arash_slayer

تحلیل و پیگیری تحولات کره شمالی و جنوبی

Recommended Posts

آفتاب: رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا به رغم هشدارهای صریح کره شمالی از صبح روز یکشنبه به وقت محلی به مدت چهار روز در دریای ژاپن آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، وزیران دفاع آمریکا و کره جنوبی با صدور بيانيه مشتركی هدف از انجام این رزمایش را «پيامی واضح و روشن به كره شمالی» دانسته و خواستار آن شدند که «این کشور از رفتارهای تهاجمی خود دست بردارد».

با این حال وزارت دفاع کره جنوبی اعلام كرد اين رزمایش قرار بود در دریای زرد انجام شود اما «به دليل مخالفت چين» به دريای ژاپن منتقل شد.

فرماندهی نیروهای حافظ کره جنوبی سازمان ملل تحت رهبری آمريكا اعلام كرد كه اين رزمایش دريايی چهار روزه شامل ۲۰ كشتی از جمله ناو هواپيمابر اتمی یو اس اس جورج واشینگتن، ۲۰۰هواپيما و حدود ۸ هزار نیروی نظامی از دو كشور شركت دارند.

ناو هواپیمابر یواس‌اس جورج واشینگتن ساعت ۷ صبح به وقت محلی بندر جنوبی بوسان را به مقصد دریای ژاپن ترک كرد.

به گفته مقامات وزارت دفاع کره جنوبی ديگر كشتی‌‌های نيروی دريایی کره جنوبی نيز بندر بوسان و بندر جينهایی را برای انجام مانور ترک كردند، برخی از اين كشتی‌ها قرار است از ناوگان هفتم آمريكا به محل رزمایش برده شوند.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که کمیسیون دفاعی کره شمالی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اخطار کرد که پیونگ‌یانگ ممکن است برای مقابله با رزمایش آمریکا و کره جنوبی، مجبور به اقدامی تلافی‌جویانه شود.

به گزارش آفتاب، پیونگ‌یانگ تصریح کرده بود که «جنگ مقدس» علیه ایالات متحده و کره جنوبی را «هر زمان که لازم باشد» آغاز خواهد کرد و این کشور از قدرت «بازدارندگی هسته‌ای» خود در صورت لزوم نیز استفاده خواهد کرد.

به دنبال این موضع پوینگ یانگ کاخ سفید اعلام کرد که این کشور تمایلی به «جنگ لفظی» با کره شمالی ندارد.

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دراین باره گفت که «کره شمالی بايد کمتر سخنان تحريک‌آميز بر زبان بياورد و بيشتر به اقدام‌های سازنده روی آورد».

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوشم میاد آمریکایی ها هم با این "رهبر عزیز" کره شمالی کل کل نمی کنند!! حق هم دارند طرف دیوونه است می زنه هم خودشو می ترکونه هم منطقه رو به آتش می کشونه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اون 140 تانک آبرامز قادر به درگیر شدن به تمام اون تانک های کره شمالی!! دروغ نمی گم![/quote]
اقا لیچ یعنی تانکهای کره شمالی زره سرامیکی و واکنشی ندارن icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]نشانه های جنگ تمام عیار در شبه جزیره کره با ورود آمریکا[/size]
فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی نیز در مراسم تشییع دو سرباز کشته شده به خبرنگاران گفت: خون فرزندان ما پایمال نخواهد شد. شرکت کنندگان در این مراسم از رئیس جمهور کشورشان خواستند تا کاخ ریاست جمهوری کره شمالی را بمباران کند!...سفیر کره شمالی در ایتالیا نیز گفته است: جهان مطمئن باشد، هیچ کشوری توان مقابله با کره شمالی را ندارد و اگر موضوع جنگ جدی شود، پیروز نهایی کره شمالی است.
سرویس بین الملل ـ آرایش نظامی کره شمالی و جنوبی در مرزهای مشترک، نشان از آغاز جنگی تمام عیار در شبه جزیره کره دارد.

به گزارش «تابناک»، شبکه های خبری «الجزیره»، «بی.بی.سی» و «سی.ان.ان» با انتشار گسترده اخبار مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی به تنش ایجاد شده میان دو کره دامن زده و اظهارات مقامات کره شمالی را مبنی بر اینکه «مانور به مفهوم جنگ است»، نشانه بارزی برای وقوع رخدادهای بحرانی تر میان سئول و پیونگ یانگ برشمرده اند.

در همین حال، «یونهاب»، خبرگزاری رسمی کره جنوبی از آرایش موشک های زمین به زمین کره شمالی خبر داد.

همچنین «کی سیانای»، خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز از حمله به نیروهای آمریکایی در صورت تجاوز به آب های پیونگ یانگ خبر داده است.

بر پایه این گزارش، شرکت ناو هواپیمابر اتمی «یو اس جرج واشنگتن» آمریکا و همچنین 75 هواپیمای جنگی، چهار ناوشکن و شش هزار نیروی دریایی آمریکا در این مانور، شایبه دخالت آمریکا در این بحران را زیاد کرده است.

در همین باره، خبرنگار «الجزیره» از چین نیز مدعی شده که نیروهای نظامی چین در آماده باش کامل هستند.

وزارت امور خارجه چین نیز در بیانیه ای از خویشتن داری پکن در این رخدادها خبر داده و افزوده است، اوضاع ملتهب منطقه در کنترل است.

از سوی دیگر، سفیر کره شمالی در ایتالیا نیز گفته است: جهان مطمئن باشد که هیچ کشوری توان مقابله با کره شمالی را ندارد و اگر موضوع جنگ جدی شود، پیروز نهایی کره شمالی است.

«لی میونگ»، رئیس جمهور کره شمالی نیز از نتایج نشست اضطراری با مقامات ارشد کشورش اظهار رضایت کرد.

این گزارش می افزاید، فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی نیز در مراسم تشییع دو سرباز کشته شده به خبرنگاران گفت: خون فرزندان ما پایمال نخواهد شد. شرکت کنندگان در این مراسم از رئیس جمهور کشورشان خواستند کاخ ریاست جمهوری کره شمالی را بمباران کند!

با بررسی جنگ رسانه ای و لفظی کنونی میان دو کره و تحرکات نظامی در شبه جزیره کره، به خوبی می توان نشانه های بحرانی تر شدن اوضاع و احتمال وقوع جنگی گسترده تر از درگیری محدود چند روز پیش میان این دو همسایه را دید.

[color=red][/color]


نظر دوستان چیه من که فکر میکنم امریکا کاری نمیتونه بکنه icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اون 140 تانک آبرامز قادر به درگیر شدن به تمام اون تانک های کره شمالی!! دروغ نمی گم![/quote]
اقا لیچ یعنی تانکهای کره شمالی زره سرامیکی و واکنشی ندارن icon_arrowd[/quote]

[color=red]تانک تی 54 مهمترین تانک رزمی کره شمالی به شمار می رود که اکثر کشورها دهه 1970 کنار گذاشتن آن را آغاز کردند[/color]

عجيبه..كره شمالي تي 72 هم داره اما مهمترين تانك رو تي 54 زپرتي اعلام كردن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]اون 140 تانک آبرامز قادر به درگیر شدن به تمام اون تانک های کره شمالی!! دروغ نمی گم![/quote]
اقا لیچ یعنی تانکهای کره شمالی زره سرامیکی و واکنشی ندارن icon_arrowd[/quote]

[color=red]تانک تی 54 مهمترین تانک رزمی کره شمالی به شمار می رود که اکثر کشورها دهه 1970 کنار گذاشتن آن را آغاز کردند[/color]

عجيبه..كره شمالي تي 72 هم داره اما مهمترين تانك رو تي 54 زپرتي اعلام كردن[/quote]

هکسمنجان تی-۷۲ هم اگه همون مدلهای اولیه باشن که دیگه خیلی ضایست! کره جنوبی موشکهای ضد زره هم دارن همین خرت و پرتهای امریکایی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه اشتباه نكنم كره شمالي خودش يه نمونه تانك مدرن بر پايه تي 72 هم توليد ميكنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کره ی شمالی خودش دو نوع تانک داره 1000 تا Ch'ŏnma-ho و 200 تا تانک واقعا جالبP'okpoong-Ho

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سمندون جون اون آبرامز رو نمی شه به این راحتی ها اونم با این عتیقه ها از کار انداخت! بلکه متوسل به ضد تانک بشند که شما هم مطمئن باش تانک های آمریکایی از حمایت هوایی برخوردار خواهند بود! و ممکنه این روش چندان جواب نده (هرچند که شمالی ها تونل زن های خوبی هستند!!!) و همچنین کل DMZ هم که مین گذاری شده است!! اصلا من نمی دونم این تانک ها از کجا می خوان رد شن! حالا بر فرض اینکه اون مشکل هم حل بشه 4000 تانک کره شمالی نمیان ردیف بشند با آبرامز ها! همون جریان پانزر های آلمان با تی-34 های شوروی می شه! که همچین نتیجه خوبی هم نداده! پس بازم می گم شانس آمریکایی ها در جنگ زمینی بالعکس عراق و افغانستان بسیار زیاد است! (ولی به شما اطمینان می دم برای کاهش حداقل تلفات آمریکایی ها تا تمام کره شمالی رو با خاک یکسان نکنند دست به تهاجم گسترده زمینی نمی زنند!) کلا ارتش کره شمالی ارتش باستانی است! و تنها عاملی که منجر می شه آمریکا حمله نکنه و حکومت دست نشانده خودش رو بزاره اونجا یا دو کره متحد بشند که بازهم فرقی نکرده و حکومت در هر صورت دست نشانده است، توان توپخانه ای و موشک های بالستیک و از همه مهمتر توان اتمی پیونگ یانگه! همچنین شاکی شدن چین و عدم توانایی اقتصادی آمریکا برای شروع یک جنگ دیگه هم از عوامل بازدارنده محسوب می شود! گفتیم شمالی ارتش نسبتا ضعیفی نسبت به آمریکا داره ولی نگفتم همینطوری کشکی آمریکا می تونه ببره!

البته یک چیز دیگه هم بگم شمالی پروتوتایپ های خیلی خوبی می سازند ولی قادر نیستند به تولید انبوه برسونند! چراشو دقیق نمی دونم! راستی یک خوبی که شمالی ها دارند اول یک چیزی می سازند بعد روش می کنند بعد می گن ما اینو ساختیم!! نمیان هوار بزنند ما ساختیم بعد آخر سر مثل جریان کامیون داران بدبختی بشه که بجای نیسان بهشون آشغال چینی انداختن! icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان آمريكا يكبار توي شبه جزيره كره با كره ايها جنگيده و صابون اونا به تنش خورده رد اون زمان جنگ كره يك جنگ فرسايشي بود آمريكا تحمل يك جنگ فرسايشي رو نداره با اين بحران اقتصادي وضعيت آمريكا كاملا نامعلوم اين جنگ ممكن منتج به شكست آمريكا بشه !
به برتري تجهيزاتي آمريكا اصلا توجهي نكنيد جون كارساز نيست براش به احتمال زياد جنگ جاري كره براي اونا جنگ پر تلفاتي خواهد بود كه باعث خم شدن كمر آمريكا و از دست رفتن كره جنوبي خواهد رفت ! به دوستان توصيه ميكنم اين روياروي رو يكم دقيق ترتحليل كنند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
آيا شرايط فعلي كره شمالي با شرايط عراق در زمان جنگ دوم خليج فارس كه منجر به سقوط صدام شد قابل مقايسه است ؟ در هر دو مورد يك تحريم طولاني مدت همه جانبه عليه كشور هدف انجام شده است و عملا ارتشهاي هر دو فرصت و امكان بازسازي و نوسازي را نداشته اند
بنابر اين آيا در حال حاضر امكان حمله اي مشابه جنگ دوم خليج فارس عليه كره شمالي وجود دارد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام خدمت برادران



راستش من مدتی نتونستم به سایت سر بزنم و الان می بینم بحثهای جالبی توش مطرحه!

اول یه سوال دارم: از کجا می دونین کره شمالی حمله رو شروع کرده؟ یعنی شاید واقعا کره جنوبی آغازگر بوده!

جالبه که همه رسانه های داخلی هم به نقل از خبرگزاریهای غربی مطالب رو مطرح کردن و هیچ کس واقعا مساله رو موشکافی نکرده.

دوم اینکه، چند وقت پیش همه رسانه های دنیا گفتن زیردریایی کره شمالی به کشتی کره جنوبی حمله کرده، کلی هم سرو صدا راه انداختن. بعد از مدتی رسانه های کره شمالی مدارکی رو کردن که نشون میداد زیردریایی مذکور امریکایی بوده! ولی هیچ کدوم از رسانه های بزرگ این مساله رو مطرح نکردن!


اون برداشتی هم که خیلی ها درمورد رهبری کره شمالی و اوضاع داخلی اون دارن نشات گرفته از رسانه های غربیه و بدونین؛ همین برداشت رو مردم دنیا درمورد کشور ما دارن!
مردم کره شمالی مشکل خاصی با دولتشون ندارن و این مطالب نقض حقوق بشر و دیکتاتوری و ... همه شعارهای غربی علیه اون دولته. اکثر حرکتهای نظامی هم که به اسم کره شمالی انجام شده، درواقع کار کره شمالی نبوده و یه جنگ رسانه ای علیه اون بوده! جنگی که امریکا راه انداخته.

الان هم قضیه به همین شکله. امریکا داره منافع خودش رو تامین می کنه و سعی در متشنج کردن رابطه دو کره داره.


یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شما هم می تونید برید کره شمالی کشور بسیار زیباییه! (اینم آدرس خود سازمان توریستی کوریو http://koryogroup.com/ البته از ایران هم می شه بصورت شخصی سفر کرد ولی وقتی باید برید بیجینگ از اونجا با خطوط هوایی داغون ولی کم حادثه ایرکوریو که تنها یک حادثه در طول عمر کاریش داشته می رید پیونگ یانگ! جالب اینجاست که کره ای ها هم از هواپیماهای روسی قدیمی استفاده می کنند!) جاهای دیدنیش کوه بایکدو که یک آتشفشان خاموشه و معبد این سلسله گوگوریو (جومونگ خودمون) در پیونگ یانگ هم خیلی شبیه زیگورات چغازنبیل خودمونه!!! (البته از بیرون! ولی خیلی سالمتر نگه داشتند!) البته دیوار میوار و اینجور چیزا که از سلسله گوگوریو و منچوری ها باقی مونده زیاد پیدا می شه! در سفر شما همواره یک بپا (راهنما) باهاتون هست و شما رو همواره همراهی می کنه! فقط تو هتل می تونید تنها باشید! بالعکس چیزی که فکر می کنید کره شمالی هتل های خوبی داره (حداقل از هتل های ما بهترن!) و در این هتل ها دسترسی به اینترنت هم وجود داره!! icon_arrowd :oops: البته فقط برای خارجی ها! سفر به کره شمالی با خرید یادگاری و خورد و خوراک و هتل و پول راهنما بیش از 1 میلیون تومن در نمیاد! توصیه می کنم از آب معدنی استفاده کنید چون آبشون سالانه داره تلفات می ده! برعکس چیزی که مردم فکر می کنند در کره شمالی مواد غذایی برای خرید فراوان است! البته اگر پول داشته باشید! در کره شمالی فقط دلار آمریکا و یورو به کارتون میاد!

کره شمالی بیمارستان های بسیار تمیز ولی با امکانات قدیمی داره! بله... شما هم می توانید به کره شمالی سفر کنید! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شما هم می تونید برید کره شمالی کشور بسیار زیباییه! (اینم آدرس خود سازمان توریستی کوریو http://koryogroup.com/ البته از ایران هم می شه بصورت شخصی سفر کرد ولی وقتی باید برید بیجینگ از اونجا با خطوط هوایی داغون ولی کم حادثه ایرکوریو که تنها یک حادثه در طول عمر کاریش داشته می رید پیونگ یانگ! جالب اینجاست که کره ای ها هم از هواپیماهای روسی قدیمی استفاده می کنند!) جاهای دیدنیش کوه بایکدو که یک آتشفشان خاموشه و معبد این سلسله گوگوریو (جومونگ خودمون) در پیونگ یانگ هم خیلی شبیه زیگورات چغازنبیل خودمونه!!! (البته از بیرون! ولی خیلی سالمتر نگه داشتند!) البته دیوار میوار و اینجور چیزا که از سلسله گوگوریو و منچوری ها باقی مونده زیاد پیدا می شه! در سفر شما همواره یک بپا (راهنما) باهاتون هست و شما رو همواره همراهی می کنه! فقط تو هتل می تونید تنها باشید! بالعکس چیزی که فکر می کنید کره شمالی هتل های خوبی داره (حداقل از هتل های ما بهترن!) و در این هتل ها دسترسی به اینترنت هم وجود داره!! icon_arrowd :oops: البته فقط برای خارجی ها! سفر به کره شمالی با خرید یادگاری و خورد و خوراک و هتل و پول راهنما بیش از 1 میلیون تومن در نمیاد! توصیه می کنم از آب معدنی استفاده کنید چون آبشون سالانه داره تلفات می ده! برعکس چیزی که مردم فکر می کنند در کره شمالی مواد غذایی برای خرید فراوان است! البته اگر پول داشته باشید! در کره شمالی فقط دلار آمریکا و یورو به کارتون میاد!

کره شمالی بیمارستان های بسیار تمیز ولی با امکانات قدیمی داره! بله... شما هم می توانید به کره شمالی سفر کنید! :oops:[/quote]

چه جالب..شما خودت رفتي كره؟؟برا ويزا بايد رفت دم سفارتشون؟؟خيلي خوبه كه..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتی که نظرات برخی از کاربران رو خوندم واقعا خجالت کشیدم. برخی دوستان از روی طبع نوجوانی و دیدن فیلم های اکشن، طوری با آب و تاب آرزوی وقوع جنگ رو بین کشورهای دیگه آرزو می کنن که برای هر ایرانی و مسلمونی خجالت آوره.
طوری که آدم مطمئن میشه اگه قدرت دستشون بود از امثال اسکندر و هیتلر و ... بدتر رفتار می کردند.
دوست عزیزی که آرزوی جنگ رو بین هر 2 کشوری می کنی تا حالا خرابی و خسارات و آوارگی و بدبختی ناشی از جنگ رو دیدی؟ تا حالا جسد یه سرباز جوون رو که بنا به هر دلیلی برای کشورش یا برای نفع عده ای سیاستمدار توی خون غلطیده دیدی؟ تا حالا جنگ که هیچی، صدای سوت یه خمپاره 60 رو شنیدی تا خودتو احتمالا خیس کنی؟
خجالت آوره...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.