abodi

معرفی صنایع نظامی امارات

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

قسمت دوم 

 

 

Mubadala

شرکت Mubadala در سال 2002 در ابوظبی توسط شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحد عربی، رئیس هیئت مدیره شرکت می باشد. حوزه فعالیت این شرکت در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی است. سبد سهام شرکت در حدود 66 میلیارد دلار است. شرکت برای ایجاد ارزش افزوده، انتقال تکنولوژی، طراحی، تولید، تعمیر و پشتیبانی تجهیزات نظامی و تجاری، همکاری های بین المللی گسترده ای را جذب کرده است. شرکت های بزرگی مانند ایرباس، بویینگ، تواتال، AMD، OXY، clevelandclinic، hp، سیکورسکی، دانشگاه سلطنتی لندن، شرکت سرمایه گذاری دبی، زیمنس، لاکهیدمارتین، شل، رولزرویس و ... قراردادهای همکاری و یا نمایندگی منطقه ای را با شرکت Mubadala منعقد نموده اند. مسول بخش نظامی و هوا-فضا، شیخ حميد الشمري است. وی پیش از این در ارتش امارات با درجه سرهنگ دومی خدمت کرده است. در حوزه نظامی سه شرکت اصلی در زیر مجموعه Mubadala فعالیت می کنند.

 

شرکت کشتی سازی ابوطبی

شرکت کشتی سازی ابوطبی در سال 1996 توسط  UAE Offsets Group (UOG)تاسیس شده است. این مجموعه خدمات ساخت و تعمیر اساسی را برای کشتی های نظامی فراهم می آورد. با توجه به قرار دادهای بین المللی این شرکت با شرکت هایی از آلمان و ایتالیا تاسیسات ساخت و ساز و تعمیرات بروز و مدرنی را در اختیار دارد. کارگاه شرکت در بندر ابوظبی قرارگرفته است. اما سعی بر جذب مشتری جهانی در حوزه ساخت، تجهیز و تعمییرات اساسی در سراسر جهان را دارد. این شرکت با مشارکت شرکت ایتالیایی SELEX Sistemi Integrati  اقدام به ساخت شش ناو کوروت در کلاس Baynunah  نموده است. با استفاده از توان فنی بین المللی شرکت توانایی ساخت کشتی های استیل، آلمینیومی  و کامپوزیتی را دارا است. لازم به ذکر است که شرکت یکی از شرکت های زیر مجموعه mubadala می باشد و بنا به اعلام شرکت سوددهی معادل سه میلیارد درهم امارات دارد.

 

مرکز نگهداری، تعمیر و اورهال سیستم های پیشرفته نظامی

Ammroc فعالیت خود را در سال در2010 در حوزه نگهداری، تعمیر و اورهال تجهیزات نظامی آغاز کرده است. مشتری اصلی و کلیدی شرکت ستاد کل نیروهای مسلح امارت می باشد. شرکت دارای سایت های مختلفی در ابوظبی می باشد. جدیدترین سایت شرکت در العین واقع شده است. شرکت دارای آشیانه های چند منظوره برای تعمیر، نگهداری، اورهال، کارگاه های آموزشی، آزمایشگاه های تست، راه اندازی و نیروهای متخصص برای طیف گسترده ای از هواپیماهای نظامی می باشد. لازم به ذکر است که شرکت همکاری نزدیکی با شرکت های بزرگی همچون سیکورسکی و لاکهیدمارتین دارد. قابلیت های تعمیر و نگهداری عبارتند از: بازرسی بدنه، نگهداری و تعمیرات موتور، تعمیرات نیروگاه، تعمیرات سازه، مرمت و بازسازی کامپوزیت، تعمیرات اساسی، تغییرات

 

شرکت صنایع نظامی امارات

این شرکت در اصل پلت فورمی تازه تاسیس برای یکپارچه سازی صنایع دفاعی امارات در کنار دو شرکت بزرگ Mubadala  و  Tawazun می باشد. در واقع این شرکت نشان همکاری دو شرکت پیشرو در صنعت نظامی امارات است و در مجموع شامل 29 شرکت (که در حوزه های مختلف فعالیت دارند) می شود. لازم به ذکر است بسیاری از شرکت هایی که بنا است به عنوان زیر مجموعه این شرکت قرار گیرند دارای فعالیت های گسترده غیر نظامی هستند و بخشی از آنان نیز به طور کل ماهیت غیر نظامی دارند. سهام شرکت Mubadala   60% می باشد، اما مالکیت مابقی سهام شرکت نامعلوم است. مدیر کل شرکت شیخ حميد الشمري می باشد. وی مدیر بخش نظامی و هواو فضا شرکت Mubadala   نیز هست.

 

 

منبع : https://www.mubadala.com

اختصاصی برای میلیتاری 

 

تشکر از  جناب aboshaban برای پربار تر شدن تایپک


 

ویرایش شده در توسط abodi
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به جان امت میلیتار نباشه! به جان خودم! ... این شرکت های تحقیقاتی-صنعتی کشورهای عرب منطقه خوراک جاسوسی هستن...!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بخش سوم

 

شرکت های مستقل:

 

شرکت bayanat

این شرکت در حوزه نقشه برداری نظامی و غیر نظامی فعالیت دارد. پیش از تشکیل شرکت این فعالیت توسط وزارت بررسی های نظامی از سال 1974 صورت می گرفت. خدمات تیم جغرافیایی bayanat شامل اکتساب داده ها، پردازش و تجزیه و تحلیل، تجسم داده های جغرافیایی و کارتوگرافی، توسعه برنامه های کاربردی GIS ، مشاوره مکانی می شود. علاوه براین شرکت توانایی تولید، تجهیز و به کار گیر لوازم نقشه برداری هوایی، دریایی و زمینی می باشد.

http://www.bayanat.co.ae/bayanat/

 

شرکت خدمات فنی الطیف

این شرکت ارائه دهنده یکپارچه خدمات فنی، پشتیبانی، تعمییر و اورهال تجهیزات و یا بخشی از تجهیزات نظامی است. این شرکت در سال 2006 توسط شرکت Mubadala  و در راستای همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح امارات تاسیس شده است. الطیف مجموعه خدمات تحقیق، توسعه، مهندسی و آموزشی را ارائه می دهد. این شرکت همکاری های گسترده ای با شرکت های بین المللی  harris، dyncorp international ، nimr،  economat des armees دارد.

بخش تعمیر و نگهداری و اورهال الطیف قادر است خدمات جامعی برای خودروهای نظامی بزرگ و کوچک نیروهای مسلح امارات ارائه دهد. بخش آموزش شرکت از سال 2014 برای ارتقاع سطح تخصصی کارمندان اماراتی خود اقدام به برگذاری دوره های یک ساله برق و مکانیک برای کارمندان خود نموده است. در ادامه برای تربیت نیروی متخصص بومی شرکت در نظر دارد تا با آموزش فارغ التحصیلان دبیرستانی امارتی زمینه پروش نیروی متخصص بومی را بوجو آورد. اولین دوره این آموزش در سال 2014 با هفت نفر آغاز شده است. در سال 2015 بنا به آموزش 25 نفر از فارغ التحصیلان دبیرستانی می باشد. علاوه بر این شرکت توانایی ارائه خدمات آموزشی به مشتریان خود در زمینه تعمییر و نگهداری را نیز دارد. الطیف در سال 2015 از دستگاه آموزش مجازی خود که با همکاری شرکت صنایع دفاعی امارات طراحی و ساخته است، رو نمایی نمود. بخش آموزش الطیف در حال توسعه برنامه جامع آموزش یکپارچه برای توسعه مهارت های افسران نظامی و سربازان وظیفه در بخش تعمیر و نگهداری می باشد. الطیف در سال 2012 مسول برنامه آموزش محلی خلبانان بومی (اماراتی) نیز شده است.

http://www.altaif.ae/Pages/default.aspx

 

 

The Abu Dhabi Technology Development Committee (TDC)

در واقع موسسه مسول برنامه ریزی و تدوین چشم انداز 2030 ابوظبی می باشد. موسسه بخش های مختلفی دارد بخش دفاعی آن در اصل مربوط به بخش تحقیق و توسعه آن می باشد. این موسسه از نوآوری ها و توسعه علوم و فن آوری های نوین در محدوده ابوظبی پشتیبانی می کند و برای این کار از با موسسات ملی، دانشگاهی و نظامی و همچنین دولت امارات ارتباط نزدیکی دارد.

http://tdc.gov.ae/en/Pages/ADSTIvision.aspx

 

 

Takamul

تکامل یکی از ادارات موسسه TDC در سال 2011 تاسیس شده است. این موسسه مسول پشتیبانی حقوقی و مالی از نوآوران (افراد شخصی، موسسات دانشگاهی و شرکت ها) در صنایع دانش بنیان مانند: مواد پیشرفته، فن آوری های پاک، الکترونیک، بهداشت و پزشکی، فناوری اطلاعات، نرم افزار های صنعتی، نفت و گاز و ... می باشد.

http://www.takamul.gov.ae/

 

 

Defense Services Marketing Council (DSMC)

شورای خدمات بازاریابی دفاعی یک سازمان بازایابی است که باعث رشد سریع بین الملی شرکت های دفاعی، امنیتی و صنایع فضایی می شود. DSMC تنها در حوزه توسعه همکاری های، روابط عمومی و مدیریت بازاریابی تجاری با شرکت هایی که منحصرا در بخش دفاعی فعالیت دارند، همکاری می کند. DSMC به صورت ماهانه تشکیل جلسه می دهد و در این جلسات به کشف بهترین روش ها بازاریابی و مسائل مهم و به اشتراک گذاری اطلاعات می پردازند. در این شورا اطلاعات شرکت های عضو شورا به صورت منظم در اختیار دیگر شرکت های عضو قرار می گیرد.

http://www.defenseservicesmarketingcouncil.com/


 

اختصاصی برای میلیتاری

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.