Recommended Posts

اين همون زره مايعي هست كه سردار پوردستان مي گفت انقلابي در ساخت جليقه هاي ضد گلوله است؟!!! icon_eek
[url="http://media.isna.ir/content/amin+khosroshahi-11-138.JPG/4"]http://media.isna.ir/content/amin+khosroshahi-11-138.JPG/4[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]


[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]از کجا معلومه که برای 12.7 که قراره غالبا تو نیروی زمینی استفاده بشه نه پدافند ، 6 لوله بودن یه ضعف باشه نه برتری؟[/font][/color]
[/quote]

به نظر من و با توجه به مصاحبه امیر پوردستان در دو سال قبل ، ابتدا قرار بود این سلاح سه لول باشد، حتما بعدا بنا به نیازهاشون طرح را به شش لول تغییر دادن.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/110691/معرفی-10-دستاورد-جدید-دفاعی-ارتش
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='bomb' timestamp='1397985659' post='373456']
ایااین تانک میتونه دربرابرگلوله ارپی جی یاspgمقاومت کنه؟
[/quote]
خوش اومدی دادا

[center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/110691/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-10-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4"]معرفی 10 دستاورد جدید دفاعی ارتش[/url][/b][/center]
[indent=1]فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سیستم کنترل آتش تانک ذوالفقار آماده و رونمایی شده است و الان تانک ذوالفقار می‌تواند به تانک‌های پیشرفته جهان تنه بزند.[/indent]
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری صبح امروز (چهارشنبه) به منظور گرامیداشت روز 29 فروردین روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی برگزار شد، گفت: اولین یگان‌هایی که برای دفاع از انقلاب صف‌آرایی کردند یگان‌های ارتش بودند.

وی افزود: در اوایل انقلاب دشمن برای خلع سلاح نظام، شعار انحلال ارتش را سر می‌داد و برخی مسئولین درجه 3 و 4 ما هم باورشان شده بود که نیازی به ارتش نداریم ولی امام(ره) با پیام خود از ارتش حمایت کردند و 29 فروردین روز ارتش نامگذاری شد.

پوردستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آن زمان در تصمیم تاریخی حضرت امام(ره) نقش بسزایی داشتند، گفت: ارتش هم اکنون پا در رکاب ولایت و آماده دفاع از جمهوری اسلامی ایران است.

[b]* برگزاری رزمایش تخصصی هوابرد و هوانیروز در سال جاری[/b]

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش‌های مختلف در این نیرو اظهار داشت: رزمایش قلقلکی است که ما به یگان می‌دهیم و آن را آماده می‌کنیم و حتما اصرار می‌کنیم رزمایش در محیط واقعی انجام شود. هیچ رزمایشی در نیروی زمینی ارتش با گلوله‌های مشقی انجام نمی‌شود بلکه تماما مهمات عملیاتی استفاده می‌شود تا سرباز بوی باروت را زیر بینی خود حس کند.

وی ادامه داد:‌ در سال جاری 8 رزمایش را در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت. یکی رزمایش تخصصی هوابرد و دیگری رزمایش تخصصی هوانیروز برای اولین بار پس از انقلاب انجام می‌شود.

پوردستان تاکید کرد:‌ همچنین برای اولین بار پس از انقلاب رزمایش مشترک نیروی زمینی ارتش و سپاه در رده لشکر انجام خواهد شد.

[b]* رونمایی از "تونل عمودی باد" برای اولین بار در کشور[/b]

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال تولید ملی هستیم، در لبیک به تدبیر حضرت آقا امروز از تونل "عمودی باد" رونمایی می‌شود. این تونل پروژه‌ای است که در کشور ما بی‌سابقه و منحصر به فرد است و حتی کشورهای عربی منطقه هم تاکنون چنین چیزی نساخته‌اند.

پوردستان افزود: این پروژه به دست متخصصان نیروی زمینی ساخته شده است و شبیه ساز چتر بازی سقوط آزاد است که تا خرداد ماه افتتاح می‌شود.

[b]* رونمایی از سیستم کنترل آتش تانک ذوالفقار[/b]

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص دیگر دستاوردهای این نیرو تاکید کرد: سیستم کنترل آتش تانک ذوالفقار نیز آماده و رونمایی شده است و مسافت یاب‌های لیزری این تانک نیز بر روی آن نصب شده است و تانک ذوالفقار می‌تواند الان به تانک‌های پیشرفته جهان تنه بزند.

وی ساخت انواع اخلالگرها در کلیه باندهای فرکانسی، اتوماسیون سلاح‌ها، تولید انواع چترهای پرش، تولید انواع لوله جوفی، ساخت پهپادها و غیره را از دستاوردهای این نیرو دانست و گفت: تمامی تانک‌ها، SPG ها و RPGهای نیروی زمینی ارتش لوله جوفی دارند.

[b]* تحویل سلاح اخگر به یگان‌های نیروی زمینی ارتش[/b]

پوردستان ادامه داد: سلاح اخگر که یک سلاح کالیبر 7.62 و 6 لول است برای اولین بار در کشور توسط سازمان جهاد خودکفایی تولید شده و به یگان‌ها تحویل داده شده است. این سلاح قدرت نواخت 4 هزار و 500 گلوله در دقیقه را دارد.

[color=#ff0000][size=5]وی تاکید کرد: همچنین سلاح 3 لول کالیبر 50 نیز امسال تولیدش تمام خواهد شد و در اختیار نیروها قرار خواهد گرفت.[/size][/color]

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص وضعیت مرزهای کشور اظهار داشت: امروز مرزهای ما دیگر حالت نظامی ندارند، یعنی ما تهدید نظامی در آنها نداریم و وضعیت انتظامی است. گروهک پژاک و جند الشیطان تهدیدی نظامی برای ما نیستند و تنها شیطنت می‌کنند.

وی در خصوص مقابله با گروهک پژاک و نقش نیروی زمینی ارتش، گفت: مسئولیت مرزها در قانون بر عهده نیروی زمینی ارتش است ولی در ماموریت اخیر سپاه هم در کنار ارتش بود. امنیت قسمتی از مرزها به عهده نیروی زمینی ارتش، قسمتی دست ناجا و قسمتی نیز دست سپاه است که منطقه شمالغرب مسئولیتش با سپاه است و در مقابله با گروهک پژاک پشتیبانی‌اش با نزاجا بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات این نیرو در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: نزاجا ارتباط نزدیکی با سازمان پدافند غیرعامل دارد و ما نمایندگانی در آن سازمان داریم و توجه بسیار عمیقی شده که در شرایط غیرنظامی بتوانیم تجهیزات و نفرات خود را حفظ کنیم.

[b]* تشکیل گردان عملیات سایبری در نیروی زمینی ارتش[/b]

پوردستان با اشاره به فعالیت‌های این نیرو در حوزه سایبر گفت: فعالیت‌های خوبی در سازمان فناوری ارتش انجام شده و با توجه به طرح جامع نزاجا گروه عملیات روانی تشکیل خواهد شد که یک گردان از این نیرو، گردان عملیات سایبری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در اطراف کشورمان اشاره و تصریح کرد:‌ ما در اطراف برخی مرزهایمان حضور نیروهای فرامنطقه‌ای را می‌بینیم که شاید یکی از برنامه‌هایشان تعدی و تجاوز به ایران بود ولی آمادگی نیروهای مسلح ایران این اجازه را به آنها نداد و ما همیشه مثل شب عملیات آماده هستیم.

پوردستان افزود: امروز قابلیت‌های دفاعی نزاجا برای دفاع از مرزهای کشور در آرمانی‌ترین وضع خود قرار دارد.

[b]* مستقل شدن 12 تیپ در سال جاری در غالب طرح جامع ساختاری نزاجا[/b]

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: با توجه به تغییر ساختار تهدیدات ساختار قبلی نیروی زمینی چندان کارایی نداشت به همین منظور طرح جامع ساختاری نیروی زمینی پس از چند هزار ساعت تحقیق، تهیه و به تصویب سلسله مراتب و پس از آن فرمانده کل قوا رسید و سال گذشته مورد اجرا گذاشته شد.

وی تاکید کرد: آمایش سرزمینی، چابک سازی و چالاک سازی یگان‌ها و خود کافی بودن قرارگاه‌ها از جمله ویژگی‌های این طرح است و در سال گذشته در این راستا 19 تیپ ما مستقل شدند که در سال جاری 12 تیپ باقیمانده هم مستقل خواهند شد.

[b]* پاکسازی بیش از یک میلیون هکتار از مناطق آلوده به مین و مواد منفجره توسط نزاجا[/b]

پوردستان در خصوص اقدامات نزاجا در حوزه پاکسازی مناطق آلوده به مین گفت: بعد از جنگ تحمیلی ماموریت پاکسازی مناطق آلوده به نیروی زمینی محول شد و قرارگاه پاکسازی نیروی زمینی تشکیل شد.

وی افزود: امروز بیش از یک میلیون هکتار از مناطق آلوده به مین و مواد منفجره توسط نیروی زمینی ارتش پاکسازی شده که در این راه 170 شهید تقدیم کرده‌ایم و کار پاکسازی کماکان ادامه دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلیل افزایش سه ماهه خدمت سربازی گفت: اگر نظر من باشد سربازی باید 48 ماه باشد البته این در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و سیاست‌های آن است اما به نظر من خدمت سربازی در جمهوری اسلامی بر اساس میزان زاد و ولد در کشور تعیین می‌شود.

[b]* ارتش اسرائیل یک ارتش تحقیر شده است[/b]

پوردستان در خصوص تهدیدات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: این تهدیدات عمدتا از سوی رژیم صهیونیستی مطرح شده و ما احساس می‌کنیم ارتش اسرائیل یک ارتش تحقیر شده است که در جنگ 33 روزه و 22 روزه شکست خورده است و سبب شده اعتماد به نفسش را از دست بدهد.

وی افزود: اگر سران رژیم صهیونیستی داعیه حمله به ایران را دارند، یک بحث فرافکنی مشکلات داخلی خود است و دیگری این است که می‌خواهند به ارتش خود روحیه دهند که این نگاه سیاسیون است اما نگاه ما نظامیان این است که خطر را نزدیک می‌دانیم و خود را برای مقابله با تهدیدات آماده می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما همه تحرکات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را رصد می‌کنیم، گفت: آمریکایی‌ها نیز امروز شرایط خوبی ندارند و در عراق و افغانستان تلفات زیادی دادند و در خود آمریکا مشکلات اقتصادی و اجتماعی دارند.

پوردستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما با چهره تازه‌ای از جنگ‌ها روبرو هستیم، گفت: جنگ‌های آینده، دورایستا، دانش بنیان و خلاقانه است و با توجه به این ویژگی‌ها خود را آماده کرده‌ایم. در تهدیدات جدید استفاده از موشک‌ها مطرح شده است اما در همان دکترین زمانی طرف می‌تواند موفق شود که پای سربازش روی زمین باشد که در این خصوص تمام یگان‌های ارتش ما آماده حضور در این عرصه هستند.

[b]* تا سال 95 تمامی پداگان‌های مورد نظر جابجا می‌شوند[/b]

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به جابجایی برخی پادگان‌ها خاطرنشان کرد: جابجایی پادگان‌ها را در سال 91 به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. زیرا این مصوبه مجلس، خواست دولت و تاکید حضرت آقا است و تاکنون در زاهدان، بیرجند، مشهد، تبریز و تهران اقداماتی در این خصوص انجام شده است.

وی ادامه داد: این مسیری است که با کمک و همکاری دولت انجام می‌شود و در تهران پادگان قلعه مرغی به قزوین منتقل شد، پادگان عباس‌آباد و اجاره دار تخلیه شده است و طبق برنامه ریزی تا سال 95 صد درصد پادگان‌هایی که در طرح هستند، جابجا می‌شوند.

پوردستان در بخشی دیگری از سخنانش به طرح سپر دفاعی موشکی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا برای تسلط نظامی و امنیتی در جهان باید طرح "ضربه سریع جهانی" را تا سال 2020 اجرایی کند. این طرح برخلاف گفته خودشان طرحی آفندی است.

وی ادامه داد: آمریکا طی این طرح جهان را یک میدان نبرد می‌داند که بتواند طی 60 دقیقه به هر نقطه‌ای از جهان که بخواهد شلیک کند. این نسخه زمینی جنگ ستارگان است که آنها به دنبال اجرای آن هستند و البته با ممانعت‌هایی که صورت می‌گیرد این طرح به سرانجام نخواهد رسید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با اشاره به برگزاری رژه 29 فروردین گفت: در این رژه تمام یگان‌های نیروی زمینی شرکت خواهند کرد و همچنین رژه هوایی با حضور بالگردهای هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی نیز صورت خواهد گرفت.


http://multimedia.tasnimnews.com/Media/Gallery/344104

http://irna.ir/fa/Photo/2673139/%D8%B9%DA%A9%D8%B3/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C_%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4 ویرایش شده در توسط k98
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سبلان از کنار...

[url="http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139301311356502512568674.jpg"]http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139301311356502512568674.jpg[/url]

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/01/31/13930131141028493_PhotoL.jpg"]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/01/31/13930131141028493_PhotoL.jpg[/url] ویرایش شده در توسط hasanjj2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10110/MILITARY_IR-IMG_1__283329.jpg[/img]


بنده ابتدا با دیدن عکس های اولیه فکر میکردم ان قسمت زیرین بوستر راکتی هست اما ورودی هواست ... ( البته ان چیزی که در عکس میبینیم مشخصا یک ماکت مفهومی است و خود موشک تفاوت های زیادی باید داشته باشه .)

============
متاسفانه برای رسیدن محرم به رژه زیادی عجله شده بود ( یا اهمال کاری / میشد حداقل ان قسمت ها را به شکل ابرومندانه ای از دید مخفی کرد !)

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10110/IMG_7663_281129.jpg[/img]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر میاد که برجک ام 47 رو عوض نکردن بلکه بهش قسمت هایی رو اضافه کردند . به استابلیزور توجه کنید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3]زره كامپوزيتي سازمان تحقيقات نيروي زميني ارتش قبلا توسط وزیر دفاع رونمايي [/size]شده بود [url="http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim//Uploaded/Image/139301311425433262569344.jpg"]http://newsmedia.tas...33262569344.jpg[/url]
همچنین دو چرخ اخر ذوالجناح هم فرمانپذیر است که سرعت گردشش رو بالا میبره و در مسیر کمتری گردش میکنه . ویرایش شده در توسط aboshaban

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sohrabirani' timestamp='1397994464' post='373480']
این توپ فرقش با رعد چیه
[/quote]

فرقش اینه که رعد یه توپ کامله که به تعداد خوبی تو ایران تولید شده. این یکی توپ های قدیمی زمان جنگه که به جاب اوراق کردن دوباره سر همشون کردن. نشون میده وضع بودجه ی ارتش چه قدر عالیه.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/24786_orig.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/n1066137-1961158.jpg[/img] ویرایش شده در توسط babak1985
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.