GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

البته خمپاره های دارای کیت هدایت خیلی بهتره که متاسفانه گرونه.تروریستی که آخر کلیپ قصد زدنش رو داشتن هم متوجه شد و فرار کرد.سرعت سقوط یکم پایینه.البته برای زدن تجمعات خوبه به شرطی که توو تعداد بالا رها بشه.
از ساعاتی قبل درگیری ها در جنوب حلب تشدید شده.انشالله که خیره

اون تروریستی که تو لحظات آخر از یه جایی شبیه چادر بیرون اومد و شروع به فرار کرد! از کجا فهمید مورد هدف قرار گرفته؟ از صدای پهپاد، یا بهش مسیر حرکت پرنده رو خبر دادن؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Alidragos

ائتلاف عملیات و اتاق مشترک جیش الفتح

آغاز به کار مارس ۲۰۱۵
جیش الفتح یک اتاق عملیات مشترک نظامی است که از مارس ۲۰۱۵ تاکنون فعالیت دارد.
این ائتلاف شامل چند گروه مسلح مطرح که از ابتدا بحران سوریه فعالیت داشته از جمله:
۱-احرار الشام
۲-جبهه النصرة اهل شام
۳-فیلق شام(سپاه شام)
۴-لواء الحق
۵-جیش السنه
۶-اجناد الشام
۷-جماعت امام بخاری(یکی از ائمه اربعه اهل سنت)
۸-جندالاقصی(که تنها چند بعد از تشکیل جیش الفتح از این ائتلاف خارج شد زیرا حاضر به جنگ با داعش نبود)
ستاد عملیات در ادلب
تعداد نیروها نجومی بیش ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از هفتادوچند ملیت ویرایش شده در توسط AliDragos
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

...........................................................................

بارها درگیری هایی که بین تروریست ها به وجود اومده این مردک رفع و رجوع کرده.

اون تروریستی که تو لحظات آخر از یه جایی شبیه چادر بیرون اومد و شروع به فرار کرد! از کجا فهمید مورد هدف قرار گرفته؟ از صدای پهپاد، یا بهش مسیر حرکت پرنده رو خبر دادن؟


احتمال اینکه اون ریز مهمات موقع سقوط سوت بکشن هست چون پهباد یا کوآد کوپتری که اون مهماتو رها کرد قطعا از دقایقی قبل تو اون منطقهه بود و تروریست دقیقا بعد از رها شدن مهمات فرار کرد.

 

==========================

 

استفاده از الفاظ رکیک بیشتر نشانه ضعف هست تا نشانه برتری ، در ارسال این شکل لغتهایی که باعث کاهش اعتبار انجمن و خبررسانی می شوند بشدت خودداری کنید // ویرایش شد // MR9

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط MR9، 20 مرداد 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 20 مرداد 1395 - دلیلی ارایه نشده است
Alidragos

المحیسنی کیست؟

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/8/24/1333448_463.jpg

«فوزان الحربی»، معروف به «ابو انس الجزراوی» محافظ شخصی تروریست سعودی – وهابی «عبد الله المحیسنی»، قاضی ائتلاف تروریستی تکفیری «جیش الفتح» در جریان درگیری های ارتش سوریه با گروه های وابسته به این ائتلاف تروریستی به هلاکت رسید و المحیسنی این بار از مرگ، جان به در برد تا به همراه گروه تروریستی تکفیری همراهش که تلاش داشتند، پیشروی‌هایی را در ریف جنوبی حلب محقق کنند، از صحنه پا به فرار بگذارد.

قاضی شرع ائتلاف تروریستی تکفیری جیش الفتح پس از این حادثه در کلیپی ویدئویی دستور آماده باش سراسری به عناصر این ائتلاف داد و از آنها خواست آماده اعزام به محور عملیاتی ریف جنوبی حلب شوند که در ماه اخیر شاهد شکست‌های متوالی جیش الفتح از ارتش سوریه بوده است.

عبدالله المحیسنی که در حال حاضر قاضی شرع ائتلاف جیش الفتح شمرده می شود و ستون فقرات آن را دو گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و جنبش «احرار شام» تشکیل می دهند، تا پیش از پای گذاشتن به سوریه در سال 2013 میلادی دارای هیچ گونه سوابق مبارزاتی و جنگی نبود.

اما به محض پای گذاشتن به سوریه یک باره ستاره اقبالش درخشیدن گرفت و شانس و اقبال به او روی آورد تا طی مدت بسیار کوتاهی به بالاترین مدارج و مناصب در گروه های تروریستی تکفیری دست یابد و آخرین منصبی که احراز کرده است، قاضی شرع ائتلاف تروریستی جیش الفتح و داروی و قضاوت میان اختلافات و منازعات بین گروه های تروریستی مسلح در سوریه است.

با وجودی که وی با هیچ گروه تروریستی مسلحی بیعت نکرده و فعالیت های تروریستی – تکفیری خود را به صورت مستقل دنبال می کند، اما این مفتی سعودی به سرعت موضع مخالف و خصمانه ای در قبال گروه تکفیری «داعش» گرفت و در این راستا تلاش کرد، رابطه نزدیک و عمیق خود با گروه های وابسته به سازمان «القاعده» مانند جبهه النصره و احرار شام را حفظ کند.

نکته قابل تامل اینکه، علی رغم آماده باش سراسری داده شده از سوی المحیسنی، همچنان وی به بیعت خود با «عبد الله بن عبد العزیز»، پادشاه سابق سعودی وفادار بود، اما یک واقعه غافلگیر کننده که نزدیک بود به یک رسوایی برای وی تبدیل شود، المحیسنی را وادار به شکستن بیعت و اعلام برائت از ملک عبد الله کرد.

اگرچه این مفتی سعودی وقتی اوایل اکتبر سال 2013 میلادی یا چند ماه پس از بروز اختلاف بین دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره پای به خاک سوریه گذاشت، جوانی بیش نبود، با این حال مورد استقبال گسترده هر دو گروه قرار گرفت.

عبد الله المحیسنی در شهر «القصیم» واقع در استان «بریده» به دنیا آمد، منطقه ای که به گنج گران بهای تروریست های تکفیری وهابی در کشور عربستان سعودی معروف است.

پدر عبد الله، شیخ «محمد بن سلیمان المحیسنی» از قاریان معروف و مشهور قرآن عربستان بود. پس از آن به همراه خانواده اش از شهر القصیم راهی شهر مکه مکرمه شد و در آنجا تحصیلات خود را تا دریافت مدرک کارشناسی از دانشگاه «ام القری» در رشته شریعت اسلامی ادامه داد.

پس از آن برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه «علوم اسلامی محمد بن سعود» در ریاض شد تا در رشته حقوق و قضاوت تحصیل کند و موفق شد، در رشته «فقه» فارغ التحصیل این دانشگاه شود و سپس در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهد. رساله دکترای وی به موضوع «احکام پناهجویان در فقه اسلامی» می پردازد، اما مشخص نیست که موفق به ارائه رساله دکترای خود و دریافت مدرک دکترا شده است یا خیر؟

المحیسنی به خانواده ای ثروتمند و معروف به وفاداریش به خاندان حاکم بر عربستان منتسب است. پدر وی که از قاریان معروف سعودی وهابی است، همچنان در قید حیات است و به بیعت و وفاداریش به پادشاهان سعودی معروف است و تاکنون دیده نشده که از پسر برائت جوید یا فرمان آماده باش عمومی وی در سوریه برای گروه های تروریستی مسلح را محکوم و یا از آن انتقاد کند و با تمام این احوال باز در معرض هیچ فشار حکومتی یا امنیتی قرار ندارد.

حتی پس از رسیدن المحیسنی به سوریه و پیوستن به صفوف گروه های تروریستی تکفیری و آموختن افکار و دیدگاه ها و آموزه هایش به دیگر تکفیری ها مانند تاکید بر ضرورت مبارزه با «طاغوت»، وی انتقادی از خاندان سعودی حاکم بر عربستان به عمل نمی آورد، بلکه برعکس بارها و در هر مناسبتی به التزام و پایبندی خویش به بیعتی که با ملک عبد الله انجام داده بود، اشاره می کرد، به عنوان مثال حتی یک بار در صفحه شخصی خود در توئیتر توئیت معروفی گذاشته بود که در آن ملک عبد الله را مورد خطاب قرار داده و به وی اندرزهایی درباره ضرورت گرفتن بیعت از دیگران می داد و آن را فریضه ای عنوان کرده بود که بر عهده ملک عبد الله نهاده شده است.


در واقع این توئیت اعتراف کتبی و مستندی از المحیسنی بود که وفاداری و سرسپردگیش را به خاندان سعودی به اثبات می رساند. اگرچه پس از تشدید اختلافات المحیسنی با داعش وی مجبور شد، این توئیت خود را باز پس گیرد و برای توجیه آن، بگوید که آن را پیش از هدایت در صفحه توئیترش گذاشته است، اما حتی این اعلام موضع هم موجب نشد، وی مواضع تندی علیه ملک عبد الله به طور خاص و دیگر پادشاهان سعودی به طور عام اتخاذ کند، بلکه برعکس وی همواره به یکی از شروط داعش برای مصالحه و آشتی با گروه هایی که با آنها در نزاع و درگیری داشت، اعتراض می کرد و آن اعلام موضع و دیدگاه شرعی خود در برابر آل سعود بود.

آنچه در آن تردید نیست، اینکه نام المحیسنی برای دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی عربستان نام ناشناخته‌ای نبود. وی قبل از دادن فرمان آماده باش سراسری فعالیت گسترده ای در حوزه حمایت و پشتیبانی از گروه های تروریستی تکفیری داشت و همواره برای آنها کمک های مالی جمع آوری می کرد و مسجدی که امامتش را در مکه مکرمه برعهده داشت، به اینکه یکی از مهمترین مراکز جمع آوری کمک های مالی برای گروه های تروریستی تکفیری است، معروف بود.

به این ترتیب فعالیت های المحیسنی جهت جمع آوری کمک های مالی تا ورود وی به سوریه ادامه یافت و پس از آن این کمک ها به حساب های بانکیش در تعدادی از بانک های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس واریز می شد و بارها مبالغ این کمک ها و موجودی وی در این بانک های عربی در صفحات مختلف شبکه های اجتماعی اینترنتی منتشر شده است.

در سوریه، نام المحیسنی برای اولین زمانی مطرح شد که تلاش کرد، به عنوان میانجی اختلافات دو گروه تروریستی تکفیری داعش و احرار شام را در شهر «مسکنه» در دسامبر 2103 میلادی در شهر «مسکنه» از توابع ریف حلب را حل و فصل کند، در حالی که در آن تاریخ وی دو ماه بود که پای به سوریه گذاشته بود. در این میانجی‌گری «فهد الهجمی»، مفتی و مبلغ معروف کویتی نیز مشارکت داشت.

میانجی‌گری بین داعش و احرار الشام باب وساطت های بعدی را برای المحیسنی گشود، چون همواره وی خود را فردی مستقل معرفی می کرد که در اختلافات جانب بی طرفی و فاصله بین هریک از طرف های درگیر را به مساوات حفظ می کند و این موجب شد تا داعش در اختلافات دیگر خود با گروه های دیگر از وی به عنوان میانجی استفاده کند.

المحیسنی اگرچه داعش و سرکردگان و فرماندهان میدانیش را می ستود و از جمله افراد نزدیک به این گروه شمرده می شد، اما این موجب نشد تا داعش به وی عنوان فردی که اخبار و اطلاعات گروه را به بیرون درز می دهد، شک نکنند. حتی وقتی المحیسنی با «عمر چچنی»، فرمانده نظامی داعش دیدار و گفتگو کرد، زمزمه هایی به گوش می رسید که وی تلاش دارد، در برابر وعده های اغوا کننده فریب دهد و به جدایی از داعش راضی کند.

المحیسنی اوایل سال 2014 میلادی برای پایان دادن به درگیری ها و نزاع های مسلحانه گروه های مسلح تروریستی فعال در سوریه طرحی به نام «ابتکار عمل امت» را ارائه داد.

این طرح اگرچه با مخالفت های گروه های مسلح از جمله داعش با شکست بزرگی مواجه شد، اما موجب معروفیت بیش از پیش وی شد و خیلی زود او را به یکی از مهمترین وزنه های تاثیرگذار در معادله مبارزه مسلحانه گروه های تروریستی در سرزمین شام مبدل کرد.

اما آنچه وی را به اوج شهرت رساند، گواهی وی در فوریه 2014 میلادی علیه داعش بود که در آن این گروه را عامل و مسئول اختلاف پیش آمده با دیگر گروه های مسلح در سوریه دانست.

سردی و کاهش روابط المحیسنی با داعش، او را بیش از پیش به گروه های تکفیری وابسته به «القاعده» از جمله جبهه النصره و احرار شام و جند الاقصی نزدیک کرد، ‌به گونه ای که وی در یکی از نبردهای جبهه النصره در کنار «ابو محمد الجولانی»، سرکرده این گروه تکفیری مشارکت داشت که حکایت از نفوذ بسیار وی در جبهه النصره دارد.

المحیسنی اواخر سال 2013 میلادی «مرکز مبلغان جهاد» را تاسیس کرد. این مرکز در ابتدا فعالیت محدودی داشت و به توزیع نشریه های تبلیغی محدود می شد، اما به تدریج و پس از سیطره جبهه النصره بر شهر ادلب طی فروردین گذشته، وی اقدام به توسعه و گسترش فعالیت های خود و کادر و اعضای این مرکز کرد و در این اواخر اقدام به تاسیس یک مرکز آموزشی مانند «مرکز عایشه ام المومنین» در ادلب کرد. بالتبع ریاست این مرکز برعهده اوست و جانشین وی فردی سعودی به نام «شيخ مصلح العلياني» است.

با پذیرش منصب قاضی شرع ائتلاف تروریستی تکفیری جیش الفتح وی عملا به مستقل بودن خود پایان داد و در توجیه پذیرفتن این سمت که هدف وی خدمت و برداشتن گامی به سمت وحدت کلمه است.

المحیسنی طی نبرد شهر ادلب و هنگام بازدید از یکی از مراکز آموزش نظامی ترکستانی ها، تیر یکی از تک تیراندازان این اردوگاه به شکمش برخورد کرد. وی از ناحیه سر نیز چندی پیش زخمی شد و از تلاش داعش برای ترورش به دست یکی از معاونانش به نام «ابو الحارث الحمصي» خبر داد.


المحیسنی با اینکه کوله باری از تجربه را با خود حمل می کند، این روزها شرایط سختی را سپری می کند و دلیل این مدعا عدم استفاده از وی به عنوان میانجی در اختلافاتی است که بین گروه های تشکیل دهنده جیش الفتح مانند «جند الأقصى» و «أحرار الشام» روی داد و در میانجی‌گری های اخیر خود نتوانسته است، راه حلی برای این اختلافات بیابد.




تصویر آشنا از محیسنی

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/8/24/1333454_297.jpg

المحیسنی و مسلم شیشانی

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/8/24/1333449_266.jpg

المحیسنی و برف

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/8/24/1333453_179.jpg

المحیسنی و دوستان

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/8/24/1333455_771.jpg


منبع:

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/496044/قاضی‌القضات-خون‌آشامان-شام-کیست-تصاویر ویرایش شده در توسط AliDragos
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

متاسفانه افسران آمریکایی و انگلیسی از محاصره حلب فرار کردن

و ما باید در درگیری بعدی خسارت ببینیم

اتاق فکر جنگ زمینی و هدایت معرکه ای تروریست ها  ازاد هستند و به کار خود ادامه بدند

ویرایش شده در توسط yavarrr
  • Upvote 3
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بمباران ‍پهپاد نا امیدم کرد یه موشک هدایت شونده مثل سدید داشت به راحتی کار تموم بود

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط rezatizi، 20 مرداد 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 20 مرداد 1395 - دلیلی ارایه نشده است

سلام
به نظرم خبری از افسران انگلیسی و امریکایی نبود از همون اول...
حلب به اندازه کافی راهبردی هست که بخاطرش به اب و اتش بزنن و نیازی نیست پای افسران امریکایی رو بکشیم وسط...
البته که این فقط نظر شخصه

در روزی که محاصره کامل شد بی بی سی زبان انگلسی شروع به پخش برنامه ازتکاوران انگلیسی در سوریه کرد که این برنامه برای خورد مردم انگیس نه جا دیگه

 

تاریخ انتشار خبر را نگاه کن

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/615135/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%B9%DA%A9%D8%B3

7l2fhhpumsmg_t.jpg
 

http://sahebkhabar.ir/news/14549309/%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

 

این اولین بار که انگلیس اعتراف به همکاری زمینی میدانی جنگ جویان میانه رو  ( تروریست های کثیف و جنایتکار) کرده قبلان هم بوده ولی رژیا انگلیس  اعطراف نکرده بود و یدیو هم از شبکه بی بی سی  انگلیسی پخش بشه و فقط می گفتند به کردها هست

 

این هم ویدیو
 

https://www.youtube.com/watch?v=FEq4TC9Wu3s

 

این هم یکی از معروفترین روزنامه انگلستان برای مردم انگلستان

تاریخ انتشار رو توجه خاص بکنید

https://www.theguardian.com/uk-news/2016/aug/09/pictures-appear-to-show-british-special-forces-on-syrian-front-line

 

 

و من این سوال میکنم چرا وقتی محاصره حلب اتفاق می افته رژیم انگلیس کثف دسپاچه گانه شروع به پخش این خبر مکنه و میگه که نیرو های انگلیس برای کمک به مردم سوریه رفتند
 

ویرایش شده در توسط yavarrr

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست




✨تروریست ها هم که دیدن رفع محاصره رو فقط روی کاغذ انجام دادند نه روی زمین نبرد ، کاملا معلوم هست که مایوس شدن .

✨سخنان دیروز شیخ تکفیری ها یعنی المحیسنی هم در همین راستا بود . بیشتر بحث روحیه دادن و بزرگ جلوه دادن کار تروریست ها .








 

خدا هم شما هم همه عزیزان دیگری که زحمت میکشن و ما رو از تحولات منطقه با خبر میکنند رو رحمت کنه.ایشلا که همیشه موفق و خوش خبر باشید. :rose: :rose:  :rose: 

 

منم فکر میکنم تروریست ها روحیه خودشونو باختن(به جز نیرو های چچنی و ترکستانی و ... عامه نیروهاشون منظورمه).البته از زمان محاصره حلب.همون موقع هم اون شیخشون کلی شیون و زاری میکرد که بیایید و بجنگید که یا پیروزید و یا شهید بعد هم وعده و وعید.فکر نمیکنم این گریه و زاری  از ته دلش بوده باشه.فقط میخواسته با این کارش نیروهاشون که اکثرا نوجوان هستند رو تهییج کنه.این یعنی از نظر روحی ضعیف شدن و خودشونم میدونن که دیگه نیروهاشون مثل قبل نیستن .ای کاش ی سیستم تبلیغاتی بزرگ و حرفه ای داشتیم با این وضع روحی ضعیف اونا میتونستم حسابی بهمشون بریزیم و شکستشون خیلی اسون تر میشد.

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام
به نظرم خبری از افسران انگلیسی و امریکایی نبود از همون اول...
حلب به اندازه کافی راهبردی هست که بخاطرش به اب و اتش بزنن و نیازی نیست پای افسران امریکایی رو بکشیم وسط...
البته که این فقط نظر شخصه

در روزی که محاصره کامل شد بی بی سی زبان انگلسی شروع به پخش برنامه ازتکاوران انگلیسی در سوریه کرد که این برنامه برای خورد مردم انگیس نه جا دیگه

 

تاریخ انتشار خبر را نگاه کن

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/615135/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%B9%DA%A9%D8%B3

http://s6.uplod.ir/i/00809/7l2fhhpumsmg_t.jpg
 

http://sahebkhabar.ir/news/14549309/%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

 

این اولین بار که انگلیس اعتراف به همکاری زمینی میدانی جنگ جویان میانه رو  ( تروریست های کثیف و جنایتکار) کمک میکنه.

قبلان هم بوده ولی رژیم انگلیس  اعطراف نکرده بود و یدیو هم از شبکه بی بی سی  انگلیسی برای خورد مردم انگیس پخش بشه و فقط می گفتند به کردها هست

 

این هم ویدیو
 

https://www.youtube.com/watch?v=FEq4TC9Wu3s

این هم یکی از معروفترین روزنامه انگلستان برای مردم انگلستان

تاریخ انتشار رو توجه خاص بکنید

https://www.theguardian.com/uk-news/2016/aug/09/pictures-appear-to-show-british-special-forces-on-syrian-front-line

 

 

و من این سوال میکنم چرا وقتی محاصره حلب اتفاق می افته رژیم کثف انگلیس دسپاچه گانه شروع به پخش این خبر مکنه و میگه که نیرو های انگلیس برای کمک به مردم سوریه رفتند
 

متاسفانه در این انجمن هم با تحلیل های سطحی ................  

 

قرار دادن تصاویر خارج از گالری ممنوع می باشد

لینک های مشکل دار را درون کد قرار دهید

در صورت تکرار از تاپیک اخراج خواهید شد

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 4
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.