deserthawk

گزارش تصویری از کمپانی سازنده پیشرانه های راکتی و موتور جت کوزنتسوف

امتیاز دادن به این موضوع:

13 ارسال ها در این موضوع

با تشکر از شما دوست ، برادر و کارشناس گرامی

 

در مورد ماشینکاری ، چون در زیر تصویر ، فرموده بودید :

 

 

 

thumb_1441795760_3.jpg

 

دستگاه ماشین کاری اتوماتیک

 

 

به این خاطر من درست متوجه نشدم و سوال پرسیدم وگرنه اگه می نوشتید ماشینکاری دقیق ( که در پست دومتون هم ذکر کردید ) ، با توجه به شکل دستگاه ، متوجه دستگاه CNC می شدم

 

در مورد آسیاب کاری هم که گفتم تا حالا نشنیدم ، شاید من درست توضیح ندادم . منظور من در بین فرآیند های ماشینکاری و شکل دهی بود

 

و گرنه مثلا در روشی مثل PM یا متالورژی پودر ، آسیاب کاری فلزات و تولید پودر فلزی ، یه قسمت ماجراست .

 

در مورد این تصویر :

 

 

thumb_1441795787_20.jpg

عملیات آسیاب کاری سطح بیرونی محفظه احتراق موتور راکتی

 

 

یه خورده فکر کردم ، به نظرم آج زنی و شیار زنی هم نیست

 

به احتمال بسیار زیاد spinning یا شکل دهی چرخشی باید باشه ( از شکل ابزار ، تا حدودی قابل درکه )

 

حالا نمی دونم نظر شما چیه

 

در مورد توضیح پایانی تون هم حق با شماست ، بنده از ابتدا متوجه بودم که ریخته گری دقیق برای تولید پرده توربینه

 

ولی می خواستم زیر پوستی ، اشاره کنم که این روش هم مشکلات و محدودیت های خاص خودش رو داره

 

هم صحبتی با دوست دانشمندی مثل شما ، باعث افتخار بنده ست

 

موفق و تندرست باشید

ویرایش شده در توسط meisam1367
5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بازهم تشکر از شما

در مورد شکل دوم متاسفانه هدف دقیق مشخص نیست که قصد استفاده از این دستگاه ایجاد شیار در روی قطعه هست یا ایجاد حالت متقارن و شکل دهی متوازن به آن. در صورتی که این فرآیند در ابتدای کار باشه احتمالا همان که شما فرمودید Spining خواهد بود ولی اگر عملیات در انتهای کار باشه بخاطر شیارهای روی قطعه میشه حدس زد که هدف شیار زنی روی آن بوده و دستگاه به همین منظور استفاده می شود. متاسفانه در این بخش هم بنده از توضیحات روسی بدون بررسی بیشتر استفاده کردم که احتمالا صحیح نیست. توضیحات اصلی برای این شکل این بود Фрезеровка каналов горючего камеры сгорания ракетного двигателя. به هر حال در صورت صحیح نبودن پوزش بنده را بپذیرید.

3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنده قدردان و سپاسگزار زحمات شما هستم دوست عزیز

 

هم صحبت شدن با انسان آگاهی مثل شما ، باعث افتخار بنده ست

 

آرزوی تندرستی و موفقیت روز افزون شما رو دارم

 

لطف شما اثبات شده ست و نیازی به پاسخ به این پست نیست

 

یا علی

2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من هنوز نتونستم محفظه احتراق موتورهای جت رو درک کنم. مخلوط سوخت و هوا فشرده هم میشه؟ شمع داره یا همینجوری احتراق صورت میگیره؟

0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باسلام

 

از کسی که این مطلب رو قرار داده درخواست دارم منبع و لینک این مطلب رو هم برای ما قرار دهند.

0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آخر من جواب این سوالمو نمیگیرم و از دنیا میرم!

0

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آخر من جواب این سوالمو نمیگیرم و از دنیا میرم!

سلام دوست عزیز. در مورد سوالت باید گفت سیستم کاری یه موتور جت  در حالت ساده به صورت شکل زیر هست.

10820053394Jet%20engine.jpg

 

با توجه به شکل هوا از ورودی موتور وارد میشه و بعد در اثر عبور از پره های کمپرسور فشرده میشه چون هوای عادی رو تو اون سرعت، فشار و چگالی نمیشه آتیش زد! بعد از فشرده شدن وارد محفظه احتراق میشه. که دقیقا پشت کمپرسور هست.  شکل محفظه احتراق به صورت زیر هست:

image1.png

 

هوای فشرده خروجی از کمپرسور به سمت اطراف محفظه احتراق هدایت میشه و منفذ های اطراف وارد محفظه احتراق میشه. اما با توجه به شکل، تو بخش ابتدایی محفظه احتراق سوخت به درون هوای وارد شده پاشیده میشه ضمن مخلوط شدن با هم توسط سیتسم جرقه ای که تو این ابتدای محفظه احتراق هست مشتعل میشن. در واقع ما با یه چیزی مثل مشعل باسیستم پیچیده ترسروکار داریم. منتها اینجا از بقیه جاها متفاوت هست چرا که هوا با سرعت وارد محفظه احترق میشه ( هرچ چند قبلا توسط کمپرسور سرعتش کم و فشرده شده به نحوی که برای احتراق مناسب باشه). بنابراین ممکن تو این حالت پرش شعله داشته باشیم و شعله به سمت توربین کشیده بشه. در این حالت میان یه سری برامدگی حساب شده تو محفظه ایجاد می کنند تا از این کار جلوگیری کنه. 

این خلاصه ای از احتراق در موتور های هواتنفسی هست.

حال نداشتم بنویسم دیدم خیلی عجز و ناله کردی دلم نیومد...

ویرایش شده در توسط vahidg
7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم