arash_slayer

تحلیل و پیگیری تحولات کره شمالی و جنوبی

Recommended Posts

باز جلوه ای بی نظیر از دمکراسی در کشور کره شمالی رقم خورد. تبـریـک فراوان
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]والله ، این لکه ی ننگ بشریت در ابتدا مشروعیتش بیشتر از نیمه ی جنوبیش بود . [/quote]
بله مشروعیت از سرتا پاش چکه میکنه.
اگه کره جنوبی را هم گرفته بودن الان مثل نیمه شمالی ، کل شبه جزیره کره به زندان بزرگ تبدیل شده بود.
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SniperElite' timestamp='1394466362' post='369136']
دیپلماسی که میگن یعنی این تشریفاتی مثل آمریکا
یه گاگول را با اوباما رقیب کردن رای نیاورد(که قرار هم بود نیاره) بعد اوباما باز هم شد رئیس جمهور منتخب
اونوقت تو ایران اگه یکی رای بیاره که مورد قبول عده ای نباشه تقلبه!!!!
[/quote]
صرفا چیزی که به شما میگن قرار نیست درست باشه
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 با عذر خواهی از دوستان بابت بحث غیر مرتبط :

 

براساس یک گزارش غیر رسمی منتشر شده توسط آژانس اطلاعات دفاعی ارتش ایالات متحده در سال 2005   ،( DIA (DEFENSE INTELLIGENCE AGENCY ، کره شمالی با احداث یک سد بزرگ در بخش غربی این کشور، و احداث چند سد کوچکتر در پیرامون آن ، و ایجاد کانال های متعدد تا مدار 37 درجه ، قصد داشت در صورت حمله مشترک نیروهای کره جنوبی و ایالات متحده ، با انفجار سدهای کوچکتر پیرامون سد نامپو ، جلوی پیشروی احتمالی این یگانها را گرفته و یا برای تسهیل پیشروی احتمالی ، حجم بزرگی از آب را برای ویران نمودن استحکامات ایجاد شده در بخش جنوبی مرز و همچنین پاکسازی میدان های مین ایجاد شده در سمت جنوبی مرز بسمت جنوب رها نماید .

 

                                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

OO.jpg

 

نمای سد اصلی نامپو

 

 

800px-Namp_o_125_39169E_38_73185N.jpg

 

تصویر ماهواره ای یکی از سدهای فرعی نامپو

 

eee.jpg

 

تصور بنده از شیوه به کار گیری سلاح آب توسط کره شمالی

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحيم

 

از مناقشات گذشته ی دو کره که بگذریم در حدود سه هفته پیش بود که صدا های آرامی از کره جنوبی به گوش رسید ...... داستان از آنجا شروع شد که سه شنبه مورخ 4 اوت 2015 دو سرباز کره جنوبی در حال گشت زنی لب مرز به روی مین رفتند در این حادثه یکی از سربازان دو پای خود و دیگری یک پای خود را از دست داد . کره جنوبی در ابتدا اضحار داشت که شواهدی مبنی بر دست داشتن کره شمالی در این حادثه ندارد .

1436682855354_afp2.jpg

 

اما در روز دوشنبه مورخ 10 اوت یکی از مقامات وزارت دوفاع کره جنوبی اضحار داشت که دولت کره جنوبی "مطمئن است که عامل انفجار، مین‌های کره شمالی بود است که با هدف کشتن کاشته شده بودند." البته کره شمالی این اتهام را نادرست خوانده است.

به گفته مقامات کره جنوبی، همسایگان شمالی آنها به طور پنهانی از مرزی که به شدت محافظت می‌شود رد شده اند و سه مین را در نزدیکی مرز با کره جنوبی کاشته اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی در بیانیه‌ای این اقدام را "نقض بارز توافق نامه‌های غیرتهاجمی بین جنوب و شمال" توصیف کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: "همانطور که بارها هشدار داده بودیم، ارتش ما در اقدامی مشابه و بدون ترحم ارتش کره شمالی را تنبیه خواهد کرد."

منطقه غیر نظامی حائل بین دو کشور یکی از مناطق به شدت محافظت شده در جهان است.

این منطقه مساحتی با عرض ۴ کیلومتر را پوشش می‌دهد و میراثی به جا مانده از جنگ سال ۵۳-۱۹۵۰ کره است که بدون انعقاد معاهده صلح به آتش بس ختم شد.

در جمعه 21 اوت خبرگزار رسمی کره شمالی گزارش کرد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، به نیروهای مستقر در مرز با کره جنوبی دستور داده است از شامگاه جمعه در حالت آماده باش رزمی قرار گیرند.

با اعلام این دستور، شبکه رادیو و تلویزیون کره شمالی پخش موسیقی نظامی و شعارهای جنگی از جمله تهدید به تبدیل پایتخت کره جنوبی به "جوی آتش" را افزایش داده است.

تنش در مرز دو کره پس از آن افزایش یافت که کره جنوبی با استفاده از بلندگوهای مستقر در مرز دو کره، پخش مطالب تبلیغاتی علیه حکومت کره شمالی را از سر گرفت.

15-8-18-104150fa-korea27morda94.jpg
150821080150_korea-loudspeakers_439x549_

در بنجشنبه 20 اوت وزارت دفاع کره جنوبی گفت که واحدهای نظامی کره شمالی مستقر در مرز دو کشور به سوی واحدهای کره جنوبی گلوله توپ شلیک کرده‌اند که با پاسخ توپخانه کره جنوبی مواجه شده است.

کره شمالی شلیک توپ به داخل خاک کره جنوبی را تکذیب کرده اما مقامات جنوب این ادعا را "مضحک" خوانده‌اند. برخی منابع گفته اند که احتمال دارد کره شمالی بلندگوهای نصب شده در مرز را هدف قرار داده باشد.

کره شمالی به کره جنوبی تا شامگاه امروز شنبه 22 اوت مهلت داده است تا بلندگوهای مرزی را، که پس از یازده سال خاموشی بار دیگر به پخش تبلیغات سیاسی پرداخته‌، از منطقه مرزی خارج کند. از این بلندگوها برای تبلیغ شرایط زندگی در کره جنوبی و "افشاگری" در مورد وضعیت کره شمالی استفاده می‌شده است. نظامیان کره شمالی مستقر در مناطق مرزی در معرض این تبلیغات قرار دارند.

خبرگزاری کره شمالی گفته است که "فرماندهان نظامی به منطقه اعزام شده‌اند تا برای عملیات تهاجمی علیه تجهیزات جنگ روانی کره جنوبی و توقف فعالیت آنها آماده شوند."

همزمان، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع دولتی که از آنها نام نبرده گفته است که تجهیزات تجسسی کره جنوبی و آمریکا شواهدی از حرکت خودروهای حامل سکوهای پرتاب موشک‌های کوتاه و میان برد در منطقه داخل مرز کره شمالی گزارش کرده‌اند. در کره جنوبی، چند صد نفر از ساکنان مناطق مرزی تخلیه شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی هشدار داده است که کره شمالی باید "از هرگونه اقدام شتاب‌زده" خودداری ورزد و در غیر اینصورت "به شدت تنبیه خواهد شد." وی گفته است که ارتش کره جنوبی در بالاترین سطح آمادگی رزمی قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان، مردم کره جنوبی به تهدیدها و حملات لفظی کره شمالی عادت دارند و معمولا آنها را چندان جدی نمی‌گیرند اما این نخستین بار در سال‌های اخیر است که کره شمالی تا حد تعیین ضرب الاجل برای جمع آوری بلندگوهای مرزی پیش رفته و در صورت خودداری کره جنوبی از تن دادن به این ضرب الاجل، مشخص نیست که حکومت کره شمالی چه واکنشی خواهد داشت.

طی روزهای اخیر، مناطق مختلف کره جنوبی شاهد تظاهرات اعتراضی علیه رهبر کره شمالی و سیاست هسته‌ای و نظامی او بوده است.

کره شمالی تهدید کرده است که برای از بین بردن بلندگوهای تبلیغاتی کره جنوبی، به سمت این کشور تیراندازی خواهد کرد.

کره جنوبی نیز گفته است که به شدت مقابله به مثل خواهد کرد و جت های جنگنده خود را در مناطق مرزی به پرواز درآورده است.

 

چند ساعت پیش "22 اوت" با تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، مقام‌های کره شمالی و کره جنوبی قرار است برای جلوگیری از رویارویی در مرزهای دو کشور، با هم مذاکرات اضطراری داشته باشند.

1801553.jpg

 

 

ادامه دارد ......

اختصاصی سایت : Military.ir

ویرایش شده در توسط Sami1993
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیروز 21 اوت  وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: صبح امروز "21 اوت" نیروهای نظامی کره جنوبی یکی از موشک های کره شمالی که احتمالاً از نوع راکت بوده را شناسایی کردند.

این بیانیه تصریح می کند که دراقدامی تلافی جویانه، کره جنوبی نیز با ده ها گلوله توپ ۱۵۵ میلیمتری نقطه ای که از آن کره شمالی به شلیک موشک اقدام کرده بود را گلوله باران نمود.

هنوز هیچ گزارشی از تلفات احتمالی به دنبال این درگیری مخابره نشده است ...

ویرایش شده در توسط GMozafarian

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبرگزاری کی سی ان ای کره شمالی روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد، چنانچه جنگی در شبه جزیره کره با حضور آمریکا درگیرد، پیونگ یانگ در یک حمله و حتی از نوع هسته ای آن، طومار دشمن را در هم می پیچد.

در این گزارش آمده است: از آنجایی که کره شمالی برای مقابله با هر نوع جنگ و شرارت های دشمن منطقه ای و بین المللی آمادگی کامل رزمی و تدافعی دارد. این گزارش افزوده است: وقوع هر جنگ قطعی در این منطقه به منزله نابودی کامل دشمن، برچیدن منبع شرارت در منطقه و سرانجام اعاده کامل صلح در این منطقه خواهد بود.
براساس این گزارش، ارتش کره شمالی برای مقابله با هرگونه تهاجمی آمادگی کامل دارد و حتی با تسلیحات هسته ای مواضع دشمن را به دریایی از آتش و خون تبدیل کرده و با یک حمله صلح کامل و نهایی را به منطقه بازگرداند.
در ادامه این گزارش آمده است: دشمن بداند، چنانچه همه جوانب امر را در نظر نگیرد با جنگی روبه رو خواهد شدد که شرارت را به طور کامل از منطقه ریشه کن خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، این رجرخوانی ها در حالی صورت می گیرد که مقامات دو کره پس از بی نتیجه ماندن دور نخست مذاکرات صلح شبه جزیره کره در 'پان مون جوم' کره جنوبی موافقت کردند که دور دوم این مذاکرات راهبردی را امروز ادامه دهند.
دور نخست مذاکرات از دیروز به طور اضطراری پس از پایان ضرب الاجل کره شمالی به کره جنوبی برای پایان بخشیدن به تنش های جدید میان دو کشور و جنگ تبلیغاتی و روانی مرزی بدون هیچ نتیجه خاصی برای استقرار صلح در این شبه جزیره پایان یافت.
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پارک گوئن های، رئیس جمهور کره جنوبی گفته است که تا زمانی که کره شمالی برای کارگذاری مین‌هایی که در مرز دو کشور منجر به زخمی شدن دو سرباز کره جنوبی شده، عذرخواهی نکند به پخش برنامه‌های تبلیغاتی خود علیه همسایه شمالی‌اش ادامه خواهد داد.

کره شمالی هم تهدید کرده که برای متوقف کردن این برنامه‌ها متوسل به زور خواهد شد.

مذاکرات برای کاهش تنش میان دو کشور دیشب (یکشنبه، ۲۳ اوت) برای دومین روز متوالی ادامه داشت.

نیروهای نظامی دو کره در پی تبادل آتش در مرز میان دو کشور در وضعیت آماده‌باش قرار دارند.

با این حال کره شمالی مین‌گذاری در مرز را تکذیب کرده است و همچنان ادعای تیراندازی در روز پنجشنبه هفته گذشته به سوی کره جنوبی را رد می‌کند.

 

150823095144_korea_640x360_n_nocredit.jp

 

150823095233_korea_624x351_n_nocredit.jp

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه جنگی اتفاق بیفته در کمال تعجب بیشترین نفع رو مردم کره شمالی می بره از دست این حکومت کثیف کمون ها راحت میشن

  • Upvote 9
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در اقدامی بی سابقه از زمان جنگ دو کره در شصت سال پیش، به طور ناگهانی بیش از ۵۰ زیردریایی کره شمالی پایگاهای

خود رو به مقصد دریای ازاد ترک کرده اند و از دید و رصد ارتش کره جنوبی و امریکا خارج شده اند که پیامش

یعنی کره شمالی برای جنگ آماده میشه تا در زمان جنگ زیردریایی ها هم در پایگاه های خودشون نباشند تا آسیب نبینند

و هم این ناوگان عظیم زیردریایی بنادر و کشتی رانی کره جنوبی و احتمالا ژاپن رو نابود کنند.

 

منبع

 

امیدوارم خداوند هر چه زودتر شر این حکومت خونخوار و فاسد کمونیستی رو از سر مردم کره شمالی و دنیا کم کنه.

  • Upvote 16
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده) · مخفی شده توسط MR9، 16 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 16 دی 1394 - دلیلی ارایه نشده است
به گفته ی مقامات کره ی شمالی این کشور بمب هیدروژنی خودشو با موفقیت آزمایش کرد حتی چین هم در جریان این آزمایش قرار داده نشده نبود ژاپن و کره ی جنوبی اعلام کردن این اقدام پیونگ یانگو بی پاسخ نمیگذارن ویرایش شده در توسط alonboy

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

به گزارش مشرق، کره شمالی امروز صبح علیرغم مخالفت آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، یک ماهواره مخابراتی را با استفاده از یک موشک دوربرد با موفقیت در مدار زمین قرار داد.

در تصاویر منتشره توسط تلویزیون دولتی این کشور، کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی از پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره به شدت ابراز شادمانی می‌کند.

 

تصاویر:

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02428/kim-cig_2428022b.jpg

http://s1.ibtimes.com/sites/www.ibtimes.com/files/styles/v2_article_large/public/2012/12/13/north-korean-rocket-launch.JPG

https://i.ytimg.com/vi/_G9aEvsof4w/maxresdefault.jpg

 

امروز به درخواست آمریکا نشست شورای امنیت پشت درهای بسته در نیویورک برگزار میشود.

همچنین سازمان ملل اقدام کره شمالی در خصوص پرتاب ماهواره به فضا را محکوم کرد...

 

منبع : CNN

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

North Korea Disables Emergency Communication Links With South

 

 

کره شمالی خط ارتباطی موارد حساس { خط قرمز} با کره جنوبی را قطع کرد این تصمیم کره شمالی به دلیل خارج شدن کره جنوبی از تاسیسات صنعتی مشترک در مرز دو کشور و انتقاد های کره جنوبی از پرتاب ماهواره بر کره شمالی انجام گرفت

 

http://sputniknews.com/asia/20160211/1034566820/north-korea-emergency-communication.html?utm_source=https%3A%2F%2Ft.co%2FAHhQe9aBEx&utm_medium=short_url&utm_content=aByA&utm_campaign=URL_shortening


 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.