MR9

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (2)

Recommended Posts

منفی به عزیزان دادم که وسط بحث منطقی ، سعی نکنند بحث رو احساسی کنند ...

 

 

برای اینکه چیزی هم نگید : من با احساسم بحث منطقی می کنم


ربطی به موضوع تاپیک نداره، ولی لزوم گفتنش از اهمیت تاپیک کمتر نیست...

...................................................................................

من واقعاً دلم میسوزه وقتی میبینم دوستانم در این سایت برای لغو تحریم های نظامی به منظور خرید خارجی بال بال میزنند! حتی اگر خرید خارجی هم یک الزام بدون تخلف باشه، کماکان شادی نداره...

ما توی مملکت، همین امروز و در حداقل ترین برآورد ، نیم تیلیارد دلار ، زیرساخت صنعتی-تحقیقاتی دفاعی داریم! (در تمامی زمینه ها) ... حالا کیفیت زیرساخت ها بالا و پایین داره! ولی بلاخره کاری هست که توی سه ده گذشته تو مملکت پیاده شده ... از کامپوزیت و مواد شیمیایی گرفته تا الکترونیک و ریخته گری و غیره و ذالک ... این حقیر برای چند صد هزار نفر آدم فنی و محقق موجود که مستقیم و غیر مستقیم دستی در کار دارند، هیچ ارزش مالی نمیتونم بذارم! شماها میتوانید، بسم الله...

شاید یکی بیاد بگه این داشته ها وقتی نمیشه باهاشون یه کلاش خوب ساخت به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره! ... این ذهنیت اشتباه هست ... تمام این مسائل به مدیریت و سطح توقع نیروهای نظامی بر میگرده! نه کمبود توان تخصصی و ضعف زیرساخت های موجود...

از عزیزان خواهش میکنم قدر این ظرفیت های موجود رو بدونید و یک دهم این توجهی که به خارج کشور دارید رو صرف ظرفیت های داخلی کنید.

اینم تاپیکی که یک کوچولو از دغدغه های گذشته صنعت دفاعی رو برای ما عیان میکنیه (خیلی دلم میخواست موارد مطروحه در این تاپیک رو بیست تا بیست تا و مختصراً بررسی کنم! ولی تنهایی دست و دلم به کار نمیره)

...................................................................................

سپاسگذارم از این که متن رو خوندید...

 

 این هم از برکات اون رونمایی و فشل کاریهای مسئولین روابط عمومی وزارت دفاع ، سپاه و ارتش ماست که با این گند کاریشون عملا صنایع نظامی ما رو به ورطه ی نابودی می کشند .

هر صنعتی باید یک خروجی ملموس داشته باشه ... خروجی ملموس و در دید صنایع دفاعی ما می شه اقارب .

ویرایش شده در توسط Juicer

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

دوستان نظرتون درباره این تحلیل چیه!؟

 

علاوه بر این که باز هم برداشتی خوشبینانه از این محدودیت هست و البته  یک بخش غیر نظامی ما یعنی فضاییمون را هم هدف گرفته! مضافا. یک نکته ظریف هست که بعد از مثلا نهایتا یک سال زیر توافق زدن قطعا و بدون تردید و واضح و آشکار یعنی یک فاجعه برای ایران. بررسیش کنیم :

 

ایران در این مدت تمام تعهدات اتمیش از جمله برچیدن سانتریفیوژ / زیر ساخت ها / بی اثر کردن فردو / نابودی ذخایر / از کار انداختن اراک ( در صورتیکه راه انداختنش به زمانی بیش از یک سال نیاز داره یعنی عملا نه اون چیز اولیه است و نه نهایی ) و دسترسی آژانس به زنجیره تامین از سانتریفیوژ تا قطعات گرفته تا دسترسی به معادن را عمل کرده / طرف غربی از تمام نقاطی که حتمالا فراتر از چند نقطه نبوده که نگرانی هایی ازش داشته ولی به خاطر فقدان اطلاعات ازشون مطمئن نبوده بازرسی به عمل آورده و یقین حاصل کرده فعالیت مخفی اتمی ای درش برقرار نیست / اطلاعات لازم از اشخاص و طرف های واسط تامین نیازهای اتمی ایران را کسب کرده و چه و چه ...

 

ما بخشی از اموال بلوکه شده را وارد کشور کردیم و فروش نفتمون مثلا یک میلیون بشکه اضافه شده به مرور و در این یک سال تازه شدیم مثل سابق اون هم بسیار محدودتر / قرار دادهای تجاری که در صورت لغو توافق دوباره بی اثر میشن / خط تولید پژو دوباره راه اندازی شده برای چند صد خودرو در روز و تونستیم چند تن پسته و چند هزار تخته فرش هم به امریکا صادر کنیم!

 

حالا طرف غربی با یک بهانه ما ساخته یا خود ساخته زیر توافق میزنه! ما بلافاصله برمیگردیم تا از یکم بالاتر صفر شروع کنیم و طرف غربی تعلیق تحریم هایی که تمام ساز و کارش به خاطر عدم لغوش باقی است نه در یک چشم بر هم زدن که در یک ماه بر میداره.

 

در یک قلم موسویان طرفدار دولت برای بازگشت به وضع فعلی هسته ای در برخی موارد اون هم مثل نطنز و ذخایر هشت سال؟ برآورد کرده.

 

اگر رئیس جمهور بعدی آمریکا باشید و دشمنی چون فرانسه و انگلستان و بیماری چون اسرائیل اصلا به دست ایران نه! به دست منافقین و ... احمقید اگر بهانه ای برای نقض توافق ایجاد نکنید تا از بهشت برین موجود استفاده نکیند. / ایران خواهد گفت بهانست؟ من نبودم؟ ثابت کردنش برای ایران اگر هزینه بیشتری نداشته باشه قطعا تعهدات بیشتری همراه خواهد داشت! چون خودش یک " ابعاد احتمالی " جدیدی خواهد شد.

  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مطلبی که تو این عکس نوشته شده مثل بمب ترکوند تو کل کشور.

تا اونجایی که یادمه! همین طیف! یک زمانی سیب زمینی پخته زده بودند سر چوب به عنوان خوراک طرف مقابلشون! ... خدا صبر ایوب به همگی امان عنایت بفرماید ...
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تا اونجایی که یادمه! همین طیف! یک زمانی سیب زمینی پخته زده بودند سر چوب به عنوان خوراک طرف مقابلشون! ... خدا صبر ایوب به همگی امان عنایت بفرماید ...
 

 

کلید واژه هایی چون اختلاس / دلواپس / دروغ / احمدی نژاد / کاسب تحریم / و ده ها مورد دیگه برای مرعوب و منکوب کردن منتقدین هست. هر چیزی را باید سر جاش منطقی بحث کرد. این مناسبات عوامانه به قول روحانی بیشتر به درد بحث در تاکسی میخوره و دولتیون هم اعتقاد داشتند که راننده تاکسی را چه به بحث در مورد هسته ای! پس بر این طبق! آوردنشون وسط بحث های هسته ای های اینجا بلا محله! :) و ما طبق فرموده روحانی و مشاورینشون هیچ وقعی برش نمینهیم!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

 کاربر JUICER  از ارائه پست در این تاپیک ، منع شد / MR9

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 ببین اقا ما پولامون رو هم هاپولی کنن رو پای خودمون ایم به این راضی تریم تا مثل امثال تو توی سراب باشیم و اویزون اسراییل و پول اسراییلی تو شکممون بره و نژاد پرستی کنیم...

 چنان گفتی پولامون که شاخ دراوردم  البته  واقعیت رو گفتی پول ها ماله یه عده است که شمام جیره خار اونایی در کل در رویا همه ازش سهم دارن این مردم غرب هم گناه دارن به خدا البته شماها خدا نمیشناسید خداتون تو حسابهاتونه

ویرایش شده در توسط mani1370
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

ببخشید آیا دسترسی به سری ترین اماکن ایران یک اشتباه بزرگ و وحشتناک نیست؟

دقیقا اونها بعد از برچیدن میتونن درخواست دسترسی بدن و ایران هم چون یک جای سری هست نمیتونه اجازه بده اونها با ۵ رای میگن باید بدی. اگر ندی نقض توافق کردی. اون موقع ما هم انرژی هسته ای را دادیم هم جو رسانه ای و بین المللی بدتری برامون درست شده. آیا اینطور نیست؟

موفق باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام بر دوستان

 

...

به امید انتخاب هر آنچه برای کشور و مردم صلاح تر هست...

والسلام

 

سلام

 

1.در مورد نقض محدودیت های قطعنامه شورای امنیتی که کشوری خودش را متعهد به اجراش دونسته آیا نظری وجود داره که فارغ از برجام چه طور باهاش برخورد میشه؟ ( در صورت مرتبط نکردنش با توافقنامه ) به هر حال محدودیت های دیگری هم هستند در قطعنامه که نقضشون قطعا پاسخی همراه خواهد داشت و برای نقض شدن ذکر نشدند.

2.تفسیر پذیری به نظر به علت کثرت عددی طرف مقابل و قدرت بیشتر و اصولا قاضی محکمه بودن حتی در اون کمیسیون مشترک هر جا که سد نشده باشه جلوش به ضرر ما خواهد بود. چون اصولا نهادی وجود نداره که تفسیر ما را حتی با وجود صحتش پذیرا باشه. به نظرم صداقت و حسن نیت خصوصا در کمیسیون مشترک با اون تعداد آراء در مقابل منافع قدرت ها شانسی نخواهد داشت. ( فرض را قرار بود بر عدم اعتماد بزرایم )

3.چرا فرض می کنیم در مورد قطعنامه و مثلا نقض محدودیت موشکی فقط آمریکا مانور خواهد داد و نه فرانسه و انگلستان ( اون هم بحثی که قطعا حساسیت اسرائیل و فشارش به این کشورها را به دنبال خواهد داشت )

4.در مورد نکته چهارم هم علاوه بر خطرناک بودن مکانیزم ماشه و البته قبول تحلیل شما که قطعا شرایط تحریمی شاید اگر با تکروی و بهانه بسیار بسیار آشکار آمریکا ( نه بهانه های به دقت چیده شده توسط نهادهای اطلاعاتی و توافقات پشت پرده کشورهایی چون فرانسه و انگلستان ) همراه بشه مثل قبل نخواهد بود ولی مسئله ی تمام از دست رفته های ما هم مطرح خواهد بود. ( آیا مثلا عدم همراهی نصفه و نیمه اروپا بر فرض محال با قبول فشارهای و تحریم های ثالث! امریکایی ) جایگزین تمام از دست رفته های ما خواهند بود.

حتی با قبول تمام فرض های خوشبینانه و به نفع ما بودن تفسیرها هم ما تنها کمتر ضرر خواهیم کرد و قطعا ولی متضرر اصلی ماجرا خواهیم بود.

 

قرار بود این توافق چنین نباشه ..

 

پ.ن : اگر در رابطه با بحث موشکی محدودیت هشت سال وجود نداشت من بیشتر خوشبین بودم! چون میشد اینطور تصور کرد که چنین حکمی قطعا از سمت ما پذیرفته نیست و تفسیری است کلی در رابطه با لغو محدودیت قطعنامه های گذشته و بندی است نمایشی و اسرائیل ااقنایی!. ولی پذیرفتن خصوصا عدد 8 سال اون هم در وضعی که به قول غرب طبق این توافق تمام دسترسی های ما به جهت غنی سازی در راستای ساخت بمب اتم محدود میشه چه دلیلی میتونه داشته باشه. اصولا وقتی شما کلاهکی برای سوار کردن بر روی موشک نداشته باشید ( قبلا بهانه این بود که چون ما مطمئن نیستیم شما در هسته ای فعالیت مخفیانه دارید یا خیر / یا اینکه سانتریفیوژها و ذخایر شما میتونه منجر بشه به ساخت یک کلاهک پس ساخت موشک هاتون برای این هست که کلاهک روش سوار کنید و پس ممنوعه برای شما ) چه دلیل حالا با تمام اطمینان خاطرهایی که ما به غرب دادین میتونه وجود داشته باشه اون هم به مدت 8 سال بر برنامه موشکی ما. ( جز دلایل فرا متنی )

 

اصولا من واقعا نمی دونم تیم ایرانی با چه استدلالی این بند را پذیرفتند؟!

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزیز دلم ، برجام ضمانت اجرایی به جزء قطعنامه های شورای امنیت نداره ... در برجام هم به پروتکل الحاقی و قطعنامه های قبلی شورای امنیت در این باره و قطعنامه های بعدی شورای امنیت در این باره ، ارجاع داده می شه ...

برادر من متون حقوقی باید روشن و تفسیرناپذیر باشه.در متن برجام که شامل همه ی توافقات هست با زیرکی خاصی ایران از زیر این بند قطعنامه شورای امنیت خارج شده.حالا بیشتر توضیح میدم.
در اون بخش از برجام که راجع به مکانیزم برگشت تحریم هاست همواره به نقض متن برجام اشاره شده به هیچ وجه به متن قطعنامه شورای امنیت اشاره نشده.به بیان واضحتر اون چیزی که میتونه تحریم هارو با مکانیسم موجود در برجام برگردونه همون نقض خود برجامه نه متن قطعنامه شورای امنیت.در متن برجام به این نکته اشاره شده اونجا که گفته مفاد قطعتامه به معنای مفاد این برجام نیست.
حالا نکته اینه که آمریکا میخواسته تو متن قطعنامه جدید تحریم های نظامی رو مثل قبل دائمی کنه ولی تیم هسته ای گفته باید اون ها هم لغو بشه در نهایت به هشت سال توافق شده.
نتیج گیری کل این حرف ها اینه که آمریکا میتونه طی این 8 سال تحریم هایی بجز اونایی که توافق شده که لغو بشه برای صنعت موشکی ما قرار بده ولی نمیتونه به واسطه ی مسائل نظامی توافق برجام رو به هم بزنه.اون چیزی کهبرجام رو باطل میکنه خود برجامه نه چیزه دیگه.امیوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

خوب دوست عزیز فقط کافیه به یه جای حساس گیر بده و ایران نشونش نده. اینطوری برجام هم توسط ما نقض میشه دیگه غیر از اینه؟

یعنی اونها براحتی میتونن توافق را زمانی که خواستا تقریبا دیگه اجرا نکنن.

موفق باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

 کاربر JUICER  از ارائه پست در این تاپیک ، منع شد / MR9

آقا بذار نظراتشو بگه هر کسی میتونه نظراتشو بدور از توهین اعلام کنه مگر اینکه شما افراد رو طبقه بندی کنید!       

  • Upvote 6
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

آقا بذار نظراتشو بگه هر کسی میتونه نظراتشو بدور از توهین اعلام کنه مگر اینکه شما افراد رو طبقه بندی کنید!       

 

 

با سلام 

 

شخصاً متاسف هستم بابت این کار ، با این حال ، این دوست ما به همراه چند کاربر دیگر  ، به هیچ صراطی مستقیم نبودند . سه بار به ایشان تذکر داده شد ، ولی ظاهراً بر ایشان موثر واقع نشد . مجدداً عرض می کنم ، بنده ، شخصاً در حوزه ای که به منافع ملی مربوط می شود ، چپ و راست و اصلاح طلب و اصول گرا و معتدل نمی شناسم . برای بنده ، منافع ملی ، فراتر از منافع جناحی هست . اگر این مساله برای بعضی در این انجمن ، جا بیافتد ، نیازی به یادآوری چند باره قوانین و حذف کاربر از تاپیک ( کاری که اصلاً خوشایند نخواهد بود ) نیست . 

 

پی نوشت :

 

جنابعالی هم اگر استدلال منطقی دارید ، به جای استفاده از گزینه قرمز هر پست ، بدون توهین و افترا و برچسب زنی ، بصورت منطقی ، آن را بیان کنید .

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

1.در مورد نقض محدودیت های قطعنامه شورای امنیتی که کشوری خودش را متعهد به اجراش دونسته آیا نظری وجود داره که فارغ از برجام چه طور باهاش برخورد میشه؟ ( در صورت مرتبط نکردنش با توافقنامه ) به هر حال محدودیت های دیگری هم هستند در قطعنامه که نقضشون قطعا پاسخی همراه خواهد داشت و برای نقض شدن ذکر نشدند.

2.تفسیر پذیری به نظر به علت کثرت عددی طرف مقابل و قدرت بیشتر و اصولا قاضی محکمه بودن حتی در اون کمیسیون مشترک هر جا که سد نشده باشه جلوش به ضرر ما خواهد بود. چون اصولا نهادی وجود نداره که تفسیر ما را حتی با وجود صحتش پذیرا باشه. به نظرم صداقت و حسن نیت خصوصا در کمیسیون مشترک با اون تعداد آراء در مقابل منافع قدرت ها شانسی نخواهد داشت. ( فرض را قرار بود بر عدم اعتماد بزرایم )

3.چرا فرض می کنیم در مورد قطعنامه و مثلا نقض محدودیت موشکی فقط آمریکا مانور خواهد داد و نه فرانسه و انگلستان ( اون هم بحثی که قطعا حساسیت اسرائیل و فشارش به این کشورها را به دنبال خواهد داشت )

4.در مورد نکته چهارم هم علاوه بر خطرناک بودن مکانیزم ماشه و البته قبول تحلیل شما که قطعا شرایط تحریمی شاید اگر با تکروی و بهانه بسیار بسیار آشکار آمریکا ( نه بهانه های به دقت چیده شده توسط نهادهای اطلاعاتی و توافقات پشت پرده کشورهایی چون فرانسه و انگلستان ) همراه بشه مثل قبل نخواهد بود ولی مسئله ی تمام از دست رفته های ما هم مطرح خواهد بود. ( آیا مثلا عدم همراهی نصفه و نیمه اروپا بر فرض محال با قبول فشارهای و تحریم های ثالث! امریکایی ) جایگزین تمام از دست رفته های ما خواهند بود.

حتی با قبول تمام فرض های خوشبینانه و به نفع ما بودن تفسیرها هم ما تنها کمتر ضرر خواهیم کرد و قطعا ولی متضرر اصلی ماجرا خواهیم بود.

 

قرار بود این توافق چنین نباشه ..

 

پ.ن : اگر در رابطه با بحث موشکی محدودیت هشت سال وجود نداشت من بیشتر خوشبین بودم! چون میشد اینطور تصور کرد که چنین حکمی قطعا از سمت ما پذیرفته نیست و تفسیری است کلی در رابطه با لغو محدودیت قطعنامه های گذشته و بندی است نمایشی و اسرائیل ااقنایی!. ولی پذیرفتن خصوصا عدد 8 سال اون هم در وضعی که به قول غرب طبق این توافق تمام دسترسی های ما به جهت غنی سازی در راستای ساخت بمب اتم محدود میشه چه دلیلی میتونه داشته باشه. اصولا وقتی شما کلاهکی برای سوار کردن بر روی موشک نداشته باشید ( قبلا بهانه این بود که چون ما مطمئن نیستیم شما در هسته ای فعالیت مخفیانه دارید یا خیر / یا اینکه سانتریفیوژها و ذخایر شما میتونه منجر بشه به ساخت یک کلاهک پس ساخت موشک هاتون برای این هست که کلاهک روش سوار کنید و پس ممنوعه برای شما ) چه دلیل حالا با تمام اطمینان خاطرهایی که ما به غرب دادین میتونه وجود داشته باشه اون هم به مدت 8 سال بر برنامه موشکی ما. ( جز دلایل فرا متنی )

 

اصولا من واقعا نمی دونم تیم ایرانی با چه استدلالی این بند را پذیرفتند؟!

 

با تشکر

 

1. این مورد از مواردی هست که باید افراد مطلع واقعا ما رو و به صورت پر اهمیت تری مسئولین رو توجیه کنند. و بر اساس وقایع واقعی تصمیم درست گرفته بشه، حتی اگر عدم قبول قرارداد فعلی است. اما به طور کلی درک بنده این هست، و در سلسله قطعنامه های قبلی هم که علیه موضوع هسته ای وضع شدن همینطور بوده، که نقض یک قطعنامه، منجر به صدور قطعنامه شدیدتر میشه... حالا با توجه به جو حاصل از توافق، احتمال وتو کردن قطعنامه های شدید تر توسط روسیه و چین خیلی بالاست اگر فقط مثلا به خاطر موضوعاتی مثل آزمایش موشک یا ارسال سلاح برای حزب الله باشه... این مورد خیلی باید روش بحث بشه که این بند چرا اومده...

2. در مورد ترکیب آرا و عدم اعنماد باهاتون موافقم به خصوص روی بحث 5 رای از 8 رای... حداقل باید شش میبود که چین یا روسیه را مجبور باشن همراه کنند

3.مورد سه رو در مورد یک توضیح دادم... در شورا تکیه ما به روسیه و چین خواهد بود

4. صحبت خاصی در این مورد نیست... قطعا بنده هم قبول دارم که این که ما همه کارهامون را انجام میدیم و تازه بعد از تاییدش برخی موارد از تحریم ها لغو و برخی تعلیق میشند برای ما خطر بزرگی هست...

 

در مورد پ.ن. هم ممکنه نظر دکتر کامی در این مورد درست باشه... یعنی باید اون رو هم در نظر گرفت... که آمریکا گفته محدودیت نامحدود و ایران گفته همین الان که نتیجش شده 8 سال... اما فارغ از این همین 8 سال هم پذیرفتنی نیست در صورتی که با آزمایش های نتایج بدی برای ما بخواد داشته باشه... باید این موارد واقعا دقیق بررسی بشه... چون امنیت کشورمونه...

 

من هم اگر بودم نه تنها این بند، که بحث 5 از 8 رای رو هم نمیپذیرفتم و همین طور ماشه رو... برخلاف گذشته اصلا حس خوبی ندارم و حس میکنم این موضوع هسته ای باز هم ممکنه 4 یا 5 سال دیگه دوباره علم بشه... یعنی میدونید... این موضوع الان دقیق تموم نشد... یا اگرم قرار بود وابسته به آینده باشه باید با ترم های مشخص و قطعی نه تفسیرپذیر که بعدا سرش دبه بشه... مثلا میگفتن دقیق آقا ایران تا 10 سال این کارها رو نباید بکنه... و اینها اگر شد حله... نه این که وابسته به بازرسی های تفسیر برداری باشه که بستگی به نیت خوب طرف مقابل داره...

 

نمیدونم... واقعا هم دانشمون کمه و هم خودم شخصا همه قطعنامه های قبلی، فعلی و توافق وفعلی را کامل نخوندم که بخوام نظر دقیق بدم...

 

فقط دعا میکنم خدا به دل مسئولین امری رو بندازه که صلاح تره... از من نوعی که کار خاصی به جز حرص خوردن بر نمیاد...

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.