arash_slayer

تحلیل و پیگیری تحولات کره شمالی و جنوبی

Recommended Posts

[quote]انشاالله که جنگ در بگیره.
هرچند که خیلی بعیده اما حداقل یکم از توجه جهانی به ما کم میشه خوبه.
[/quote] آغاز جنگ كار درستي نيست انسانهاي زيادي شته خواهند شد . اما جنگ در كره براي آمريكا پر سود تر و احتمالا پيروزيشون هم بيشتره ! خصوصا كه تجربه نبرد قبلي رو هم دارند .
ولي در كل توي اون جنگ همه طرفها بهاي سنگيني خواهند پرداخت و بيشترين ضرر رو كره جنوبي خواهد كرد .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر وریور از وقتی دنیا 8 سال علیه ما جنگید و صدها هزار هموطنم رو شهید و جانباز کرد دلم برای هیچ احدالناسی جز خودمون نمیسوزه.
بهتره که جنگ بشه.بزای ما خیلی بهتر میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادر وریور از وقتی دنیا 8 سال علیه ما جنگید و صدها هزار هموطنم رو شهید و جانباز کرد دلم برای هیچ احدالناسی جز خودمون نمیسوزه.
بهتره که جنگ بشه.بزای ما خیلی بهتر میشه.[/quote]
اگر اين جنگ در محدوده اتحاديه اروپا يا آمريكا و روسيه شكل ميگرفت هيچ غمي نبود كف هم ميزديم !‌اما اينكه مردم يك ملت واحد بجون هم بيفتن غمناكه .

البته ميشه ازش چشم برگردوند ! چون دشمن ما هم ضعيف ميشه .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]انشاالله که جنگ در بگیره.
هرچند که خیلی بعیده اما حداقل یکم از توجه جهانی به ما کم میشه خوبه.
[/quote] آغاز جنگ كار درستي نيست انسانهاي زيادي شته خواهند شد . اما جنگ در كره براي آمريكا پر سود تر و [color=red]احتمالا پيروزيشون هم بيشتره[/color] ! خصوصا كه تجربه نبرد قبلي رو هم دارند .
ولي در كل توي اون جنگ همه طرفها بهاي سنگيني خواهند پرداخت و بيشترين ضرر رو كره جنوبي خواهد كرد .[/quote]
یک مقام آگاه در امریکا گفته بود ما از زندگی مردم عادی در حکومت آشوریان که 3000 سال پیش می زیستن بیشتر از زندگی مردم کره شمالی اطلاعات داریم (نه ایترنت دارن نه موبایل )بنا بر این در جنگ های امروزه که اطلاعات حرف اولو می زنه گمون نمی کنم پیروزی آمریکا راحت باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انفجار بر اثر برخورد اژدر CHT-02D ساخت کره شمالي بوده. قطعات اژدر رو پيدا کردن اينجا :
http://www.cbc.ca/gfx/images/news/photos/2010/05/19/north-korea-torpedo-cp87007.jpg
يکي زحمت انتقالشو به سايت بکشه ... :(
اژدر وزنش 1.5 ton هست و سر جنگيش 250 k ماده منفجره داره. اژدر از يک زيردريايي کوچک کره شمالي پرتاب شده. جالب اينکه کشتي پيشرفته کره جنوبي نتونسته بود کاري انجام بده .
اين خبر خوبي هم براي ماست ! اين زيردريايي کوچيکامون ! که آخر نفهميديم اسمشون چيه !? (دوهزار تا اسم گذاشتن) ! :( امتحانشون رو خوب پس دادن ..... :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام !
Stuka عزيز اينم عكس شما !
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/north-korea-torpedo-cp87007.jpg[/img]
اين عكس بقاياي اژدر كره شمالي رو نشون ميده كه باعث غرق شدن كشتي كره جنوبي شد !
امروز همشهري مقاله اي تحت عنوان تش بين دو كره چاپ كرد كه جالب بود !
اينطوري كه همشهري نوشته بود مثل اينكه يه زيردريايي كوچيك كره شمالي وارده آبهاي كره جنوبي شده و با شليك اژدر باعث غرق شدن كشتي جنگي كره جنوبي و كشته شدن بيش از 40 ملوان كره اي شده ! جالبه كره شمالي كه اينكار نامردي رو كرده طلب كار هم هست و ميگه اگه بخوايد واكنش نشون بديد ما يه جنگ تمام عيار تو شبه جزيره كره راه ميندازيم !!!!! مقامات كره جنوبي شديدا موضع گرفتن و اعلام كردن كه با اين حركت كره شمالي مقابله به مثل خواهند كرد ! آمريكا به دليل حضور هزاران نظامي خودش تو منطقه شبه جزيره كره و براي حفاظت از اونا در مقابل ديوانه بازي هاي كره شمالي شديدا دنبال اينكه يه درس حسابي به كره شمالي بده تا ديگه اينطوري گستاخانه اقدامي رو انجام نده ! به احتمال زياد در چند روزه آينده شوراي امنيت سازمان ملل جلسه اي خواهد داشت و كره جنوبي مدارك خودشو تو اون جلسه نشان ميده و ژاپن ،آمريكا و حتي چين هم كه با وجود مدارك بهانه اي براي حمايت از كره شمالي نداره در اون جلسه برنامه هايي براي فشار آوردن به كره شمالي خواهند داشت ! (راستي يادتون نرفته كه بان كي مون اهل كره ي جنوبي هستش !)
راستي دوستان اينقدر نگيد كره شمالي قويه قويه ! در جنگ كره ، چين حامي كره شمالي بود و اگر چين نبود ما امروز با پديده اي به اسم كره شمالي روبه رو نبوديم ، با اين شرايط فكر نكنم ديگه چين از كره شمالي حمايت كنه ! چون كره شمالي خودش تنش رو شروع كرده و طي اقدامي تجاوز كارانه وارد آبهاي كره جنوبي شده و كشتي اونا رو غرق كرده ! شايد اين كره اي هاي بد بخت ( كره شمالي ) به كره اي هاي خوشبخت ( كره جنوبي ) حسوديشون شده و خواستن يه جورايي عقده هاشونو خالي كنند ! :(
[size=9]به نظر من چون عمق استراتژيك كره شمالي خيلي كمه آمريكا ميتونه با موشك باران كردن و بمباران وسيع اونجا به راحتي كل كره شمالي رو شخم بزنه ! اينكار بايد در كمترين زمان انجام بشه و آمريكا بايد تمام توان خودش ، ژاپن و كره جنوبي رو بكار بگيره و با حداكثر قوا به كره شمالي حمله كنه و اجازه واكنش به اونا رو نده ! شما خيلي به موشك هاي كره شمالي و بمب اتمش توجه نكنيد چون بيشتر جنبه تبليغاتي دارن تا عملي ! موشك ها دور بردشون كه بارها و بارها تو تست هاشون سقوط كردن و تازه اگه سقوط نكند فاقد هيچگونه تكنولوژي هستند و به راحتي ميشه با ضد موشك زدشون ! بمب اتمشون هم اگه يكي بزنن سه تا ميخورند ! كره شمالي اگه درست و با برنامه بهش حمله بشه در كمتر از يه هفته ميتونيم پرچم هاي آمريكا رو تو پيونگ يانگ ببينيم كه به احتزاز در اومدن ! دوستان ممكنه آمريكا تو اين راه تلفات سنگيني ام بده اما اطمينان داشته باشيد كه پيروزي مال اوناست ! روسيه با اون همه عظمت و قدرت نظامي جلوي ناتو و آمريكا كم مياره ![/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رهبر کره شمالی اگه بدونه درحال نابودی هست با یک بمب اتمی توکیو یا بوسان (دوستان پوسان غلط هست الان یه 10 سالی میشه کلمه (پ) از زبان کره جنوبی حذف شده) رو هدف قرار میده به این شک نکنید! نمیشه باهاش شوخی کرد! توپخانه کره شمالی هم در عرض نیم ساعت کره جنوبی رو شخم میزنه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي ب نضر من قدرت كره شمالي از جنوبي بيشتره اما از لحاظ نظامي ولي اگر از لحاظ صنعت بخوايم حساب كنيم جنوبي خيلي بالاتره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 89/03/02 خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد این کشور پس از غرق شدن ناو جنگی خود به دنبال صدور قطعنامه جدید بر ضد کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد است. خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام بلند پایه دولت کره جنوبی گزارش داد ما به دنبال روش های تنبیهی دیپلماتیک هستیم زیرا به این نتیجه رسیده ایم که تحریم ها و قطعنامه های موجود کافی نیستند. این مقام افزود وقت آن رسیده است که تصمیم بگیریم گام بعدی را برداریم یا خیر. به گزارش خبرگزاری شین هوا از سئول ، یکی دیگر از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز به ارجاع پرونده ناو جنگی غرق شده به شورای امنیت سازمان ملل متحد و صدور قطعنامه جدید اشاره و تاکید کرد منطقی است که در شورای امنیت قطعنامه ای در این زمینه صادر شود. کره جنوبی هفته گذشته نتایج تحقیقات چند ملیتی را درباره غرق شدن ناو جنگی کره جنوبی در دریای زرد اعلام کرد. این تحقیقات نشان می دهد کره شمالی مسئول غرق شدن ناو جنگی هزار و دویست تنی کره جنوبی در دریای زرد در تاریخ بیست و شش مارس ( ششم فروردین ) بوده است که در جریان آن چهل و شش ملوان جان باختند.
http://beta.iribnews.ir/VMK/Body.aspx?id=668261

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر من من گفتم این یکی از ضعف های تکنولوژی هست که مثلا اگر یک شهر صنعتی هدف قرار بگیره ضرر بیشتری می زنه تا یک شهر کشاورزی یا ماهیگیری من نمی خوام بگم هیچ کس پیشرفت نکنه .
اما این از مشکلات ذاتی فناوری است که لطمات اون هم بالاست مثلا در همین مورد اژدر نیروهای کره شمالی گرانتر بوده یا ناو پیشرفته کره جنوبی اما کی بیشتر ضرر داده تازه کره جنوبی با تمام این هارت و پورت و کمک امریکا و ژاپن و استقرار نیروی دریایی امریکا در منطقه مورد مناقشه حتی قادر به کشف متخاصم خودش نشده این حمله در مرتبه بالاتر زنگ خطری برای اونهاست که کره شمالی بدون جلب توجه وارد منطقه ای می شه عملیات انجام می ده و به راحتی هم از منطقه دور می شه.
مثل قضیه دیده شدن زیردریایی چین در ابهای تایوان در چند ماه پیش و بعد قوس این زیر دریایی و خروج از منطقه بدون اینکه تایوانی ها بتونن این زیر دریایی رو شناسایی یا عکس العملی نشون بدن و فقط در زمانی متوجه این موضوع شدن که خود زیر دریایی بالای اب اومده بود تا پیام خودش رو به تایوانی ها بسونه.
شما از کجا می دونین که کره دیگه مثل گذشته مورد حمایت چین نیست شاید توان نظاممی اونها بسیار فراتر از این چیزی باشه که ما فکر می کنیم.
پول و حمایت هم در زمانی که کره مجبور به تحمل شکستی از ناحیه کره شمالی بشه نمی تونه زیاد در خور توجه باشه به هر حال این کمک سر به فلک می زنه و شاید غرب و بویژه امریکا اصلا دیگه طرحی برای حمایت از این کشور با این همه نیاز احساس نکنن و کره جنوبی هم دیگه فرصتی برای ارز اندام تا اخر عمرش پیدا نکنه.
اما در مورد چین و حمایت اونها از شمالی ها در جنگ کره باید بگم اون زمان چین بر اساس استراتژی میلیشیای مردمی می جنگید و تجهیزات و توان بالایی در فناوری نظامی نداشت اما حالا موضوع کاملا فرق می کنه و حمایت اون زمان بیشتر در تجهیزات ضعیف و نیروی انسانی بود(بیشتر هم در همین نیروهای انسانی به صورت چریک )اما الان چین از فناوری نظامی خوبی برخوردار و راه دور زدن تکنولوژی برتر غرب رو هم یاد گرفتن اگر این چین کنونی به شمالی ها کمک کنه شمالی ها به راحتی می تونن نه تنها برای کره جنوبی بلکه برای ژاپن و امریکا هم یک چالش بزرگ به وجود بیارن.
اما موضوع اصلی در این مورد همون چیزی بود که اشاره کردم و اینکه این حمله بدون شناسایی شدن توسط کره جنوبی و ناو بسیار پیشرفتشون انجام شده و این همون راههای میانبر برای دوور زدن تجهیزات نو و برتر غرب هست که من اشاره کردم حالا این موضوع اعلام می کنه کره این توان رو داره .
در ضمن این حمله ممکنه با هماهنگی چین هم بوده باشه به شکلی که ماجرای زیردریایی چینی اگر در کنار این موضوع قرار بگیره پیامی از ناحیه چین و کره شمالی برای کره جنوبی تایوان ٰژاپن است که در صورت ایجاد بحران حتی امریکا هم توان زیادی برای دفاع از اونها نداره و شاهکارش می تونه نجات نیروهای خودش از صحنه زد و خورد باشه.
این رو هم مد نظر داشته باشین دوستان که کره شمالی یکی از سنگرهای روسیه و چین و در مرحله ای بالاتر ایران در برابر غرب و بویژه امریکا هست و اگر جنگی در بگیره این سه کشور این کشور رو تنها نخواهند گذاشت کما ایکه چین تحمل کشوری امپریالیستی در هماسایگی خودش و روسیه تحمل پایگاهی جدید در منطقه رو نداره و ایران هم این کشور رو سنگری برای دفاع از خودش می دونه که اگر شکست بخوره یکی از زنجیرهای دفاعی خودش رو از دست می ده.
در مورد حملات اتمی هم همین رو بگم شما یه طوری در مورد موشکهای جدید و تکنولژی حرف می زنین که اصلا سوال پیش می اد مگر موشک چیه غیر از اینه که تمام موشکهای با فناوری بالای امروزی در امریکا و روسیه عمده توانایشون در دقت بیشتر هست.
اگر کره شمالی به جایی برسه که بتونه یک موشک رو در فاز پایانی به سرعت 30 ماخ برسونه هیچ پدافندی توانایی رهگیری اون رو نداره و با توجه به کلاهک اتمی اون اصلا دقتی مورد نظر نیست برخورد این موشک حتی به صحراهای امریکا می تونه موجب متلاشی شدن سیستم متزلزل امریکا بشه چه برسه به اینکه به مراکز شهری بخوره که دیگه بدتر .
و این هم باید مد نظر ماباشه که کرهشمالی در مرزهای خودش اینقدر توپ و راکت غیر هوشمند مستقر کرده تا سیستم های پدافندی نتونن هیچ کار خاصی بکنن و اگر این حملات برای مدت چند روز به کره جنوبی ادامه پیدا کنه تمام زیر ساختهای فناوری این کشور رو به ذغال تبدیل می کنه .
و تنها راه نابودی این سشیستم استفاده از بمب اتمی در محل استقرار اونها یا استفاده از هزاران جنگنده برای سرکوب اونها است که اگر قرار باشه کره از سیستم جنگی مثل حزب الله استفاده کنه یعنی ابیاری نی برای امریکا و یعنی زدن جاهایی که چیزی در اونجا نیست.
زیاد خودتون رو اسیر این فیلم های هالیودی نکنین که یک جنگنده یا حضور حضرت رامبو یا جناب مستدام ارنولد پایگاهی تبدیل به خاک می شه.
یک خاطره از یک بنده خدا براتون تعریف کنم.
این بنده خدامی گفت من در زمان جنگ سرباز بودم و در پادگانی خدمت می کردم که افسر فرمانده ما از اون افسرهای مقرراتی زمان شاه ملعون بود ولی بسیار با تجربه و باهوش که توپخانه دشمن به علت دید باز و عدم قدرت ما پادگان رو برای چندین ساعت متوالی مورد حمله توپخانه های قرار داد و ما تنها راه دفاعمون رفتن توی کانال ها و سنگرهایی بود که از قبل به دستور همین فرمانده تهیه کرده بودیم.
بعد از چند ساعت گفت من فکر می کردم که توی این حمله فقط منم که زنده موندم و شدت انفجار و لرزشها 100 درصد همه رو تیکه تیکه کرده اما بعد از اتمام حمله گفت ما سر بلند کردیم دیدیم چیزی از تاسیسات و ساختمانهای پادگان نمونده اما از ما فقط چیزی در حدود 35 نفر بیشتر کشته نشده.
این خاطره رو برای این گفتم که بگم قدرت پشتیبانی نزدیک هوایی و توپخانه برای زدمن تاسیسات زیاده اما برای زدن نفرات و چریکها یک جور هدر دادن مهماته و حالا اگر کره بخواد روش چریکی مثل حزب الله در پیش بگیره می شه بگین چه اتفاقی برای کره جنوبی و امریکا می افته کما اینکه به علت روابط و الطاف اونها در زمان جنگ در حق ما ایرانی ها مشورت فرماندهان ایرانی هم همراه اونها هست. و با توجه به میلیشیای کمونیستی و بسیج مردمی ما تفکرات دفاع مردمی در اسلام و کمونیست اشتراکاتی دارن که این کار رو برای دشمنان کره شمالی سخت تر می کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منابع خبری از صدور دستور آماده باش رهبر كره شمالی به ارتش این كشور برای مقابله با كره جنوبی خبر می دهند.

شبکه خبر، در پی تهدیدهای سئول مبنی بر دست داشتن پیونگ یانگ در غرق كردن كشتی جنگی كره جنوبی، كیم جونگ ایل، رهبر كره شمالی ، ارتش خود را برای مقابله با این تهدید در وضع آماده باش قرار داد.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد: دستور آماده باش رهبر كره شمالی به ارتش چند روز پیش صادر شده است .

بر اساس این گزارش، حزب حاكم در پیونگ یانگ به سازمان ها و نهادهای داخلی دستور داده است ضمن حفظ حالت آماده باش ، راهپیمایی باشكوه راه بیندازند.

با افزایش تنش میان دو كره، كره جنوبی هم دو روز پیش بر آمادگی خود برای دفاع، در صورت تهاجم نظامی كره شمالی تاكید كرد .

رئیس جمهور كره جنوبی، لی میونگ باك، اعلام كرد: كشورش به هر حمله كره شمالی نیز پاسخ خواهد داد .

وی همچنین گفت: كشورش از عبور كشتی های بازرگانی كره شمالی از دالان های دریایی جنوب جلوگیری خواهد كرد و از شورای امنیت نیز تحریم آن كشور را درخواست می كند.

وزیر دفاع كره جنوبی نیز پیش تر اعلام كرده بود كشورش به حمله كره شمالی به ناو این كشور به طور قطع پاسخ خواهد داد .

سخنگوی دولت كره جنوبی هم با ناكافی خواندن تحریم ها و بیانیه های كنونی ضد كره شمالی گفت: كره جنوبی تلاش های خود را برای تنبیه كره شمالی بر ابزارهای سیاسی متمركز خواهد كرد .

تنش میان دو كره در پی انتشار نتایج تحقیق كمیسیون تحقیق بین المللی در خصوص غرق ناو جنگی كره جنوبی در 26 مارس ( ششم فروردین ) در دریای زرد واقع درآب های بین دو كره و مقصر شناخته شدن كره شمالی بالا گرفت .

كمیسیون تحقیق بین المللی علت این حادثه را اقدام كره شمالی در شلیك اژدر به ناو جنگی كره جنوبی اعلام كرد. در این حادثه 46 ملوان جان باختند .

كره شمالی در واكنش به این ادعاها همسایه جنوبی خود را به دروغ پردازی متهم كرد .

كره شمالی با رد نتیجه گزارش بازرسان بین المللی تهدید كرده است در صورت مجازات جامعه بین الملل جنگ به راه خواهد انداخت .

كره شمالی همچنین برای برهم زدن همه توافق های خود با كره جنوبی اعلام آمادگی كرد .

كره شمالی همچنین از كره جنوبی خواسته است كه بدون قید و شرط اجازه دهد بازرسان آن كشور اتهام دست داشتن در غرق كشتی جنگی كره جنوبی را بررسی كند .

[url]http://alef.ir/1388/content/view/73175[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک احتمال دیگر هم هست و ان هم نافرمانی مردم از رهبر کره شمالی در صورت جنگ و سخت تر شدن اوضاع اقتصادی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان این احتمالش نیست یه کشور دیگه اژدرو زده بعد انداخت گردن کره شمالی؟ایا کره شمالی به عهده گرفت کارشو یا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
من که متوجه نمیشم که کره شمالی چرا باید چنین کار خطرناکی بکنه
شاید کره شمالی قدرت به چالش کشیدن کره و هم پیمانانش رو داشته باشه اما چرا با چنین کاری کرده باشه ؟
و[b] مورد دوم اینکه وقتی کره میخواهد چنین کاری را بکند باید چند احتمال رو در نظر بگیرد [/b]
و ان اینکه در هنگام نفوذ به منطقه ناو جنگی شناسایی بشه و اینکه بوسیله هوپیماها و دیگر تجهیزات و سیستمهای شناسایی و و ضد زیر دریایی مورد هدف قرار بگیره و یا اینکه هدف گیریش به خطا بره و باعث هوشیاری ناو شده و منتظر عکس العمل اون بشه و یا اینکه خسارت به کشتی کم باشه یا به عبارتی غرق نشه و بعد از روی شواهد و مدارک کامپیوتری و ...ثابت بشه که کار اونا بوده ...و هر دلیل و احتمال دیگه ای که باعث بشه همه به موضوع پی ببرند و باعث متشنج شدن اوضاع بشه که شد... و در هر صورت باید این احتمال رو در نظر بگیره که اگر عملیات با موفقیت کامل هم انجام بشه و ردی از عملیات کننده بر جای نمونه باز تمام اتهامات طرف کره شمالیه که دشمن کره جنوبی است .پس
پس یا اینکه کره شمالی واقعا با اگاهی کامل از عواقب کار دست به چنین کاری زده و [b]یا اینکه در پشت پرده چنین نیست یعنی اینکه اصلا کره شمالی مسبب نبوده و کار کشور ثالثی باشه که در این بین منفعتی گیرش میاد[/b] که اگر اینطور باشه و کشور ثالثی در میون باشه بطور قطع و بدون شک اون خود امریکاست
اما اگر واقعا کشور ثالثی باشه باید خیلی حساب شده این کار رو کرده باشه .تا در این عملیات ردی بجا نزاره و ناو مجهزیرو با اطمینان کامل و ضریب موفقیت بالا نابود کنه و بعدش هم هیچ کس بهش شکی نکنه..تازه بعدش هم کارشناس میفرسته که بگن بعله کار شمالیه
البته کشور ثالث فقط یه حرف اثبات نشده است .اما بهر حال اگر هم جنگی نشه .تحریمهای متعاقب و شدیدتر از همیشه اون هم برای کشور تحریم زده ای مثل کره شمالی اینقدر عواقب داره که اون رو از این کارش پشیمان کنه (البته اگر واقعا کار خودشون باشه ..که مثل اینکه هست)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.