Recommended Posts

ورود سیستم پدافندپیشرفته باک ام تری رو تبریک می گم . :mrgreen:
بله اون سیسستم پیشرفته باک بود. icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخه من میگم سام2 اونجا چیکار می کرد :mrgreen: آخه اینم شد... بگذریم.من فکر می کردم اس 300 رو نشون بدن.چون من خودم تو یه کلیپ که از تلویزیون در 29 فروردین پخش شد به طور کامل دیدمش
icon_eek
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/CH_11_20090922_1006%283%29.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آخه من میگم سام2 اونجا چیکار می کرد[/quote]

از دستاورد هاي مهندسين داخليه. چرا نباشه؟ icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ورود سیستم پدافندپیشرفته باک ام تری رو تبریک می گم . :mrgreen:
بله اون سیسستم پیشرفته باک بود. icon_eek[/quote]
کدوم سیستم باک بود؟ من که چیزی ندیدم
پیشرفته ترین سیستم تو رژه تور ام1 بود :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا رضا 2740. من فكر نميكنم كسي پاي رژه نيروهاي روسيه خوابش ببره ! فقط يه topol-m كافيه !
بابت سيستم sam-2‌ هم به نظر من با اينكه ارتقا پيدا كرده توسط مهندسامونه ،ولي بازم در دنياي امروز نظامي ديگه ارزشي نداره . اگه اشتباه نكنم تو ايران سام 2 رو به اسم صياد توليد ميكنن درسته ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از دوستان عزیزی که زحمت تهیه عکس از این رژه بزرگ رو کشیدند تشکر میکنم.

mhm,
اگر اکانت گالری ندارید یکی براتون ایجاد کنم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
mhm,
اگر اکانت گالری ندارید یکی براتون ایجاد کنم؟[/quote]
اگه زحمتشو بکشید ممنون میشم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ماشنيده بوديم يه سري ازاين سامانه ها براي استفاده درناوشكن موج و...به ارتش داده شده
ولي همه دست سپاه بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید من یه سوال دارم
سیستم های پدافند هوایی که ایران می سازه با چه رادارهای کنترل آتشی کار می کنه
شهاب ثاقب ( کپی کروتال ) که گفتن با رادار (فکر کنم) چینی اسکای گارد
صیاد ( کپی HQ-2 ) و شاهین (کپی هاوک ) رو نمی دونم
ظاهرا ما فقط موشک میسازیم نه سیستم کامل رو و موشک های جدیدی رو که ساختیم باید با رادار های قدیمی کار کنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، امير احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء كه صبح امروز شنبه در نشستي خبري حضور يافته بود، با اعلام اين خبر گفت: مناطقي چون استان اراك، اصفهان و يزد جزء مناطق تحت پوشش اين رزمايش هستند
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8808300088

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان این مسله به جریانات دیشب ربطی داره اخه تهران دیشت اواخر شب حدود 9 تا 12 دقیق یادم نیست بگم صدای زد هوایی و انفجار میومد کسی خبری داره من فکر کردن تولدی چیزیه دارن فشفشه هوا میکنن بعد دیدم مناسبتی نیست صبح دیدم این خبر رو زدن کمی مشکوکه اخه icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تعلل روسيه در تحويل سامانه S300 تحت تاثير فشار صهيونيست‌ها است

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا در خصوص تعلل كشور روسيه در تحويل سامانه پدافندي S300 گفت: روس‌ها مشكل فني را دليل اين تعلل اعلام كردند اما ما فكر مي‌كنيم اين كار تحت تاثير فشار صهيونيست‌ها قرار گرفته است.

به گزارش فارس، اميرخلبان احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا صبح امروز در نشست خبري با اشاره به برپايي رزمايش بزرگ پدافندي مدافعان آسمان ولايت 2 به مدت 5 روز در منطقه گسترده‌اي از نيمه غربي كشور اظهار داشت: اين رزمايش جزء برنامه‌هاي ساليانه قرارگاه و به صورت دوسويه از فردا انجام مي‌شود.

ميقاني افزود: در اين رزمايش 2 كشور فرضي نارنجي و آبي به انجام رزمايش مي‌پردازند كه كشور نارنجي به عنوان دشمن فرضي و مهاجم به تاسيسات كشورمان محسوب مي شود.

وي با بيان اينكه اين رزمايش در سه مرحله انجام خواهد شد، گفت: در مرحله اول آمادگي منطقه نبرد صورت مي‌گيرد و در مرحله دوم هواپيماهاي شناسايي دشمن وارد حريم هوايي كشورمان شده و اقدام به فيلمبرداري و عكسبرداري مي‌كنند و همچنين همزمان با اين عمليات دشمن هواپيماهاي اخلالگر آنان نيز وارد صحنه مي شوند تا در كار سامانه‌هاي الكترونيكي و راداري ما اخلال ايجاد كرده و همزمان به جمع‌آوري اطلاعات مي‌پردازند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا تصريح كرد: در اين مرحله است كه هواپيماها و تجهيزات پدافندي ما نيز ضمن مقابله با تهاجم دشمن به صورت همزمان اقدام به جمع‌اوري اطلاعات مي‌كنند تا اينكه هواپيماهاي دشمن حمله خود را متوجه سامانه‌هاي پدافند هوايي ما خواهند كرد كه با مقابله تجهيزات دفاعي روبرو خواهند شد.

ميقاني افزود: در مرحله سوم، هواپيماها و موشك‌هاي دشمن به سمت مناطق حساس و حياتي ما حركت مي‌كنند كه با دفاع محكم ضدهوايي نيروهاي خودي مواجه مي‌شوند.

وي با اشاره به تفكيك پدافند هوايي از نيروهاي آفندي، گفت: يكي از مهمترين ويژگي‌هاي اين رزمايش اين است كه اولين رزمايش مشترك گسترده پس از تفكيك محسوب مي‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا، گستردگي منطقه نبرد حدود 600 هزار كيلومتر مربع، تنوع جنگ‌افزارها، سامانه‌هاي به روز شده در زمينه جمع‌آوري اطلاعات و ارتباطات، بهينه‌سازي سامانه‌ها و ارزيابي عملكرد گسترده نيروهاي پدافند برابر جنگ الكترونيك دشمن را از ديگر ويژگي‌هاي رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 2 عنوان كرد.
ميقاني يكي ديگر از اهداف اين رزمايش را همكاري و انسجام بين نيروهاي پدافند از يگان‌هاي مختلف نيروهاي مسلح از جمله سپاه، ارتش، نيروي انتظامي و بسيج معرفي كرد و گفت:‌ ما همواره در حال ارتقاء توان رزمي خود هستيم و در اين رزمايش‌ها بهينه‌سازي و به روز شدن تجهيزات و توانمندي‌ها مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اينكه در اين رزمايش تاكتيك‌هاي جديد تمرين خواهد شد، دكترين نظامي كشورمان را يك دكترين پدافندي عنوان كرد و گفت: با توجه به تغيير صحنه نبرد به جنگ‌هاي نامتقارن تمام متون آموزشي وتاكتيك‌هاي ما تغير كرده كه در اين رزمايش‌ها آزمايش مي شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا قابليت فرماندهان، توانايي پدافند هوايي، ارزيابي توان نيروها و به كاري گيري جنگ الكترونيك و نيز استقلال تاكتيكي مناطق مختلف نبرد را از ديگر اهداف اين رزمايش عنوان كرد و افزود: با انجام اين رزمايش‌ها مي‌توانيم نقاط قوت وضعف خود را نيز به دقت مورد ارزيابي قرار دهيم.

ميقاني با تاكيد بر اينكه ماموريت قرارگاه پدافند هوايي حفاظت از قلمرو هوايي كشور است، خاطرنشان كرد: اگر تعرضي از جانب دشمن متوجه كشورمان شود، ‌اول قرارگاه پدافند هوايي وارد عمل خواهد شد.

وي با بيان اينكه در اين مدت تهديدات عليه تاسيسات حياتي و هسته‌اي ما زياد صورت گرفته است، گفت: اين مسئوليت ما است تا از مناطق حياتي كه تاسيسات هسته‌اي جزو آن است حفاظت كنيم و در مجموع مي‌گوييم رزمايش در يك منطقه وسيع شامل بوشهر، فارس، اصفهان، تهران، شمال كشور و استان‌هاي غربي است تا از هر گونه نفوذ دشمن جلوگيري كنيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا ادامه داد: در منطقه رزمايش بخش عمده پدافند هوايي كشور از تمامي نيروهاي مسلح حضور خواهند داشت و مسئوليت و فرماندهي كلي با قرارگاه پدافند هوايي است كه ماموريت خود را به كمك نيروهاي تابعه و نيز نيروهاي تحت كنترل عملياتي خود مانند سپاه، ناجا و بسيج انجام مي‌دهد كه همه اينها تحت كنترل يك شبكه منظم هستند.

ميقاني با اشاره به اهميت موضوع خودكفايي در تجهيزات، تصريح كرد: اين تجربيات را از زمان دفاع مقدس داريم و امروز قريب به اتفاق نيازهاي خود را در داخل توليد مي‌كنيم.

وي با اشاره به بحث خودكفايي درسامانه‌هاي راداري گفت: در گذشته ما توانسته‌ بوديم تنها يك رادار ملي بسازيم اما امروز آنقدر در اين بحث پيشرفت داشته‌ايم كه به صورت تفكيكي رادارهاي تخصصي با بردهاي هزاران كيلومتر و يا برد كوتاه در داخل كشور مي‌سازيم و از آنها استفاده مي‌كنيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا خودكفايي در توليد آتشبارهاي موشكي را نيز مهم عنوان كرد و افزود: ‌امروز سامانه‌هاي مختلفي مانند سامانه موشكي هاگ، در كشور به روز شده كه مي‌تواند به تجهيزات روز جهان برابري كند و در بحث طراحي و ساخت آتشبارهاي موشكي نيز توانمندي‌هاي خوبي به دست آورده‌ايم.
ميقاني گفت: البته در برخي موارد نيز كه مسائل كشور ايجاب مي‌كند تعاملي با ديگر كشورها داريم كه از جمله آن مي‌توان به سامانه دفاعي S300 اشاره كرد كه چند سال قبل اين كار انجام شد و قرار بود طي ماه‌هاي گذشته اين سيستم به ايران منتقل شود.

وي در خصوص تعلل كشور روسيه در تحويل اين سامانه گفت: ‌آنها مشكل فني را دليل اينكار اعلام كردند اما ما فكر مي‌كنيم اين كار تحت تاثير فشار صهيونيست‌ها قرار گرفته و اميدواريم كشور روسيه با توجه به منافع مشتركي كه ما با دارد، هر چه سريع‌تر اين سامانه‌ها را تحويل دهد چرا كه S300 يك سامانه تدافعي است و اميدواريم روس‌ها تحت تاثير فشار لابي‌هاي صهيونيستي قرار نگيرند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه سرعت، دقت، پنهان‌كاري و حجم زياد از ويژگي‌هاي نبردهاي امروز است، تاكيد كرد: براي اينكه نيروهاي عمل كننده به صورت انفرادي عمل نكنند، نياز به يك مركزيت است كه بتواند بر مبناي اطلاعات از تحركات دشمن به خوبي تصميم‌گيري كند و اين اطلاعات را به سرپنجه‌هاي خود منتقل كند و همه نيروها نيز از يك مركز دستور بگيرند كه اين از اهداف مهم رزمايش مدافعان آسمان ولايت 2 است.

ميقاني با بيان اينكه در نبردهاي نامتقارن بحث نيروهاي واكنش سريع بسيار اهميت دارد، تصريح كرد: دشمن مي‌تواند به همه تاسيسات و نقاط حياتي كشورمان حمله كند كه اين امر مستلزم داشتن يك نيروي واكنش سريع براي مقابله با دشمن است.

وي با بيان اينكه دكترين پدافندي ما دفاع در عمق است، گفت: هواپيماهاي دشمن در اين رزمايش از دورترين نقطه به سمت مناطق حياتي ما حمله مي‌كند كه ما از دورترين نقطه آنها را شناسايي و در طول مسير مورد حمله قرار مي‌دهيم تا نتوانند به اهداف از پيش تعيين شده خود برسند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا گفت: در مرحله آخر هواپيماهاي بدون سرنشين دشمن ادامه مسير داده و واردمناطق حياتي ما شده كه با شليك گرم تشكيلات پدافندي ما مورد هدف قرار خواهند گرفت.

ميقاني با بيان اينكه در دو منطقه عليه هواپيماهاي بدون سرنشين دشمن شليك صورت مي‌گيرد، گفت: يكي از اين مناطق در مناطق مركزي كشور است كه نيروهاي سپاه و بخشي از نيروهاي تحت تابعيت قرارگاه پدافند هوايي در آن مستقر هستند و در منطقه غرب نيز نيروهاي قرارگاه مستقر خواهند شد و در بقيه مناطق مانند بوشهر و يوسيف اصفهان تجهيزات پدافند هوايي مستقر خواهند شد كه در همه صحنه‌ها از ديده‌بان‌هاي نيروي انتظامي و خصوصا بسيج در قالب هزاران پست ديده‌باني استفاده خواهيم كرد.

وي با اشاره به نقش پدافند هوايي در حفاظت از حريم آسمان كشورمان، گفت: پس از تفكيك قرارگاه پدافند از نيروهاي آفندي يك جهش بزرگ در اين زمينه داشته‌ايم به طوريكه امروز امكان نفوذ پرنده‌هاي دشمن به داخل كشور به صفر رسيده و آگر آنها بتوانند وارد كشورمان شوند مورد اصابت قرار خواهند گرفت. بنابراين نقش قرارگاه پدافند هوايي در دفاع از امنيت ملي يك نقش محوري است كه به عنوان اولين خاكريز در تهاجم دشمن وارد عمل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا تاكيد كرد: در بحث ايجاد توانمندي‌هاي گسترده در جمع‌آوري اطلاعات هيچ مشكلي وجود ندارد و حتي ما مي‌توانيم ضمن رصد تمام تحركات دشمن در منطقه، رفتار آنها را نيز مورد تجزيه و تحليل اطلاعاتي خود قرار دهيم.

منبع : رجانیوز
لینک : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=40089

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ميقاني افزود: در مرحله سوم، هواپيماها و موشك‌هاي دشمن به سمت مناطق حساس و حياتي ما حركت مي‌كنند كه با دفاع محكم ضدهوايي نيروهاي خودي مواجه مي‌شوند.[/quote]
F-7 به عنوان دشمن فرضی icon_rolleyes
بابا این F-7 ها رو کاریشون نداشته باشید خودشون سقوط می کنند . بعدش اینها رو گذاشتن به جای دشمن فرضی . F-7 در نقش گراولر :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
والا اين F_7 ها فكر نكنم به درد ديگري هم بخورند! و بهترين نقشي كه ميشه براشون متصور شد همون هدف متحركه! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]انجام چنین تمرین هایی به طور مستمر و سالانه جهت آمادگی خلبانان و فرماندهان وازمایش قابلیت های فنی و الکترونیکی تجهیزات بسیار مفیده! امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

[quote][quote]ميقاني افزود: در مرحله سوم، هواپيماها و موشك‌هاي دشمن به سمت مناطق حساس و حياتي ما حركت مي‌كنند كه با دفاع محكم ضدهوايي نيروهاي خودي مواجه مي‌شوند.[/quote]
F-7 به عنوان دشمن فرضی icon_rolleyes
بابا این F-7 ها رو کاریشون نداشته باشید خودشون سقوط می کنند . بعدش اینها رو گذاشتن به جای دشمن فرضی . F-7 در نقش گراولر :|[/quote]

کجا ذکر شده استفاده از F7 ؟ F7 آموزشی رو به عنوان هدف پرنده استفاده کنند؟عـجب! فتوا دادی؟ :(
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.