arash_slayer

تحلیل و پیگیری تحولات کره شمالی و جنوبی

Recommended Posts

27 minutes قبل , hosm گفت:

 

متاسفانه حتی ما هم اخبارمان درباره کره شمالی را از خبرگزاریهای غربی می گیریم و بازی می خوریم

یادتونه؟ این بابا را میگفتن با ضد هوایی اعدام شده یا خوراک شیر های گرسنه شده و ...

اون موقع صحبت از شوهر عمه اش بود که با ضدهوایی و ... اعدام شده و نه از عمه خانم

ویرایش شده در توسط reza1982
  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , aminor گفت:

 

 برخی از رسانه های داخلی و غربی ها منابع اخبارشون رسانه های کره جنوبی هستن که واقعا ید طولایی در دروغگویی و جعل اجبار دارن

 

نکته اینجاست افکار عمومی - خصوصا ما - فکر میکنند جهان غرب جهانی ذاتی توام با راستگویی و صداقت و رفتار همراه با ملایمت! هست. فراموش کردند و میکنند اگر تک تک کشورهای به ظاهر متمدن غربی در موقعیتی گرفتار بشند که موجودیتشون به خطر بیفته ولو بسیار بسیار جزئی به نحوی از انحای حتی غیرمستقیم ( حالا بماند که با تهدیدات مستقیم به خطر بندازنش ) چنان سیمایی از خودشون نشون میدند که قبل از اینکه فرصت باور کردنش را پیدا کنیم افسانه خواهیم خوندشون لابد!

 

کشورهایی که بدون هیچ خطر و تهدید آیندگانی حتی, در عین حال اون خوی و روی وحشی خودشون را در جنگهای به اصطلاح پیشگیرانه به خاورمیانه نگون بخت و مردمانش چنان چشاندند که همه بفهمند حتی تحمل نمیکنند حس خطر را چه برسه خود خطر را. ولی این خوی و روی وحشی را با امپراطوری رسانه ای غالب ما مردمان باقی جهان کردند که گویی حقمون هست و لایقش هستیم. نکته اینجاست همین خوی و روی وحشی کافی است تا خطر موجودیتی را درون سرزمینی حسش کنند، همونجا به درجاتی به مراتب سخت تر پیادش میکنند، ولی حالا چون شرایط مطلوب را با همین جنگهای بیرون از خانه برای خانه تدارک دیدند خطری وجود نداره و روی نایسی و مهربانیشون نصیب مردمان خودشون هست و روی وحشیشون نصیب ما. چون اگر ما قربانی وحشی گریشون نباشیم ممکنه مردمان خودشون بشند پس بهتره ما قربانی باشیم.

 

غرض اینکه کره جنوبی هم در کتگوری نایسهای غربی! یک تهدید مبهم و البته کمرنگ کره شمالی گاهی اون روهای خودش را باعث میشه نشون بده در دروغگویی و فریب و خلاف گویی و ... مثل ژاپنی که خواهیم دید فی المثل در یک جنگ احتمالی باز کلاسهای اخلاق خودش را برگزار میکنه در باب جنایات جنگی و یا کشورهای غربی ای که اتفاقا سابقه تاریخی نشون میده فقط مزخرف میبفاند در شرایط صلح.

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , hosm گفت:

 

متاسفانه حتی ما هم اخبارمان درباره کره شمالی را از خبرگزاریهای غربی می گیریم و بازی می خوریم

یادتونه؟ این بابا را میگفتن با ضد هوایی اعدام شده یا خوراک شیر های گرسنه شده و ...

البته کسی که در آن سال اعدام شد شوهر عمه رهبر کره شمالی بود! (جانگ سونگ تائک)

هرچند در مورد مرگ همین فرد داستان های زیادی گفته شده. ممکنه هنوز هم زنده باشه..

 

thumb_Jang_Sung-taek.jpg thumb_JJ.jpg

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کره شمالی دست‌کم ۳ پرتابه نامشخص شلیک کرد.

 

تهران- ایران- ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد دوشنبه دست‌کم سه پرتابه که هنوز ماهیت آن کاملا مشخص نشده، شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد دوشنبه اعلام کرد که کره شمالی سه پرتابه نامشخص را از نزدیکی شهر سوندوک در استان هامگیونگ به سمت شمال شرق دریای شرقی شلیک کرده است.

همزمان خبرگزاری ژاپنی کیودو گزارش داد که توکیو معتقد است این پرتابه‌ها، موشک بالستیک بوده است.

کره شمالی دوشنبه هفته گذشته نیز موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریای شرقی پرتاب کرد.
به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، در آزمایش موشکی هفته گذشته پرتابه‌های جدید کره شمالی به فاصله 20 ثانیه از هم شلیک شده و مسافتی 240 کیلومتری را طی کردند و در اوج پرواز خود به ارتفاع حدود 35 کیلومتری رسیدند.

شلیک امروز کره شمالی دومین مورد پس از وعده‌ای است که در آغاز سال 2020 میلادی درباره «یک سلاح راهبردی جدید» و «یک اقدام عملی متحیرکننده» داده بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هفته گذشته گفته بود که "کیم جونگ اون" رهبر این کشور بر آزمایش «سیستم پرتابگر چندگانه موشک» توسط واحدهای توپخانه‌ای کره شمالی نظارت داشته و از عملکرد آنان ابراز رضایت کرد.

براساس این گزارش، کیم گفته بود که ارتش کره شمالی باید آمادگی رزمی کامل خود را برای حفاظت از آسمان، زمین و دریای این کشور حفظ کند.

کره شمالی در سال گذشته میلادی پس از شکست مذاکرات با آمریکا 13 آزمایش تسلیحاتی عمده انجام داد، اما در سال 2020 پس از شیوع ویروس جدید کرونا از فعالیت‌های خود کاسته بود.

«جان هایتِن» معاون رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: کره شمالی در دوران «کیم ایل سونگ» نخستین رهبر این کشور تنها ۹ آزمایش موشکی انجام داد و در دوران جانشین او «کیم جونگ ایل» نیز این رقم به ۲۲ آزمایش رسید.

این مقام ارتش آمریکا تصریح کرد: شمار آزمایش‌های موشکی در زمان رهبر کنونی این کشور به ۶۷ مورد افزایش یافته است که بیانگر تسریع این کشور در دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای از سوی پیونگ‌یانگ و رفع تحریم‌ها از سوی واشنگتن پس از دومین نشست سران دو کشور در ویتنام به بن‌بست رسیده است.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 9 فروردین 1399 در 10:43 , bds110 گفت:

 تحلیل مایکل المان از موشک KN24 کره شمالی

 

https://www.38north.org/2020/03/melleman032520/

 

با یک مرور سطحی و نتیجه گیری محدود میشه از بخشی از اشارات این مقاله اینطور نتیجه گرفت که تفاوت عمده شکل و ابعاد موشکهای تاکتیکی ما ( خانواده فاتح ) نسبت به نمونه های کره ای، روسی و امریکایی در نداشتن برنامه ما برای کلاهک هسته ای در این پرتابه هاست؟ حالا یا نداشتن برنامه یا عمل به متن قطعنامه شورای امنیت ( چون در واقع کاملا منطبق بر متن قطعنامه هست که موشکهای ایران (لااقل خانواده فاتح) برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشدند و این جدای از لفظ و برنامه و اعتقاد و تصمیم هست چون از لحاظ فنی هم به نظر واقعا برای حمل کلاهک هسته ای نیاز به بازطراحی دارند.

ویرایش شده در توسط alala

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
49 minutes قبل , MR9 گفت:

نیروی هوایی کره شمالی !!!!!

@bds110

 

زمانی که می فهمی جناب کیم هم عقلانیت بیشتری در کارهاش داره و با شعار دادن کمتر ، داره بهتر از ما در همه ی زمینه های نظامی عمل می کنه .

  • Like 2
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کارخانه کنسانتره اورانیوم کره شمالی 

 

https://www.armscontrolwonk.com/archive/1209263/atomic-jjimjilbang/

 

مرکز جدید اموزش خدمه  زیر دریایی  کره شمالی 

https://www.nknews.org/pro/revealed-north-koreas-likely-new-submariner-training-center/

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 موشک ضد کشتی کره شمالی     Kumsong-3

 

 

AEN20200414006400325_02_i.jpg

 

 

 

D4XvjzBXoAAeJdo.jpg

D4XvLu2WsAEF9I6.jpgD4XvOocW4AAJJC5.jpg   

توضیح : اگر مشکلی  بود  لطفا دوستان تصحیح کنند 

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

واشنگتن در حال بررسی وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی

 

 

000f0f21-500.jpg

 

مقامات آمریكایی گزارش دادند كه کاخ سفید پس از نشر اطلاعاتی در مورد  اینکه  رهبر كره شمالی ، كیم جونگ اون ، تحت عمل جراحی قرار گرفته وحال وخیم است در حال تحقیق  درباره وضعیت سلامتی وی می باشد.
 
"رابرت اوبراین " مشاور مشاور امنیت ملی آمریكا گفت كه ایالات متحده از وضعیت كیم جونگ اون رهبر كره شمالی آگاه نیست و منتظر است تا حقایق آشكار شود.
 
 
اوبراین در پاسخ به سوالی درباره هویت جانشین رهیر کره شمالی گفت: "فرض اصلی اینست که او ممکن است یکی از اعضای خانواده باشد. اما باز هم ، صحبت کردن در این باره خیلی زود است ، زیرا ما وضعیت رهبر حزب حاکم کیم را نمی دانیم و منتظر می مانیم تا ببینیم که چطور پیش می رود.
 
پیش از این ، سی ان ان به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی گفته بود که واشنگتن "به دنبال اطلاعات" مبنی بر این که کیم پس از عمل جراحی در وضعیت جدی قرار گرفته است.
 
بلومبرگ به نقل از یک مقام بی نام آمریکایی اظهار داشت: کاخ سفید متوجه شده که وضعیت کیم بعد از عمل بدتر شده است.
 
وب سایت " دیلی اینکا "   گزارش داد که کیم در تاریخ 12 آوریل ، پس از وخیم شدن وضعیت سلامتی وی ،  به بیمارستان منتقل وتحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
این سایت توضیح داده است که دلایل وخیم شدن وضعیت سلامتی رهبر کره عبارتند از: سیگار کشیدن  ، چاقی و اضافه کاری.
 
این وب سایت گزارش داد که کیم در  ویلایی در کوه Myohyang Resort ، شمال پایتخت ، پیونگ یانگ در حال  گذراندن دوره ی نقاهت  است.
 . 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته است كه پكن از گزارش های منتشر شده درباره سلامت كیم آگاه بوده است ، اما منبع آن را نمیداند دانسته است ولی اینکه ایا  اطلاعاتی درمورد  این وضعیت دارد یا خیر  چیزی بیان نکرد
 
سخنگوی وزارت امور خارجه فقط گفت كه "چین و كره شمالی كشورهای همسایه و دوست هستند كه از طریق كوهها و رودخانه ها در ارتباط هستند."
 
اما یک مقام با دفتر کمیته ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین گفت که اعتقاد ندارد که کیم در شرایط بحرانی قرار داشته باشد.
 
کیم رهبر مطیع کره شمالی است و کنترل زرادخانه هسته ای خود را کنترل می کند ، و جانشین خاصی برای او  وجود ندارد و بی ثباتی در این کشور ممکن است یک تهدید بزرگ بین المللی باشد.
 
گمانه زنی ها درباره سلامتی کیم پس از آنکه او در مراسم جشن تولد پدربزرگش ، بنیانگذار کره شمالی ، کیم ایل سونگ ، در تاریخ 15 آوریل غایب بود ، مطرح شد.
 

 منبع : 
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

چین تیمی  از پزشکان  را به کره شمالی می فرستد

 
3552471.jpg
 
 
 پس از گمانه زنی رسانه ای در مورد سلامت وی   ، چین  تیمی از پزشکان را برای ارائه مشاوره  جهت بهبودی  رهبر کره شمالی کیم جونگ اون  به کره شمالی اعزام کرده است.

دو منبع اگاه با اوضاع ، که خواستار ناشناس ماندن خود  شدند ، گفتند که هیئتی به سرپرستی یک عضو ارشد کمیته ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین روز پنجشنبه ، پکن را به مقصد همسایه خود کره شمالی ترک کرد.  این کمیته مسئولیت ارتباط پکن  و
پیونگ یانگ را برعهده دارد .                                
 
  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه گزارش های منتشرشده در هفته گذشته در مورد  وضعیت رهبری کره شمالی را کم اهمیت خواند . وی به خبرنگاران گفت: "من فکر می کنم گزارش صحیح نیست" ، اما حاضر به گفتن اینکه آیا وی با مقامات کره شمالی در تماس بوده است یا نه نبود .

یک مقام آگاه   از منابع اطلاعاتی  آمریكا گزارش داد كه كیم معروف است كه دارای مشكلات سلامتی  است ، اما آنها دلیلی برای اینكه نتیجه بگیرند كه وی به شدت بیمار است یا نمی تواند  دوباره  در ملاء عام ظاهر شود در دست ندارند .

وزیر امور خارجه ، مایك پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا هنگام سؤال از سلامتی كیم گفت: "من چیزی ندارم كه امشب بتوانم به شما بگویم ، اما مردم آمریكا باید بدانند كه ما اوضاع را خیلی با دقت دنبال می كنیم."
   
 
منبع :  
 
 
ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

       

اولین تصاویر  رهبر کره شمالی پس از گمانه زنی ها درباره سلامتی وی
 

 

  خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی نوار افتتاح یک کارخانه کود را قطع کرد ، و این  اولین حضور او پس از گمانه زنی ها درباره سلامتی وی  که در ماه گذشته وجود داشت.

این آژانس گفته است که کیم "روز جمعه" در میان   تشویق حضار اظهار در این جشن شرکت کرد .

روزنامه نگاران غربی ، به دلیل جنجال درباره سلامتی وی ، عکس های کیم را در رسانه های اجتماعی به محض انتشار منتشر کردند.

ویل ریپلی ، خبرنگار CNN ، گفت كه مقامات آمریكا ، كره جنوبی و ژاپن در تلاشند تا صحت عکس ها را تأیید كنند.

از سوی دیگر ، مارتین ویلیامز ، روزنامه نگار و محقق کره شمالی گفت که رسانه های رسمی کره شمالی به ندرت به جعل چنین تصاویری از "رهبر کیم " متوسل می شوند.  

 

44-245.JPG 

 

 

6666-56.JPG

 

 

QNEENWDZGT.jpg

 

 منبع

 

https://www.aljazeera.net/news/politics/2020/5/1/زعيم-كوريا-الشمالية-ظهور-إعلامي-تكهنات-الحالة-الصحية

 

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمالا کرونا گرفته و خوب شده . چون هیچ کدوم از اطرافیانش ماسک نزدند .

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 13 اردیبهشت 1399 در 12:35 , HAMAD2012 گفت:

اولین تصاویر  رهبر کره شمالی پس از گمانه زنی ها درباره سلامتی وی

از کجا معلوم بدلش نباشه،الان دیگه رییس جمهور افغانستان هم بدل داره اینا که دیگه همه شون شبیه هم اند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.