Recommended Posts

.

جناب میشه لطفا فید سایت پرس تی‌وی رو اینجا نذارید؟؟؟؟

اینجا همه برای پست دادن ازاد هستن، ولی من فکر میکنم کسی اگر میخو.است از امثال پرس تی‌وی و صداسیما خبر بگیره، اینجا نمی‌اومد...

واقعا پست‌های شما که پرتعداد و پشت سر هم هستن، اذار دهنده داره میشه (لااقل برای من)...

 

قبلا توی این سایت یه قانونی بود که کسی حق نداره دوتا پست پشت سر هم بده!!!! یادم میاد پارسال یه تاپیکی رو دیدیم که بزرگواری چون جناب کلنل شاک، به خاطر دادن دوتا پست پشت سر هم در یک تاپیک که هر دو در خصوص استتار بودن!! و مطلب کاملا علمی و تالیف خودشون عذرخواهی کرده بودن....!!! :)

دو پست پشت سر هم درصورتی که فاصله زمانی کمی داشته باشه ادغام میشه و ادغام نشدن این دو پست به خاطر فاصله زمانی بیشتر ، مشکل سایت هست ، نه من

دوستان مشکلات سایت رو اصلاح بفرمایند و به قول خود شما

 

اینجا همه برای پست دادن ازاد هستن


---------------------------------------------------------

اوباما: امریکا تهاجمی به سبک عراق علیه تروریست‌ها انجام نمی‌دهد

رئیس جمهور امریکا از تصمیم خود برای اعزام نیروهای ویژه به عراق و سوریه برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش دفاع و تاکید کرد این موضوع به «تهاجمی به سبک عراق» منتهی نخواهد شد.

 

 

http://presstv.ir/DetailFa/2015/12/03/440198/US-Obama-Daesh-Syria-Iraq

  • Upvote 12
  • Downvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب senaps کسی شمارو مجبور نکرده اخبار این اقا رو بخونید اگر برای شما ازاردهنده هست شاید برای دیگران ازاردهنده نباشه ...لطفا جناب torero شما به کارتون ادامه بدید

بهتر شما در بحثشون وارد نشيد و البته به جاي مديران هم تصميم گيري نكنيد

  • Upvote 17
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سازمان ملل: مرگ 189 کودک عراقی در سال 2015

سازمان ملل در تازه ترین آمار خود اعلام کرده است در سال 2015 دستکم 189 کودک عراقی در ناآرامی‌های این کشور کشته شده‌اند.

 

http://presstv.ir/DetailFa/2015/12/04/440283/Iraq-UN-children-2015

 

--------------------------------------------------------------

 

سازمان ملل از کشف 16 گور دسته‌جمعی در سنجار عراق خبر داد

سازمان ملل متحد از کشف 16 گور دسته‌جمعی در شهر سنجار در استان نینوا در شمال عراق خبر داده است.

 

 

http://presstv.ir/DetailFa/2015/12/04/440297/mass-grave-Sinjar-Iraq

ویرایش شده در توسط torero
  • Upvote 8
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نخست وزیر عراق اعلام کرد عراق هرگونه استقرار نیروهای خارجی در خاک این کشور را اقدامی خصمانه دانسته و بر این اساس با آن برخورد میکند

 

نخست وزیر عراق در واکنش به اخباری مبنی بر استقرار نیروهای امریکایی و ترکی در عراق اعلام کرد دولت این کشور هیچ درخواستی برای استقرار نیروهای خارجی در خاک این

 

کشور نداده و چنینی عملی را اقدام خصمانه علیه عراق قلمداد خواهد کرد

 

https://www.rt.com/news/324782-iraq-troops-hostile-act/

 

نیروهای ترکی برای "آموزش نیروهای عراقی" در موصل مستقر شدند

 

روزنامه جمهوریت به نقل از مقامات امنیتی ترکیه نوشت 130 پرسنل نظامی ترکیه برای "آموزش نیروهای عراقی" با عبور از مرز عراق-ترکیه ، در شهر موصل مستقر شدند 

 

این گزارش در حالیست که شهر موصل در حال حاضر در تصرف نیروهای داعش است 

 

https://www.rt.com/news/324787-turkish-troops-deployed-iraq/

  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکیه زده سیم اخر

 

 

 

با سلام - کاربر kebrit بدلیل اسپم های مکرر ، تا اطلاع ثانوی ، از تاپیک تحولات عراق ، محروم خواهد بود . اگر ایشان همین روند را ادامه دهند ، از سایر تاپیکها نیز محروم خواهند شد .

 

این خطاب به دوستانی هست که این روند را در پیش گرفتند / MR9

  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

نیروهای ترکی برای "آموزش نیروهای عراقی" در موصل مستقر شدند

 

روزنامه جمهوریت به نقل از مقامات امنیتی ترکیه نوشت 130 پرسنل نظامی ترکیه برای "آموزش نیروهای عراقی" با عبور از مرز عراق-ترکیه ، در شهر موصل مستقر شدند 

 

این گزارش در حالیست که شهر موصل در حال حاضر در تصرف نیروهای داعش است 

 

https://www.rt.com/news/324787-turkish-troops-deployed-iraq/

تایید میشه

ویرایش شده در توسط nimasoltan

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نظامیان ترک در حال عقب‌نشینی از استان نینوا عراق هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین لحظاتی پیش به نقل از یک مقام عالی رتبه عراقی اعلام کرد نیروهای نظامی ترکیه در حال عقب نشینی از خاک این کشور هستند.

بر اساس این گزارش، این مقام عراقی که نخواست نامش فاش شود به المیادین گفته است: خروج نظامیان ترکیه ای از خاک عراق به صورت تدریجی آغاز شده است.

ترکیه روز گذشته شماری از نظامیان خود را که پیش از این عملا در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند به منطقه «بعشیقه» در نزدیکی موصل منتقل کرده است. بنا بر اعلام ترکیه، این نیروها با آگاهی ائتلاف مقابله با داعش در عراق مستقر شده اند و هدف آنها آموزش نیروهای عراقی است.

وزارت خارجه عراق در واکنش به این اقدام ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود: اقدام آنکارا نقض آشکار حاکمیت ملی عراق است.

http://mehrnews.com/news/2991786/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%A7-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکیه در کنار داعش، پایگاه نظامی در موصل ایجاد کرد

خبر اعزام 130 نیروی نظامی ترکیه به عراق و مستقر شدن آن ها در پایگاهی در نزدیکی موصل، شب گذشته به سرعت در صدر اخبار و گزارش های رسانه های مختلف قرار گرفت. اکنون یک پایگاه اینترنتی جزئیاتی بیشتر از پایگاهی را که نظامیان ترک در آن مستقر شده اند، منتشر کرده است.
 
به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی Rudaw با اشاره به اینکه بیش از 100 نیروی نظامی ترکیه با تانک و تسلیحات سنگین وارد استان موصل شده اند، می نویسد این نیروها در دو شهر زلکان و باشیک در شرق این استان مستقر شده اند. تعداد 150 تا 200 نیروی نظامی ترک به همراه 15 تانک، 8 خودروی زرهی کوچک، 4 خودروی زرهی بزرگ، 13 خودروی نظامی، یک آمبولانس، 7 کامیون حامل مهمات و یک تانکر آب، به این منطقه اعزام شده اند.
 
در همین حال، عصمت رجب، یک مقام سابق حزب دموکراتیک کردستان تأیید کرده که مشاوران نظامی ترک، پیش از این نیز در پایگاه نظامی باشیک در موصل مستقر بوده اند، اما اکنون چندین مشاور دیگر به همراه سربازان مسلح به آن ها اضافه شده اند. 
 
در پی تصرف موصل توسط گروه تروریستی داعش، نیرویی با نام «حشد الوطنی» تشکیل شد که مسئولیت آموزش اعضای آن را نظامیان ترک بر عهده داشتند. اعضای این تشکل را عمدتاً نیروهای عرب سنی که سابقاً عضو پلیس عراق بوده اند و همچنین داوطلبانی از موصل تشکیل می دهند. این اردگاه توسط اثیل النجیفی، استاندار سابق (برکنار شده) موصل ایجاد شده که روابط نزدیکی با ترکیه دارد.
 
گفتنی است پیش از این نیز نیروهای نظامی ترک به اقلیم خودمختار کردستان عراق رفته و پایگاه هایی را در مناطق مختلف این اقلیم دایر کرده بودند که از آن جمله می توان به سوران و بامِرن در اربیل و همچنین رانیا و قلچوالان در سلیمانیه اشاره کرد. 
 
وجود این پایگاه ها بیانگر آن است که ترکیه قصد دارد به بهانه مبازه با داعش، ضمن تثبیت و تحکیم ارتباط خود با گروه های مختلف عراقی که مواضعی مخالف دولت دارند، عملاً زمینه چندپاره شدن و حتی تجزیه این کشور را در بلندمدت فراهم نماید. 
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شغل: ارتشی عراقی

 

 

به اون دوربین چینی نصب شده روی اسلحه...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چنین اورده اند که:

 

شغل: ارتشی عراقی

 

سن: 14 سال

 

درجه:سپهبد

 

عکس:

 

http://clood.ir/uploads/ef0111115.jpg

همین شکلی یک لباسی پوشیده شاید از درجش خبری نداره که لباس رو تنش کرده

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسرور بارزانی رئیس سرویس اطلاعاتی منطقه کردستان عراق در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال باز هم از تغییر مرزها و تشکیل آنچه آن را کشور کردی نامید سخن گفت.

مسرور با بیان اینکه «ارتش عراق حرفه‌ای‌تر است یا نیروهای پیشمرگه»، به بازپس‌گیری شهر «سنجار» (شمال غرب عراق) از داعش اشاره کرد و گفت که نیروهای نظامی کردستان (پیشمرگه) اسطوره داعش را شکستند.

رئیس شورای امنیت کردستان عراق افزود: پیشمرگه بیش از 7700 مایل مربع از خاک عراق را آزاد کرد و اگر به این مقدار پیشروی کردهای سوریه در طول مرز را اضافه کنیم، این مساحت دو برابر خواهد شد.

بارزانی در این مصاحبه مدعی شد که موفقیت‌های کردها با حمایت هوایی ائتلاف آمریکا موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش (در عراق) انجام شده است. مسرور گفت که نیروهای کرد تا کنون بیش از 20 هزار نیروی داعش را از بین برده‌اند.

پیش از این مقامات کردستان عراق و بغداد اعلام کرده بودند که در زمان حمله داعش اولین کشوری که در اسرع وقت به کمک‌ عراق و کردهای عراق شتافت، ایران بود. نیچروان بارزانی نخست‌وزیر کردستان مهرماه گذشته در حاشیه نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص تحولات عراق و جنگ با داعش و نقش ایران گفت: نقش ایران در زمان حمله داعش بسیار مثبت بود و ایران جزء اولین کشورهایی بود که به ما کمک کرد

این مقام اطلاعاتی کردستان عراق در ادامه بر خلاف انتقادهای بین‌المللی از عملگرد ائتلاف آمریکا، ضمن تمجید از واشنگتن در این خصوص، گفت: عملیاتهای هوایی و حضور نیروهای ویژه این کشور در تضعیف، فلج کردن حرکت داعش و هدف قرار دادن سرکردگان آن بسیار موثر بود اما با این وجود شما نمی‌توانید هیچ دشمنی را بدون نیروی زمینی شکست بدهید.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: آقای بارزانی با طعنه به حکومت مرکزی عراق و نفوذ ایران در دولت بغداد گفت که دولت برای تشکیل یک نیروی متحد برای مقابله با داعش باید اعتماد سنیها مثلا در شهر موصل را کسب کند.

بارزانی درباره ارسال سلاح توسط آمریکا به اقلیم کردستان گفت: ما نتوانستیم سلاحها و مهماتی که مورد نظرمان است را دریافت کنیم. کمبود مهمات بعضی وقتها بسیار حاد است و بسیاری از تجهیزات نظامی کردها قدیمی و مربوط به سالهای حکومت صدام است.

وی همچنین مدعی شد که دولت عراق یک دولت ساختگی است که شکست خورده است. وی افزود: عراق روی نقشه وجود دارد و دارای مرزهایی است اما این مرزها به صورت طبیعی ترسیم نشده‌اند.

وی افزود: مردم در عراق دارای زمینه‌های مشترک نیستند و وقتی صدام حسین رفت شیعیان و سنی‌ها به دنبال انتقام جویی رفتند و خشونتهای قومی در عراق افزایش یافت. 

وی ادامه داد؛ کردها در دوره پس از صدام فرصت خوبی یافتند. بعد از جنگ خلیج فارس در سال 1991 با کمک منطقه پرواز ممنوع کردها خودمختاری کسب کردند و با جنگ سال 2003 آمریکا علیه حکومت صدام، کردها نهادهای دموکراتیک و غنی ایجاد کردند.  وی اضافه کرد که دموکراسی کردی کامل نیست اما نسبت به منطقه در مسیر خوبی قرار دارد.

بارزانی همچنین تاکید کرد که کردهای عراق در جنگ با داعش نشان دادند که متحد خوبی برای غرب هستند و در کل منطقه، کردها بیشترین کسانی هستند که خامی آمریکا هستند.

وی تاکید کرد که ما برای همیشه قدردان حمایتهای آمریکا از کردها از لحظه سقوط صدام حسین هستیم. 

مسرور بارزانی با اشاره به لزوم بازنگری نقشه قدیمی خاورمیانه بر استقلال اقلیم کردستان از عراق تاکید کرد و گفت که امیدوار است این یک طلاق دوستانه باشد. 

وی گفت: چرا هر ملتی در روی کره زمین حق دارد کشور و دولت داشته باشد اما کردها حق نداشته باشند؟ این غیرعادلانه است. ترکها و ایرانیها دولت خودشان را دارند. عربها 22 کشور دارند. چرا کردها نتوانند یک دولت داشته باشند؟

وی با بیان این حرفها مدعی شد که این اتفاق خواهد افتاد و لزوما به معنای وقوع جنگ و درگیری بر سر آن نیست.

 

فارس

 

از این بارزانی ها و اقلیم فعلی هر حرکت ضد ایرانی ای بر میاد. با سابقه ی متعدد خیانت به صداقت و کمک هایی که بهشون شده و دیکتاتوری قدرت و شهوتی که بهش دارند به نظرم حتی به خود کردها در ترکیه هم خیانت های جدی ای در سر دارند.

 

اول اینکه ترکیه به وضوح به نظرم برای ضربه به عراق به عنوان متعهد ایران که اصلا به مذاقش خوش نمیاد شاید بر خلاف تصورات راضی به تشکیل کشور کردی توسط اقلیم بشه. از یک طرف تمام دخالت هاش رنگ خزش در این منطقه را داره و در ضمن با حس عطش اقلیم به قدرت و درک این نکته از سوی اقلیم که از ایران ناامید هست برای همراهی با تجزیه ی عراق و بعد از تجزیه تنها راه درآمدزاییش و دستیابی به دنیای بیرون ترکیه است، اقلیمی در راستای سیاست های خودش شکل میده (کشوری مستعمره گون به خاطر نیازهای اقتصادیش به ترکیه) و از این راه از همراهی و خیانت های بارزانی ها به کردهای خودش استفاده میکنه و حتی شاید در ازای کم کردن شر کردهای سوری، با الحاق اون ها حتی به کشوری که متعهد بشه کاری به طرف ترکی نداشته باشه و در عوض حمایت هایی برای دست اندازی به طرف ایرانی داشته باشه موافقت کنه.

 

هرچند سیاست خیلی متهورانه و ریسک داری! هست از سمت ترکیه این هدف ولی با برنامه های گسترده ی ترکیه برای بسط نفوذ و قدرتش در منطقه به نظرم "عجیب" ، عجیب نیست.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از قاتلین کشتار پایگاه  اسپایکر کشته شد(اعدام شد)(فلسطینی هست)

 

http://clood.ir/uploads/256CViHParWEAE2fMl.jpg

 

http://clood.ir/uploads/256CViHPcNXIAEjuLt.jpg

ویرایش شده در توسط vhsjdvsjd
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

التیماتوم 48 ساعته عراق به ترکیه : در صورت عدم خروج نیروهای ترکی از خاک عراق ، درخواست ورود شورای امنیت سازمان ملل به مساله میکنیم / احتمال درخواست از روسیه برای ورود مستقیم نظامی به عراق

 

نخست وزیر عراق در بیانیه خود پس از جلسه شورای امنیت عراق ، اعلام کرد در صورت عدم خروج نیروهای ترکیه تا 48 ساعت آینده، عراق از تمام ابزارهای خود از جمله درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای ورود به مساله استفاده خواهد کرد

 

در همین حال ، حکیم ال زمیلی ، رییس کمیته دفاعی مجلس عراق در مصاحبه ای اعلام کرد عراق احتمالا بزودی از روسیه برای ورود نظامی مستقیم به عراق در پاسخ به حمله نظامی ترکیه و نقض حاکمیت عراق درخواست خواهد کرد

 

http://sputniknews.com/middleeast/20151206/1031332490/iraq-turkey-unsc-troops-abadi.html

http://sputniknews.com/military/20151206/1031328700/iraq-turkey-military-intervention-forces-violation.html

  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.