GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

با سلام 

 

 

یک مساله ای هم در خصوص این فرموده شما هست . همان زمان اطلاعاتی منتشر شد که شکار نایت هاوک آمریکایی ، بیشتر ناشی از کم تجربگی برنامه ریزان حملات هوایی و ایجاد یک نقص فنی در پرنده فوق الذکر بود 

 

حالا چرا ؟؟....

سلام

من شکی ندارم  که جنگ ابزار آمریکایی در جهان بهترینه ، اما وقتیکه یکی از این سلاحهای آمریکایی در جنگی شکست میخوره ، ابر و باد مه و خورشید وفلک بکار می افتن که شکست آمریکایی ها رو تو جیه کنن . تصور کنین چقدر از تانکهای عراقی درجنگ با آمریکا ایراد گرفته شد ویا چگونه با انتقادهای شدید آبروی میگ 29  بر باد رفت. در حالیکه اگر آمریکا همان تانکها و همان میگها رو داشت ، هیچ تفاوتی در نتیجه آن جنگ نداشت.  نتیجه بحث : "هیچ سیستمی در مقابل هوش  انسانهای با اراده و مصمم کامل نیست" .

  • Upvote 8
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در ادامه بحث خودم !! به نظر شما آمریکا اگر بخواد عربستان رو اشغال کنه ، چند روز زمان میبره که  ریاض را تصرف کنه ؟ به نظر من کمتر از یک هفته .

پرسشی دیگه اگر آمریکا بخواد به اسرائیل حمله کنه ، اسرائیل چه مدتی میتونه مقاومت کنه ؟ من فکر نمی کنم زمان زیادی ببره . اما اگر آمریکا قصد حمله به کره شمالی را داشته باشه ، اصلا میشه تصور کرد چه اتفاقی میتونه بیفته ؟ پس عامل انسانی هنوز میتونه  نتیجه یک نیرد رو معین کنه .

  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاویر جعلی که منتشر شد و به عنوان سرنگونی هواپیمای F16 اسراییلی بسیار ناشیانه به عنوان سند اصابت، پخش شد، کار وزارت دفاع سوریه نبود. این افتضاح رو کسانی درست کردند که بعد پنج سال تمام مخالفان در سوریه رو به اسم داعش به ملت ما قالب میکنند.( جدیدا ثابت شد که از این نوبرانه ها در همه جای دنیا یافت میشه، مثلا نوبر آمریکایی که گفته حلب کجاست؟ آیا خوردنیه؟)
در باب ذوقزدگی:
اسراییل زیاد نتونسته ملت ما رو تحقیر کنه. اگه ده تا ضربه به ما زده ما هم لااقل یکی بهش زدیم. ولی وقتی جای اعراب بزاری خودت رو، و ببینی درختای باغت رو کندن، و تو زمین باغت یه خونه ساختن، اونوقت بری دادگاه شکایت کنی و قاضی بگه خونه ای که تو باغت ساختن رو طبق قوانین شهرک سازیها، نمیشه خراب کرد و باغ رو بهت برگردوند، حالا تو خیالت میگی برم منم تو بقیه زمینم که باقیمونده یک خونه بسازم تا اقلا بقیه باغ رو از دست ندم، میری و با هرچی دم دستت میاد یک چهاردیواری درست میکنی و یه سقف هم میزاری روش، و امیدواری که با این ترفند بتونی بقیه زمینت رو نجات بدی، ولی فردا میبینی که اسراییلیها با لودر اومدن چهاردیواریت رو خراب کردن، دوباره شکایت میبری به دادگاه، اینبار آقای قاضی میگه فقط خونه هایی رو نمیشه خراب کرد که با بتن ساخته شده باشند، خونه تو چون بتنی نبوده و با چوب و پلاستیک و کنده ساخته شده بود، طبق قانون خراب شده،
حالا واسه نجات بقیه زمین باغت باید بری هرچی داری بفروشی یا پول قرض بگیری سیمان بخری و بلوک، تا بتونی یک خونه بتنی درست کنی، تا قانون ازت حمایت کنه، و شهرک نشینای صهیونیست بی خیال زمین و باغت بشن، بعد از قرض و قوله و بدبختی وتهیه سیمان و بلوک، یه اتاق بتنی توی زمین خودت میسازی، و فکر میکنی که دیگه کسی نمیتونه زمینت رو ازت بدزده.
ولی فردا دوباره لودرها میان، بی توجه به قانون مسخره ای که خودشون رعایتش نمیکنن که هیچ حتی بهش میخندند، خونه بتنی که با بدبختی ساختیش، رو خراب میکنن و تو که کلافه شدی با شهرک نشینا درگیر میشی، ولی نمیدونی که سربازای اسراییلی چه ماموریتی دارند، وقتی جر و بحث با شهرک نشینا بالا میگیره، سربازا بهترین دوستت رو جلوی چشمات با گلوله میزنن. الان دیگه کارد بهت بزنن خونت در نمیاد، بسیار ناراحتی ولی نمیدونی از چی بیشتر کلافه ای، از شهادت دوستت، از دست دادن باغت، یا از تحقیر شدنت
اگه خودت رو بزاری جای این آدما، بله حتی شلیک به هواپیمای اسراییلی هم ذوق و خوشحالی داره، چه برسه که سقوط هم کنه.
  • Upvote 14
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش سوریه اقدام به تصرف ارتفاعی در شمال دیرالزور کرده

 

CsUbgesWIAARUqs.jpg  

 

 

 

 

تصاویر سیستم پدافند S200 واقع در جنوب سوریه منتشر شده در تاریخ 14 سپتامبر

 

CsU_QsOUEAIFW5i.jpgCsU_QscUIAA0hMT.jpg

 

 

 

تصویر منسوب به یکی از بوسترهای سوخت جامد موشک S200 لانچ شده در تاریخ 13 سپتامبر

 

CsOq1NkWgAAV_ta.jpg

 

 

-یک مقام ارشد امریکایی اعلام کرد: از دوشنبه آینده عملیات های هوایی ارتش سوریه در جهت انطباق با توافق آتش‌بس امریکا-روسیه متوقف خواهد شد

ویرایش شده در توسط Mosip
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آتش بس آبکی فرصت تنفس و ریکاوری به تروریست هاست  چند بار تجربه میکنیم تروریستا ام نشون دادند در چند جبهه توان حمله و دفاع ندارند تا زمانی که مرز ترکیه بسته نشه ادلب محاصره کامل قرار نگیره آتش بس بی فایدست     

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اس 500؟! فکر کنم هنوز توی خود روسیه عملیاتی نشده اون وقت پارسال به اسرائیل تحویل داده شده؟!! :neutral:

فکر کنم منظور اون بنده خدا تحویل اس300 به سوریه بود که قبلا شایع شده بود! واسه همین گفت تقابل تکنولوژی دفاعی شرقی و جنگنده غربی!  :straight:

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زیرنویس اخبار به نقل از نماینده ویژه در امور سوریه نوشت توافق امریکایی و روسی برای انتقال کمکهای لازم به بخش محاصره شده حلب بدون بازرسیاز محموله ها حصول شده و این یعنی فاجعه.گوش هاتونو برای شنیدن خبر سقوط ی شهر یا حتی چند شهر و یا حتی شکست سنگین محاصره حلب اماده کنید!!!!!!

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اصولا این آتش بس از جهات بسیاری جای سوال داشت و عملکرد روس ها مثل همیشه. ولی خب، اطلاعات به قدری کم هست که نمیشه قضاوت کرد.

آیا روس ها راضی به نابودی تمام اقدامات و هزینه هایی که در سوریه کردند به هیچ شدند؟

آیا روس ها امتیازات قابل توجهی کسب کردند در برابر این آتش بس در جایی دیگه؟

آیا این آتش بس در ادامه ( تا به حال که چیزی جز خسارت مشاهده نشده ) دستاوردی خواهد داشت که روس ها بهش راضی شدند؟

 

توجه کنیم که قطر! به واسطه ی آتش بس گروه تئاتر!! عروسکی :) توسط گروه ها و دسته های اعزامی متعددش در ادلب ( با مرزهای باز چون دروازه به لطف ترکیه و گویا خاک خود قطر ) راه انداخته و عرصه ی تاخت و تاز محموله های متعددش هست شهر. حالا در پشت گروه رقص تاوش!! برای تروریستها خدا میدونه از چه امکانات و دستاوردهایی برخورداره.

 

از این طرف کاهش محسوس عملیات هوایی سوری و روس ها در نقاط مختلف حتی نقاطی که النصره و جند الاقصی مستقیم حضور دارند و فرصت طلایی ساماندهی مجدد تروریستها بعد از آشفتگی در حالت تدافعی قرار گرفتن و از دست دادن چند فرمانده مهم و اختلافات و ... در آرامش مطلق فعلی.

 

و از طرف دیگه فاش شدن بندها یا بهتر بگیم به عادت مالوف غربی ها درز دادن مفاد توافقی که قرار بود محرمانه بمونه توسط یک خبرگزاری غربی که در اون شروط متعددی براش ارتش سوریه مبنی بر عقب کشیدن کامل از محور کاستلو با تجهیزات داشت و حالا هم این خبر ارسال محموله های ترک !! بدون بازرسی که احتمالا بهانه هایی چون کم کردن زمان رسیدن کمک ها به بخش شرقی حلب را داره.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود به دوستان گرامی

آمار غیر رسمی از شهدای حرم نشان می دهد که اکثرا با یک گلوله در پیشانی کشته شده اند.

 

 

در زمان جنگ جهانی دوم یک نوع دوربین های پیرسکوپ مانندی وجود داشته که نمیدونم اسمشون چیه روی دوپایه قرار میگیرفته و فرد سرش داخل سنگر هست و اون پریسکوپ از خاکریز بالاتر میاد یک همچین چیزی مناسبه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود به دوستان گرامی

آمار غیر رسمی از شهدای حرم نشان می دهد که اکثرا با یک گلوله در پیشانی کشته شده اند.

واقعا باعث تاسف هست.

آیا بهتر نیست که این نقاطی که ضربه گلوله و ترکش به آنها باعث مرگ شده را ببریم روی کامپیوتر و از این به بعد لباسی درست بکنیم که حفاظتش از این نقاط بیشتر باشد؟

 

آلمانی ها قبل از جنگ دوم جهانی آزمایش های متعددی در این مورد انجام داده بودند. برای مثال متوجه شده بودند که رنگ سبز باعث خونسردی بیشتری می شود و افراد در صورت دیدن مجروحین خودی کمتر متزلزل می شوند. یا آن کلاه معروف را اختراع کردند که بعدها آمریکایی ها فقط آن را کپی کردند. ما چرا از نتایج آنها استفاده نمی کنیم و آن آزمایشات را با داده هایی که به قیمت خون شهدا بدست آمده تکمیل نمی کنیم که شهید کمتری بدهیم.

البته در بیشتر عکسها ما نیروهای ویژه و فرماندهان و .... را می بینیم که لباس کار معمولی به تن دارند و حتی یک کلاه فلزی هم به سر ندارند جلیقه و ... که هیچ. من نمی دونم این طرز لباس پوشیدن آیا در کارگاه ساختمانی هم مجاز هست یا خیر. معلوم نیست این پوشش فقط ناشی از نبود دیسیپلین و تنبلی در صفوف ما هست یا اینکه مورد دیگری هست.

 

 

متاسفانه یکی از دلایل (به نظر من دلیل اصلی) اصابت گلوله به بالاتنه سربازان و تلفات زیاد در سوریه استفاده از طرح احمقانه خاکریز(و هر سنگری بدین شکل است)که ناشی از شعور پایین نظامی فرماندهان حاظر در این جنگ هست. خاکریز و امثالهم هیچ گونه ارزش نظامی و برتری موقعیتی که ایجاد نمی کنند هیچ، به راحتی تنها موقعیت ممکن فرد تیرانداز روی خاکریز(البته برخی خاکریز رو سوراخ می کنند و با یک تکه چوبی و مانند آن خاک بالای اون رو نگه میدارند و یا بدتر از اون با استفاده از گونی هایی که فریاد میزند *با رنگ سفید که شب هم بوق میزند برای دشمن* که اینجا سنگر ماست) رو هم آشکار کرده که برای از میان برداشتن سرباز نگون بخت، تنها به چند تیرگلوله ناقابل از هر جا و مکانی صرفا نیاز هست. 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خر عیسی گرش به مکه بری چو بیاید هنوز خر باشد.

جریان روسیه
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.