Sami1993

تولید مشترک جنگنده با روسیه ؛ آب یا سراب ؟

Recommended Posts

با سلام - مشخصاً همین طور هست ، اما اگر بتوانید با همین شرایط ، روسها را وادار کنید که سخت افزار یا فناوری مورد نیاز ما ( نه آنچه که انها خواستار آن هستند ) را به ما بفروشند ، با توجه به سابقه نسبتاً مناسب ما در تعمیر و نگهداری سخت افزار غربی ، می شود به یک راه حل میانه رسید . ( هرچند بسیار مشکل هست ولی ظاهراً مجبورهستیم ) 

 

 

ظاهراً با ورود ناوگان پرنده های رزمی شرقی ، پرسنل نیروی هوایی ، یک برنامه و دستور العمل جامع را برای  تطبیق تعمیر و نگهداری همزمان ناوگان غربی و شرقی ، به اجرا گذاشته است . 

 

هر چند برای ما این مساله هزینه های زیادی داشته ، دارد و خواهد داشت . ولی وقتی شما بتوانید سیاست گذاری خودتون را در بخش سیاسی و نظامی ، هماهنگ کنید ، آن وقت امتیاز گیری از دو طرف (  روسها و غربی ها ) ممکن می شود ، کاری که هند بطور همزمان با روسها و بریتانیایی ها انجام داد (  بعنوان یک کشور به اصطلاح غیر متعهد )  

 

 

نکته جالبی که وجود دارد این هست که خود روسها در اوایل دهه90 ، به این سیاست دوران اتحاد شوروی ، معترض بودند ، بعنوان مثال ، معاون یک شرکت تسلیحاتی روسی ، به این نکته اشاره  می کرد که "

 

" در حالی که مشتری از ما خمپاره انداز 80 م.م  در خواست می کرد ، ما ( روسها)  به انها خمپاره انداز 82 م.م  می فروختیم ، این یعنی  در نظر نگرفتن نیاز مشتری . حالا اگر مشتری ، یک کشور جهان سومی بود ، شاید این مساله زیاد اهمیت نداشت ولی برای کشورهایی در حوزه های بحران زا ، ( کمربند بحران برژینسکی )  این مساله حیاتی است . "

 

بنابراین ، روسها ، به این مساله معترفند ، پس هوشمندی خریدار هست که چگونه با برگهای برنده ای که دارد ، بازی کند تا بتواند ، امتیاز لازمه را بگیرد . 

 

 

اقا شرمنده سئوالش بی ربطه ولی ماجرای این کمربند بحران برژینسکی چیه؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

البته خارج از موضوع هست ، ولی در مورد کمربند بحران برژینسکی یا بعبارت بهتر کمربند جنوبی بحران برژینسکی ، یک نکته جالب وجود دارد 

 

dgdg.jpg

 

در این کمربند که از جنوب شرق آسیا تا جنوب اروپا کشیده شده ، بیشتر از 90 ناحیه بحرانی شناسایی شده که بخش اعظمی از درگیری های خونین پس از دومین جنگ جهانی ، در این کمربند رخ داده است که همانطور که مشاهده می کنید ، جمهوری اسلامی ایران هم در این کمربند قرار دارد . این  کمربند در چارچوب Greater Middle East project توسط گروهی از اندیشکده های غربی ، مورد بررسی قرار گرفته  که توضیخ و تشریح آن ، باید به زمانی دیگر موکول شود .

 

پی نوشت :

 

در حال حاضر ، همین را خدمت دوستان عرض کنم که خوابهای بسیار بدی برای ما دیده شده ، که امیدوارم ، تعبیر  نشود. 

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 
البته خارج از موضوع هست ، ولی در مورد کمربند بحران برژینسکی یا بعبارت بهتر کمربند جنوبی بحران برژینسکی ، یک نکته جالب وجود دارد 
 


فکر کنم لازم باشه که این موضوع مهم در ناپیکی جداگانه بررسی بشه.
هم خود نقشه هاشون و هم راهکارهایی که ما میتونیم به کار ببندیم.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

عذر میخوام بچه ها که تاپیک رو بالا آوردم

این موضوع به سرانجام نرسید ؟؟؟

خبر خاصی نشد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.