arash_slayer

تحلیل و پیگیری تحولات کره شمالی و جنوبی

Recommended Posts

 

وان کره شمالی درو چه فرض میکنید برای ضربه زدن به کشوری غیر کره جنوبی؟ توان کشوری مثل ژاپن که از درگیری نظامی با چین واهمه ای رو نداره در چه حد فرض میکنید؟

خسارتی که کره شمالی میتونه بزنه بیشتر ازخسارت سونامیه؟ شلیک چند موشک (اگه بتونه ادامه بده) مردم زاپن رو می ترسونه یا تاسیاسات این کشور رو مختل میکنه؟

 

شما فرضت اشتباه هست و در نتیجه ، نتیجه گیری اشتباهی می کنی ... کره ی شمالی با یک جنگ خانمان سوز می تونه توازن قوا رو در شرق آسیا بهم بزنه ...

یکی از مهمترین راهبردهای آمریکا در شرق آسیا استفاده از کشورهای منطقه برای کنترل چین می باشد ، دوتا از مهمترین این کشورها هم ، کره ی جنوبی و ژاپن هستند ، حالا اگه کره ی شمالی با توپخانه ی قدرتمندش کره ی جنوبی رو فلج کنه ( برای فلج کردن کره ی جنوبی فقط نیاز به توپخانه و توان راکتیش داره نه بیشتر ) و با حملات موشکی به خاک ژاپن و ایضا حمله ی اتمی ، ژاپنی ها رو مشغول کنه ، اونوقت کار برای چینی ها خیلی راحت می شه ...

اگه همه چیز به همین راحتی بود که شما عرض می نمودی ، آمریکا و همپیمانانش خیلی وقت پیش این دندان لق رو کشیده بودن ...

 

آمریکا ، خدا نیست !

ویرایش شده در توسط swordman
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 19 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 19 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است

متاسفانه بعضی از کاربرا بدون اینکه زحمت مطالعه چند پست رو بخودشون بدن، بدون اینکه حتی در جریان یک بحث رخ داده شده باشند و حتی بدون زمینه اطلاعات نظامی شروع به خودنمایی میکنند...

 

اما بنا به شناخت نسبی بوجود اومده تا زمان ادامه بحث توسط کاربرایی که قصدشون بحث هست نه عرض اندام بی مورد باید صبر پیشه کرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 19 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 19 اسفند 1394 - دلیلی ارایه نشده است

متاسفانه بعضی از کاربران زمانی که جواب ندارند ، فرافکنی می کنند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

 

فتو کلیپ بازدید کیم جونگ اون از سرجنگی هسته ا ی مینیاتوری

 

 

صد البته این اولین بار نیست که از سلاح اتمی کوچک خبر میده کره شمالی.

 

سال 1392 (2 سال پیش) هم خبر مشابه ای رو داشتیم:

کره شمالی: برای جنگ با آمریکا، سلاح اتمی کوچک‌ تر و سبک‌تر هم داریم

 

 

در مورد ژاپن:

دوسال پیش در تنشهایی مشابه اقدام ژاپن استقرار 4 ناوشکن ژاپنی مجهز به موشک های sm-3 بود که در دریای ژاپن بین کره جنوبی و ژاپن مستقر شدند آماده بودند هر موشکی که در اون سمت به پرواز در میاد رو در فاز میانی مورد اصابت قرار بدند.

مورد بعد اینه که ژاپن اقدام به استقرار سیستم ضد موشکی Patriot PAC-3 کرده و این روند همچنان در حال گسترشه.

 

این ها نمونه هایی از توانایی دفاعی ژاپن بود که در برابر موج اول حملات هم امادگی خودش رو افزایش میده. اما ژاپن تنها در چند سیستم ضد موشک خلاصه نمیشه. وقتی بهش حمله بشه اون هم اجازه حمله متقابل پیدا میکنه و با توجه به توان هواییش به سرکوب پایگاههای نظامی و دریایی و موشکی اقدام میکنه.

 

زیر این فشار هوایی آیا کره شمالی هنوز میتونه روزانه دهها موشک بالستیک حداقل میان برد روانه ژاپن کنه که شاید تعدادیش ازپدافند بتونه عبور کنه؟! آیا مساحت کوچک کره شمالی در نظر گرفته شده؟

 

مسئله سخت تر میشه وقتی ببینیم فقط ژاپن نیست و موشک پرانی ها باید به سمت کره هم باشه...

 

حالا در این کشمکش اگه صدتا موشک هم موفق بشن زیر گشت هوایی و بمباران سکوهای پرتاب موشک پنهانی شلیک شده و  از دیوار دفاعی رد شده و به ژاپن اصابت کنند آیا کمر ژاپن رو میشکنه؟

 

 

نکته بعد؛ چرایی عدم حمله تا این لحظه

 

1- همونطور که عرض کردم در چند پست قبل باید هر حمله ای به کره شمالی با اجازه چین باشه. و این اجازه رو چین وقتی میده که خود کره شمالی مصبب و شروع کننده یک جنگ وسیع باشه چرا که جامعه جهانی واکنشش در بابر حمله به زاپن و کره جنوبی بسیار تند خواهد بود و چین در اون زمان دیگه نقش مخالف حمله به کره شمالی رو ایفا نمیکنه ... اما اگه الان تصمیم گرفته بشه به کره شمالی حمله بشه نیازمند رودرویی با چین هست بدون این که کشورهای دیگه قانع بشن از ضرورت این رویارویی

 

2- بعد از جنگ چیزی که میمونه موج پناهنده ها و جنگ زده های کره شمالی در همسایگی کره جنوبیه... قطعاً پناه دادن و سر و سامان دادن به این موج گسترده و فقیر و درمانده فشار اقتصادی و اجتماعی زیادی به کره جنوبی میاره که خودش هم در جنگ اسیب دیده. بنابراین تا زمانی که کره شمالی در پیله خودش باقیه و کاری بکار کسی نداره با حفظ و تقویت تحریمها مسیر فشار رو ادامه میدند مگر اینکه خود کره شمالی بخواد تغییر مسیر ایجاد کنه

 

نکته آخر؛ توپخانه و راکت اندازها

قطه به یقین در موج اول کره شمالی اقدام به شلیک صدها و شاد هزاران راکت و گلوله توپ میکنه...اما ایا این حجم قابل تکرار شدن هست؟

آیا فعالیت ها مرزی که در هر لحظه در حال رصد شدن دقیقه و هر تحرک و محل استقرار وسایلی مانند توپ و راکت انداز ثبت میشه بعد از شروع به فوریت زیر اتش متقابل نیروی هوایی و زمینی کره جنوبی و امریکا قرار نمیگیره؟ چند درصد اون توپها سالم باقی میمونن در این تقابل؟

 

و راکت پرانی های پراکنده چقدر میتونه ادامه پیدا کنه وقتی ریشه زده بشه و لجستیک قطع شده باشه؟ و این اثر ویرانگر در چه حده؟

 

در نهایت من قبلاً هم گفتم (هرچند کسی که نخواد ببینه نمبینه) که این جنگ برای همسایگان کره شمالی هزینه خواهد داشت اما وقتی حمله از طرف کره شمالی باشه اونها می تونند از پس  این هزینه بر بیان.

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

ممنون که معقول بحث رو ادامه می دید.

برای اینکه خیلی نقل قول نشه پشت سرهم بعضی از نکات رو عرض میکنم.

 

 

 

 

3- مورد توان جاسوسی رو دست کم نباید گرفت خصوصاً در اون قسمت که عرض کردم اهداف رو مشخص کردن.

یادآوری میکنم شهادت سردار تهرانی مقدم نابغه موشکی ایران رو که چقدر ضرر زد و به عقب انداخت رنامه ها رو (به گفته اعضای متعدد در همین سایت)

و باز یادآوری میکنم شهادت شهدای هسته ای و همینطور ماجرای شهرام امیری و ...

 

این ها رو یادآور شدم که بهتر توضیح داده باشم وقتی عرض میکنم مراکز تصمیم گیری و افراد نظامی سیاسی مهم رو در موج اولیه حملات مورد هدف قرار میدن، چه نوع ضرر و زیانی مدنظرمه

 

وقتی جنگ داخلی شروع بشه وتعداد زیادی افراد مهم کشته شده باشن ...

وقتی کمبود منابع از جمله سوخت غوغا میکنه و امنیت و اسایشی که برنامه های موشکی الان دارند از بین بره...

در این شرایط نمیشه قاطعانه گفت حتی اگه غرب پیگیر حملات نشه و رها کنه کره شمالی رو اونها میتونن به سرعت ریکاوری کنند شرایط نظامیشون رو. خصوصاً زمانی که دیگه بحث تحریم نیست و بعد از جنگ محاصره کامل برقرار میشه.

 

5- زمانی که مردم کره شمالی بشنوند که مرزها بر روی اونها باز شده. دیگه اسیر نیستند و میتونند انتخاب کنند. قطعا دودستگی و دوگانگی در کنار اپزسیونی که اون کشور به سمت جنگ داخلی میکشه شرایط سختی رو برای مراکز کوچک کمونیستی رقم میزنه

 

آیا اونها باید همون نیروهای مستقل رو برای کنترل مردم بکار بگیرند؟ آیا به بازسازی سریع مراکز نظامی بپردازند؟ آیا وارد مسایل تشکیل حکومت بشن ودر پی جنگ با اپوزسیون در بیان؟ یا باید نیروهاشون رو در مرزها برای جنگ با غرب و کره جنوبی نگه دارن؟

حرکت احتمالی مردم رو چطور پیش بینی میشه کرد؟ آیا اگه قحطی هم نشه (که قطعا میشه) باز فکر باز شدن مرزها در چین یا کره جنوبی و ریخته شدن تصاویر مردمی که دارن ازاد و خوشحال زندگی میکنن بر فراز شهرها و روستاها هیچ اثری روی مردم نمیزاره؟

 

6- در مورد زیر دریایی ها تا جایی که خاطرم هست زیردریایی غیر هسته ای پیشرفته ای مثل دلفین که در اختیار اسرائیله میتونه تا یک هفته زیر آب به انجام عملیات بپردازه. دیگه خودتون مشخصات رو مقایسه کنید میبینید که زیر دریایی های کره شمالی در جایگاه دفاع میتونن ظاهر بشن نه تهاجم به دوردست. خصوصا با در نظر گرفتن قدیمی بودن اونها. (همین ها هم که دارند از صدقه سر شوروی و حکومت تند چین در بیش از نیم قرن پیشه. کمک هایی که پیوسته به کره شمالی از طرف شوروی برای جلوگیری از نفوذ غرب میشد)

 

 

7- اما در مورد هزینه ای که غرب پرداخت میکنه...

توان کره شمالی درو چه فرض میکنید برای ضربه زدن به کشوری غیر کره جنوبی؟ توان کشوری مثل ژاپن که از درگیری نظامی با چین واهمه ای رو نداره در چه حد فرض میکنید؟

خسارتی که کره شمالی میتونه بزنه بیشتر ازخسارت سونامیه؟ شلیک چند موشک (اگه بتونه ادامه بده) مردم زاپن رو می ترسونه یا تاسیاسات این کشور رو مختل میکنه؟

 خواهش می کنم شما خودتان بزرگوارید ما را هم به بزرگواری می بینید

 

1- وقتی دولت مرکزی از هم بپاشه دیگه صحبت از نیروهای سیاسی در سطح شهر کوچک و روستا و مراکز کوچیک در سطح بین الملل جایی نداره. یادمون باشه بین همین حزب چقدر نزاع و خون ریزی برای رسیدن به قدرت وجود داره.(نمونش قتل های خانوادگی در بدو به قدرت رسیدن دیکتاتور جوان فعلی)

بنابراین بعد از هدف قرار گرفتن افراد ذی النفوذ و مراکز سیاسی نظامی پر قدرت بقیه مشکلی ندارن. اونها برای اتحاد دوباره و تشکیل دولتی که شکست خورده و یکپارچگی ارتشش در هم ریخته به قدر کافی قوی نیستن.

حتی اگه حرکت اپوزسیونی و مخالف دیکتاتوری در شهرهای بزرگ به وجود بیاد غرب با حمایت لجستیک و نظامی اون درگیری رو تبدیل به جنگ داخلی خواهد کرد.

 

همین بحث امکان زدن راس حکومت جای سوال دارد ؟

بعید می دانم که بشود دیکتاتور جوان را کشت یا از جانشین شدن کسی و ادامه حکومت جلوگیری کرد

از این نظر تداوم روند درگیری در مورد کره شمالی حتما نیاز است و نمی شود طی چند هفته جنگ را تمام کرد

بویژه که کشتن یک فرد یک چیز است و انتقال خبر مرگ او در کشور کره شمالی یک حرف دیگر 

در حمله به عراق صدام حسین به عنوان رهبر عراق با همه تدابیر آمریکایی ها حتی با وجود اشغال کشور بعد از مدت ها پیدا شد پس زدن رهبر کشور به راحتی ممکن نیست

 

در مورد طالبان ما دیده ایم که خبر مرگ رهبرشان با چند ماه تاخیر اعلام شد

 

2- باز هم و بازهم یاداور میشم که حملات از نوع تصرف مواضع زمینی نیست.

کره شمالی اقدام به حمله موشکی کرده و الان غرب در جوابش شهرهای این کشور رو زیر بمباران شدید میگیره. این بمباران ها برای از هم گسیختن مواضع ارتش برای جلوگیری کردن به ادامه حملاتش کافیه.

پس اولین و مهمترین حرکت غرب از بین بردن اهداف نظامی و هسته ای برای رفع حملات و تهدیداته. اهدافی که بشدت مورد رصد و پیگیری هستن.

 

 

این هم یکی از مشکلات است

خیلی از روستا ها ره شمالی قابلیت شلیک موشک دارند 

بعضی اصلی و بعضی فرعی اند 

و تشخیص این مطلب به راحتی ممکن نیست و  نیاز به درگیری با خیلی اهداف را ایجاد می کند 

 

در مجموع برای جنگ احتمالی باید اهداف قابل دسترسی و قابل اتکایی تعریف کرد 

برای مثال عربستان یمن را می کوبد یمنی که هیچی ندارد ولی نتیجه را می بینیم 

3- مورد توان جاسوسی رو دست کم نباید گرفت خصوصاً در اون قسمت که عرض کردم اهداف رو مشخص کردن.

یادآوری میکنم شهادت سردار تهرانی مقدم نابغه موشکی ایران رو که چقدر ضرر زد و به عقب انداخت رنامه ها رو (به گفته اعضای متعدد در همین سایت)

و باز یادآوری میکنم شهادت شهدای هسته ای و همینطور ماجرای شهرام امیری و ...

 

این ها رو یادآور شدم که بهتر توضیح داده باشم وقتی عرض میکنم مراکز تصمیم گیری و افراد نظامی سیاسی مهم رو در موج اولیه حملات مورد هدف قرار میدن، چه نوع ضرر و زیانی مدنظرمه

 

وقتی جنگ داخلی شروع بشه وتعداد زیادی افراد مهم کشته شده باشن ...

وقتی کمبود منابع از جمله سوخت غوغا میکنه و امنیت و اسایشی که برنامه های موشکی الان دارند از بین بره...

در این شرایط نمیشه قاطعانه گفت حتی اگه غرب پیگیر حملات نشه و رها کنه کره شمالی رو اونها میتونن به سرعت ریکاوری کنند شرایط نظامیشون رو. خصوصاً زمانی که دیگه بحث تحریم نیست و بعد از جنگ محاصره کامل برقرار میشه.

 

 

 

صحبت شما دقیقا مطلب حلقه های واردن است سلسله الویت های اهداف 

واین دقیقا سیستمی است که آمریکایی ها در جنگ پیاده می کنند و خیلی موثر هم است 

ولی باز مشکل این است سیستم دفاعی و پدافند غیرعامل کره شمالی دقیقا بر اساس همین تئوری خود را سازمان داده است و ضد سیستم حلقه واردن عمل می کند 

http://infographics.ir/uploads/posts/2012-05/1336328340_5ring-of-warden-infographic_l.jpg

در حلقه واردن بدن دشمن مثل بدن انسان یا یک پستاندار درنظر گرفته شده است 

ولی کره شمالی خود را از حالت بدن انسان به بدن ستاره دریایی تغییر داده است 

که مغزی ندارد و اگر بخشی از آن را قطع کردی می تواند مجزا رشد کند 

بحثش طولانی است 

 

 

6- در مورد زیر دریایی ها تا جایی که خاطرم هست زیردریایی غیر هسته ای پیشرفته ای مثل دلفین که در اختیار اسرائیله میتونه تا یک هفته زیر آب به انجام عملیات بپردازه. دیگه خودتون مشخصات رو مقایسه کنید میبینید که زیر دریایی های کره شمالی در جایگاه دفاع میتونن ظاهر بشن نه تهاجم به دوردست. خصوصا با در نظر گرفتن قدیمی بودن اونها. (همین ها هم که دارند از صدقه سر شوروی و حکومت تند چین در بیش از نیم قرن پیشه. کمک هایی که پیوسته به کره شمالی از طرف شوروی برای جلوگیری از نفوذ غرب میشد)

 

 

این یک مورد را باید با مدرک نشان بدهم که فعلا مستنداتم در دسترس نیست 

ولی بصورت کلی همین را بگم که در زمان جنگ جهانی دوم زیردریایی های آلمان با انجام تغییراتی به قاره آمریکا رفتند به ژاپن رفتند، وارد خلیج فارس هم شدند 

در تسلیم آلمان نازی بعضی زیردریایی های آلمان یک ماه زیرآب بودند تا به آرژانتین رسیدند 

 

با یک برنامه ریزی درست و حساب آذوقه و سوخت با زیردریایی هایی نظیر غدیر خودمان به راحتی می شود از کره شمالی به آمریکا رسید حتی بدون یک بار بروی سطح آمدن 

(این قابل اثبات است فقط باید تغییراتی در زیردریایی لحاظ شود )

 

لیست زیردریایی های کره مطابق ویکی پدیا 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_active_North_Korean_ships

 

این هم یکی مدل پر تعداد در کره 

https://en.wikipedia.org/wiki/Romeo-class_submarine

 

7- اما در مورد هزینه ای که غرب پرداخت میکنه...

توان کره شمالی درو چه فرض میکنید برای ضربه زدن به کشوری غیر کره جنوبی؟ توان کشوری مثل ژاپن که از درگیری نظامی با چین واهمه ای رو نداره در چه حد فرض میکنید؟

خسارتی که کره شمالی میتونه بزنه بیشتر ازخسارت سونامیه؟ شلیک چند موشک (اگه بتونه ادامه بده) مردم زاپن رو می ترسونه یا تاسیاسات این کشور رو مختل میکنه؟

 

 

به جز کره جنوبی تنها ژان آسیب جدی خواهد دید ، چون آمریکا دور از صحنه نبرد است 

ولی بله همان برنامه ای که ما برای کشورهای حاشیه خلیج فارس درصورت اشتباه در محاسبات در نظر گرفته ایم آنها برای ژاپنی ها در نظر دارند ، مسلما ژاپن صاف نمی شود ولی هزینه ی گزافی می پردازد

چون شلیک هزاران موشک است 

 

بنادر و فرودگاه های ژاپن هدف اصلی هستند

نیروگاه ها و پتروشیمی ها، بویژه تاسیسات هسته ای 

انبارهای و مخازن سوخت 

 

مخابرات، کارخانه های تولیدی 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان یکجوری میبرن و میدوزن که گویا دستیابی یک کشور (از اتفاق دشمن آمریکا) به سلاح هسته ای و تکنولوژی کلاهک هسته ای باعث نقصان در قدرت کشور مذکور و اسباب آسیب پذیری سازمان دفاع اون هست و نه منشاء قدرت و بازدارندگی، حالا اگر کره جنوبی چنین دستآوردهایی می داشت یحتمل نتیجه گیری عزیزان هم ۱۸۰ درجه تفاوت میکرد.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

دوستان یکجوری میبرن و میدوزن که گویا دستیابی یک کشور (از اتفاق دشمن آمریکا) به سلاح هسته ای و تکنولوژی کلاهک هسته ای باعث نقصان در قدرت کشور مذکور و اسباب آسیب پذیری سازمان دفاع اون هست و نه منشاء قدرت و بازدارندگی، حالا اگر کره جنوبی چنین دستآوردهایی می داشت یحتمل نتیجه گیری عزیزان هم ۱۸۰ درجه تفاوت میکرد.

 

 

بمب اتم باعث افت نیست ولی تغییر شگرفی ایجاد نمی کند 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشکل شما اینه که فرض رو بر مهاجم بودن کره ی شمالی نهادید ...
علاوه بر این با نابود شدن زیرساخت های کره ی جنوبی ، عملا فرودگاهی برای حمله موثر به کره ی شمالی نمی مونه ....

علاوه بر این درسته که ژاپن ناو داره ولی ک.ش هم توان ضد دریای مناسبی داره ...

در ضمن ک.ش سامانه های ضدهوایی نسبتا خوبی هم داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

 خواهش می کنم شما خودتان بزرگوارید ما را هم به بزرگواری می بینید

 

همین بحث امکان زدن راس حکومت جای سوال دارد ؟

بعید می دانم که بشود دیکتاتور جوان را کشت یا از جانشین شدن کسی و ادامه حکومت جلوگیری کرد

از این نظر تداوم روند درگیری در مورد کره شمالی حتما نیاز است و نمی شود طی چند هفته جنگ را تمام کرد

بویژه که کشتن یک فرد یک چیز است و انتقال خبر مرگ او در کشور کره شمالی یک حرف دیگر 

در حمله به عراق صدام حسین به عنوان رهبر عراق با همه تدابیر آمریکایی ها حتی با وجود اشغال کشور بعد از مدت ها پیدا شد پس زدن رهبر کشور به راحتی ممکن نیست

 

در مورد طالبان ما دیده ایم که خبر مرگ رهبرشان با چند ماه تاخیر اعلام شد

 

این هم یکی از مشکلات است

خیلی از روستا ها ره شمالی قابلیت شلیک موشک دارند 

بعضی اصلی و بعضی فرعی اند 

و تشخیص این مطلب به راحتی ممکن نیست و  نیاز به درگیری با خیلی اهداف را ایجاد می کند 

 

در مجموع برای جنگ احتمالی باید اهداف قابل دسترسی و قابل اتکایی تعریف کرد 

برای مثال عربستان یمن را می کوبد یمنی که هیچی ندارد ولی نتیجه را می بینیم 

 

 

صحبت شما دقیقا مطلب حلقه های واردن است سلسله الویت های اهداف 

واین دقیقا سیستمی است که آمریکایی ها در جنگ پیاده می کنند و خیلی موثر هم است 

ولی باز مشکل این است سیستم دفاعی و پدافند غیرعامل کره شمالی دقیقا بر اساس همین تئوری خود را سازمان داده است و ضد سیستم حلقه واردن عمل می کند 

http://infographics.ir/uploads/posts/2012-05/1336328340_5ring-of-warden-infographic_l.jpg

در حلقه واردن بدن دشمن مثل بدن انسان یا یک پستاندار درنظر گرفته شده است 

ولی کره شمالی خود را از حالت بدن انسان به بدن ستاره دریایی تغییر داده است 

که مغزی ندارد و اگر بخشی از آن را قطع کردی می تواند مجزا رشد کند 

بحثش طولانی است 

 

 

 

این یک مورد را باید با مدرک نشان بدهم که فعلا مستنداتم در دسترس نیست 

ولی بصورت کلی همین را بگم که در زمان جنگ جهانی دوم زیردریایی های آلمان با انجام تغییراتی به قاره آمریکا رفتند به ژاپن رفتند، وارد خلیج فارس هم شدند 

در تسلیم آلمان نازی بعضی زیردریایی های آلمان یک ماه زیرآب بودند تا به آرژانتین رسیدند 

 

با یک برنامه ریزی درست و حساب آذوقه و سوخت با زیردریایی هایی نظیر غدیر خودمان به راحتی می شود از کره شمالی به آمریکا رسید حتی بدون یک بار بروی سطح آمدن 

(این قابل اثبات است فقط باید تغییراتی در زیردریایی لحاظ شود )

 

لیست زیردریایی های کره مطابق ویکی پدیا 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_active_North_Korean_ships

 

این هم یکی مدل پر تعداد در کره 

https://en.wikipedia.org/wiki/Romeo-class_submarine

 

 

به جز کره جنوبی تنها ژان آسیب جدی خواهد دید ، چون آمریکا دور از صحنه نبرد است 

ولی بله همان برنامه ای که ما برای کشورهای حاشیه خلیج فارس درصورت اشتباه در محاسبات در نظر گرفته ایم آنها برای ژاپنی ها در نظر دارند ، مسلما ژاپن صاف نمی شود ولی هزینه ی گزافی می پردازد

چون شلیک هزاران موشک است 

 

بنادر و فرودگاه های ژاپن هدف اصلی هستند

نیروگاه ها و پتروشیمی ها، بویژه تاسیسات هسته ای 

انبارهای و مخازن سوخت 

 

مخابرات، کارخانه های تولیدی 

 

 

با تشکر

ادب شما در نوشتار ذوق مباحثه رو در ادم زنده میکنه

 

 

 

همین بحث امکان زدن راس حکومت جای سوال دارد ؟

بعید می دانم که بشود دیکتاتور جوان را کشت یا از جانشین شدن کسی و ادامه حکومت جلوگیری کرد

از این نظر تداوم روند درگیری در مورد کره شمالی حتما نیاز است و نمی شود طی چند هفته جنگ را تمام کرد

بویژه که کشتن یک فرد یک چیز است و انتقال خبر مرگ او در کشور کره شمالی یک حرف دیگر 

در حمله به عراق صدام حسین به عنوان رهبر عراق با همه تدابیر آمریکایی ها حتی با وجود اشغال کشور بعد از مدت ها پیدا شد پس زدن رهبر کشور به راحتی ممکن نیست

 

در مورد طالبان ما دیده ایم که خبر مرگ رهبرشان با چند ماه تاخیر اعلام شد

 

اصولا ساختار اصلی حکومت در فرد خلاصه نمیشه ... طیف وسیعی از سران تاثیر گذار وجود دارند که فرار یا پنهان شدن هرکدوم به منظور پیدا نشدن مکانشون در مقطع زمانی خلاً قدرت میاره.

در عراق هم این مورد دیده شد. در مقطعی تمام سران بعث پنهان شدند و عملا شیرازه و انسجام یک حکومت تبلیغات محور از هم پاشید. کشته شدن یا نشدن شایداولویت اول نباشهف همین که افراد موثر از سیستم دور نگه داشته بشن خیلی کمک میکنه.

 

بالاخره همه فرماندهان نظامی نمیتونن پنهان بشن چون جامعه و نیروها نیاز به هدایت و تقویت روحیه داره. خصوصا در سیستم فعلی این کشور

 

 

این هم یکی از مشکلات است

خیلی از روستا ها ره شمالی قابلیت شلیک موشک دارند 

بعضی اصلی و بعضی فرعی اند 

و تشخیص این مطلب به راحتی ممکن نیست و  نیاز به درگیری با خیلی اهداف را ایجاد می کند 

 

در مجموع برای جنگ احتمالی باید اهداف قابل دسترسی و قابل اتکایی تعریف کرد 

برای مثال عربستان یمن را می کوبد یمنی که هیچی ندارد ولی نتیجه را می بینیم

 

قطع به یقین این موارد مورد بررسی بوده و اهداف تا جایی که مقدور بوده تعریف شده. وقتی چند دهه تهدید به حمله میکنه این کشور طبیعیه اصل غافل گیری رو دیگه نداره و کشورهای مورد تهدید اقدام به شناسایی و برنامه ریزی طولانی مدت کردن.

 

هرچند کسی متصور نیست همه اهداف دقیق باشن و هیچ موشکی شلیک نشه و از دم در دقیه اول جنگ مختومه بشه. نه ، موضوع اینه که به صورت نسبی شدت عمل به اون وحشتناکی که در بیانات اولیه شما بود نمیتونه باشه.

 

متن من بیشتر در این جهت هست که بگم که نیروهای مقابل کره شمالی دست بسته نیستن و البته غافلگیر هم نمیشن در این مورد و برنامه های مشخص دارن قطعاً

 

صحبت شما دقیقا مطلب حلقه های واردن است سلسله الویت های اهداف 

واین دقیقا سیستمی است که آمریکایی ها در جنگ پیاده می کنند و خیلی موثر هم است 

ولی باز مشکل این است سیستم دفاعی و پدافند غیرعامل کره شمالی دقیقا بر اساس همین تئوری خود را سازمان داده است و ضد سیستم حلقه واردن عمل می کند 

http://infographics....fographic_l.jpg

در حلقه واردن بدن دشمن مثل بدن انسان یا یک پستاندار درنظر گرفته شده است 

ولی کره شمالی خود را از حالت بدن انسان به بدن ستاره دریایی تغییر داده است 

که مغزی ندارد و اگر بخشی از آن را قطع کردی می تواند مجزا رشد کند 

بحثش طولانی است 

 

 

همونطور که فرمودید ااین بحث طولانی و نیازمند اطلاعاتیه که از دسترس ما خارجه.

این که سرویسهای جاسوسی امریکا و کره جنوبی و بقیه هرکدوم چه اطلاعاتی دارن و چه ابزارهایی برای رهگیری و شناخت و البته انکه کره شمالی چقدر توانایی داره در مخفی کاری بحثش نیاز به اطلاعات داره.

 

علی الحساب در موضوع هسته ای خودش پنهان کاری موفقی  نداشته و غرب با اطمینان در مورد شرایط هسته ای این کشور موضع می گیره.(چه میزان اورانیوم در اختیارش، چه میزان مصرفی، چه فناوریهای واقعی در اختیار این کشور )

 

 

 

این یک مورد را باید با مدرک نشان بدهم که فعلا مستنداتم در دسترس نیست 

ولی بصورت کلی همین را بگم که در زمان جنگ جهانی دوم زیردریایی های آلمان با انجام تغییراتی به قاره آمریکا رفتند به ژاپن رفتند، وارد خلیج فارس هم شدند 

در تسلیم آلمان نازی بعضی زیردریایی های آلمان یک ماه زیرآب بودند تا به آرژانتین رسیدند 

 

با یک برنامه ریزی درست و حساب آذوقه و سوخت با زیردریایی هایی نظیر غدیر خودمان به راحتی می شود از کره شمالی به آمریکا رسید حتی بدون یک بار بروی سطح آمدن 

(این قابل اثبات است فقط باید تغییراتی در زیردریایی لحاظ شود )

 

لیست زیردریایی های کره مطابق ویکی پدیا 

https://en.wikipedia...th_Korean_ships

 

این هم یکی مدل پر تعداد در کره 

https://en.wikipedia...class_submarine

 

 

 

در این مورد حتماً موارد خاصی بوده و مطالعه فرمودیدکه اشاره میکنید. اما این هم در نظر بگیرید زیردریایی های کره شمالی کهنه بوده و بازدهی بالایی در مصرف سوخت ندارند و البته حمل بمب هسته ای به اون صرفه جویی که نیازه اسیب میزنه چون هم فضای زیادی اشغال مینه و هم وزن زیادی که میتونست جاش غذا و مواد لازم حمل بشه.

 

بنابراین در محاسبات این نکته رو باید در نظر گرفت. بالاخره یک زیر دریایی که حداکثرش 1500 تنه یه ظرفیتی داره برای حمل سوخت این مورد برای موارد کوچکتر کار رو سخت میکنه

 

 

به جز کره جنوبی تنها ژان آسیب جدی خواهد دید ، چون آمریکا دور از صحنه نبرد است 

ولی بله همان برنامه ای که ما برای کشورهای حاشیه خلیج فارس درصورت اشتباه در محاسبات در نظر گرفته ایم آنها برای ژاپنی ها در نظر دارند ، مسلما ژاپن صاف نمی شود ولی هزینه ی گزافی می پردازد

چون شلیک هزاران موشک است 

 

بنادر و فرودگاه های ژاپن هدف اصلی هستند

نیروگاه ها و پتروشیمی ها، بویژه تاسیسات هسته ای 

انبارهای و مخازن سوخت 

 

مخابرات، کارخانه های تولیدی

 

در پست قبل از این اشاره کردم به مورد ژاپن. اینجا کوتاه تکرار میکنم

 

ژاپن در دفاع موشکی و حمله هوایی برای سرکوب شلیک موشک دست بسته نیست. و هرگز اجازه عبور 1000 موشک رو نخواهد داد ... سیتمهای دفاع موشکی مختلفی الان مستقر و اماده عملیاتن تا این فشار رو بشدتن کم کنند.

 

 

در ضمن هرگز کره شمالی توان شلیک این حجم در یک روز رو نداره... و شلیک ها به مرور زمان به خاطر گشت هوایی و دفاع رو به گسترش اثرش کاهش پیدا میکنه.

 

نکته: اگه لازم باشه در یک روز دهها باتری دفاع موشکی پاترویت اضافه بشه براحتی اروپا و امریکا این کار رو بسرعت انجام میدن.

 

 

 

 

دوستان یکجوری میبرن و میدوزن که گویا دستیابی یک کشور (از اتفاق دشمن آمریکا) به سلاح هسته ای و تکنولوژی کلاهک هسته ای باعث نقصان در قدرت کشور مذکور و اسباب آسیب پذیری سازمان دفاع اون هست و نه منشاء قدرت و بازدارندگی، حالا اگر کره جنوبی چنین دستآوردهایی می داشت یحتمل نتیجه گیری عزیزان هم ۱۸۰ درجه تفاوت میکرد.

 

 

1- در حال حاضر در خاک کره جنوبی چندین فروند کلاهک هسته ای آماده نگهداری میشه توسط آمریکا.... ولی میبینید که در بحث ها برای ما این توانایی کره جنوبی و امریکا محلی از اعراب نداره.

 

2- وجود بمب اتمی و ازمایش اون برای کره شمالی در این مدت بجز فشار و تحریم بیشتر هیچ دستاوردی نداشته. حتی چین به عنوان بهترین حامی گاهی تحت فشار کشورهای دیگه مجبور به فشار در زمینه هایی که قبلا همکار کره شمالی بوده، شده. فعلا شرایط به این صورته...

ویرایش شده در توسط Muting
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فجر 5 معمولی همین الان هم بالک های جمع شونده ای داره که بعد از خارج شدن از تیوب باز میشن  ...شبیه عکس پایین 

 

این طرح sy-300 خیلی خوب هست از نظر جاگیری در تیوپ و اپراتوری و شلیک 

                               

p14e_55B15D.png

 

سلام

 

مدتهاست که فجر 5 ما دارای بالکهای جمع شونده است و فرمایشتون کاملا صحیحه. همچنین پرتابگرهای چندتائی اون ساخته شده . 

نکته جدید هم این خبر مسرت بخشه که  مانور کلاهک در فاز اخر هم به قابلیتهای موشکی ما افزوده شده که بر چه اساس و بر چه موشکهائی نصب شده منتظر تائید مقامات ذیصلاح هستیم ان شاالله

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنام خدا

 

کوچک نشاندادن دشمن ( از جمله آمریکا و اسرائیل ) کار غلطیست . اما بزرگتر نشاندادن آن هم همینطور و برخی با اینکار ته دل ترسوها را خالی میکنند که نوعی خیانت محسوب میگردد .

 

تحلیلگران محترم نباید تحت تاثیر تبلیغات روانی و خود بزرگنمائی دوست و دشمن قرارگرفته و دقیقا تحلیلهای آبگوشتی کاخ سفید را که البته برای خود آنها حق به جانب میباشد به عنوان تحلیل علمی و صد در صد و غیر قابل تردید در این سایت مطرح و بر این اساس تبختر و تفاخر آفرینی نمایند .

 

سؤالی را مطرح میکنم که امیدوارم این حضرات پاسخ آنرا لطف بفرمایند . البته بر اساس آنچه که خودشان تحلیل فرموده اند .

1- بنده عقاید کمونیستی ندارم ، اما اگر مردم کره شمالی نخواهند چنین رژیمی داشته باشند چرا تاکنون نتوانسته اند با قیام خود حداقل تعدیلی در رفتار های حکومت مرکزی ایجاد نمایند ؟ اصولا برای قیام مردمی در کشورهای مختلف ، چه نیازی به تحریمهای آمریکا برای تحریک مردم وجود دارد ؟ و آیا این خود نشانه ی غیر انسانی بودن و دروغ آزادی و حقوق بشر آمریکائی نیست که بعضی از خود بیخود شدگان محو شیاطین شده اند ؟

 

پ.ن. آیا آمریکا چنان دلسوز مردم کره شمالی و یا ایران شده که میخواهد به زور دگنک مردم این سرزمینها را آزاد کند ؟ من که فکر نمیکنم و اون جنابی هم که چنین فکری دارد تقاضا میشود کمی لگام مطالعاتشان را از مطالب خط دار غربی بسوی مطالب و واقعیتهای غیر خط دارمنحرف نمایند . جنگ کره با شکست مفتضحانه ی آمریکا بپایان رسید و شاید جنگ بعدی نیز بهتر از آن نباشد . البته برخی ترسوها می توانند از کدخدائی که باجگیر سر کوچه باشد بترسند . اما تا زمانی که به چنین کدخدائی سر خم شود عزتی غیر از پس گردنی نصیب کسی نخواهد شد .

 

2- کره ی شمالی چرا برای همسایگان خود تهدید به شمار میرود ؟ مگر غیر از آنست که تهدید نخست از طرف شیاطین بر کره ی شمالی تحمیل گردیده و این کره شمالیست ( البته ایران و ... هم همانطور ) که مجبور به پاسخگوئی به این تهدیدات میباشد ، آنهم با مخارجی که میتوانست موجب رفاه مردم گردد . اصولا اگر گندها و گنده طلبیهای سردمداران و مفتخوران جهانی علی الخصوص کاپیتالیست جهانی و نوچه های این شیاطین  نبودند ، چه نیازی بود که کشورها به این شدت مسلح و نان سفره های مردمشان را خرج باروت و ترقه نمایند؟ لطفا تاریخ را سرته مطالعه نفرمائید . اصولا تاریخ ارائه شده ی خط دارغربی را با تاریخ حقیقی همسنگ و یا برتر فرض نفرمائید و به قول معروف کلا با گفته های هوشمندانه ی شیاطین ، خالق اصلی را نفی نفرمائید .

 

دو سه سؤال دیگر نیز هست ، اما موجب اطاله ی کلام و اوقات شریف خواهد گشت که امید است متفکران بزرگوار خود کشف و پاسخ دهند .

 

باتشکر و پوزش

  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر

ادب شما در نوشتار ذوق مباحثه رو در ادم زنده میکنه

 

 

 

اصولا ساختار اصلی حکومت در فرد خلاصه نمیشه ... طیف وسیعی از سران تاثیر گذار وجود دارند که فرار یا پنهان شدن هرکدوم به منظور پیدا نشدن مکانشون در مقطع زمانی خلاً قدرت میاره.

در عراق هم این مورد دیده شد. در مقطعی تمام سران بعث پنهان شدند و عملا شیرازه و انسجام یک حکومت تبلیغات محور از هم پاشید. کشته شدن یا نشدن شایداولویت اول نباشهف همین که افراد موثر از سیستم دور نگه داشته بشن خیلی کمک میکنه.

 

بالاخره همه فرماندهان نظامی نمیتونن پنهان بشن چون جامعه و نیروها نیاز به هدایت و تقویت روحیه داره. خصوصا در سیستم فعلی این کشور

 

 

قطع به یقین این موارد مورد بررسی بوده و اهداف تا جایی که مقدور بوده تعریف شده. وقتی چند دهه تهدید به حمله میکنه این کشور طبیعیه اصل غافل گیری رو دیگه نداره و کشورهای مورد تهدید اقدام به شناسایی و برنامه ریزی طولانی مدت کردن.

 

هرچند کسی متصور نیست همه اهداف دقیق باشن و هیچ موشکی شلیک نشه و از دم در دقیه اول جنگ مختومه بشه. نه ، موضوع اینه که به صورت نسبی شدت عمل به اون وحشتناکی که در بیانات اولیه شما بود نمیتونه باشه.

 

متن من بیشتر در این جهت هست که بگم که نیروهای مقابل کره شمالی دست بسته نیستن و البته غافلگیر هم نمیشن در این مورد و برنامه های مشخص دارن قطعاً

 

 

همونطور که فرمودید ااین بحث طولانی و نیازمند اطلاعاتیه که از دسترس ما خارجه.

این که سرویسهای جاسوسی امریکا و کره جنوبی و بقیه هرکدوم چه اطلاعاتی دارن و چه ابزارهایی برای رهگیری و شناخت و البته انکه کره شمالی چقدر توانایی داره در مخفی کاری بحثش نیاز به اطلاعات داره.

 

علی الحساب در موضوع هسته ای خودش پنهان کاری موفقی  نداشته و غرب با اطمینان در مورد شرایط هسته ای این کشور موضع می گیره.(چه میزان اورانیوم در اختیارش، چه میزان مصرفی، چه فناوریهای واقعی در اختیار این کشور )

 

 

در این مورد حتماً موارد خاصی بوده و مطالعه فرمودیدکه اشاره میکنید. اما این هم در نظر بگیرید زیردریایی های کره شمالی کهنه بوده و بازدهی بالایی در مصرف سوخت ندارند و البته حمل بمب هسته ای به اون صرفه جویی که نیازه اسیب میزنه چون هم فضای زیادی اشغال مینه و هم وزن زیادی که میتونست جاش غذا و مواد لازم حمل بشه.

 

بنابراین در محاسبات این نکته رو باید در نظر گرفت. بالاخره یک زیر دریایی که حداکثرش 1500 تنه یه ظرفیتی داره برای حمل سوخت این مورد برای موارد کوچکتر کار رو سخت میکنه

 

 

در پست قبل از این اشاره کردم به مورد ژاپن. اینجا کوتاه تکرار میکنم

 

ژاپن در دفاع موشکی و حمله هوایی برای سرکوب شلیک موشک دست بسته نیست. و هرگز اجازه عبور 1000 موشک رو نخواهد داد ... سیتمهای دفاع موشکی مختلفی الان مستقر و اماده عملیاتن تا این فشار رو بشدتن کم کنند.

 

 

در ضمن هرگز کره شمالی توان شلیک این حجم در یک روز رو نداره... و شلیک ها به مرور زمان به خاطر گشت هوایی و دفاع رو به گسترش اثرش کاهش پیدا میکنه.

 

نکته: اگه لازم باشه در یک روز دهها باتری دفاع موشکی پاترویت اضافه بشه براحتی اروپا و امریکا این کار رو بسرعت انجام میدن.

 

 

تقریبا مواردی که فرمودید درست است حالا یکم بیشتر یکم کمتر،

به قول شما شاید کمی در نوشته اولیه مقداری بزرگ نمایی کرده بودم

ولی وقتی این موارد را بصورت هزینه جمع می کنیم می بینیم که رسیدن به هدفی مشخص در جنگ با کره شمالی بسیار زمان گیر و هزینه بر می شود 

در حدی که دیگر جنگ بصورت باخت باخت در می آید و اصلا برای هیچکس صرفه نخواهد داشت 

 

شاید فقط خاک آمریکا باشد که از جنگ دور بماند که آنهم در صورت تحقق درست طرح زیردریایی آسیب هایی خواهد دید 

( حداقل این طرح شانس موفقیتش از پرتاب موشک اتمی به سمت خاک آمریکا بیشتر است )

 

در مجموع شرایط به سمتی می رود که شرایط کنونی و آتش بس یک شانس بزرگ برای طرفین است 

 

----------------------

 

بنام خدا

 

کوچک نشاندادن دشمن ( از جمله آمریکا و اسرائیل ) کار غلطیست . اما بزرگتر نشاندادن آن هم همینطور و برخی با اینکار ته دل ترسوها را خالی میکنند که نوعی خیانت محسوب میگردد .

 

تحلیلگران محترم نباید تحت تاثیر تبلیغات روانی و خود بزرگنمائی دوست و دشمن قرارگرفته و دقیقا تحلیلهای آبگوشتی کاخ سفید را که البته برای خود آنها حق به جانب میباشد به عنوان تحلیل علمی و صد در صد و غیر قابل تردید در این سایت مطرح و بر این اساس تبختر و تفاخر آفرینی نمایند .

 

سؤالی را مطرح میکنم که امیدوارم این حضرات پاسخ آنرا لطف بفرمایند . البته بر اساس آنچه که خودشان تحلیل فرموده اند .

1- بنده عقاید کمونیستی ندارم ، اما اگر مردم کره شمالی نخواهند چنین رژیمی داشته باشند چرا تاکنون نتوانسته اند با قیام خود حداقل تعدیلی در رفتار های حکومت مرکزی ایجاد نمایند ؟ اصولا برای قیام مردمی در کشورهای مختلف ، چه نیازی به تحریمهای آمریکا برای تحریک مردم وجود دارد ؟ و آیا این خود نشانه ی غیر انسانی بودن و دروغ آزادی و حقوق بشر آمریکائی نیست که بعضی از خود بیخود شدگان محو شیاطین شده اند ؟

 

پ.ن. آیا آمریکا چنان دلسوز مردم کره شمالی و یا ایران شده که میخواهد به زور دگنک مردم این سرزمینها را آزاد کند ؟ من که فکر نمیکنم و اون جنابی هم که چنین فکری دارد تقاضا میشود کمی لگام مطالعاتشان را از مطالب خط دار غربی بسوی مطالب و واقعیتهای غیر خط دارمنحرف نمایند . جنگ کره با شکست مفتضحانه ی آمریکا بپایان رسید و شاید جنگ بعدی نیز بهتر از آن نباشد . البته برخی ترسوها می توانند از کدخدائی که باجگیر سر کوچه باشد بترسند . اما تا زمانی که به چنین کدخدائی سر خم شود عزتی غیر از پس گردنی نصیب کسی نخواهد شد .

 

2- کره ی شمالی چرا برای همسایگان خود تهدید به شمار میرود ؟ مگر غیر از آنست که تهدید نخست از طرف شیاطین بر کره ی شمالی تحمیل گردیده و این کره شمالیست ( البته ایران و ... هم همانطور ) که مجبور به پاسخگوئی به این تهدیدات میباشد ، آنهم با مخارجی که میتوانست موجب رفاه مردم گردد . اصولا اگر گندها و گنده طلبیهای سردمداران و مفتخوران جهانی علی الخصوص کاپیتالیست جهانی و نوچه های این شیاطین  نبودند ، چه نیازی بود که کشورها به این شدت مسلح و نان سفره های مردمشان را خرج باروت و ترقه نمایند؟ لطفا تاریخ را سرته مطالعه نفرمائید . اصولا تاریخ ارائه شده ی خط دارغربی را با تاریخ حقیقی همسنگ و یا برتر فرض نفرمائید و به قول معروف کلا با گفته های هوشمندانه ی شیاطین ، خالق اصلی را نفی نفرمائید .

 

دو سه سؤال دیگر نیز هست ، اما موجب اطاله ی کلام و اوقات شریف خواهد گشت که امید است متفکران بزرگوار خود کشف و پاسخ دهند .

 

باتشکر و پوزش

 

در مورد کره شمالی یک مساله وجود دارد 

که آنها سالها زیر سلطه و اشغال ژاپنی ها 1904 بودند و بعد متفقین وارد کره شدند 

متحدین شوروی در شمال و متحدین آمریکا در جنوب 

و ناگاه جنگ کره رخ داد و خانواده ها از هم جدا شدند برادری یک سو و خواهر سوی دیگر 

پیش روی و پس روی هایی برای هر دو بود که در نهایت منجر به آتش بس شد 

 

عملا مردم شمال در یک ترس از اشغال گر دیگر هستند و با توجه به تبلیغات کره شمالی و شرایط قبلی که از پدرانشان شنیده اند، عملا طرز نگاهی متفاوت با ما که از بیرون نگاه می کنیم دارند ،

از سوی دیگر مثال کوبا را هم داریم که نشان می دهد فروپاشی از داخل برای آنها به راحتی مقدور نیست 

پس نباید زیاد دنبال تغییر از داخل بود که یک رویای غیرممکن است 

 

کره شمالی از آن رو تهدید به شمار می رود که آغاز گر جنگ کره بود و در صورت کاهش خط دفاعی در مقابل کره شمالی، احتمال حمله به جنوب زیاد می شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

کره شمالی از آن رو تهدید به شمار می رود که آغاز گر جنگ کره بود و در صورت کاهش خط دفاعی در مقابل کره شمالی، احتمال حمله به جنوب زیاد می شود

 

عزیز دلم چرا دنیا رو برعکس می بینی !؟

کشور کره به صورت تاریخی یک پارچه بود ولیکن در دهه ی پنجاه و به تحریک آمریکا ، اشراف و سرمایه داران جنوبی دم از استقلال زدند و مطابق معمول ، پایتخت ( پیونگ یانگ ) برای حفظ تمامیت ارضی کشور دست به کار شد ...

پس آغازگر جنگ ، آمریکا و غربی بود که می خواست کنترل شبه جزیره ی راهبردی کره رو در دست داشته باشه ...

  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزیز دلم چرا دنیا رو برعکس می بینی !؟

کشور کره به صورت تاریخی یک پارچه بود ولیکن در دهه ی پنجاه و به تحریک آمریکا ، اشراف و سرمایه داران جنوبی دم از استقلال زدند و مطابق معمول ، پایتخت ( پیونگ یانگ ) برای حفظ تمامیت ارضی کشور دست به کار شد ...

پس آغازگر جنگ ، آمریکا و غربی بود که می خواست کنترل شبه جزیره ی راهبردی کره رو در دست داشته باشه ...

 

این صحبتی بود که شمالی ها داشتند

 

ولی اول از همه کره توسط ژاپنی ها اشغال شد 

بعد توسط متفقین اشغال شد

شمال در دست شوروی تحت کنترل بود و جنوب در دست غرب 

بعد نیروهای کمونیست تحت حمایت شوروی به سمت جنوب دست به حمله زدند و .... 

 

پس اگر بخواهیم خیلی بزرگ تر و عقب تر ببینیم 

شوروی و آمریکا بودند که می خواستند کنترل شبه جزیره کره را در دست داشته باشند 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.