Recommended Posts

خبرگزاري فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) گفت: با افزودن دهها سامانه جديد، تجهيز سامانه‌هاي موشكي زمين به هوا، تجهيز سامانه‌هاي راداري و ارتباطات ابر چند لايه، در بهترين وضعيت آمادگي دفاعي به سر مي بريم.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي قرارگاه پدافند هواي خاتم الانبياء (ص)، امير خلبان احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) كه در مراسم تجليل از خانواده شهدا و ايثارگران پدافند هواي سخن مي‌گفت با اشاره به بهينه سازي و به روز شدن سامانه‌هاي پدافندي كشور تصريح كرد: اكنون به روز رساني سامانه هاي پدافندي سير صعودي پيشرفت را در حد عالي طي مي‌كند و قابل رقابت با سامانه‌هاي روز دنياست.
ميقاني تاكيد كرد: به شكرانه خداوند متعال با افزودن دهها سامانه جديد به سامانه هاي قبلي، تجهيز سامانه‌هاي موشكي زمين به هوا، تجهيز سامانه‌هاي راداري با فركانس هاي پيشرفته و سامانه‌هاي جمع آوري اطلاعات و ارتباطات ابر چند لايه، به قابليت‌ كشف، مقابله و انهدام موشك‌هاي كروز دست يافته ايم و اكنون در بهترين وضعيت آمادگي دفاعي به سر مي بريم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) در ادامه با تشريح عملكرد موفقيت آميز پدافند هوايي در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: ما اين افتخار را داريم كه در مسير شهداء حركت مي‌كنيم و سرباز كشور، ولايت و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستيم.
وي افزود: ما اين را به خوبي مي‌دانيم كه اگر از خود ضعف نشان دهيم دشمن از هر فرصتي براي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران استفاده خواهد كرد لذا ما براي پاسداري از خون و شهدا و براي حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي روز به روز توان دفاع و رزم خود را ارتقاء مي ‌دهيم و امروز نيز در بهترين شرايط آمادگي دفاعي قرار داريم.
ميقاني با اشاره به وقايع اخير خاطرنشان كرد: دشمنان بعد از 30 سال تهديد سخت اكنون به دنبال تهديد هوشمند و جنگ نرم بوده و از پي اين تهديد به دنبال ضربه زدن به انسجام نظام و ايجاد تفرقه در نظام جمهوري اسلامي ايران است و اين امر انشاء الله با آگاهي و هوشمندي ملت در بهره‌گيري از رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا خنثي خواهد شد.
ميقاني در ادامه سخنان خود با اشاره به خط مقدم بودن پدافند و اولويت اصل دفاع در دكترين نظامي كشور گفت: ارتقاي توان دفاعي ما جرات كج انديشي از دشمنان را مي‌گيرد. ماموريت پدافند هوايي دفاع از آسمان كشورمان عزيزمان است، ما خط مقدم دفاع كشور و نظام هستيم و با توجه به مسئوليت خطير خود در برابر هر گونه تهديد اولين پاسخ را خواهيم داد كه يقينا پاسخي قاطع و دندان شكن خواهد بود.
سرتيپ ميقاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به واكنش متعالي امام راحل در مقابل عملكرد مستكبرين و شكست سكوت در برابر بيدادهاي جهان استكبار گفت: تاثير پذيري دول مظلوم از انقلاب ايران و جنبش ضد استكباري آنها خشم دنياي استكبار را برانگيخت و در نتيجه آنها به توطئه مستقيم جنگي نابرابر را به ملت ايران تحميل كردند كه اين خود يكي از ظالمانه ترين جنگ هاي طول تاريخ بود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) ايثار و فداكاري مردان و زنان و جوانان شجاع ايران اسلامي در سي سال گذشته را عنايت خداوند سبحان نسبت به جامعه ايران اسلامي ارزيابي كرد و ادامه داد: دفاع مقدس فقط يك هفته يا 8 سال جنگ نيست بلكه لحظه لحظه رشادت، دليري مقاومت، فداكاري و ايثار ملتي است كه عزمش را براي استقلال عزت و سربلندي جزم كرده است. و مي‌خواهد با بذل جان خود دين خدا ياري رساندند.
امير ميقاني با تصريح اين كه در جنگ تحميلي همه مستكبران در جبهه واحد در مقابل ملت ايران صف كشيدند، گفت: علت اصلي پيروزي ما در هشت سال دفاع مقدس ايمان، شهادت طلبي مقاومت ملت غيرو ما در دفاع از اسلام و قرآن و كشور عزيزمان بود كه اين امر موجب خلق حماسه‌هاي به ياد ماندني در هشت سال دفاع مقدس شد.
اين مقام عالي رتبه نيروهاي مسلح افزود: رزمندگان و ايثارگران دفاع مقدس، ايستادگي و دفاع را در نزد ملت ما نهادينه كردند و اين درس بزرگي براي براي ساير ملل اسلامي است كه در برابر ظلم در هر نقطه جهان ايستادگي كنند.
در پايان اين مراسم كه در شب 24 ماه رمضان برگزار شد از خانواده هاي معظم شهداي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) با اهداي هدايايي تجليل به عمل آمد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8806240928

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: وزير دفاع كشورمان گفت: به موقع اخبار مربوط به سامانه ضد موشكي S300 را اعلام خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح در حاشيه جلسه هيات ‌دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه‌هايش براي وزارت دفاع گفت: از جمله برنامه‌هاي بنده براي وزارت دفاع ارتقاء قابليت‌هاي دفاعي، افزايش منزلت و معيشت نيروهاي مسلح، توسعه همكاري‌هاي دفاعي با كشورهاي منطقه و از جمله برنامه‌هاي من براي وزارت دفاع است.
وي در خصوص سطح تغييرات در وزارت دفاع اظهار داشت: ما در وزارت دفاع هيچگونه تغييرات جدي نداريم.
وزير دفاع در خصوص اينكه آيا مشكل جدي در وزارت دفاع وجود دارد يا خير اظهار داشت: يكي از شعارهاي ما افزايش سرعت است و همه چيز خوب و جهت‌گيريها صحيح است و ما طبيعتا موظف به افزايش سرعت در همه زمينه‌ها در اين وزارتخانه هستيم.
وحيدي در پاسخ به سوالي در خصوص برنامه وي در بخش هوا و فضا گفت: بخشي از اخبار طبقه‌بندي شده و محرمانه است و ما نمي‌توانيم اين موارد را اعلام كنيم و اگر در حوزه محصولات جديد كارهاي صورت گرفت حتما آن را اعلام خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه چند روز گذشته اعلام كرديد كه خبرهاي جديدي در حوزه وزارت دفاع اعلام مي‌كنيد، گفت: ما هميشه خبر خوش دفاعي براي ملت ايران داريم و محصولات جديد ما در حوزه دفاعي يكي پس از ديگري به مرحله توليد و اجرا خواهد رسيد و خبر آن را به اطلاع ملت ايران خواهيم رساند.
وزير دفاع در خصوص سامانه ضد موشكي S300 كه قرار بود از روسيه خريداري شود، گفت: به موقع اخبار مربوط به سامانه ضد موشكي S300 را اعلام خواهيم كرد.
وحيدي در خصوص اظهارات رژيم نامشروع صهيونيستي در خصوص ايران اظهار داشت: رژيم صهيونيستي در خصوص منافعي كه به نفع ملت ايران است هميشه فشار وارد كرده اما اين كه افراد ذيربط تحت تاثير اين فشارها قرار بگيرند، اين موضوع محل ترديد است.
وي در پايان اظهار داشت: ما با دوستان روسيه در تمامي زمينه‌ها روابط خوبي داريم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8806250826

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بخشي از اخبار طبقه‌بندي شده و محرمانه است و ما نمي‌توانيم اين موارد را اعلام كنيم و اگر در حوزه محصولات جديد كارهاي صورت گرفت حتما آن را اعلام خواهيم كرد.[/quote]
اميد وارم توليد انبوه صاعقه جزو محرمانه ها نباشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه ...
راستی کسی می دونه تکلیف اون کشتی حامل سلاح های روسی که مفقود شده بود چی شد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]مدرن‌ترين پدافند موشكي ايران فردا در رژه به نمايش در مي‌آيد[/size]

خبرگزاري فارس: مدرن‌ترين سامانه پدافند زمين به هواي ايران، فردا در رژه 31 شهريورماه به نمايش درخواهد آمد.

سردار ذبيح الله نامور رئيس ستاد برگزاري رژه 31 شهريورماه در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس با اشاره به نمايش اقتدار نيروهاي مسلح در سالروز آغاز جنگ تحميلي عليه ايران، از شركت 65 گروهان پياده به عنوان يگانهاي نمونه نيروهاي مسلح در اين رژه خبر داد و افزود: اين مراسم از ساعت 8 صبح فردا سه‌شنبه در ضلع شمالي حرم مطهر امام (ره) آغاز خواهد شد.
وي حضور پر شكوه يگانهاي محمول و رژه جنگنده- بمب افكن‌هاي نيروي هوايي ارتش (در صورت مساعد بودن هوا) را از ديگر ويژگي هاي رژه 31 شهريور نام برد و افزود: حضور موشك‌هاي خانواده شهاب شامل شهاب 1، 2 و 3 و موشك مدرن سجيل در كنار ديگر دستاوردهاي موشكي نيروهاي مسلح، از خصوصيات اين نمايش اقتدار خواهد بود.
سردار نامور يادآور شد: امسال نيز نگاه و هدف اصلي رژه، معرفي دستاوردهاي بومي نيروهاي مسلح است.
همچنين مدرن‌ترين سامانه پدافند موشكي زمين به هواي جمهوري اسلامي ايران نيز براي اولين بار در اين رژه به نمايش در خواهد آمد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8806300399

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]تور ام 1 که نیازی به رونمایی نداره! :|
با توجه با اینکه بر دستاوردهای داخلی تاکید شده باید همان هاوک بهینه سازی شده برای رادارگریز ها باشه!شاید،فردا مشخص میشه،زیاد با خودتون درگیر نشید! icon_wink
[quote]سردار نامور يادآور شد: امسال نيز نگاه و هدف اصلي رژه، معرفي دستاوردهاي بومي نيروهاي مسلح است. [/quote]
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]همچنين مدرن‌ترين سامانه پدافند موشكي زمين به هواي جمهوري اسلامي ايران نيز براي اولين بار در اين رژه به نمايش در خواهد آمد.[/quote]
ولي هيچ جاي اين متن اشاره به پدافند بومي نشده.ضمن اينكه موشكهاي بهينه شده هاك به نظر پيشرفته تر از تور ام يك نيستند.هرچند از نظر آرايش هر كدام وظيفه اي متفاوت دارند.

يك احتمال ديگر هم هست شايد HQ-9 باشد.
به هر حال هرچه كه هست اميدواريم به عنوان بهترين پدافند براي ما تازگي داشته باشد و سركار نباشيم. icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب مثل اين كه شما از من سريعتر عمل كرديد icon_wink
من هم با worior موافقم.
همين لحظاتي پيش يكي از مسئولان رژه ، در خبر ساعت 14 شبكه يك اعلام كرد:
در رژه امسال ......................... و حتي تور ام يك و ........................ قراره به نمايش در بياد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
روز قبل از رژه نمي خواستم دلتون را خون كنم icon_wink ولي همين چند دقيقه پيش خبر سراسري شبكه يك گزارشي پخش كرد كه نشان مي داد بازار، پر شده است از لوازم التحرير خارجي كه روي اكثرشان عكس قهرمانان خارجي وجود داشت، و زماني كه خبرنگار از كودك سوال مي كرد: آيا رستم و سهراب و آرش كمانگير را مي شناسي ،كودك جوابي نداشت.
اينجا بود كه خونم به جوش آمد و تصميم گرفتم اين مطلب را بنويسم :

بنده چند تا گلايه دارم :
گلايه اول : آخر تا كي رژه !؟
"‌ " دوم : تيتر فارس اصلا خوب نبود.!؟

گلايه اول : همه شما در پاسخ به اين سوال كه آيا روسيه يا آمريكا از لحاظ نظامي قدرتمند هستند ؟ پاسخ مي دهيد "بله قدرتمند هستند" ، خوب شما از كجا مي دانيد ؟ از كجا معلوم ؟ مگر چند نفر از ما اصلا تا به حال به اين كشورها حتي يك بار هم سفر كرده ايم . ببينم آيا اين كه ما فكر مي كنيم، روسيه يا آمريكا از لحاظ نظامي قدرتمند هستند ،به خاطر رژه روز نيروهاي مسلح آنهاست؟.
من كه خودم اصلا نمي دانم آيا آمريكايي ها روزي براي رژه دارند يا خير ، در مورد روسيه هم كه فقط مي دانم چند سالي است كه بعد از پوتين اين رژه برگزار مي شود، كه مطمئن هستم هر يك از شما اگر مراسم ( رژه ) اين كشورها را ببينيد ، خميازه بكشيد!!!
اين كه ما به طور مثال از روسيه يك هيولاي نظامي، در ذهنمان ايجاد كرده ايم بيشتر به خاطر اين است كه آنها خوب بلد هستند ،قدرتشان را به رخ بكشند و به نمايش بگذارند.
به جاي اين كه هي مراسم رژه به پا كنند، نمايشگاههاي ماكس و تسليحات به پا مي كنند. آن هم چه نمايشگاههايي ، به طور مثال خلبان بيچاره را وادار مي كنند مانورهايي بدهد كه آدم فكر مي كند ،هر لحظه ممكن است بند بند هواپيما از هم بگسلد، يا يك محوطه با انواع موانع در اختيار قرار مي دهند كه تانك T90 هي آنجا بالا و پايين بپرد و قدرت نمايي كند،
آن وقت ما چه مي كنيم ، هي هر سال جنازه تانك ذولفقار را روي كمرشكن قرار مي دهيم و تند تند ،از جلوي جايگاه عبور مي دهيم، خوب يكي نيست بگويد مگر اين تانك خودش پا ندارد، مگر موتور ندارد و ...
ما چه تخصصي داريم كه هواپيما را هم مثل نيروهاي پياده وادار مي كنيم روي يك خط راست ،از بالاي جايگاه رژه بروند.!!!

با عرض احترام خدمت تمامي قديمي هاي نظامي ايران ،بايد عرض كنم فكر مي كنم هنوز كساني در رده هاي بالا هستند كه فكر مي كنند تنها راه و بهترين راه قدرت نمايي نظامي همين رژه است ،در حالي كه بنده حقير فكر مي كنم روشها عوض شده است و امروز قدرت نرم جايگزين شده است.

گلايه دوم : با اين كه بنده مشتري هميشگي خبرگزاري فارس هستم ، ولي از اين تيتري كه زده بود اصلا خوشم نيامد. فكر مي كنم اگر قرار بود مدرن ترين سانانه پدافندي ما tor m1 باشد ، تا امروز شرق و غرب ده بار اين مملكت را شخم زده بودند.
البته اين نظر شخصي بنده است و فكر مي كنم tor m1 يك كالاي لوكس در مجموعه پدافند هوايي ما است. و تنها براي حفاظت از مراكز خيلي خيلي حساس راه گشا است ،آن هم نه به عنوان اولين لايه ، بلكه به عنوان لايه وسط ( بردش را كه حتما همه مي دانيد ).
حالا شما فكر مي كنيد ستون فقرات پدافند هوايي ما چيست ؟ مسلا tor m1 نيست.

به هر حال اينها را گفتم كه اگر كسي به بالايي ها دسترسي دارد ،درد دل ما را به ايشان برساند، صلاح مملكت خويش خسروان دانند. :|
با تشكر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان فردا تعدادی افراد جدید با سایت اشنا می شوند. زیرا بعد از این گونه مراسم تعداد زیادی در گوگل شروع به جستجو می کنند. باید پوشش داشته باشیم تا با جستجو سایت برایشان بیاید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اي reza2740 خوشحال شدم كه توجه كرديد.
البته من هم خودم را جزو برو بچ ميليتاري مي دانم ( با وجود اين كه تازه كارم ).

بنده اينجا توي تبيان : [url]http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=17257&threadID=133752&forumID=467[/url] يه تاپيك گذاشتم كه شايد منظورم را بهتر برساند.

بنده فكر مي كنم ما در زمينه تبليغات نظامي ضعف داريم.[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.