GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

دانشکده نظامی راموسه بعد از مدت ها در آستانه بازپس گیریه.دانشکده فنی تقریبا تثبیت شده و دو دانشکده دیگه هم فعلا خالی از طرفین هست و با فشار حزب الله انشالله آزاد میشه.همین که مسلحین عقب کشیدن نکته مثبتی هست.
ارسال نیروی حزب الله به ارتش سوریه کمک کرده که بتونه نیروی کمکی به حماء بفرسته.امیدوارم سهیل حسن بتونه سر کیسه ای که وحوش در حماء باز کردن رو ببنده.حماء میتونه ادلب دوم باشه با توجه به سوابقش.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیروز ارتش ازاد علاوه بر پیشروی در مواضع داعش در مواضع ی پ گ هم پیشروی کرده.بعد از دو سه روز ترک ها دوباره مواضع ی پ گ رو کوبیدن. منابع وابسته به تروریست های ی پ گ میگن که ارتش ازاد به یازده کیلومتری شهر منبج رسیده
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش تو درعا یه کار خوب کرده و تونسته تپه های پدافند هوایی بین داعل و ابتا رو بگیره ان نقطه بسیار استراتژیک هستش . . .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر دیدید ارتش در حماء مستقیم به سمت مورک و لطمین پیشروی کرد تعجب نکنید.تاکتیکای سهیل حسن معمولا اینطوریه.
برای حزب الله هم دعا کنید.درگیریها در آکادمی راموسه ادامه داره.
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

وضعیت سوریه اینقدر قاطی پاطی شده که  یک ناظر خارج از گود به زحمت میتونه بفهمه  کی به کیه : فقط در این صحفه 699  که شامل اخبار دو روز سوریه میشه ، آنقدر نیروهای مختلف بهم حمله کردن که آدم واقعا گیج میشه .

پس تا اینجا که من فهمیدم در سوریه دو نیروی کرد هست و دو تا القاعده ایی جدید و قدیم یک جیش الحر داریم ویک نیروی سوریه دموکراتیک یک (ویا بیشتر)نیروی عربستانی داریم و حزب الله ونیروهای وابسته و دولتهای ایران ، عراق، سوریه و روسیه +ترکیه، قطر و عربستان+ آمریکا و فرانسه و انگلیس ... چیزی از قلم افتاد؟

به نظر میاد (خدا نخواد) تا ده سال آینده هیزم کافی برای این آتش وجود داره.

ویرایش شده در توسط rezaemamee
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داستان ٱش شله قلمکار قوای سوریه دموکراتیک (SDF) که دستپخت آمریکایی ها واسه شمال سوریه بود، به جاهای جالبی رسیده، در این نیرو علاوه بر کردها (به عنوان ستون فقرات) چند گروه کوچک عرب نیز حضور داشتند، مثل جیش الثوار، جیش التحریر الرقه.(تو همین تاپیک در مورد این ابتکار آمریکایی ها زیاد بحث شد) حالا این گروهها وقتی دیدن ترکیه وارد کارزار شده، و با سبک سنگین کردن قدرت دو جبهه ، و نوع و مقدار پرداختها، به این نتیجه رسیدند که از کردها جدا بشن و به نیروهای تحت امر ترکیه پیوندند، یعنی آقایون که تا دیروز با جیش الحر داشتن میجنگیدند و متحد کردها بودند، از امروز درست برعکس، حالا متحد جیش الحر و دشمن کردها هستند.
این ماجرا خیلی عجیبه، و قسمت سیاه و چرکین این جنگ خانمان سوز که اقوام خاورمیانه رو به جون هم انداخته رو نشون میده. این تصمیمها نشون دهنده اینه که کسانیکه این آتیش رو به منطقه آوردن، حالا حالا ها میتونن با ایجاد اتحادهای صوری، و بذل و بخشش های مالی،... برا خودشون ارتش و تفنگچی جور کنن.
داستان وقتی از کمدی به یک درام سیاه تغییر پیدا میکنه که قراره این گروههای عرب پس از ورود در ساختار جیش الحر به نبرد با کردها در منبج فرستاده بشن. این جای داستان دیگه کمدی نیست، چطور جیش الحر به این گروهها که به تازگی به جمع اونا وارد شده اعتماد داره؟ مگه تا دیروز همین جیش الثوار (SDF) جنازه نیروهای جیش الحر رو در نبرد تل رفعت با تریلی در عفرین به نمایش در نیاورده بود؟ چطور شک نمیکنن دراین جدایی از کردها و اتحادشون با جیش الحر ممکنه کاسه ای زیر نیم کاسه باشه؟ چطور با هم در یک جبهه به نبرد کردها یا حتی داعش میرند؟
چه چیزی باعث اعتماد ترکیه و جیش الحر به نیروهای عرب که قبلا در (SDF) متحد کردها بودند، میشه، ویرایش شده در توسط Ahad1394
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 12 شهریور 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 12 شهریور 1395 - دلیلی ارایه نشده است

پاک شود-

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

یه خبر خیلی بد که ایشالا به حق این شب عزیز شایعست میگن مخالفین یه هیلکوپترو تو هما با تاو زدن یه عده ادعا کردن سهیل حسینم تو اون هلیکوپتر بوده  :-(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.