arash_slayer

تحلیل و پیگیری تحولات کره شمالی و جنوبی

Recommended Posts

وزارت امور خارجه کره شمالی در بيانيه ای اعلام کرد اين کشور حاضر است فعاليت های هسته ای خود را طبق پيمان خلع سلاح اتمی سيزدهم فوريه متوقف کند اگر بن بست مالی اين کشور حل شود. به گزارش راديو فردا، اين بيانيه که جديدترين موضعگيری دولت کره شمالی را نسبت به برنامه های هسته ای اين کشور منعکس می کند بنا به اظهارات لی جی جونگ، وزير اتحاد دو کره، « واضح ترين و مثبت ترين» اظهاراتی است که کره شمالی تا به امروز منتشر کرده است. اندکی پس از انتشار اين بيانيه، دولت کره جنوبی نسبت به حل بحران اتمی کره شمالی ابراز اميدواری کرد و از حل بن بست مالی اين کشور در آينده نزديک خبر داد. ايالات متحده آمريکا می گوید که بيست و پنج ميليون دلار از سرمايه های کره شمالی را که در ماکائو توقيف شده بود آزاد کرده است اما بانک های جهانی به خاطر آن که بانکو دلتای آسيا در ماکائو متهم به فعاليت های غير قانونی است حاضر به انجام معامله با اين بانک نيستند. در همين رابطه، کريستوفر هيل، نماينده دولت آمريکا در مناقشه هسته ای کره شمالی، يک بار ديگر تصريح کرد که بن بست مالی پيونگ يانگ حل خواهد شد. آقای هيل گفت: « من به شما اطمينان می دهم که ما نخواهيم گذاشت ۲۵ يا ۲۶ ميليون دلار سرمايه ما را از اجرای قراردادی که با هدف خلع سلاح اتمی شبه جزيره کره دنبال می شود باز دارد.» ايالات متحده آمريکا می گوید که بيست و پنج ميليون دلار از سرمايه های کره شمالی را که در ماکائو توقيف شده بود آزاد کرده است اما بانک های جهانی به خاطر آن که بانکو دلتای آسيا در ماکائو متهم به فعاليت های غير قانونی است حاضر به انجام معامله با اين بانک نيستند. برخی کارشناسان امور مالی معتقدند آزادسازی حساب های بانکی کره شمالی از سوی دولت آمريکا به اين معنی است که پيونگ يانگ می تواند اين سرمايه را به صورت نقدی از بانکو دلتای آسيا در ماکائو برداشت کند. اما دولت کره شمالی ظاهرا از انجام چنين معامله نقدی سر باز می زند و می خواهد اين سرمايه را از طريق سيستم بانکی به گردش در آورد که اين امر روند انتقال اين دارايی ها را با مشکلاتی رو به رو کرده است. منبع: بازتاب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كره شمالي موشك برد كوتاه به درياي ژاپن شليك كرد

تصویر
منابع وزارت دفاع ژاپن اعلام كردند : كره شمالي روزسه‌شنبه در كمتر از يك ماه گذشته، بار ديگر چندين موشك برد كوتاه به سوي درياي ژاپن و درياي زرد شليك كرد.



به‌گزارش خبرگزاري كيودو به نقل از اين منابع ، اين اقدام كره شمالي به دنبال يك تمرين نظامي در اين منطقه صورت گرفته است،اما هدف آن نامشخص مي- باشد.



به گزارش ايرنا به نقل از كيودو ، تصور مي‌شود اين موشك‌ها از نوع اصلاح يافته موشك‌هاي سطح به دريا يا "كرم ابريشم" است كه ۱۰۰ كيلومتر برد دارند و پيش از اين نيز از سوي اين كشور شليك شده است.



به گزارش كيودو ، وزارت دفاع ژاپن احتمال مي‌دهد كه اين اقدام كره‌شمالي در راستاي انجام يك مانور عادي از سوي اين كشور صورت گرفته باشد.



اين گزارش مي‌افزايد:دولت ژاپن در حال جمع آوري اطلاعات موجود در زمينه اقدام كره شمالي در پرتاب اين موشك‌ها و همچنين تجزيه و تحليل انگيزه‌هاي احتمالي اين كشور است.



به گزارش كيودو، يك منبع دولتي ژاپن پيش از اين در اين زمينه گفته است كه پرتاب اين موشك‌ها تهديد امنيتي براي آمريكا و ژاپن محسوب نمي‌شود و وزارت دفاع اين كشور نيز در حال جمع آوري اطلاعات بيشتر در اين زمينه است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كره‌شمالي روز شنبه از تقويت تحركات نظامي نيروي هوايي‌آمريكا و تمرينات اين واحدها در شبه جزيره كره ابراز نگراني كرد. به‌گزارش ايرنا ، يونهاپ خبرگزاري كره جنوبي در خبري در اين خصوص نوشت: كره‌شمالي‌اين تمرينات را تلاشي‌ازسوي آمريكا براي حمله پيشدستانه عليه پيونگ يانگ مي‌داند. در اين گزارش به نقل از تلويزيون مركزي كره‌شمالي آمده است : مانورهاي هواپيماهاي آمريكا در شبه جزيره كره، به تنش‌ها دراين منطقه دامن مي‌زند. گزارش مي‌افزايد : آمريكا هواپيماهاي جنگنده اف ‪ ۱۶‬خود را از اروپا به شبه جزيره كره منتقل كرده است. كره‌شمالي خاطر نشان كرد : آمريكا از پايگاه‌هاي خود در كره جنوبي براي استقرار جنگنده‌هاي اف ‪ ۱۸‬و ديگر تجهيزات پيشرفته استفاده مي‌كند و درصدد آمادگي براي حمله به پيونگ يانگ است. اين گزارش، رزمايش‌هاي نظامي آمريكا در منطقه و آرايش اين جنگنده‌ها را بشدت مورد انتقاد قرار داده و مغاير با گرايش صلح درحال حاضر درشبه جزيره كره دانسته است. در گزارش تصريح شده است، در حالي كه همه طرف‌ها براي صلح تلاش مي‌كنند ، واشنگتن خود را براي جنگ آماده مي‌كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته كره شمالي همانند ايران ارتش قدرتمندي دارد بجز نيروي هوايي و دريايي ( بشدت قديمي و فرسوده ) و نيروي زميني فوق العاده اي دارد icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به‌گزارش ايرنا از پكن ، " يونهاپ " روز يكشنبه در پايگاه‌اينترنتي خود نوشت : كره شمالي اطلاع داده به محض دريافت محموله سوخت سنگين از كره‌جنوبي اين نيروگاه را تعطيل كرده است. نخستين محموله سوخت سنگين كمكي كره جنوبي به ميزان شش هزار و ‪ ۲۰۰‬تن روز گذشته ( شنبه ) در بندر " سون بونگ " كره شمالي پهلو گرفت. " كريستوفر هيل " مقام ارشد هسته‌اي آمريكا كه سرگرم ديدار از توكيو است نيز تاييد كرد به اطلاع وي رسيده كره‌شمالي نيروگاه يانگ بيون را تعطيل كرده است. هيل با ابراز خرسندي از اين اقدام ابراز اميدواري كرد اين‌اقدام باعث برداشتن گام‌هاي بلند ديگري در حل مساله هسته‌اي شبه جزيره كره شود. دولت آمريكا نيز از اين اقدام كره شمالي ابراز خرسندي كرده و افزوده است درانتظار تاييد اين خبرازسوي بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌است. " كريستوفر هيل " قرار است امشب از توكيو وارد كره جنوبي شود و فردا با " چونگ يونگ وو " همتاي كره‌اي خود ديدار و گفت‌وگو كند. وي قرار است چهارشنبه هفته جاري در مذاكرات شش جانبه پكن براي حل مساله هسته‌اي شبه جزيره كره شركت كند. يادآور مي‌شود، خبر تعطيلي نيروگاه يانگ بيون هنوز به تاييد رسمي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نرسيده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در حالي كه «بشار اسد»، رئيس‌‌جمهور سوريه بر تحقق پيش‌شرط حداقلي خود مبني بر عقب‌نشيني اسرائيل از بلندي‌هاي جولان براي احتمال مذاكره با اسرائيل اصرار دارد، سفر يك روزه رئيس‌جمهور كشورمان به سوريه و ديدار با قريب به اتفاق رهبران مقاومت ضدصهيونيستي، سران اين رژيم را خشمگين و هراسناك كرده است.



هم‌زمان، روزنامه سعودي «الشرق‌الاوسط» كه عليرضا نوري‌زاده، منبع بسيار موثق! اخبار آن به شمار مي‌رود، مدعي شد، احمدي‌نژاد با وعده كمك به برنامه اتمي و شيميايي سوريه!، اسد را از مذاكره با اسرائيل نهي كرده است!

به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، روزنامه صهيونيستي «اورشليم‌پست» نوشت: بنا بر گزارش‌هايي، ايران با تامين سرمايه براي جنگنده‌ها، تانك‌ها و موشك‌هاي زمين به درياي سوريه، به برنامه تحقيقاتي سلاح‌هاي شيميايي و اتمي! سوريه كمك خواهد كرد و در عوض بشار اسد، رئيس جمهور سوريه هم به احمدي‌نژاد قول داده كه ادامه مذاكرات صلح با اسرائيل را در ازاي حمايت ايران از منافع سوريه در لبنان متوقف كند.



اين روزنامه افزود: جزئيات ديدار حساس رهبران دو كشور در دمشق، توسط يك مقام گمنام ايراني ابتدا به روزنامه «الشرق الاوسط» فاش شد! اين منبع ايراني گفت كه دو كشور براي تعميق روابط ديپلماتيك و نظامي خود به توافق‌هاي زيادي رسيده‌اند.

«الشرق‌الاوسط» در ادامه مدعي شد: وابستگي سوريه به ايران به علت حجم بالاي پولي كه ايران براي خريد تسليحات و كمك به بازسازي كارخانه‌هاي نظامي سوريه به اين كشور خواهد فرستاد، افزايش خواهد يافت.

اين گزارش مي‌افزايد: جداي از همكاري‌هاي اقتصادي، فرهنگي و علمي، ايران به خريد سلاح‌هاي روسي و كره شمالي از طرف سوريه كمك خواهد كرد و 1 ميليارد دلار را هم براي خريد 400 تانك پيشرفته T-72 روسي و 18 فروند هواپيماي ميگ-31 روسي و 8 فروند هليكوپتر M-8 پرداخت مي‌كند.

علاوه بر اين، ايران به سوريه براي ساخت كارخانه موشك‌هاي ميان برد كمك كرده و با تانك‌هاي ايراني و پرسنل مورد نياز به سوريه كمك خواهد كرد. نيروي دريايي سوريه هم قرار است با موشك‌هاي C-801 و C-802 چيني كه در حال حاضر در ايران توليد مي‌شوند، تجهيز شود.

در بخش ديپلماتيك نيز احمدي‌نژاد به بشار اسد قول داده تا در سرنگوني فواد سينيوره كمك كرده و براي تضمين دوباره نفوذ سوريه در پارلمان لبنان تلاش كند. اسد هم به نوبه خود موافقت كرده كه مذاكرات صلح با اسرائيل را ادامه ندهد.



خبرنگار «بازتاب» مي‌افزايد: طي دو روز گذشته، سفر دكتر احمدي‌نژاد به دمشق و ديدار وي با بشار اسد و گروه‌هاي مقاومت فلسطيني و لبناني مهم به ويژه «نصرالله»، «مشعل» و «رمضان عبدالله»، رهبران حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامي، محور اصلي گزارش‌هاي رسانه‌هاي اسرائيل را تشكيل مي‌داد.
رسانه‌هاي همگاني اسرائيل مدعي شدند که هدف محمود احمدي‌نژاد از سفر ناگهاني يک روزه به دمشق و گفت‌وگوهايي که با بشار اسد و ديگر مقامات سوري انجام داد، آن بود که سوريه را از آغاز گفت‌وگو‌هاي صلح با اسرائيل باز دارد.

از ديدگاه برخي رسانه‌هاي اسرائيلي، اظهارات احمدي‌نژاد در دمشق و سخنان او درباره آن‌که تابستان داغي در پيش است و گفته‌هايش پس از ديدار با سید حسن نصرالله مبني بر اين‌که به زودي پيروزي نصيب آنان خواهد شد، نشان آن است که او مي‌خواهد آتش بحران و تنش در منطقه را شعله‌ورتر سازد و امکان آغاز گفت‌وگو‌هاي صلح بين سوريه و اسرائيل را خنثي کند.

به ادعاي رسانه‌هاي اسرائيلي، علت رسمي اين سفر ناگهاني به دمشق (که دو روز پس از اداي سوگند بشار اسد در دور دوم رياست جمهوري انجام شد)، عرض تبريک به وي نبوده و دليل واقعي آن است که حکومت ايران مي‌خواهد سوريه را تشويق کند روند آغاز مذاکرات صلح با اسرائيل را به دست فراموشي بسپارد.

همچنين در حالي كه رژيم اسرائيل تاكنون هيچ زماني به تعهدات خود پايبند نبوده، مقامات اين رژيم كه از شرط حداقلي اسد براي آغاز مذاكرات صلح خشمگين شده‌اند، ديدار او با احمدي‌نژاد را به باد انتقاد گرفتند.

«مارک رگب»، سخنگوي وزارت خارجه اسرائيل، در گفت‌وگو‌ با خبرگزاري فرانسه گفت: اين واقعيت که بشار اسد، احمدي‌نژاد را هم پيمان استراتژيک خود مي‌داند، موجب ترديد بسيار ما نسبت به صداقت سران سوريه در سخنان آنان براي صلح با اسرائيل مي‌شود.

اين در حالي است كه به تازگي «شيمون پرز»، رئيس‌جمهوري اسرائيل، گفته بود که هيچ گزينه ديگري جز آغاز مذاکرات صلح با سوريه وجود ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کره شمالی 'چند موشک شلیک کرده است' خبرگزاری کره جنوبی، یونهاپ، اعلام کرد کره شمالی دست به شلیک چند موشک کوتاه برد در سواحل غربی خود زده است. مقام های کره جنوبی گفته اند در حال بررسی این گزارش هستند. اگر این خبر صحت داشته باشد، شلیک این موشک ها یک روز پس از آن صورت می گیرد که کره شمالی بیشتر مدیران تبعه کره جنوبی یک پارک صنعتی را اخراج کرد. این پارک صنعتی یک پروژه مشترک بین کره شمالی و کره جنوبی است. این اخراج نیز پس از آن صورت گرفت که کره جنوبی اعلام کرد پیشرفت در روند این پروژه با پیشرفت در روند تلاش برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی مرتبط است. یونهاپ به نقل از یک منبع دولتی بدون نام گزارش کرد این موشکها در ساعت 10:30 به وقت محلی کره شمالی (1:30 گرینویچ) شلیک شده اند. به گزارش یونهاپ اوایل هفته جاری علائمی در پیونگ یانگ به چشم می خورد که حاکی از برنامه ریزی برای آزمایش موشکی بود. این خبرگزاری افزود کره شمالی کشتی ها را از حرکت در نزدیکی سواحل شهر نامپو بازداشته و یک کشتی نظامی حاوی تجهیزات موشکی در این منطقه مستقر کرده بود. منبع : بي بي سي فارسي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کره شمالی در حال برچیدن تاسیسات اتمی خود در یونگ بیون بوده است کره شمالی بیش از 18 هزار صفحه اسناد در رابطه با برنامه سلاح های اتمی اش را تسلیم آمریکا کرده است. این اسناد جزئیات فعالیت های راکتور پلوتونیوم در یونگ بیون که تصور می شود مواد لازم برای آزمایش اتمی 2006 در آن تولید شد را تشریح می کند. کره شمالی این راکتور را سال گذشته بست اما ضرب الاجل تعیین شده برای ارائه شرح کامل از فعالیت های اتمی اش را رعایت نکرد. یک مذاکره کننده آمریکایی این اسناد را برای مطالعه و بررسی به واشنگتن خواهد برد. کره شمالی در فوریه 2007 موافقت کرد برنامه تسلیحات اتمی خود را در ازای دریافت کمک های گسترده اقتصادی و لغو تحریم ها برچیند. این توافق در پی مذاکرات شش جانبه با حضور چین، آمریکا، ژاپن، روسیه و دو کره حاصل شد. جان سادوورت خبرنگار بی بی سی در کره جنوبی گزارش می دهد که اسناد یونگ بیون گوشه مهمی از فعالیت های گذشته بمب سازی کره شمالی را فاش می کند، هرچند برخی این سوال را مطرح می کنند که چقدر اطلاعات واقعا جدید در آنها هست. خبرنگار ما می گوید به علاوه تردیدهایی در مورد سایر فعالیت های اتمی کره شمالی باقی است، به خصوص آنچه ادعا می شود برنامه مخفیانه غنی سازی اورانیوم و انتقال فناوری هسته ای به سوریه باشد. اینها مسائلی است که مانع پیشرفت بر سر توافق سال گذشته شده بود. بنابه گزارش ها کره شمالی با راه حلی موافقت کرده است که براساس آن تنها به نگرانی های آمریکا اذعان خواهد کرد. برخی جمهوری خواهان در واشنگتن درباره اهمیت این اسناد ابراز تردید کرده اند. پیتر هوکسترا، عضو مجلس نمایندگان، گفت: "وزارت خارجه (آمریکا) هرگونه عملکرد معمولی کره شمالی را به عنوان یک تحول خارق العاده مثبت تلقی می کند." شان مکورمک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت زمانی که این اسناد به واشنگتن رسید "سه اولویت اصلی ما تصدیق، تصدیق و باز هم تصدیق خواهد بود." http://www.bbc.co.uk/persian/worldnews/story/2008/05/080509_si-korea-nukerecords.shtml

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
و این موضوع اگر واقعاً حقیقت داشته باشد.و کره شمالی وا داده باشد مطمئناً آمریکا را در مورد ایران جری تر می کند.و برای خودش حسابهایی باز می کند و او را امیدوار میکند که می توان با ادامه فشار بر ایران چه بسا ایران نیز راه کره شمالی را در پیش بگیرد و این یعنی شروع یک برنامه ریزی جدید برای افزایش انواع فشارها بر ایران icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند روز پیش هم یکی از برج های خنک سازی یونگ بیون رو نابود کرد،کره شمالی وا داد رفت،از کشوری با عقاید کمونیستی جز این نمی شد توقع داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اين وضعيت شرايط فشار بر ايران هموارتر مي شه. البته حق دارند.توي كره شمالي از فقر مردم سگ و گربه مي خورن. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با اين وضعيت شرايط فشار بر ايران هموارتر مي شه.
البته حق دارند.توي كره شمالي از فقر مردم سگ و گربه مي خورن. icon_cheesygrin




کاملا" حق با شماست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان شما که خودت از خبرهای نظامی و غیر سیاسی حمایت می کنی می شه بگی ربط این خبر به سایت چیه ؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.