GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

[align=center]پيكر پاك شش رزمنده در پيرانشهر تشييع شد[/align]

پيكر پاك شش تن از شهداي حادثه سقوط بالگرد سحرگاه شنبه در ميان حزن و اندوه مردم خونگرم پيرانشهر تشييع شد.

چهار تن از شهدا به نامهاي حسين باپيري، حسين عمري، قرني محمدي اصل و عباس پيروتي از اهالي پيرانشهر هستند كه پس از بدرقه مسوولين و مقامات محلي، روحانيون و خانواده معظم شهدا در جوار شهداي پيرانشهر به خاك سپرده شدند.

پيكرهاي دو شهيد ديگر بنامهاي سرهنگ خلبان فرهاد بديعي و وحيد وفامهر كمك خلبان نيز براي خاكسپاري به ترتيب به شهرستانهاي اروميه و نقده انتقال يافتند.

چرخبال نيروهاي مسلح روز جمعه بر اثر جريان بد هوا در نزديكي‌هاي پيرانشهر سقوط كرد.

در اين حادثه پنج نفر نيز مجروح شدند كه براي مداوا به يكي از بيمارستانهاي اروميه منتقل شدند.

Baztab.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستی یادم رفت تسلیت بگویم...این کردهای تجزیه طلب هم اکنون اصلی ترین خطر برای تمامیت ارضی ایران هستند....خدا لعنت کند نوکران اسرائیل و آمریکا را.


[align=center]ايران مناطق مرزي كردستان عراق را گلوله باران کرد[/align]

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در شمار ه امروز شنبه خود گزارش داد كه نيروهاي نظامي ايران بار ديگر مناطق مرزي كردستان عراق با ايران را مورد حملات گسترده توپخانه ای قرار داده است.

به گزارش عصر ايران "حسين احمد" قائم مقام بخش بشدر در اين باره گفت كه توپخانه هاي ايران مناطق قنده،‌كناو و ‌سرشيو از مناطق نزديك به شهر قلعه دزه را مورد هدف قرار دادند.

وي اضافه كرد:" اين گلوله باران باعث شد تا بخش هاي زيادي از مراتع و باغات آتش بگيرد."

براساس اين گزارش،‌ توپخانه هاي ايران از صبح روز پنجشنبه گلوله باران مناطق مرزي استان سليمانه كردستان عراق را آغاز كرد.

هدف از اين حملات هدف قرار دادن مواضع اعضاي گروه تروریستی"پژاك" اعلام شده است.

حزب حيات آزاد (پژاك) فعاليت هاي مسلحانه اي را عليه دولت و شهروندان ايرانی دراستان هاي شمال غربی اين كشور انجام مي دهد .

براساس اين گزارش،‌ اعضاي پژاك در مناطق كوهستاني شرق كردستان عراق مستقر هستند.

پيش از اين نيز بارها مرزبانان ايراني با اعضاي پژاك در مناطق مرزي غرب ايران از جمله در مرزهاي استان هاي آذربايجان غربي و كردستان درگير شده اند و ايران نيز مواضع اين گروه را در كوه هاي شرقي كردستان عراق موسوم به كوهاي قنديل مورد هدف قرار داده است.

Asriran.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شب گذشته نیز در ساحل اروند رود نیرو های تیپ یک پیاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نیروهای متجاوز که قصد نفوذ در شهر ابادان را داشتند به شدت در گیر شدند :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اميدوارم بدي شرائط آب و هوايي با موشك سام7 اشتباه گرفته نشود!

شايد هم سام7 بوده.سام هفتي كه ارباب عزيزتون در اختيار پژاكيا قرار داده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]شب گذشته افراد مسلح ناشناس به ايست بازرسي محور پاوه تيراندازي كردند [/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه از تيراندازي ديشب افراد مسلح ناشناس به ايست بازرسي پاسگاه شمشير گلوگاه محور پاوه خبر داد. [/align]

علي تعالي معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس گفت: شب گذشته افراد مسلح ناشناس به ايست بازرسي پاسگاه شمشير در گلوگاه محور پاوه تيراندازي كردند كه با تبادل آتش نيروهاي انتظامي متواري شدند.
چند نفر از افراد شخصي در اين درگيري در جاده زخمي شدند، اما هيچ يك از پرسنل نيروهاي انتظامي دراين درگيري صدمه نديد.
معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه تصريح كرد:هم اكنون اين موضوع از سوي نيروي انتظامي و اطلاعاتي در حال بررسي و پيگيري است.
احتمال داده مي شود كه اين افراد از قاچاقچيان منطقه باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نمی دانم چرا کوچکتری اتفاقی که در هر نقطه ایران زمین رخ دهد در رسانه ها به راحتی بیان می شود ولی رویداد های بسیار مهم و خونین در خوزستان اجازه چاپ پیدا نمی کنند.... :| شاید به دلیل حساسیت بسیار بالای این منطقه باشد؟؟!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من نمی دانم چرا کوچکتری اتفاقی که در هر نقطه ایران زمین رخ دهد در رسانه ها به راحتی بیان می شود ولی رویداد های بسیار مهم و خونین در خوزستان اجازه چاپ پیدا نمی کنند.... :|
شاید به دلیل حساسیت بسیار بالای این منطقه باشد؟؟!!

نه. در خيلي از موارد٬ حرف و سخني شنيده نمي‌شه. پارسال٬ دو سال پيش٬ قضيه‌ي كردستان رو بايد از BBC متوجه مي‌شديم!!!
ولي درمورد خوزستان، بيشتر به دليل اخلاقيات و تعصبات قومي - نژادي اون منطقه‌ي خاص هست. بخصوص مشكلات بين عرب‌ها و غيرعرب‌هاي اون منطقه! يه مقدار مسائلش، به امنيت ملي برمي‌گرده. شمام بهتره زياد به اين قضيه توجه نداشته باشين icon_cheesygrin :| .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته نباید فراموش کرد که ضریب امنیت در استان خوزستان بسیار بالا تر از استان های شرقی است. :| و همچنین میزان جرم و جنایت در بین مردم این استان بسیار کمتر از تعداد قابل توجهی از استان های کشور است .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]كارشناسان سياست خارجي آمريكا : طرح افزايش نيروهاي آمريكايي در عراق با شكست مواجه مي‌شود [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: نتيجه نظرسنجي جديد حاكي از آن است كه 53 درصد از پرسش‌شوندگان شكست طرح افزايش نيروهاي آمريكايي در عراق را حتمي دانستند. [/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه‌، كارشناسان سياست خارجي در پاسخ به نظرسنجي مجله سياست خارجي و مركز پيشرفت آمريكا اظهار داشتن: افزايش نيروهاي آمريكايي در عراق تأثيري منفي بر مصونيت آمريكايي‌ها از تهديدات ترويستي يا پيشبرد اهداف امنيت ملي اين كشور خواهد گذاشت.
نتيجه اين نظرسنجي 22 درصد مخالفت بيشتر را نسبت به ماه فوريه نشان مي‌دهد كه آمريكا در اين ماه طرح افزايش 30 هزار نفري نيروها را در عراق عنوان كرد.
بنابر اين گزارش، شمار فعلي نيروهاي آمريكايي در عراق 162 هزار نفر است.
اين نتايج در حالي مطرح مي‌شود كه گزارش‌هاي ژنرال "ديويد پتروس"، فرمانده آمريكا، و "رايان كروكر"، سفير آمريكا در عراق، در خصوص اين طرح طي ماه آينده ارائه خواهد شد.
تقريباً بيشتر كارشناسان مسايل سياست خارجي آمريكا خواستار خروج تدريجي نيروها طي 18 ماه از عراق هستند، در حالي كه يك پنجم نيز از طرح خروج فوري اين نيروها حمايت مي‌كنند.
بيش از 100 كارشناس سياست خارجي از جمله دبيران، مشاوران، فرماندهان و مقامات اطلاعاتي و ملي آمريكا در اين نظرسنجي شركت كردند.
شمار 80 درصد پرسش‌شوندگان پيشتر در دولت آمريكا خدمت كرده بودند و بيش از نيمي از آنان در قوه مجريه مسؤوليت داشتند.
36 درصد از محافظه‌كاران بر بي‌تأثير بودن افزايش نيروها تأكيد داشتند در حالي كه 28 درصد از اين گروه گفتند كه تأثير آن بسيار منفي است.
از گروه ميانه‌روها نيز 59 درصد تأثير اين طرح را بسيار منفي خواندند و 31 درصد ديگر نيز آن را به طور كل بي‌تأثير دانستند.
68 درصد از آزاديخواهان تأثير طرح مذكور را منفي و 23 درصد ديگر آن را بي‌تأثير اعلام كردند.
همچنين 68 درصد پرسش‌شوندگان، بازگرداندن نيروهاي آمريكايي را طي 18 ماه آينده از عراق خواستار شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش آمریکا اعلام کرد که چهارده سرباز این کشور به علت سقوط یک هلیکوپتر در شمال عراق کشته شده اند. اطلاعیه ارتش آمریکا خاطر نشان می کند که یک فروند هلیکوپتر بلک هاوک که 10 سرباز و 4 خدمه را حمل می کرد، پس ار بروز یک نقص فنی در شمال عراق سرنگون شد. هنوز محل سقوط این هلیکوپتر مشخص نیست اما بیانیه ارتش آمریکا از سوی واحد مستقر در تکریت صادر شده است. گزارشی در مورد احتمال آتش از سوی دشمن به سوی این هلیکوپترمطرح نشده اما سقوط این هلیکوپتر تحت بررسی است. این مرگبارترین سقوط هلیکوپتر در عراق از ماه ژانویه تا کنون است. در ماه ژانویه یک هلیکوپتر بلک هاوک دیگر در استان دیاله سقوط کرد. مایک وولدریج، خبرنگار بی بی سی در عراق می گوید که سقوط های پیاپی هلیکوپترهای آمریکایی در عراق طی چهار سال گذشته، نشان دهنده اتکای این کشور به این هلیکوپترها و آسیب پذیری آنهاست. بدترین حادثه سقوط هلیکوپتر برای ارتش آمریکا در ژانویه 2005 اتفاق افتاد. در این حادثه هلیکوپتر حامل 30 تفنگدار دریایی و یک ملوان به علت بدی آب و هوا در نزدیکی مرز اردن سقوط کرد و همه آنها کشته شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اکثرا توسط موشک های دوش پرتاب مورد اصابت قرار می گیرند مانند این CH-46E

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]بزرگترين پايگاه انگليس در عراق موشك‌باران شد [/align]


[align=center]تصویر[/align]

[align=center]خبرگزاري فارس: پايگاه نظاميان انگليسي در فرودگاه بين‌المللي بصره كه بزرگترين پايگاه انگليسي‌ها در اين كشور است با هفت فروند موشك، هدف قرار گرفت. [/align]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري ملي اخبار عراق، شاهدان عيني گفتند اين حملات موشكي كه با استفاده از كاتيوشا انجام شد بسيار شديد بود.
نيروهاي انگليسي از هرگونه توضيح درباره اين حادثه سر باز زده‌اند.
اين پايگاه، شامل يك بازداشت‌گاه بزرگ و يك بيمارستان صحرايي بزرگ است و بيشتر نظاميان انگليسي موجود در عراق كه تعدادشان به پنج هزار و 50 تن مي‌رسد در اين پايگاه مستقرند.
اين پايگاه در چند متري فرودگاه بصره قرار دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دلايل جديد كشف شده، موضوع استفاده سازمان تروريستي «پ.ك.ك» از سلاح‌هاي ساخت آمريكا را تقويت كرد. به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب» به نقل از روزنامه «زمان» ـ چاپ تركيه ـ ابتدا در دست شش تروريست كه در روز 2 آگوست در عملياتي كه توسط تيم‌هاي ويژه در تونجلي انجام شد، كشته شدند، سلاح‌هاي M-16 كشف شد و سپس هفته گذشته باز هم در دست ده تروريستي كه در شيرناك كشته شدند، سلاح M-16 كشف گرديد. در عملياتي كه ده تروريست از جمله دو زن کشته شدند، يك قبضه تفنگ پياده M-16 يك قبضه تفنگ اتوماتيك بيكسي، 7 قبضه تفنگ پياده كلاشينكف، 8 عدد كوله پشتي، تلفن، بي سيم، پوشاك متعدد، ‌مقادير زيادي مواد منفجره، مهمات، اطلاعات و پوشاك و البسه كشف و ضبط شد. سه مبارز كه ماه گذشته با فرار از سازمان تروريستي تسليم تركيه شده بودند، ‌ادعا كرده بودند، نظاميان آمريكايي دو كاميون پر از اسلحه به رهبران سازمان تحويل داده‌اند. «نابي شنسوي»، سفير تركيه در واشنگتن، نيز اعلام كرده بود، سلاح‌هاي متعلق به آمريكا از طرف گروه‌هاي محلي شمال عراق به اين سازمان تروريستي داده شده‌اند. بلافاصله پس از اين سخنان، پرونده‌اي درباره اين سلاح‌ها آماده و به آمريكا ارائه شده بود. از سوي ديگر، در حالي كه عمليات‌هاي نظامي عليه سازمان تروريستي «پ.ك.ك» بي‌وقفه ادامه داشت،‌ در اطلاعيه‌اي كه از سوي رياست ستاد مشترك صادر شد، ‌اعلام گرديد: سه مبارز كه از اين سازمان فرار كرده‌اند، در شهرستان سيلوپي استان شيرناك خود را تسليم نيروهاي امنيتي كرده‌اند. همچنين در مناطق كوهستاني شهرستان دجله در استان دياربكر، يك سيستم انفجاري، 36 كيلوگرم نيترات آمونيوم، 2 عدد بمب دستي، 4 دستگاه بي سيم، 1 دستگاه دوربين، 4 عدد خشاب تفنگ پياده و مقادير زيادي مهمات سلاح‌هاي سبك متعلق به عناصر اين سازمان تروريستي كشف شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام . من عضو تازه وارد هستم و اميدوارم از بحثهاي دوستان نهايت استفاده رو ببرم. بله احتمال ارسال سلاح از طرف امريكا زياد هست.اسراييل هم در نا ارامي هاي مناطق كردنشين دست داره.خصوصا حالا كه دولت اسلامگرا در تركيه به قدرت رسيده و جايگاه ارتش لاييك تضعيف شده كردها با ازادي بيشتري ميتونن به كارهاشون ادهمه بدن. البته امريكاييها و يهوديها هيچ وقت دلشون براي هيچ كسي نسوخته و هيچ كسي رو واقعا ازاد نكردن.فكر ميكنم هدف اونها از تقويت بعضي گروههاي تروريستي در مناطق كردنشين تشكيل يك دولت كردي به ظاهر مستقل و طرفدار غرب در خاور ميانه هست.و از اونجايي كه كردها هرگز در يك كشور با هم كنار نميان بعد از مدت كوتاهي كردستان مستقل تبديل به يك افغانستان جديد ميشه و سيل نيروهاي سازمان ملل و ناتو و امريكا به كردستان سرازير ميشه و وضعي كه براي سودان پيش اومد براي ما هم پيش مياد:حضور نيروهاي بيگانه در قلب ميهن مادريمان ايران. اميدوارم اون روز رو نبينم. به اميد نابودي دشمن و نژاد پست يهود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرنگار «بازتاب» گزارش داد، 5 تن از مأموران نيروي انتظامي شب گذشته با عبور از روي منطقه مين‌گذاري شده توسط تروريست‌هاي تجزيه‌طلب به شهادت رسيدند. بنا بر اين گزارش، حوالي ساعت ۹ شب گذشته، خودرو ناجا در روستاي مرزي «ملخور»، از توابع شهرستان مریوان از روي منطقه مين‌گذاري شده عبور کرد که بر اثر انفجار مين، هر پنج سرنشين اين خودرو شامل سه درجه‌دار و دو سرباز به شهادت رسيدند. بر پايه اطلاعات رسيده، پس از اعزام خودرويي براي کمک به اين افراد، مأموران کمکي ناجا با هوشياري متوجه کاشت مين‌هاي ديگري در سر راه خودرو شده، آنها را خنثي مي‌کنند. گفتني است، هفته گذشته نيز دو تن از نيروهاي سپاه پاسداران بر اثر انفجار مين در نزديکي اروميه به شهادت رسيدند. اين در حالي است که گفته مي‌شود بالغ بر 30 تروريست در حملات توپخانه ايران طي دو هفته گذشته به هلاکت رسيده. Baztab.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.