولی عراقی معرفی کردند {ابو عزرائیل یک مجاهد معمولی عراقی و شبل الزیدی فرمانده کتائب امام علی می باشد} ثابت کردند که هیچ ربطی به کتائب امام علی (ع) ندارند. در مرحله دوم آنها با راه اندازی صفحاتی در اینستاگرام تلاش کردند پا جا پای  ابو عزرائیل بگذارند. اتفاقی که به یک باره کاربران در اینترنت با موج خاطره گویی آنها روبرو شدند

چند نکته جالب در مورد این افراد:

آنها پیش از سفر به عراق با استفاده از کانال تلگرام مراسم خداحافظی و به نوعی گودبای پارتی در مشهد برگزار می کردند. اتفاقی که حتی تا دم پرواز نیز صورت می گرفت و سریعا نیز تصاویر و ویدیوهای مربوط به آن در تلگرام منتشر میشد!

با حضور این افراد در اینستاگرام کاربران شاهد لایک کردن صفحات و تصاویر مبتذل توسط آنها بودند. به راستی کدام مدافع حرم از میدان نبرد (طبق ادعای خود این افراد) تصویر بی حجاب یک دختر را لایک می کند!

این افراد با ادعای نبرد با داعش به عراق سفر کرده بودند اما جالب است بدانید همیشه با شروع عملیات های گسترده علیه تروریست های داعشی در عراق؛ به جای حضور در میدان نبرد برای زیارت به کربلا و نجف سفر می کردند. با آغاز عملیات فلوجه، غرب سامرا آنها به جای حضور در میدان نبرد در کاظمین و کربلا حاضر شدند تا برای طرفدارانشان دعا کنند



منبع : اویس

http://oweis.ir/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C%D8%9B-%D8%A7%D8%A8%D9%88-%D8%AD%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AF/

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Alidragos

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت «بالکان اینسایت» فاش کرد که عربستان سعودی از سال 2015 حدود 2.7 میلیون یورو سلاح و مهمات از مونته نگرو خریداری کرده و این سلاح ها برای مصرف داخلی نیست و احتمالا به دست مخالفان سوری رسیده است.
بر اساس این گزارش، این معامله از طریق یک دلال سلاح از مونته نگرو انجام شده است.
به نوشته این سایت، صنایع دفاعی مونته نگرو از اگوست 2015، دویست و پنجاه تن مهمات و 10 هزار گلوله ضد تانک به عربستان صادر کرده است. ارتش مونته نگرو اعلام کرد سلاح هایی که در سال 2015 از انبارها صادر شده، قدیمی و از رده خارج هستند و در آینده فایده ای ندارند.
سایت «بالکان اینسایت» به نقل از کارشناسان تسلیحات خاطرنشان کرد، این سلاح ها برای استفاده در داخل عربستان نیست بلکه احتمال زیاد به سوریه یا لیبی یا یمن منتقل شده است.
این سایت به نقل از پیتر ویزمن کارشناس موسسه پژوهشهای صلح بین المللی در استکهلم نوشت: زمانی که عربستان مهمات قدیمی از مرکز اروپا خریداری می کند می توان گفت برای نیروهای ویژه آن نیست.
این سایت همچنین به نقل از زوران دامیانوویچ دلال سلاح که به عربستان سلاح فروخته است، نوشت: از احتمال انتقال این سلاح ها به سوریه احساس نگرانی نمی کند.
سایت «بالکان انسایت» اشاره کرد که در گزارش های سازمان ملل متحد فاش شده است که عربستان از اگوست 2015 تا مه 2016، 32 تن سلاح ضد تانک و 250 تن مهمات از جمله خمپاره و توپ های ضد هوایی از مونته نگرو دریافت کرده است.

منبع:

http://fa.alalam.ir/news/1848055

....................
مونته نگرو کجاست؟

https://www.google.fr/maps/vt/data=RfCSdfNZ0LFPrHSm0ublXdzhdrDFhtmHhN1u-gM,OdTVYxmiEqNNNVMBUYfHnXPWhKHr1176JpWnxyvkiUb9VGai3LwSe0T4vU4CujVybufybrP3B92wAqK6ezyWrKtrR2LCWdPRql3YGKMQ5jEHq54iKQoFvhRiVsQ7nRlZ8sWyythSMsWVpY50swVOCftHCEkrfZ_PWqGmNZrQH0hDkeqYmKS85hU2VfqDp0S4EjLWrUOu0ixwYvag8a1A4OOXaQfxhZxv9W5vQppzFU8swUaaLtMOURTw4S3NmFGRlAMUzz9WW364npRPnsqvplGJGxQQMA?scale=3&h=122&w=360


مونته‌نگرو کشوری در جنوب خاوری اروپا به پایتختی پودگوریتسا است و در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد. واحد پول این کشور، یورو است. جمعیت مونته‌نگرو ۶۲۰٬۰۲۹ نفر می‌باشد.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان جبهه الاسلامیه زیر مجموعه ی جبهه فتح شام (النصره ) شده یا مستقله؟

Alidragos
جبهه الاسلامیه

جبهه اسلامیه یک ائتلاف شامل هفت گروه شورشی سلفی که در سوریه فعالیت میکند.
۱-جیش الاسلام در دمشق
۲-لواء توحید در حلب(قطب اقتصاد سوریه)
۳-احرار الشام در عمده مناطق سوریه
۴-لواء الحق در حمص
۵-صقور الشام در ادلب
۶-انصار شام در لاذقیه و ادلب
۷-جبهه اسلامیه کرد در مناطق کرد نشین(این گروه کلاً با بقیه اکراد مخالفه و خواهان تشکیل کردستان آزاد نیست)
ستاد این گروه در ادلب سوریه قرار دارد.
بنا بر اطلاعات موجود چیزی در حدود بیش ۵۰ هزار نفر نیرو دارد.
از نوامبر ۲۰۱۳ تاکنون این گروه فعالیت دارد این ائتلاف وابستگی به جبهه النصره ندارد.
فقط در بعضی از مناطق تحت لواء جیش الفتح (مثل عملیات فک حصار حلب) همکاری دارند.
این ائتلاف رابطه خصمانه با گروه دوله (داعش)دارد ویرایش شده در توسط AliDragos
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسلحین گفتن که نیروهای محور امروز یک سری حملاتی رو به جائی به نام تل محروقات در جنوب  حلب انجام دادن 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.