TANK

تانک اصلی میدان نبرد ام-یک آبرامز ( M-1 Abrams MBT)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

میگم راهی برای مقابله با ذره این تانک هست?

 

 

برای نفوذ به زره تانک آبرامز میشه از موشک های با مکانیزم حمله از بالا استفاده کرد حالا یا حمله از بالا به صورت شیرجه ای مثل جاولین یا حمله از بالا در عبور هم راستا از بالای تانک مثل سری موشک های ضد زره بیل

 

یک راه دیگه استفاده از موشک های ضد زره قابل شلیک در خط دید مثل کورنت هست البته در مورد آخرین نسخه های آبرامز این قبیل موشک ها هم از کناره های شاسی و برجک شانس نفوذ دارن

 

دفاع فعال نداره مگه خود امریکاییها بعد اعتراض به انتخاب سیستم تروفی برای ابرامز مدعی ساخت  سیستم مشابه نبودن چرا چیزی ازش گفته نشده ...... ابرامز همینطور داره تو زره قوی تر میشه هر چند امریکا این نسخه ها را به هیچ کشوری نمیده

 

 

پروژه سیستم دفاع فعال امریکایی ها الان وضعیت مشخص و تثبیت شده ای نداره ، چند وقت پیش طرحی برای تجهیز آبرامز به تروفی مطرح شد و طرحش هم بیرون آمد ولی خوب دیگه خبری نشد

 

فعلا مبنا رو افزایش حفاظت زرهی گذاشتن
 

 

استاد گوبلز برد توپ اين نسخه چقدر هست؟؟؟

 

 

مشابه دیگر نمونه های تانک آبرامز ، البته بهتر بود میپرسدید برد مهماتش چقدر هست

 

راستی گلوله APM رو بر اساس APAM نساختن؟ ظاهر و کاربردشون مثل هم هست.

 

 

 از نظر مفاهیم طراحی و کاربرد هایی که دارن میشه گفت بله

 

ممنون جناب سینا, دو تا سوال دارم از خدمتتون ایا اطلاعی از نحوه مقابله گلوله های M829E4 با سیستمهای دفاع فعال دارید؟ یعنی مثلا دارای دو سر جنگیست یا روش دیگه ای داره؟

 

 

خیر! مشخص نیست که از چه روش استفاده میشه افزایش سرعت؟ یا چیز دیگری

 

سوال دوم درباره گلوله های multi_porpus هست, تغییر دردو حالت اولش رو متوجه میشم, مثلا با یک فیوز تاخیری, در حورد حالت سوم یه توضیحی میدید. یعنی گلوله دارای دو تا خرج هست؟ و ایا تغییر در نحوه برخورد گلوله از طریق سیستم کنترل اتش اعمال میشه؟ یعنی تغییری در در گلوله اعمال میشه؟یا مثلا سنسور یا فیوزی داخل گلوله هست که در صورت نیاز به نوع برخورد, سیستم کنترل اتش اون رو فعال میکنه؟

 

 

 

مهمات یک فیوز قابل برنامه ریزی داره که توسط سیستم تعبیه شده در توپ که مرتبط با سیستم کنترل آتش هست این برنامه ریزی صورت میگیره و نوع عمل مهمات مشخص و بر روی فیوز اعمال میشه
 

 

يكي هم اينكه اين APU يه موتور جداگانه محسوب ميشه ؟ يعني M1A2 مثلا ميتونه در مواقع نياز براي قدرت بيشتر از موتور دوم هم كمك بگيره يا فقط در مواقع خاموش بودن موتور اصلي ، اين يكي فعال ميشه ؟

 

 

یک منبع قدرت جداگانه محسوب میشه که البته در زمان روشن بودن پیشرانه جهت تولید برق بیشتر هم میتونه مورد استفاده قرار بگیره در صورت نیاز ولی در کل برای زمان خاموش بودن موتور هست

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شمشابه دیگر نمونه های تانک آبرامز ، البته بهتر بود میپرسدید برد مهماتش چقدر هست

سپاس از اطلاعاتتون
فک کنم برد مهمات بستگي به نوع شارژ اونها داره
از يکي دوستان شنيدم برد مهمات آبرامز 8 کيلومتر ميشه
درست ميگفت؟؟؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باسلام.

اگر جای درستی پست نزدم عذر می خوام.ولی چاره دیگه ای نبود.

بنده یک مطلبی رو از سایت ihs jane's در مورد تانک ها ترجمه کردم و خواستم براش تاپیک بزنم.اما نمیدونم چرا امکان ایجاد تاپیک برای من فعال نیست!
به هر صورت,خواستم درخواست کنم اگر کسی مایل هست بیاد پیغام خصوصی تا متن ترجمه و pdf اصلی رو در اختیارش قرار بدم تا اینجا براش تاپیک بزنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشکر دوست عزیز که اطلاعات جدید در اختیار قرار دادید اطلاعات بنده در مورد سیستم حفاظت فعال امریکا همانطور که فرمودید چندان به روز نبود

 

اما در مورد این مسئله :

 

تروفی به هیچ عنوان نتونست رضایت و علاقه تصمیم گیرندگانِ کلانِ نیروی زمینی آمریکا رو به خودش جلب کنه و دلایلش هم پیچیدگی ، عدم سازگاری و انطباق در گستره وسیعی از ادوات و وسایل نقلیه زرهی ( عدم ماژولاریتی ) ، آسیب پذیری ، نداشتن سطح هوشمندی ایده آل و گرانی عنوان شده .

 

 

مشکل از اون جایی هست که امریکا یک نمونه از تروفی رو میخواست روی ادوات خودتش نصب بکنه در حالی که تروفی در چندین نمونه برای کلاس های مختلف خودروهای زرهی و نظامی ارائه شده

 

در  زمینه پیچیدگی هم طبعا این سامانه ها پیچیدگی دارند چه انواع روسی چه آلمانی چه اسرائیلی و  چه سوئدی (ساخت ساب) هر کدام به نحوی پیچیدگی دارند

 

در نهایت همون مسئله که شما عنوان کردید مطرح میشه سطح فوق العاده بالای انتظار امریکایی ها از یک سامانه حفاظت فعال!

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خواهش میکنم . همون طور که شما فرمودی ، تروفی برای کلاس های مختلفی از خودرو طراحی شده و نمونه های سنگین و سبک اون تفاوت های زیادی با همدیگه دارند و این عدم ماژولاریتی یکی از معایب اون هست . این مساله در اونجایی اهمیت صد چندان پیدا میکنه که یک نیروی نظامی بخواد این سامانه رو در تعداد بسیار زیادی از ادوات و خودروهای خودش به کار بگیره . در این هنگام مشکلات بسیار پیچیده میشه و هزینه ها سر به فلک میذاره.

 

اما در مورد یک نیروی نظامی بسیار کوچکتر مثل اسرائیل که تعداد ادوات آن برابر با تنها کسر ناچیزی از ادوات نیروهای نظامی آمریکا میشه ، استفاده و به خدمت گرفتن چنین سیستمی توجیه پیدا میکنه ، به ویژه که شرایط تهدیدات و محیط نبرد برای نیروهای اسرائیلی ، تفاوت بسیار زیادی با کشورهای دیگر داره.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دریافت قرارداد ارتقا به درجه SEPV3 توسط جنرال داینمیکز

 

 

نیروی زمینی آمریکا 2 هفته پیش اعلام کرد که برای ارتقای تانک های آبرامز M1A2 SEPV2 به گونه V3 قراردادی به مبلغ 92 میلیون دلار را به کمپانی جنرال داینمکیز اعطا کرده است.

 

بر اساس این قرارداد ویژگی های تانک آبرامز در زمینه های بقاپذیری ، تعمیر و نگهداری ، بهینه سازی مصرف سوخت ، تولید نیرو و توانایی انجام ماموریت در غالب شبکه گسترده ارتقا پیدا میکند. قرار است گونه جدید V3 در طی 2 سال آینده به تولید انبوه برسد . 

 

http://www.generaldynamics.com/news/press-releases/2015/12/general-dynamics-awarded-92-million-abrams-tank-production

 

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عامری 40 تانک آبرامز به طوزخورماتو بفرسته!؟ :thinking:
مگه داریم!؟ مگه حشد الشعبی آبرامز داره!؟ اگه ارتش این تعداد تانک رو فرستاده باشه که بعید می دونم این کارو بکنه بازم کار بزرگیه!
قضیه این نیروهای گوران چیه!؟ مگه تحت فرمان بارزانی نیستن!؟ :thinking:


نوشته بود 40 تانک آبرامز و نفربر

فاصله مرگ و زندگی


18+
http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news_albums/564690/39345/resized/resized_1593055_524.jpg
.http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news_albums/564690/39345/resized/resized_1593049_882.jpg


یکی از 2 افسر پلیس عراقی که در شهر طوزخورماتو توسط تک تیرانداز پیشمرگه هدف قرار گرفت و برخلاف همکارش با خوش شانسی جان سالم به در برد.


فکر نکنم هدف قرار گرفته باشه
گلوله های کالیبر سنگین با عبور از چند سانتی متری بدن انسان چنین بلایی رو سر آدم میارن، گوشت بدن بیخ تا بیخ در محلی که گلوله از کنارش عبور کرده ریخته میشه

نمیدونم با کدوم قانون فیزیکی این پدیده توجیه میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تشخیص نسخه جدید آبرامز

EKpgPWpWkAgapxk.jpg

 

تصویر بالا مربوط است به آزمایش جدیدترین نسخه تانک آبرامز یعنی M1A2 SEPv3 یا M1A2c است. این آزمایش در کشور لهستان انجام شده است. نکته قابل توجه در اینجا این است که در تصویر بالا تانک M1A2 SEPv3 در کنار نسخه قدیمی M1A2 SEPv2 قرار دارد و سوالی که وجود دارد این خواهد بود که کدام یکی از تانک ها مدل جدید آبرامز و کدام یک نسخه SEPv2 است. برای تشخیص نسخه جدید تانک آبرامز از دیگر نسخه های این تانک باید به یاد داشته باشید در این نسخه تغییرات ظاهری اصلی بر روی برجک تانک انجام شده است. در حقیقت برجک تانک ابرامز در نسخه جدید با تغییراتی همراه بوده است که دلیل اصلی آن افزایش ضخامت زره برجک در بخش جلویی آن است. برای شناسایی این نسخه جدید یکی از روش ها نگاه کردن به بخش جلویی برجک محل قرارگیری توپ و برجک است.

thumb_123445.jpg

برای تشیخص تانک ابرامز SEPv3 در مقابل دیگر نسخه ها با نگاه از روبه رو می توان زاویه های جدیدی را در بخش جلویی برجک بخش قرارگیری توپ مشاهده کرد.در تانکSEPv3 (شکل -1)  یک بخش زاویه دار جدید به شکل مستطیل در کنار توپ ایجاد شده است اما در نسخه های قدیمی تر  بخش جلویی برجک یکدست است (شکل2). وجود همین زاویه جدید در بخش جلویی برجک موجب شد است طرح مثلثی شکلی که در بخش پایینی برجک  در نسخه های قبلی ایجاد شده است (شکل2) در مدل SEPv3 به شکل یک ذوزنقه در بیایید (شکل1).

thumb_436376.jpg

از کنار نیز می توان زاویه های جدید ایجاد شده در بخش جلویی برجک را در مدل SEPv3 مشاهده کرد( شکل1). اما در نسخه های قدیمی بخش جلویی برجک یکدست است و بخش زیرین آن یک مثلث کامل است.

 

thumb_EKdNnDQXsAoLg0v.jpg thumb_EKalyYIW4AAMRrN.jpg thumb_EKalyYAWsAAQhlP.jpg thumb_656.jpg

تانک ابرامز SEPv3 - در تمامی عکس های بالا می توان زاویه های جدید ایجاده شده در برجک را مشاهده کرد.

 

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ابرامزهای لهستان

FBIVEePWQAYWFJl.jpg

مصاحبه وزیر دفاع لهستان در بازدید از کارخانه تانک سازی لیما

 

وزیر دفاع لهستان در سفر سه روز اخیر خود ب  ایالات متحده آمریکا در مورد قرار داد خرید تانک های آبرامز به خبرنگاران گفت: "همه چیز نشان می دهد که اولین تانک های آبرامز برای استفاده ارتش لهستان در سال آینده در دسترس خواهند بود. وی افزود که یک مقام ارشد ارتش آمریکا در پایان ماه اکتبر به لهستان می آید تا درباره جزئیات خرید مذاکره کند همچنین وی در ادامه گفت که تجهیز ارتش لهستان به تانک های آبرامز به "ایجاد قابلیت همکاری بین نیروهای آمریکایی و لهستانی" کمک می کند.  مقامات لهستان ماه های قبل اعلام کردند که لهستان در  قالب یک قرارداد با واشنگتن 250 دستگاه تانک ابرامز نسخه M1A2 SEPV3 به ارزش 6 میلیارد دلار را از ایالات متحده آمریکا خریداری می کند. لهستان قرار است تانک های ابرامز خود را به  لشکر 18 مکانیزه Zelazna Dywizja تحویل بدهد. در برنامه سفر وزیر دفاع لهستان، او از کارخانه تانک سازی لیما بازدید کرد. وزیر دفاع لهستان در این باره گفت: این کارخانه به خوبی برای تولید تانک آماده شده است. تانک آبرامز دارای تمام توانایی های لازم برای برتری در شرایط درگیری است. البته قراردادها و پیمان های دفاعی لهستان و آمریکا گسترده از خرید تانک های ابرامز است. لهستان در نظر دارد سامانه های پدافند هوایی پاتریوت را نیز از آمریکا خریداری کند از طرف دیگر آمریکا قرار است حداقل  1000 نیروی نظامی اضافی دیگر در لهستان مستقر کند.

 

IMG_20211008_212025.jpg IMG_20211008_154502.jpg

تانک ابرامز M1A2 SEPV3

 

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.