Recommended Posts

[quote]قضیه زدن موشک (کروز یا غیرکروز) بیشتر برمی گرده به دقت هدف گیری و بعد از اون نوع مرمی بکارگرفته شده. درباره این نوع مرمی ها که مثه گلوله شات گان( چل پاره اصطلاحا) می مونند دوستان مفصلا بحث کرده اند. نوع و مدل توپ خیلی این وسط مهم نیس.[/quote]
يعني نواخت تير خيلي مهم نيست؟
من فكر ميكردم چيزي مثل فالانكس مثلا ؛ به پشتوانه تعداد شليك زايد گلولشه كه موشك كروز رو ميزنه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]قضیه زدن موشک (کروز یا غیرکروز) بیشتر برمی گرده به دقت هدف گیری و بعد از اون نوع مرمی بکارگرفته شده. درباره این نوع مرمی ها که مثه گلوله شات گان( چل پاره اصطلاحا) می مونند دوستان مفصلا بحث کرده اند. نوع و مدل توپ خیلی این وسط مهم نیس.[/quote]
يعني نواخت تير خيلي مهم نيست؟
من فكر ميكردم چيزي مثل فالانكس مثلا ؛ به پشتوانه تعداد شليك زايد گلولشه كه موشك كروز رو ميزنه ؟[/quote]
البته جناب كياني حتما شوخي مي فرمايند و صحبت اسكاي ويو عزيز صحيحه icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه خیر عزیز! شوخی نمی کنم.
مهمتر از تعداد تیرهایی که به سمت هدف شلیک می شوند (که معلوم نیس چن تاشون به هدف بخوره) نوع مرمی هست. اگر نوع مرمی مناسب باشه می تونه با یه اصابت به قسمتهای حساس مثلا رادار موشک رو از کار بندازه ولی اگر مرمی مناسب نباشه شاید مجبور شید هزار تا تیر شلیک کنید تا یکیش بخوره به کلاهک موشک و اون رو بپکونه.

من نگفتم نوع توپ ( و در نتیجه نواختش مهم نیس) گفتم مهمتر از نوع توپ نوع مرمی است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا رضا کیانی جان نوع توپ و نواخت تیر در زدن موشک کروز صحیح نیست؟

موشکی رو فرض کنید با سرعت 3000 متر بر ثانیه با قدرت مانور زیاد به سمت ناو میاد. برد مفید توپ مفروض 20 30 ... میلیمتری 4000 متر هست. سرعت دهانه گلوله هم 1500 متر بر ثانیه ولی کلا همین رو فرض کنیم. یک گلوله شلیک بشه وقتی به موشک میرسه که اون به 2600 متری ناو رسیده به اضافه قدرت مانوری که داره اینم 10 متر بر ثانیه فرض کنیم یعنی گلوله ما به منطقه ای رسیده که به مرکز اولیه موشک موقع شلیک گلوله و به فرض فقط تغییر مسیر در 1300 متری بیش از 10 در 10 یعنی 100 مترمربع مساحت عمودی دارد. حال یک گلوله که تنها قابلیت پرواز مستقیم الخط را دارد در این منطقه به این بزرگی چه کار میتواند بکند؟ پس نیاز هست حداقل اون مقدار گلوله شلیک بشه با توجه به تغییر مسیر موشک که موقع رسیدن بهش منطقه وسیعی رو پوشش بدن تا غلبه کنه بر قدرت مانور و سرعت اون. فرصت شلیک دوباره هم نیست چون آتش اول به هدف نخورد آتش دوم احتمال موفقیتش بسیار کم هست. بهتره که در هر بار آتش تعداد بیشتری گلوله شلیک کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید جان آمدی نسازی!

همون جور که گفتم درباره این مرمی های مخصوص قبلا توی یکی از تاپیکها بحث کردیم. این مرمی ها اصلا برای همون مسئله 10 متر در 10متر طراحی وساخته شده اند که شما گفتید. واقعیت اینه که یه مرمی با قطر 20-30 میلمتر برای هدف قرار دادن یه موشک که سطح مقطع راداری پایین داری شانس بسیار کمی رو داره . حالا چه نواخت 100 باشه چه 1000

برای حل این مشکل هم طراحان اومدن گلوله هایی ساختند که قبل از رسیدن به هدف در هوامنفجر می شه و مثه گلوله شات گان به تعداد زیادی ساچمه های تنگستن تقسیم می شه. این ساچمه ها یه مساحت قابل توجهی رو پوشش می دهند که خیلی بیشتر از قطر همون گلوله فرضی 20-30 میلیمتری هست. به دلیل سرعت دهانه بالای این توپها و جنس ساچمه ها پس از برخورد می تونند آثار مخربی رو ایجاد کنند. همون جور که گفتم توی یکی از مباحث قبلا درباره این مرمی ها بحث کردیم.

یه بار دیگه هم تکرارمی کنم. من ادعا نمی کنم که نوع توپ ، نواخت و سرعت دهانه پرتابه بی تاثیر هست. حرف من این است که " برای مقابله با موشک اولین قدم داشتن یه مرمی مناسب هست." و گرنه اگر بهترین توپ دنیا هم که باشه زدن موشک کروز براش کار بسیار دشواری هست. (اگر نگیم غیرممکن)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا درست میگه

اون جم نواخت تیر برای هرچه بیشتر کردن شانس انهدام موشک هست .... و اگر احیانا خطائی در دقت شلیک صورت گرفت

تو جنگ افزار هم فکر کنم یکی دو مطلب بهش اشاره شده ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رضا جان من درباره نوع مرمی حرفی نزدم صحبتم سر نواخت تیر و سرعت دهانه گلوله هست که تاثیر به مراتب بیشتری داره به عبارتی نکته مورد نظر شما مربوط به آخرین قدم میشه اما دو نکته نواخت تیر و سرعت گلوله قدمهای قبلتر هستند بعد با این دو انهدام موشک با اصابت چند گلوله میسر میشود. درسته مرمیهای ساچمه ای که ساخته شده شاید بتونن حتی مساحتی بالغ بر 400 500 متر مربع رو پوشش بدن اما این زمانیه که تونسته باشه برسه به نزدیکی موشک نه اینکه صدها متر باهاش فاصله داشته باشه! موشکهای مافوق صوت پیشرفته که نیروهای دریایی حریف آمریکا در حال به خدمت گیریشون هستند در مرحله قبل از اصابت به هدف مانور سنگینی اجرا میکنند که قابل پیش بینی نیست و با تغییر ناگهانی بردار پروازی با فشار چندین جی براحتی از چنگ توپهای با نواخت تیر حتی بالا فرار میکنند! موشکی که از چند کیلومتری با سرعت یک کیلومتر بر ثانیه مانوری مثلا با فشار وارده 5 6 جی میده (این فشار در ارتفاع پست خیلی زیاده) برای زدنش به نواخت تیر 6000 گلوله بر دقیقه هم منطقی بنگیرم کافی نیست! گلوله هایی که با سرعت برابر شلیک میشن وقتی به نقطه هدفگیری شده میرسن که موشک کلی ازش فاصله داره! تنها راه شلیک پشت سرهم تعداد زیادی گلوله روی مسیر پروازی احتمالی هست که موقع رسیدن موشک به نقاط فرضی اگر گلوله اول نخورد دومی این نشد سومی ... صدمی نشد هزارم ... بالاخره هدف رساندن گلوله به نزدیکی موشک هست تا بشه با ترکاندن مرمی و پخش ساچمه های تنگستن اگر موشک رو نزدن حداقل از کار بندازنش.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خط تولید سامانه موشک پیشرفته زمین به هوای میان برد با نام " شاهین " نخستین بار در کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در مراسم افتتاح این خط تولید، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تحقیقات، ساخت و تولید این موشک پدافندی که شامل موشک، رادارهای جستجو و تعقیب هدف، شبکه های نرم افزاری و سخت افزاری و سکوهای پرتاب است، کاملا بومی و با استفاده از ظرفیت ها و امکانات داخلی کشور صورت گرفته است.

سردار سرتیپ پاسدار مصطفی محمد نجار با بیان این که ساخت این سامانه به دست متخصصان سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع انجام گرفته است افزود: طرح تولید سامانه پدافندی زمین به هوای شاهین یکی از مهمترین و پیچیده ترین طرح هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی کشور به ثمر رسیده است.

وی گفت: برد این سامانه پدافندی پیشرفته بیش از 40 کیلومتر است و قادر است هواپیماها و بالگردهای دشمن را به صورت هوشمند و با سرعت مافوق صوت تعقیب کند و مورد هدف قرار دهد.

سرتیپ محمد نجار، مقاوم بودن در مقابل جنگ الکترونیک، توانایی در رهگیری اهداف سریع و حجم بسیار بالای ترکش در لحظه برخورد با هدف را از ویژگی های دیگر این سامانه موشکی برشمرد.

وزیر دفاع گفت: ‌سامانه پدافندی شاهین در تقویت دفاع منطقه ای، نقش بسزایی دارد و نیروهای مسلح کشورمان را در این حوزه توانمند می کند .

سرتیپ محمد نجار با بیان این که افتتاح خط تولید سامانه موشکی پدافندی شاهین نبوغ، خلاقیت و دانش متخصصان وزارت دفاع را به نمایش گذاشت، تاکید کرد: تولید این موشک پیچیده و پیشرفته که از هزاران قطعه تشکیل شده است، به طور بی سابقه ای ناکارآمدی تحریم ها علیه ایران را به اثبات رساند.

وی با اشاره به این که شرایط منطقه همواره ایجاب می کند که ما هوشیار باشیم افزود: افتتاح این خط تولید در برنامه سالانه وزارت دفاع پیش بینی شده بود که در سر رسید برنامه افتتاح شد.

وزیر دفاع گفت: در ایام ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) فرزندان برومند و برنادل امام راحل عظیم الشان(ره) در صنایع هوا فضای وزارت دفاع آرزو و آرمان آن حضرت را در خودکفایی صنعت دفاعی، تحت زعامت و فرماندهی وصی شایسته اش، حضرت آیت الله خامنه ای ( مدظله العالی ) در عمل تحقق بخشیدند.

سرتیپ محمد نجار افزود: راه اندازی این خط تولید، نقطه عطفی در طراحی و ساخت سامانه های پدافند هوایی برد متوسط محسوب می شود.

وی با قدردانی از تلاش و همت متخصصان صنایع هوافضای وزارت دفاع در طراحی، ساخت و راه اندازی خط تولید این سامانه پدافندی، این دستاورد را به محضر فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

سرتیپ محمد نجار تصریح کرد: سربازان خمینی(ره) و خامنه ای عزیز در سنگر صنعت دفاعی با عهد و پیمانی که با این بزرگان بسته اند، پایبند و وفادارند و برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.


[url=http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=192117]منبع:واحد مرکزی خبر[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا هست ديگه ... به چه جوريش چيكار دارين ؟؟؟ دشمنو كه گول ميزنه حسابي ...
من دلم براي بودجه اي كه خرجش شده ميسوزه icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
افتتاح این خط تولید رو تبریک میگم, فکر نکنم در مقابل جنگندهای امروزی حرفی برای گفتن داشته باشه اما به نوبه خودش توانایی در تولید انبوهش دستاورد بسیار خوبی هست,اما به کار گیری انبوهش برای خلبان های ترسو.... icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرم از نظر انازه كمي با هاوك فرق داره. البته فقط از روي عكس ها مقايسه كردم. شايد اشتباه بنده باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا حتی اگه هاوک ارتقا یافته هم باشه خیلی خوبه
فقط منحرف نشه کفایت می کنه!

ساخت پدافند های ضد هوایی یکی از پیچیده ترین کارهاست که با ارتقا و پیشرفت در آینده باید منتظر نمونه های دوربرد(با توجه به در اختیار داشتن اس300) و سامانه دفاع ضد موشکی ساخت ایران هم باشیم icon_cheesygrin

ای کاش عکسی از رادارش پخش بشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سامانه پدافند موشكي هاوك خيلي وقت است كه در ايران استفاده مي شود و به نوعي ستون فقرات پدافند هوايي ما را تشكيل مي دهد بعد از اين همه سال بديهي است كه بتوانند خود موشك يا سيستم هاي كنترل آن را بسازند و از اين جهت جاي خوشحالي است !
اميدوارم لااقل تغييراتي در آن براي افزايش برد و مقابله با سيستم هاي جنگ الكترونيك داده شده باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.