MR9

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (3)

Recommended Posts

با سلام

 

 

اصولاً بحث " مقابله" خودش جای بحث دارد . حوزه روابط بین الملل ، جای رقابت هست و تلاش برای دستیابی به منافع بیشتر . اینجا ، بحث قدرت سازی سخت و نرم در داخل هست که ظاهراً هیچ توجهی بدان نمی شود و قدرت چانه زنی ما ، بازتابی هست از قدرت داخلی . هرزمان ، به این نتیجه رسیدیم که برای افزایش قدرت چانه زنی ، باید قدرت داخلی خودمون را افزایش دهیم در حوزه های مختلف ، آن وقت تازه در مسیر درست قرار گرفتیم .


 

 

 

علیک سلام

 

به نکته خوبی اشاره فرمودید 

در مقابل دیگر کشور ها یا قدرت ها ، داشته های ما است که موازنه ای ایجاد می کند که حالا در مذاکره، تعامل، تقابل و . .. به ما قدرت مانور و افزایش منافع می کند 

داشته های یک کشور هم مثل برگ های بازی تنها یک یا با ابتکار حداکثر دو بار قابل استفاده هستند 

از این رو تولید مداوم برگ های جدید داشته های ما و موازنه قوا را به سمت ما می تواند تغییر دهد 

 

برگ نفت را خیلی راحت سوزاندند و در شرایط فعلی برگ هایی چون قدرت موشکی و هسته ای استفاده شده اند و ما نیاز به برگ های دیگری داریم 

طرف مقابل هم مشخصا با علم به خالی بودن دست ما در اقتصاد و فرهنگ شدیدا توانش را در این جناح گذاشته است 

حال اگر این سمت پوشش لازم داده نشود و برگی در این زمینه ایجاد نشود چه با نام توافق و چه با نام مقاومت شکست در انتظار ماست

 

 

 

 

این فرموده شما ( در حوزه کلان که آینده نگری نام دارد ) حلقه مفقوده ماست و هنوز بدان توجهی نشده .

 

 

دقیقا مشکل ما در بحث در این تاپیک هم همین است دوستان  با تکیه بر دیدگاه های موجود در کشور بر خوبی و بدی توافق نقد وارد می کنند 

ولی این دیدگاه ها  راهبردی و نقطه سرانجامی برای آینده بویژه اقتصاد نمی بینند 

 

در حقیقت زیاد با این فرموده شما موافق نیستم . اتخاذ استراتژی مقاومت ، هیچ منافاتی با بحث مذاکره ندارد .

 

 

مسلما منافاتی ندارند و حلقه های یک زنجیر هستند 

و هر مقاومتی در نهایت با تولید پپشتوانه برای مذاکره به یک توافق ختم خواهد شد ( چه در حد عالی و چه در حد فاجعه)

 

هنوز هم معتقدم ، این مساله ، جنگ اراده هاست و تازمانی که استراتژی اتخاذی ما ، راهبردهای کلان حوزه تمدنی غرب را در آسیای جنوب غربی نفی می کند ، بازی موش وگربه ما با ایالات متحده ادامه دارد.

 

 

نمی دانم ولی فکر کنم کلمه اراده شما و  عمل در نوشته من همپوشانی داشته باشند 

ولی برنده کسی است که به جای حرف، در میدان عمل داشته های بیشتری بسازد

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من نمیدونم این خبر راسته یا دروغ . دوستان مطلع در صورت امکان بررسی کنند . اگر این قضیه صحت داشته باشه که فاتحه کل توافق و باید خواند.

 

بر طبق متن صریح قطعنامه شورای امنیت، در صورت اعتراض ایران به نقض تعهد طرف غربی، به صورت خودکار و پس از گذشت ۳۰ روز، تمامی تحریم‌های اعمال شده توسط این شورا علیه ایران باز می‌گردد و احیا می‌شود
به گزارش مشرق، «وجود ضمانت اجرایی»، یکی از موارد مهمی بود که به عنوان خواسته رسمی جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 دنبال می‌شود و تیم ایرانی نیز به دنبال تحقق آن بود. در همین زمینه، بخشی تحت عنوان حل اختلافات در «برجام» تدارک دیده شده است که ناظر به تشکیل یک کمیته رسیدگی به تخلفات طرفین و نقض تعهد از سوی آنان است.

با این حال، نگاهی به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل مشخص می‌کند که تشکیل این کمیته نه تنها دردی را از مشکلات آن رفع نمی‌کند، بلکه به طرز عجیب و بامزه‌ای دارای ایرادات جدی حقوقی است.

برای ملموس شدن این ایرادات، یک سوال ساده را مطرح می‌کنیم: اگر ایران نسبت به نقض برجام توسط طرف غربی اعتراض داشته باشد، مکانیسم رسیدگی به این اعتراض چگونه است؟

پاسخ به این سوال را باید در بند شماره 11 قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به شماره 2231 جستجو کرد. در این بند از قطعنامه می‌خوانیم:

«تحت بند 41 منشور سازمان ملل متحد تصمیم گرفته می‌شود که ظرف ۳۰ روز از دریافت اعلان یکی از دولتهای عضو برجام در مورد موضوعی که آن دولت عضو برجام اعتقاد دارد مصداق عدم پایبندی اساسی در مورد تعهدات وفق برجام است، شورا باید در مورد پیش نویس یک قطعنامه برای ادامه‏ اجرای لغوهای مذکور در بند ۷(الف) این قطعنامه رأی گیری نماید. بعلاوه تصمیم می‌گیرد که اگر ظرف ۱۰ روز از اعلان مورد اشاره در بالا، هیچ‌ عضوی از شورای امنیت چنان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای رأی‌گیری ارائه نکرد، رئیس شورای امنیت بایستی چنین پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تسلیم کرده و آن را ظرف ۳۰ روز از زمان اعلان اشاره شده در بالا به‌ رأی بگذارد و شورا قصد خود را برای در نظر گرفتن دیدگاه‌های دولت‏‌های درگیر در موضوع و هر نظری از سوی هیات مشورتی شکل‌گرفته در برجام، ابراز می‌دارد.»

1137262_211.jpg

این قطعنامه در بند 12 خود ادامه می‌دهد:

«تحت ماده ۴۱ منشور ملل متحد تصمیم می‌گیرد که اگر شورای امنیت یک قطعنامه تحت بند ۱۱ برای ادامه اجرای لغوهای بند ۷(الف)تصویب نکرد، آنگاه با اثر بخشی از زمان نیمه شب به وقت گرینویچ پس از سی‌امین روز پس از دریافت اعلان مورد اشاره در بند ۱۱ به شورای امنیت، تمام مفاد قطعنامه‌های ۱۶۹۶ (۲۰۰۶)، ۱۷۳۷ (۲۰۰۶)، ۱۷۴۷ (۲۰۰۷)، ۱۸۰۳ (۲۰۰۸)، ۱۸۳۵ (۲۰۰۸) و ۱۹۲۹ (۲۰۱۰) که بر اساس بند ۷(الف)لغو شده بوده اند، باید به همان نحوی که پیش از تصویب این قطعنامه اعمال می‌شدند، اعمال شوند و تدابیر مندرج در بند های ۷، ۸ و ۱۶ تا ۲۰ این قطعنامه باید لغو ‌شوند؛ مگر آنکه شورای امنیت به گونه دیگری تصمیم بگیرد.»

1137261_635.jpg

یعنی در صورت اعتراض ایران به نقض تعهد طرف غربی، به صورت خودکار و پس از گذشت 30 روز از این اعتراض، تمامی تحریم‌های اعمال شده توسط قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران باز می‌گردد و احیا می‌شود!

این مساله به قدری عجیب و خنده‌دار است که مشخص نیست چه تصمیمی درباره آن گرفته شده و اساسا چرا توسط تیم ایرانی در مذاکرات مورد تایید قرار گرفته و هم اکنون به یک قطعنامه و سند رسمی شورای امنیت تبدیل شده است؛ مساله‌ای که می‌تواند امیدها برای اجرای متوازن تعهدات توافق را بر باد دهد.

منبع: نسیم

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تظاهرات حامیان اسرائیل و مخالفان توافق هسته ای در نیویورک

 

( قابل توجه کاسب کارهای تحریم، دلال های بازار ارز ، شریعتمداری و دیگر دوستان و رفقای داخلیش )

 

pq038yacnfixikxsqcsc.jpg

 

normal_CKjykNvUsAAIZyt.jpg  normal_CKjymbwWEAAZo7h.jpg

 

 

با سلام - جناب امیر ارسلان خان بسیار عزیز - تصور می کنم ، این پست شما ، بدون عبارت داخل پرانتز ، زیببنده تر می بود / MR9

  • Upvote 12
  • Downvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این که ایران به یک توافق خوب با توجه به وضعیت داخلی، منطقه ای و جهانی با تیم جدید دست پیدا میکرد کاملا مشخص بود. از همون اول هم با توجه به سیاستهای آقای روحانی و صحبتها و فعالیتهای دکتر ظریف میشد این موضوع رو راحت تشخیص داد چون هدفی که  این تیم دنبالش بود کاملا مشخص بود: رسیدن به یک توافق خوب از طریق مذاکره. تکلیفی که مردم تو انتخابات برای دولت مشخص کرده بودند. حالا جدا از کسایی که لازم بود برای افزایش قدرت چانه زنی تیم مذاکره ایرانی  نقش پلیس بد رو بازی کنند و به نظر من خوب هم بازی کردند بقیه دیگه باید منطقا" از تیم هسته ای حمایت میکردند. اگه نکردند باید ببینند چه مشکلی داشتند.

اما اون چیزی که الان من رو نگران کرده واکنش کنگره به این توافقه. با این فعالیتهایی که به راه انداختند بعید نیست توافق رو تصویب نکنند و اوباما مجبور بشه از حق وتوش هزینه کنه تازه اگه مخالفت آراء بالای دو سوم نشه! از اون ور هم به نظر میرسه مردم آمریکا بیشتر مخالف توافقند تا موافق! این هم بیشتر به خاطر تبلیغات طرفداران لابی اسراییل، جنگ طلبان آمریکا و حتی لابی اعراب هستش! حتی این موضوع ممکنه باعث بشه رئیس جمهور بعدی زیر توافق بزنه!  این وسط اگه ایران میتونست با ایجاد لابی و استفاده از پتانسیل ایرانیهای مقیم آمریکا و از اون طرف هماهنگی با گروه های ضد جنگ تاثیرش رو بر افکار عمومی مردم آمریکا و به تبع اون سیاستمداراش بیشتر میکرد اوضاع بهتر میشد ولی خب ما تا رسیدن به اون مراحل خیلی کار داریم!

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من نمیدونم این خبر راسته یا دروغ . دوستان مطلع در صورت امکان بررسی کنند . اگر این قضیه صحت داشته باشه که فاتحه کل توافق و باید خواند.

 

این خبر هم مثل خیلی (تاکید میکنم خیلی، نه همه) از اخبار و تحلیل‌های رجانیوز، مشرق نیوز، نسیم و سایر کسانی که به جای تحلیل واقعی و دقیق توافق و قطعنامه، به دنبال پیدا کردن عیب هستند، کاملا اشتباه، دروغ و نتیجه مطالعه سریع و پرشتاب توافق و قطعنامه توسط اونهاست... این سرعت و عجله هم دلیلی نداره جز این هدف برای اونها گرفتن عیب هست، نه بررسی دقیق... به همین خاطر  بدون اینکه سایر بندهای مرتبط را در نظر بگیرند، بندی را میخونند... و پیرهن عثمونش میکنند...

 

و اما بعد، :)

 

در ادامه بند 36 توافق اصلی که که اولین بند از قسمت مکانیرم رفع اختلاف هست را مشاهده می‌نمایید

 

36. If Iran believed that any or all of the E3/EU+3 were not meeting their
commitments under this JCPOA, Iran could refer the issue to the Joint
Commission for resolution; similarly, if any of the E3/EU+3 believed that Iran
was not meeting its commitments under this JCPOA, any of the E3/EU+3 could
do the same. The Joint Commission would have 15 days to resolve the issue,
unless the time period was extended by consensus. After Joint Commission
consideration, any participant could refer the issue to Ministers of Foreign
Affairs, if it believed the compliance issue had not been resolved. Ministers
would have 15 days to resolve the issue, unless the time period was extended
by consensus. After Joint Commission consideration – in parallel with (or in lieu
of) review at the Ministerial level - either the complaining participant or the
participant whose performance is in question could request that the issue be
considered by an Advisory Board, which would consist of three members (one
each appointed by the participants in the dispute and a third independent
member). The Advisory Board should provide a non-binding opinion on the
compliance issue within 15 days. If, after this 30-day process the issue is not
resolved, the Joint Commission would consider the opinion of the Advisory
Board for no more than 5 days in order to resolve the issue. If the issue still has
not been resolved to the satisfaction of the complaining participant, and if the
complaining participant deems the issue to constitute significant nonperformance,
then that participant could treat the unresolved issue as grounds
to
cease performing its commitments under this JCPOA in whole or in part
and/or notify the UN Security Council that it believes the issue constitutes
significant non-performance
.

 

 

همونطور که ملاحظه میفرمایید در صورتی که کشوری در مکانیزم سه مرحله‌ای رفع اختلاف، از شکایتش از طرف مقابل منصرف نشه و اون را مصداق نقض چشمگیر توافق بدونه، میتونه با این موضوع به عنوان زمینه‌ای برای توقف تعهداتش تحت برجام به صورت جزئی یا کلی برخورد بکنه و/یا شورای امنیت را از این نقض چشمگیر مطلع کنه.

 

متن خیلی واضحه... دقیقا این و/یا برای همچنین موردی در نظر گرفتند... یا را برای ایران گذاشتن... خیلی موضوع واضح و روشنیه... و مشکل از همون رویکرد عیبگیری دوستان هست... بنده که کارم اصلا یه چیز دیگس و فقط هر شب یه مقداری از متن توافق و قطعنامه رو میخونم موضوع به این وضوح را متوجه شدم... نمیدونم اینها که در رجا و مشرق و نسیم یعنی مثلا شغلشون خبرنگاری هست و تمام هم و غم و وقتشون را باید برای بررسی دقیق بگذارند چه میکنند که چیزی به این تابلوگی رو متوجه نمیشند...

 

 

پ.ن. جالب تر از اون کامنت هایی هست که پایین این خبر گذاشتن... بنده کاری ندارم به کلیت توافق، خودمم در چندین مورد نقدهایی دارم به توافق و قطعنامه، اما کامنت های پایین خبر نشون میده ملت ما بدون اطلاع، و بر مبنای یک خبر جهت گیری میکنند، نظر و حکم میدهند، این موضوع در هر دو جناح هست، تازه بعدش به مردم شام در دوران حضرت علی خرده میگیرن که چرا فلان و بهمان... حداقل اون روز اینترنت نداشتن اون بیچاره ها یه بهانه ای دارند... واقعا مگه میشه، مگه داریم...؟

ویرایش شده در توسط hasanjj2
  • Upvote 13
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر کنگره توافق رو رد کنه، از یک جهت به شدت به نفع ایران تموم میشه قضیه: اینکه مشروعیت تحریم ها در جامعه جهانی کاملا زیر سوال میره، همینطور مشروعیت آمریکا، اینکه ایران حاضر به پذیرش و گفتگو شد،‌ ولی آمریکا‌ رد کرد و مهمتر اینکه اروپا رو که بیشترین ضرر رو از تحریمهای ایران کرده، در مقابل آمریکا قرار میده. کلا افکار جهانی به نفع ما تغییر مسیر میده اونم بدون اینکه کوچکترین اقدامی در محدودیت صنعت هسته ای انجام بدیم! ویرایش شده در توسط era_923
  • Upvote 13
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز،عذرخواهی میکنم کسی درباره هفت قلم تسلیحاتی که محدودیت داریم تو پنج سال اطلاعاتی داره؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مطابق ماده 14 مقدمه برجام، تمامی هفت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران لغو و قطع‌نامه جدیدی وضع خواهد شد.

* متأسفانه علیرغم تعهد به لغو تحریم‌های مرتبط به برنامه هسته‌ای، برخی از تحریم‌های نظامی که قاعدتاً باید بر این اساس لغو می‌شد، لغو نشده است. تنها اجرای تحریمهای سازمان ملل که مربوط به موارد مجاز درنظرگرفته در برجام است، لغو شده است. به عبارت بهتر حتی تمامی تحریمهای هسته‌ای شورای امنیت نیز لغو نگردیده و در پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت بارها به مفاد قطعنامه‌های به ظاهر لغو شده نیز ارجاع شده است.
* مسئله دیگر انست که تاکنون جمهوری اسلامی این قطعنامه‌ها را نامشروع می‌دانست و از اجرای آن خودداری می‌کرد ازاین‌پس مجبور به انجام مفاد این قطعنامه‌هاست چراکه در صورت عدم تمکین برخلاف برجام عمل کرده است.
* محدودیت خریدوفروش تسلیحاتی به مدت 5 سال و محدودیت موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارند تا هشت سال وجود دارد.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
* مسئله دیگر انست که تاکنون جمهوری اسلامی این قطعنامه‌ها را نامشروع می‌دانست و از اجرای آن خودداری می‌کرد ازاین‌پس مجبور به انجام مفاد این قطعنامه‌هاست چراکه در صورت عدم تمکین برخلاف برجام عمل کرده است.

 

نماینده ایران در سازمان ملل بند مربوط به آزمایشات موشکی رو در شورای امنیت رد کرد ، ضمن اینکه لازم الاجرا هم نیست .

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسئله قبول عدم طراحی و ساخت موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی هم غیر الزام آور است؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسئله قبول عدم طراحی و ساخت موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی هم غیر الزام آور است؟

 

نکته جالب قضیه !

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مسئله قبول عدم طراحی و ساخت موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی هم غیر الزام آور است؟

 

با سلام ، 

 

خود حضرات ( 1+5) هم متوجه شدند که هیچ کنترلی روی برنامه موشکی ایران نخواهند داشت ، حالا چه با طراحی کلاهک هسته ای یا شیمیایی و یا حتی میکروبی  . این مساله با لایه نخست امنیت ملی ایران پیوند خورده ،. 

 

علاوه برآن ، تجربه تلخ محدود سازی موشکی عراق هم پیش روی ما قرار دارد ( حداکثر برد مجاز برای عراق 150 کیلومتر بود ) ، با این تفاوت که در آن سالها ، عراق بعنوان یک کشور متجاوز ، تحت فشار قرار گرفته بود ،  در حالی که در حال حاضر ، این بهانه وجود ندارد .

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تو این مملکت تاسیسات زیرزمینی وجود داره که میشه توی تونل هاش با اتومبیل تخته گاز رفت! (میخواید باور کنید، نمی خواید نکنید) ... حاضرم جونم رو دو دستی تقدیم کنم! ولی پای بیگانه به اینجور تاسیسات مملکت باز نشه... rolling_eyes

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

رفتار کنگره آمریکا غیر قابل پیش بینی (بعضی از اعضاش خود درگیری دارن) اما چه رای بدن چه ندن اوباما این تعهد رو اجرایی می کنه

اوباما و دمکرات ها هم یه مسیر راه دارن مثل موضوع کوبا که با مخالفت کنگره بازم جلو رفتن در این موضوع هم همون مسیرو پیش می رن

درباره اسرائیل این توافق فوق العاده به نفع مردم اونجاس اسرائیلیا ترسیدن البته حق دارن از روزی که اعلام وجود کردن یکی پیدا شد بهشون حمله کرد بخاطر همین ترس داره هدایتشون می کنه و به احمقایی مثل نخست وزیرشون رای می دن اما وقتی ترس کمتر بشه اونا هم به سال های قبل 2006 بر می گردن و با یه دولت میانه رو احتمال تشکیل فلسطین زیادتر میشه و شاید این حماقت که سالهاست خاور میانه رو گرفته بالاخره تموم بشه

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

نماینده ایران در سازمان ملل بند مربوط به آزمایشات موشکی رو در شورای امنیت رد کرد ، ضمن اینکه لازم الاجرا هم نیست .

 

خب رد کنه! توقع که نداشتی علنا قبول هم بکنه! مهم اینه که در اجرا ببینیم چی در میاد. . . که از همین الان نشانه هاش معلومه.

 

-----------------------------

 

بر اساس ماده 19 برجام، بعد از انجام تعهدات ایران و راستی آزمایی آژانس اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد (این به معنی تعلیق این تحریمها است و نه لغو آنها). اتحادیه اروپا بر اساس برجام، آیین‌نامه‌های اجرایی تحریم‌ها را لغو ولی اصل قوانین تحریمی خود را حفظ خواهد کرد. از چهار مورد تحریمی اروپا، سه مورد هسته‌ای  و یک مورد غیرهسته‌ای (حقوق بشری) است؛ لذا برخی تحریم‌های اتحادیه اروپا هیچگاه لغو نخواهد شد. نکته مهم انست که برخی از تحریم‌های اروپا پس از هشت سال لغو خواهد شد و این تحریمها پس از راستی آزمایی آژانس تعلیق خواهند شد.

 

بر اساس ماده 21 برجام، تحریم‌های آمریکا پس از راستی آزمایی آژانس بر اساس درخواست رئیس‌جمهوری امریکا به کنگره مبنی بر تعلیق تحریم‌ها، آغاز می‌شود. درصورتی‌که رئیس‌جمهوری امریکا یا کنگره این کشور از این کار استنکاف نماید تحریم‌ها تعلیق نخواهند شد.

 

بر اساس ماده 26 برجام، امریکا هیچ تعهد جدی مبنی بر لغو تحریم‌ها به ایران نداده است و همه مسائل موکول به روابط حقوق داخلی دولت و کنگره این کشور شده است. نهایت اقدام امریکا، تلاش این کشور در جهت اجرای برجام است. در توافق در این راستا آمده است:

«ایالات‌متحده، با حسن نیت [!] نهایت تلاش خود را برای دوام این برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق متمتع شدن ایران از لغو تحریم‌های مشخص‌شده در پیوست دو به عمل خواهد آورد. دولت ایالات‌متحده، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس‌جمهور و کنگره، از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم‌های مشخص‌شده در پیوست 2 که اعمال آن‌ها را وفق این برجام متوقف [و نه لغو] کرده است، خودداری می‏نماید، فارغ از فرآیند حل‌وفصل اختلافات پیش‌بینی‌شده در این برجام. دولت ایالات‌متحده، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس‌جمهور و کنگره، از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با هسته‌ای خودداری خواهد کرد.»

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.