Recommended Posts

آفتاب: یک فرمانده بلندپایه ارتش روسیه می‌گوید که سامانه دفاع هوایی ایران به احتمال قوی از توانایی مقابله موثر با حملات هوایی ایالات متحده برخوردار است. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر گمانه‌زنی درمورد انجام یک حمله نظامی پیش‌دستانه به تاسیسات اتمی ایران از سوی آمریکا در میان مقامات نظامی روسیه به‌شدت افزایش یافته است. به گزارش خبرگزاری ریانوستی ژنرال یوری سولویف فرمانده واحد ویژه دفاع هوایی ارتش روسیه روز پنج‌شنبه در مسکو گفت: «مطابق برآوردهای شخصی من سیستم دفاع هوایی ایران هم‌اینک به اندازه کافی قدرتمند شده‌است. آنها تقریبا از تمام تسلیحاتی که ما در اختیار داریم بهره می‌گیرند و این تسلیحات توان لازم برای مقابله با حملات هوایی آمریکا را به آنان می‌دهد، علاوه بر این ایرانی‌ها از تسلیحات ساخت فرانسه و سایر کشورها نیز برای تقویت سامانه دفاع هوایی‌شان استفاده کرده‌اند». ژنرال سولویف در ادامه گفت که سرفرماندهی ارتش روسیه بصورت روزانه از جزئی‌ترین اطلاعات مربوط به تحرکات نظامی آمریکا در خلیج فارس اطلاع می‌یابد. با این‌حال به گفته وی این اطلاعات به رده‌های عملیاتی ارتش منتقل نشده و صرفا در اختیار رهبران سیاسی کشور قرار می‌گیرد. هفته گذشته یک «منبع موثق» در ارتش روسیه به خبرگزاری نووستی گفته بود که نیروهای آمریکایی در خلیج فارس اقدامات مقدماتی لازم برای انجام یک عملیات نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را به پایان رسانده‌اند. به گفته این منبع اطلاعات روس‌ها نشان دهنده آن است که ارتش آمریکا فهرست اهداف احتمالی در خاک ایران را تعیین کرده و در جریان رزمایش اخیر خود در خلیج فارس نحوه حمله به آنها را تمرین کرده‌است منبع:افتاب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]متخصصان ارتش سامانه مدرن كنترل رزمايش‌هاي پدافند هوايي ساختند [/align]


[align=center]تصویر[/align]

خبرگزاري فارس: تلاش چند ساله متخصصان ارتش منجر به ساخت سامانه جديد و پيشرفته كنترل رزمايش‌ها و عمليات‌هاي پدافند هوايي شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، اين سامانه با عنوان «شبيه‌ساز آموزش و ارزيابي وضعيت و سطح مهارت عملياتي افسران شبكه فرماندهي و كنترل پدافند هوايي»، تلفيقي از سخت افزار و نرم افزار بوده و با قابليت‌هاي متفاوت و منحصر به فرد خود قادر است يك مانور سراسري را با توجه به شاخصه‌هاي ارزيابي، انسجام، وحدت فرماندهي، هماهنگي و آمادگي كليه سامانه‌هاي پدافندي از جمله شنود، ديده‌بان زمين پايه، هواپايه و نيز كليه اجزاي متصل به شبكه فرماندهي و كنترل پدافند هوايي از مرحله كشف هدف تا انهدام مورد ارزيابي قرار دهد.
اين سيستم پيشرفته و مدرن همچنين اين توانايي را دارد كه ميزان نفوذ پذيري كليه سامانه‌هاي پدافندي در مواجهه با جنگ الكترونيك دشمن را ارزيابي كند كه در محك زدن توانمندي داخلي بسيار قابل توجه است.
با ساخت اين سامانه كه هيچ نمونه داخلي نداشته و طراحي و ساخت آن 3 سال زمان برده است، مي‌توان مجموعه رزمايش‌هاي مد نظر را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و براساس سناريوي عملياتي كه براي آن تعريف مي شود، ضمن نظارت بر اجراي دستورات، نفرات و سيستم‌ها را مورد ارزيابي عملكرد قرار مي‌دهد.
سيستم يادشده كه اولين پايان نامه فارغ‌التحصيلي كاربردي دانشجويان دافوس ارتش است، قرار است در رزمايش تخصصي پدافند هوايي ارتش كه زمان آن اواخر بهار اعلام شده، به كار گرفته شود.
از ديگر نكات بسيار جالب سامانه مدرن ارتش آن است كه با استفاده از لايه‌هاي تلفيقي كه با كمك GIS تهيه شده ضمن شناسايي مرزها، شهرها، كريدورها، سدها و ديگر عارض طبيعي، نقشه تمام ايران به صورت ديجيتال تهيه شده است.

منبع : Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خيلي خوبي بود icon_biggrin من البته قبلا يك مقاله خوانده بودم در مورد سيستم مشابهي در ارتش آمريكا كه الان هر چه فكر مي كنم نمي دانم كجا خواندم. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
براي نخستين بار در خاورميانه، مراحل طراحي و ساخت سيستم هشداردهنده پدافند ليزري، روز شنبه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد دانشگاه صنعتي مالك اشتر و دومين روز از هفته دفاع مقدس، با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به اتمام رسيد. به‌گزارش روز شنبه اداره تبليغات دفاعي وزارت دفاع ، سردار "مصطفي محمد نجار" در آيين افتتاح اين پروژه گفت: با بهره‌برداري از سيستم هشداردهنده ليزري كه مراحل تحقيق، طراحي و ساخت آن در دانشگاه صنعتي مالك اشتر انجام شده‌است، توانمندي دفاعي نيروهاي مسلح بويژه در نبرد نامتقارن، به نحو چشمگيري افزايش مي‌يابد. وي، توسعه فناوري‌هاي پيشرفته با كاربرد دفاعي براساس الگوي مدرن، كارآمد و بومي متناسب با الزامات ملي و منطقه‌اي را از راهبردهاي اصلي اين وزارتخانه برشمرد. وزير دفاع افزود: سلاحي كه امروز شاهد افتتاح آن هستيم، درهمين چارچوب و با رويكرد پژوهش خلاقانه و اصيل، در دانشگاه صنعتي مالك اشتر طراحي و ساخته شد. سردار نجار، موفقيت‌هاي چشمگير و خيره‌كننده صنايع دفاعي در طراحي و توليد تجهيزات و امكانات دفاعي را كه نمونه‌هايي از آن در رزمايش‌هاي اخير سپاه و ارتش، با موفقيت به بهره‌برداري رسيد را حاصل تجربيات گرانسنگ دفاع مقدس دانست. نجار افزود: اقتدار امروز، حاصل حماسه‌آفريني، تلاش علمي وعملي، ابتكار و خلاقيت پيشتازان عرصه‌هاي ايثار، علم و سازندگي است. وزير دفاع در تشريح پروژه افتتاح شده، اظهارداشت: اساتيد و محققان دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع، با بومي‌سازي دانش و فناوري بسيار پيشرفته سيستم هشداردهنده ليزري ، سامانه پدافندي كشور را قادر خواهند ساخت، انواع موشك، بمب و گلوله‌هاي هدايت‌شونده ليزري را منحرف كند. وي تاكيد كرد : امروز صنايع دفاعي به عنوان مظهر اقتدار ملي از چنان صلابت، رشد و بالندگي برخوردار شده است كه قادرند تمام نيازمنديهاي نيروهاي مسلح به فناوري و تجهيزات پيشرفته را تامين كند. وزير دفاع افزود: امروز دانشگاه صنعتي مالك اشتر با الهام از تدابير و رهنمودهاي فرماندهي معظم كل قوا به عنوان مغز متفكر و پشتوانه بزرگ علمي، پژوهشي صنايع دفاعي و از پيشتازان توسعه علمي و صنعتي كشور است. سردار سرتيپ پاسدار نجار در پايان سخنان خود، با بيان اينكه اقتدار دفاعي كشور ناشي از اقتدار علمي است، بر حمايت همه جانبه از تحقيقات، توسعه همكاري با مراكز دانشگاهي، جذب نخبگان علمي، توسعه كاربرد فناوري- هاي نرم تاكيد كرد این بخشو از ارشیو پیدا کردم تو انجمن چیزی در موردش ندیدم بخاطر همین ارسال کردم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: ساخت توپ 35 ميليمتري اسكاي گارد، يكي از پروژه‌هاي جديدي است كه توسط وزارت دفاع به اتمام رسيده و در هفته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد.


مصطفي محمد نجار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر، ديپلماسي فعال را شعار اصلي دولت نهم برشمرد و اظهار داشت: ارتباط متقابل با كشورهاي مسلمان و همسايه از اولويت‌هاي اين ديپلماسي محسوب مي‌شود.
وي افزود: در همين راستا تاكنون بيش از 100 سفر توسط رئيس جمهوري، وزير امور خارجه و اعضاي كابينه به خارج از كشور صورت گرفته است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح كرد: در ادامه همين ديپلماسي امروزه كشورمان از ديپلماسي قوي در آمريكاي لاتين و آفريقا برخوردار است.
محمد نجار خاطرنشان كرد: تمام جوسازي‌ها و شايعات ساخته شده دشمنان عليه كشورمان توسط همين ديپلماسي در حال فروپاشي است.
وي تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر فعاليت بيشتر با كشورهاي منطقه را يادآور شد و گفت: جمهوري اسلامي ايران علاقه‌مند به برگزاري مانورهاي مشترك و پيمان‌هاي دسته جمعي با كشورهاي منطقه است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به اينكه تمام تجهيزات وزارت دفاع به دست پرتوان فرزندان همين مرز و بوم در حال طراحي و ساخت است، اظهار داشت: ناوشكن موج در مرحله آماده‌سازي است و در هفته دولت به آب انداخته خواهد شد.


تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توپ 35 م م اسكاي گارد؟؟!! همنام پدافند ليزري گرومن!! :| اطلاعات بيشتري از اين توپ منتشر نشده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند سال پيش متخصصين نيروي هوائي كشورمان موفق به انطباق موشكهاي شهاب ثاقب با سيستم كنترل آتش اسكاي گارد گرديدند كه در شكل زير به خوبي جزئيات آن مشخص است. اين انطباق پذيري تركيب مرگباري را به مجموعه توپ/ موشكي اسكاي گارد براي محافظت از آسمان كشورمان در ارتفاع پائين بخشيده است. فقط خود موشكهاي شهاب ثاقب به تنهائي در صورت پرتاب يك فروندي 80 در صد و در صورت پرتاب 2 فروندي تا 96 درصد دقت برخورد به هدف را دارند .

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان سوالي دارم كه فكر كنم اينجا بشود مطرح كرد ، چون به ربط نيست ، قبل از انقلاب ايران تصميم گرفت توپ پدافند هوائي اورليكن را در داخل ايران توليد كند ، هيئتي از صنايع نظامي مامور شد تا براي انتقال تكنولوژي و خريد امتياز توليد با اين كمپاني و مقامات سوئيسي مذاكره كند ، سوئيسي ها رقم كلان صد ميليون دلار كه در آن روزگار بسيار بيش از ارزش واقعي بود را پيشنهاد كردند كه مورد موافقت ايران قرار نگرفت ، صنايع نظامي با همكاري دو مهندس آلماني يك سيستم كامل اورليكن رو بطور كامل نقشه برداري كرده و براي مهندسي معكوس آماده كرده بود ، در آستانه پيروزي انقلاب چند طرح در معاونت اجرائي صنايع نظامي آماده اجرا شده بود از جمله ،سيستم اورليكن و موشكهاي ماوريك و سام -7 ، در نظر بود كه سيستم اورليكن ساخت ايران بر خلاف سيستم هائي كه از سوئيس خريداري شده بود بر روي خود روي زرهي سوار شده و سيار باشند و به اين منظور آزمايشهائي هم در سمنان شروع شده بود ، ماوريك و سام - 7 يا مشابهه آنها كه ميدانيم ساخته شدند ولي اورليكن به كجا رسيد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نسل جدید رادارهای برد متوسط و برد بلند در صنایع صا ایران وابسته به وزارت دفاع ساخته شد. طراحی و ساخت انواع رادارهای پیشرفته از جمله فناوری‌های موسوم به "های‌تك" محسوب می‌شود كه دستیابی به آنها نیازمند در اختیار داشتن زنجیره‌ای از تجهیزات، كارشناسان و علوم مرتبط است. تحقیق بر روی نسل‌های جدید رادارها در بردهای مختلف از جمله اقداماتی بوده كه طی سالهای اخیر در مجموعه صا ایران وابسته به وزارت دفاع به طور جدی‌تر مورد توجه قرار گرفته و اكنون نتیجه آن، تولید رادارهای جدید برد متوسط و بلند در كشور است. این رادارها قابلیت و توان ردیابی انواع پرنده‌ها و موشك‌ها و كمك به هدف قرار دادن دقیق آنها را فراهم ساخته و تا ارتفاع بسیار بالا را نیز پوشش می‌دهد. به گزارش فارس، یكی از مهمترین بخش‌های این نسل از رادارها، تولید قطعاتی با نام آرایه‌های فازی است كه تنها چند كشور معدود و پیشرفته در بخش های فناوری، این تكنولوژی را در اختیار دارند اما با تلاش متخصصان وزارت دفاع و به سرانجام رسیدن تولید این قطعات، یكی از مهمترین زنجیره‌های كلیدی در ساخت انواع رادارها تكمیل شده و اكنون كشورمان تمامی نیازهای راداری خود را توسط مجموعه‌های داخلی تامین می‌كند. خبرگزارى فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر بسیار عالی بود و امیدوارم بدون نیاز به کشور های خارجی مثل این روسیه و چین و ... بتونیم با دست خودمون و با دانش بومی و با تاکتیکایی که خودمون روشون کار می کنیم تولید تجهیزات نظامی و تسلیحات کنیم خبر بسیار عالی بود دست شما درد نکنه . icon_cheesygrin :| :| :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فکر کنم خبر حقيقت داشته باشه ولی يکم عجيبه ! سال پيش رفته بودم کارخونه PHP که تقريبا بزرگترين کارخونه ساخت وسايل الکترونيکی در ايران و خصوصی هم هست مسولان کارخونه می گفتن که هنوز توان ساخت IC رو در اختيار ندارند و حتی نقشه کيت ها هم از خارج وارد ميشه و مهندسان فقط می تونند با چند دستکاری کوچيک چيزهای ديگه هم توليد کنند حالا اينکه يک دفعه يک همچين کشوری بياد و رادار بسازه عجيب چون ما عملا در صنايع الکترونيک گامی بر نداشتيم اگر کسی اطلاعی در مورد پيشرفت ايران در اين صنعت داره بگه لطفا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
FLANKER عزيز منبع رو هم لطفا بذاريد ، البته فكر كنم منبعتون روزنامه‌ي جام‌جم باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انشا الله از این خبر ها بیشتر بشنویم :oops: در طی این سه روز دو تا خبر خوش نظامی بهمون دادند یکی پرتاب موشک فضایی بود و این هم از این . موفق باشی :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک خبر دیگه هم در راه است که مربوط به جنگنده است! جنگنده شفق! اگر زیرش نزنن رونمایی می شه! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لیچ جان اگر هنوز این جنگنده رو نمایی نشده شما از کجا خبر داری . من مطمئنم تو یه چیز هایی می دونی و دستی تو کار داری . موفق باشی . :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.